Fórum - Téma


W638 - Pokec a dotazy


Fórum Vito/Viano W638 W638 - Pokec a dotazy

Informace o modelu: Mercedes Benz W638


1 ......... 37  38  39  40  41 ......... 45

2015-09-05 17:26:49

věděl by tu někdo,jaký rádius šroubu používá mercedes na alu kola?

mám krátké šrouby k plecháčum,pořizuji tedy delší nové , v nabídce je R12 , R13 , R14.

když to nemám jak změřit,logicky bych vzal R 12 nebo R13,aby plocha dosedla na dno zahloubení,je to tak?

http://www.kolovesrouby.c...x1-5x52-koule-R12-klic-17

2015-09-07 07:48:30

guda: Mesicni slovinska dalnicni znamka na Vito/Viano je za 30E ... jezdim tam 2x rocne

Viz. http://www.dars.si/Dokume...měřených%20vozidel_CZ.pdf

Konkretne :

Menší kombinovaná / užitková vozidla, která patří do třídy 2A, jsou: Citroen Jumpy, Hyundai H1, Mercedes Viano,

Mercedes Vito.

2015-09-18 12:11:03

Náklon Vita_ Ahoj všem, mám na Vás probu, ať jedu naložený 6ti lidmi nebo jedu sám, mám pocit, že se v zatáčkách moc nakláním, zavezl jsem auto na STK v Ostravě, nechal si zkontrolovat tlumiče. Každé kolo se testovalo zvlášť_výsledkem je stav tlumičů: přední oba na 92% a zadní mají 86 a 88%. Technik_majitel STK mi řekl, že tlumiče jsou naprosto ok. Ptám se tedy, Vás zkušených, můžou být na odchodu pružiny? Resp jak se dají rozpoznat, zdaj jsou již na výměnu. V-class měl vzduchový podvozek, ale cca před 120tis km to předchozí majitel přehodil na pružiny. Může to tedy být pružinama?

Otázka dvě, tento rok jsem byl 2x na laserové geometrii, mám nové gumy a vpředu se mi sjížděl vnitřek gum. Vyměnily se tyče a čepy řízení, nic se nezměnilo (řízení se podstatně zlepšilo), cca 20dní mi hučí ložisko. Technik na STK mi pohýbal komplet s přední nápravou a řekl mi k tomu, že pokud není špatně udělaná geometrie, tak mi kolo (řidičovo) sjíždí špatné ložisko. Ted mám auto v servisu, kde mi mění obě ložiska, která hučí. Ptám se tedy, může špatné ložisko sjet vnitřní část gumy?

Díky za reakce a přeji hezký den z Ostravy Pavel

2015-10-10 10:03:43

Ahoj borci, potřebovat bych menší radu. Nemůžu sehnat spodní kryt pod "šusplech" motor. V MB mi řekli cenu, tak jsem pěkně poděkoval a šel si po svých. Mám Viano r.v. 2008 3litr v automatu a papá naftu. Je tam prý několik typů. Ya každou radu budu rád. Začína zima a nerad bych si zničil spodek. Díky moc

2015-10-10 10:19:02

tim2001: otázka č1. samozřejmě že pružiny mají veliký vliv na naklánění auta,pokud máš pocit že se to hodně naklání obnov vzduchový pérování,nebo dej tvrdší pružiny - ale něco za něco. otázka č2. hučící ložisko má vliv na sjíždění hrany pneu ale taky má veliký vliv na sjíždění spodní čep!

2015-10-12 09:19:43

Ahoj potřeboval bych poradit ohledně čepu přední nápravy. Před rokem jsem dával nové a jsou opět v háji. Poraďte mi prosím jaké čepy tam dát aby to aspoň nějakou chvíli vydrželo. Děkuji

Doli  
Libor
2015-10-12 09:25:20

martin24: Lemforder nebo originál MB, Meyle HD taky není špatné

2015-10-13 21:04:48

Čau lidi, tak mi to Vito/Viano nedá spát. Z úvahy o výměně auta za W639 jsem přešel na scénář přikoupit spíše druhé auto = W638.

Jaký máte názor na benzinovou variantu? Na fóru jsem nic nenašel a obecně jich jezdí asi minimum.

Zaujal mě tento splynovaný kousek (teda až na ten nárazník a barvu, ale to bych asi přežil :) )

http://auto.bazos.cz/inze...ES-VIANO-23i-plus-LPG.php

2015-10-14 07:30:14

adamsquare: nu což, benzíňák není špatný, když se tedy moc nehledí na spotřebu. Na dojíždění do práce by to moc nebylo, na dovolenou s rodinou super. Taky mají obvykle míň najeto než nafťáky. Nevím, kde to má nádrž na LPG, ale jestli v kufru, tak to je škoda, protože se tím přijde o část případného nákladního prostoru.

Delší zkušenost mohu srovnávat jen s Mitsubishi L300, taky benzínový (2,4) a W638 je tedy na spotřebu o něco horší (taky je o 400kg těžší...), ale jízdní vlastnosti jsou podstatně lepší, je to jako osobák, náhon na předek, auto je nižší, ale přitom je uvnitř víc místa, slušně odhlučněný (tady nevím jak Vito, mám V230). Dost elektroniky, poruchové ENR (nouzová propojka pneumatického pérování a kompresorek na natlakování se hodí - s prázdnými měchy se nedá jet ani kousek).

2015-11-01 09:59:36

Čau lidi, tak jsem tedy nakonec pořídil staré Vito 112 CDI 2002.

Je to moje první Vito a celkově první MB, takže jsem bohužel zcela neznalý co se týče zkušeností s náhradními díly, kde je koupit atd atd.

Jelikož mám spoustu dotazů, tak mi přijde lepší to napsat do jednoho příspěvku sem, než zaflákat celé fórum a dát dotaz do každé kategorie.

Jestli tedy mohu poprosit nějakou dobrou duši co by měla rady a tipy "co s tím".

1. Volant má vůli, takže výměna kloubu řízení co je na podlaze + tyčky stabilizátoru jsou KO.

  • koupit nové, jeté, origo, repas, druhovýroba?

2. Motor po startu chvílí kvílí a zachrastí, takže zřejmě řemenice alternátoru KO

  • origo nebo druhovýroba?

3. EGR sazí do motoru. Bylo mi řečeno, že ho mám "vyhodit" a upravit info v ŘJ.

4. Řadící páka jde dost ztuha. Na to jsem si celkem zvykl, ale často lovim 3 a 5 kvalt, občas pletu i 2 a 4. Vlastně jediný kvalt, který jde dobře a jistě je jen osamocená pětka.

  • zřejmě to budou "jen" lanovody, což je prý strašná pakárna na opravu, takže se mám na to vykašlat.
  • olej v převodovce měněn neznámo kdy. Předpokládám, že výměna nic pokazí?

5. Z auta je prý vyhozen katalyzátor.

  • mám ho někde kupovat nebo to nechat být?
  • celkem se mi to příčí, ale nevim zdali je to nějaký problematický či extra drahý díl apod. (např. jako DPF)
  • auto jinak nehulí a ani nijak dramaticky nesmrdí. Prostě klasický starý diesel puch.

6. Centrál nezamyká na poprvé. Po stisku tlačítka na DO se zamkne a hned odemkne. Při druhém pokusu se z 90% auto zamkne, odemkne a znovu zamkne. Výsledek je tedy nakonec ok, ale trochu opruz a nejistota. Odemykání ok.

7. Klakson netroubí ... Jde slyšet nějaké relé či mikrospínač co cvaká, ale zvuk žádný. (mimo jiné svítí stále SRS)

8. ad SRS, někde jsem tu viděl na fóru, že někomu dokonce vystřelil bag. To jako fakt? :-O

To je z vážnějších věcí asi vše. Teď už jen drobnější co mě tak netrápí.

1. Při víkendovém testu, kdy jsme jeli v 8 lidech mi zezadu hlásili, že v zatáčkách slyší jako by kola dřely o podběhy. Prostou kontrolou a pohledem mi to přišlo jako nesmysl. Co to může být? Auto se nenaklání a ta 15" kola v podbězích mají prostoru mraky.

2. Podobné zašuchání slyším i od předního levého kola. Zatím jsem nevypozoroval co to je. Dělá to jen někdy a na zatáčky to nemá vliv.

3. Pravé okno jde z ovladače řídiče stáhnout, ale nejde vytáhnou. U spolujezdce funguje tlačítko ok.

4. Pravé zadní elektrické výklopné okno nešlape vůbec. Přední ani zadní čudl nereaguje.

5. Poprvé jsem v kontaktu s nožní parkovací brzdou. Při uvolnění to vždycky dělá takovou ránu jak kdybych otevíral kapotu na žigulu?

6. V autě je nainstalované Webasto. Ovladač k němu není a prý ho mnoho let nikdo nepoužil. Má vůbec smysl to oživovat, nebo se na to spíš vykašlat.

7. Budík teploty vody se pohne po velmi dlouhé době a nikdy nedoleze víc jak k nějakým 50-60st. Řešit, neřešit?

8. Když nechám déle klíč v zapalování (vypnu motor a nechám ho tam), tak pak nejde nastartovat. Klíček musím vytáhnout a zasunou zpět a jede zas na brnk. Nemám to zatím 100% vysledované, ale za 4 dny už se mi to stalo asi 3x. S tím možná souvisí, že se do spínačky klíček hůře vkládá a hlavně vyndává (vystřelovák)

To je asi vše co mě teď napadlo. Budu rád za cokoliv. Díky moc !

2015-11-01 17:56:43

adamsquare: dobrá rada. dej to na vrakoviště a kup si jiné - funkční ,vyjde Tě to levnéji

2015-11-01 20:05:05

Blbá odpověď, taky odpověď

2015-11-01 20:21:02

adamsquare:

6 - jestli to napodruhé už zamkne bez ručního domačkávání dveří, tipoval bych někde příliš ztuha jdoucí mechanismus. Asi stačí namazat.

5 - jakou ránu dělá kapota u žigula nevím, ale odbrždění na V230 je dost hlasité a taky jsem se toho lekl

8 - to je vlastnost, ne závada

2015-11-01 20:35:18

Díky Jinej příměr mě nenapadl (žigula neznám :) ), ale je to taková překvapivá rána.

2015-11-02 08:28:30

adamsquare: Ou , to je skoro dost závad , které by člověka asi měli od koupě odradit. Nebo jsi měl tak zajímavou cenu?

2015-11-02 09:35:15

adamsquare:

6. Centrál nezamyká na poprvé. - překontrlovat elektriku ve dveřích (koncové spínače , vedení atd ... čas od času s s tím taky bojuju , vysleduj si jaké dveře to dělají ...

7. Klakson netroubí ... zkus si změřít zda dává produd do vedení u klaksonu , já ho měl KO (klakson)

8. ad SRS - také svítílo - měl jsem to zátěžovou dečkou v sedadle spolujezdce (vyměnuje se jakýsi emulátor)

1. Při víkendovém testu .... - podívej se na ložika kol ... já už postupně vyměnil všechny 4 ...

3. Pravé okno jde z ovladače řídiče stáhnout ... - pravděpodobně zlomené vedení drátů ve dveřích (mezi dveřmi a kastlí v té harominice ... čas od času taky musím nějakej kablík zaměnit ....

4. Pravé zadní elektrické výklopné okno nešlape vůbec. - zkus se podívat zda jde proud na motorek ovládání - pokud ne .. jdi po káblech ...

6. V autě je nainstalované Webasto .... doporučuju zprovoznit - v zimě super věc ... přijdeš do teplého auta ...

7. 7. Budík teploty vody se pohne po velmi dlouhé době ... termostat ok ?

Občas je to s MB naprášky .... ale pokud to slouží je to dobrej dělník .... přeju mnoho kilometrů bez kontrolky EDC :D

PAPoUcH

2015-11-02 11:38:24

Vyšlo na 50. Řeknu to takhle. T4 za podobné peníze je totální dělník a shnilé je to taky. Ve Vitu aspoň kulturně odvezu lidi a tento konkrétní kus má té koroze spíše méně než více. Motor se zdá taktéž v nadprůměrném stavu. Kupovat staré Vito za 100t mi prijde úlet a také to není žádná záruka funkčnosti. Naopak co jsem viděl, tak v cenách 20,30,40 tisíc jsou to totální vraždy kde rezne snad i sklo.

Důležité věci nechám opravit, obzvlášť když jsem v naprostém šoku zjistil ceny některých náhradních dílů. To je snad levnější než na škodovku Zbytek mě nějak extra netrápí, hlavně aby nějak rozumně fungovalo. V týdnu to hodím na servis to pořádně zkouknout a uvidíme.

Primárně je auto na práci. Tahat v tom zboží co se mi do kombíku nevejde a vozit relativně čistý materiál na stavbu. Sem tam naházet dovnitř lidi a jet na výlet. Na to mi to přijde dostatečný.

Doli  
Libor
2015-11-02 12:51:33

adamsquare: Ono je potřeba si trochu vybírat, ne koupit první co mě přijde pod ruku. Auta v tomhle stavu se prodávají do 20 000 a většinou na díly. Za 50 to je trochu mimo mísu... Za 100 už se dá koupit W639 v normálním stavu a o minimálně 10 let mladší.

2015-11-02 13:53:49

No jestli máš W639 bus z roku 2012 za 100t, tak ho beru hned. Za Marco Polo dám i 120

Viděl jsem jich hodně o inzerátech ani nemluvě. Většina byla ještě mnohem horší.. Zvenku i zevnitř.

2015-11-02 14:12:55

adamsquare: přesně tak, jestli se to od loňska nějak dramaticky nezlevnilo, tak kolem stovky stály poslední W638 nebo naopak první W639, a to i v Německu. V ČR jsem na kategorii "šrot" vůbec nenarazil, minimum tak za těch 50-60 a ty nebyly v nejlepším stavu a nebyly to busy a z Německa bych šrotového netahal. Ale sháněl (a sehnal) jsem benzíňáka. Osobně bych se tak starého a tolik jetého diesla bál. I tak se to prodraží, například ekovýpalné je na auto s německými emisemi D3I (=Euro3, zelená plaketa) jako za Euro1 (=Favorit s neřízeným katalyzátorem...) atd.


Odpovědět

1 ......... 37  38  39  40  41 ......... 45