Fórum - Téma


W638 - Pohon vstřikovacího čerpadla


Fórum Vito/Viano W638 W638 - Pohon vstřikovacího čerpadla

Informace o modelu: Mercedes Benz W638


1  2  3

2013-09-27 19:56:20

Zdravím všechny,

chtěl jsem se zeptat, má někdo zkušenost s vylágrovaným ozubením (pohon) vstřikovacího čerpadla 2.3TD, 72 kW, r.v. 98?

(viz. foto)

Po dlouhé době jsem ho sehnal, protože v celé republice má Mercedes jediný kus a to ještě zamluvený za částku 14000,- a jetý, za ten chtějí překupníci 15 a víc tisíc, tak se ptám ať ho nějak nedomrvím.

Otázka:

Při výměně tohoto ozubeného pohonu se prý musí něco nastavovat, je to pravda?

Když jsme ho na čerpadlo (venku na ponku) nasadili, tak sedlo na tisícihran tak či tak a není tam ani žádné vybrání pro jiné posazení. Můžete mi poradit, jestli je jedno jak se usadí nebo je tam nějaký chyták?.

Moc děkuji, Patrik

2013-09-28 15:23:23

Odpověď:

Ne, není třeba nic nastavovat. Vyřešeno.

Doli  
Libor
2013-10-03 07:51:33

tico: Nastavení rozvodů, dej to třeba Pavle pak do manuálů, fakt nestíhám ....

Skyair  
Pavel
2013-10-03 08:08:20

doli: Přidáno

http://www.mercedesclub.c...ategory=2&cb_ok=Filtrovat

2013-10-03 15:50:18

Libore, moc Ti děkuji.

Proto mi to nešlo dát do HÚ, nastavil jsem 15 stupňů, ale po směru od OT a ne proti směru.

Ale trochu budu louskat zaaretovat vstřikovací čerpadlo, když ho chci bloknout kulatinou, tak se zastaví ve více polohách a tady se dívám, že je to ovál, takže tu aretovací díru trefit je trochu los na náhodu.

V sobotu to zkusím seřídit a uvidím jestli to nebude někde dělat bordel. Pro mé štěstí jsou po smrtí i ventily.

Nechápu čím se to vše rozmlátilo. Vstřikovací čerpadlo jsem poslal na repas a koupil jiné (už mám dvě náhradní) a chlapi mi volali, že čerpadlo není seknuté a je plně funkční. Rozvody byly taky v klidu, krom vodítek a řetězů, který byl zdeformován od ozubení čerpadla. Napínák rozvodů byl po smrti. Takže jediné co mě napadá, že nefungoval napínák rozvodů, nedopnul rozvodový řetěz a ten rozlámal vodítka a ozubení na čerpadle. Pak už nastala řetězová reakce ventilů, hlavy atd.

Každopádně, chci poděkovat Liborovi za trpělivost a jeho kompletní poradenství

2013-10-03 18:09:09

Tak to čerpadlo se prý nastavuje nějakým elektro metrem. Zítra mi to přijedou nastavit.

2013-10-03 19:05:23

Elektro metrem? Tak to jsem ještě neslyšel

Doli  
Libor
2013-10-03 19:24:00

blueabyss: Elektro - metro to mají v Práglu nééé???

2013-10-03 21:12:14

doli: Pochybuji že přímo doporučovaný testr pro nastavení tohoto čerpadla u nás někdo má "Diesel engine tester ETD 019", ale jsem přesvědčen, že jsou i jiné přesné metody ustavení.

2013-10-03 21:28:38

Myslel jsem si, že se tato hláška ujme.

Kurňa, no neznám přesný název, ale zítra má čerpadlo nastavit.

Kucííí, on pán není tupec a dělá servis na motorech kamionů.

Jen jsme mu zavolali ohledně rady a zastavil se, sdělil, že to dá zítra během hoďky dohromady.

Možná jak blueabyss píše, "zná i jiné metody ustavení".

To: blueabyss, ani mě nezaráží, že za týden starou prosbu v tomto vlákně o radu nezareaguješ, ale jak se má z neználka udělat kokot na entou, to se chytneš hned.

Každý umíme něco, ale nad znalostí před laikem se povyšovat je ubohé.

2013-10-03 21:55:18

"ale jak se má z neználka udělat kokot na entou, to se chytneš hned." to víš já už jsem takový, nikdy jsem zde nikomu neporadil ani nepomohl.

Řekni mi proč se do toho sereš když o tom víš hovno - jelikož, když někdo nastaví předvstřik za horní úvratí tak se domnívám, že by u motoru nic více jak ho nastartovat a vypnout dělat neměl.

Nenapsal jsem zde na tvůj dotaz nic - jelikož s tím prostě nemám zkušenost - napsal jsem jen, že jsem nikdy nic neslyšel o elektro metru k nastavení čerpadla toť vše.

Již několikrát jsem také předeslal že lidem kteří nemají vyplněné VIN vozidla nepředám žádné informace. Ani to nedodržuji a stále jak idiot si o ta VIN píši, abych mohl s tím co vím pomoci.

Drzým bastlířům tvého formátu, však žádné informace poskytovat nebudu.

2013-10-03 22:44:54

Do ničeho se neseru, jen chodím očumovat známého co se do toho sere.

Netvrdím, že jsi nikomu nepomohl, ale zrovna Ty se chytneš kdejaké píˇoviny s výsměchem neznalostí druhého.

Víš co já zažil za blby ve stavebnictví co vše dosrali, ale nepovyšoval jsem se nad nikým. A to jen proto, že svépomoc cením. Pokouším se (pokud můžu) věci pořešit sám, ale někdy to bez rady nejde, proto jsem si dovolil s prosbou MB Vita právě na MC. Myslím, že ani dobrý servisák nemusí znát veškeré vychytávky na motoru Vita a proto se Ti od srdce omlouvám, že jsem dokomolil hlášku o úvrati

Každý jsme nějaký!

2013-10-03 22:48:31

"Drzým bastlířům tvého formátu, však žádné informace poskytovat nebudu."

Dle čeho usuzuješ, že jsem drzý? Tím, že si od Tebe nenechám srát na hlavu?

blueabyss, 2013-10-03 19:05:23 napsal:

Elektro metrem? Tak to jsem ještě neslyšel ..

2013-10-03 22:54:13

Nechápu co tě tak popudilo - to že jsem něco neslyšel - neznamená, že se nad někým povyšuji. Pokud bych byť jen trošku věděl, že jsi vybaven tím, aby jsi si čerpadlo nastavil sám a měl uveden VIN u svého vozidla, tak by jsi ode mne dostal kompletní návod v ČJ krok za krokem.

Na hlavu ti nikdo nesral - naopak jsem ti napsal název doporučeného zařízení k nastavení čerpadla.

2013-10-03 23:05:03

Není to popudivost na konkrétní osobu, jen mě zamrzí, když z člověka co chce poradit, někdo začne dělat vola. Nikdy bych neprosil a nezatěžoval druhé, ale nikde ani na Spanish webu jsem o nastavení rozvodů ani čerpadla nic nenašel. Kolega co to dělá si také nevěděl rady, proto jsem to zkusil tady. A s tím měřákem si nevymýšlím, říkal, že přinese nějaký elektrický měřák a vím jen to, že pokud se na tomto měřáku rozkmitají dva stroboskopy tak je to správně nastaveno. Dělá jen motory na TIR a myslím si, že to musí vlastnit, když to má zítra seřídit.

Sorry za napadení Tvé osoby. (myšleno zcela vážně)

2013-10-03 23:07:17

PS: Podle nákresu nějaké kulatiny zaaretované v čerpadle nám to prostě nastavit nešlo, pořád to mělo vůli.

2013-10-03 23:10:30

tico: No vidíš to by mě třeba zajímalo - můžeš to vyfotit? Vůbec mi není jasné na co dva stroboskopy. Ale myslím to opravdu vážně.

TiCo, 2013-10-03 23:07:17 napsal:

PS: Podle nákresu nějaké kulatiny zaaretované v čerpadle nám to prostě nastavit nešlo, pořád to mělo vůli.

2013-10-03 23:11:31

tico: To slouží jen pro nastavení rozvodu ne demontáži a montáži čerpadla

2013-10-03 23:21:59

Já mám namontované čerpadlo, ale potřebuji nastavit to ozubené kolo na čerpadle. Měl jsem ho vylámané a tím se vše rozhodilo.

Když mi otevřeli motor tak tam bylo vše rozhozené a vylágrované vodítka. Řetěz vymlátil ozubení na čerpadle a šlo vše do kytek. Veškerý bordel (pružinky z ozubení a veškeré úlomky) byl ve vaně a vzali mi i do fabriky motor na proplach aby vše vyčistili.

Rozvody už má nastavené, teď už jen to ozubení čerpadla. Dám zítra vědět jak to dopadlo a zeptám se jak se nadává tomu měřáku.

2013-10-03 23:43:27

Tady máš text k tomu obrázku - to je nastavení rozvodu. Na to čerpadlo se ti kouknu zítra mám to v práci z hlavy to nevím neb jsem to nikdy nedělal.

Speciální nářadí

Stahovák pro řemenici/náboj klikového hřídele (kromě Vito/Sprinter) - č. 103589003300.

Stahovák pro řemenici/náboj klikového hřídele (Vito/Sprinter) - č. 000589883300.

Stahovák kola klikového hřídele - č. 102589053300.

Fixovací přípravek setrvačníku/unášeče (kromě Vito/Sprinter) - č. 601589024000.

Šrouby pro fixovací přípravek setrvačníku/unášeče (kromě Vito/Sprinter) - M6 x 90 mm.

Fixovací přípravek setrvačníku/unášeče (Vito/Sprinter) - č. 901589026300.

Fixovací přípravek vstřikovacího čerpadla - č. 601589052100.

Nástroj pro hřídel vstřikovacího čerpadla - č. 601589000800.

Středicí nástroj pro kolo vstřikovacího čerpadla - č. 601589051400.

Sada článků řetězu - č. 602589024000.

Nástroj pro rozpojení článků rozvodového řetězu (díl 1) - č. 602589023300.

Nástroj pro rozpojení článků rozvodového řetězu (díl 2) - č. 602589046300.

Nástroj pro rozpojení článků rozvodového řetězu (díl 3) - č. 602589046301.

Montážní nástroj na články rozvodového řetězu - č. 602589003900.

Lisovací nástroj na články rozvodového řetězu 1 - č. 602589026300.

Lisovací nástroj na články rozvodového řetězu 2 - č. 602589036300.

Přidržovací nástroj pro uchycení rozvodového řetězu na kole vačkového hřídele - č. 602589014000.

Kufřík s nářadím - č. 602589009800.

Nástroj pro demontáž/montáž viskózní spojky - č. 120589140700.

Napínač pro viskózní spojku - č. 111589020100.

Přidržovací nástroj řemenice - č. 603589004000.

Základní pokyny

Odpojit baterii.

Vymontovat žhavicí svíčky, aby bylo možno motorem lehce otáčet.

Motor protáčet (pokud není udáno jinak) v normálním směru otáčení.

Dodržet všechny stanovené utahovací momenty.

Pokud je díl použit: Před demontáží označit montážní polohu snímače úhlu klikového hřídele.

Motor protáčet JEN pomocí kola klikového hřídele, nikoliv pomocí jiných řetězových kol.

Je-li rozvodový řetěz sejmut, NEOTÁČET klikovým nebo vačkovým hřídelem.

Po seřízení časování ventilů přezkoušet začátek podávání vstřikovacího čerpadla.

Seřízení časování ventilů

UPOZORNENÍ: Pro výměnu rozvodového řetězu není nutno rozmontovat motor. Při použití výše uvedených nástrojů je možno nový rozvodový řetěz spojit se starým, protáhnout jej a položit na řetězová kola. Nakonec se spojí konce nového řetězu.

Otočit klikový hřídel do HÚ prvního válce:

Kromě Vito/Sprinter - [1] .

Vito/Sprinter - [2] .

Časovací značky vačkového hřídele musí být vyrovnány [3] .

Před opravami motoru vymontovat úplný napínač řetězu [4] .

Během vymontování a namontování vstřikovacího čerpadla: Klikový hřídel se nachází v poloze 15° za HÚ prvního válce:

Kromě Vito/Sprinter - [5] .

Vito/Sprinter - [6] .

Před odstraněním šroubu namontovat středicí nástroj pro kolo vstřikovacího čerpadla [7] . Použít nástroj č. 601589051400.

UPOZORNENÍ: Šroub kola vstřikovacího čerpadla má levý závit [7] .

Po vymontování vstřikovacího čerpadla nasadit fixovací nástroj [8] . Použít nástroj č. 601589052100.

Během montáže kola vačkového hřídele: Montážní kolík se nesmí pohnout ze své polohy.

Naplnit napínač řetězu před montáží olejem:

Ponořit napínač řetězu svisle s pístem obráceným dolů do motorového oleje SAE 10.

Stlačit sedm- až desetkrát píst.

Po naplnění se musí píst napínače řetězu nechat zatlačit pomalu a rovnoměrně se značným vynaložením síly.

Po provedených opravách namontovat napínač řetězu a utáhnout jej [4] :

(A) Kód motoru 601.940/941, 602.940 - 65 Nm.

(B) Kromě kódu motoru 601.940/941, 602.940 - 80 Nm.

Vyměnit BEZPODMÍNEČNĚ šroub M 11 kola vačkového hřídele v případě, že jeho délka přesáhne rozměr 'X' [9] . Maximální délka: 53,6 mm.

Utáhnout šroub řemenice klikového hřídele [10] :

(A) Třída pevnosti 10.9 - 320 Nm.

(B) Třída pevnosti 8.8 - 200 Nm + 90°.

(C) Sprinter - 200-220 Nm + 95°.


Odpovědět

1  2  3