Fórum - Téma


W638 - Motor 2.3 TD


Fórum Vito/Viano W638 W638 - Motor 2.3 TD

Informace o modelu: Mercedes Benz W638



2011-12-08 17:19:27

Vito

Zdravim, omlouvám se za případný hloupý dotaz. Nevím, jak to tady chodí. Nechodím sem pravidělně.

Ale otcovi se rozbilo Vito - prasklo ozubené kolo na čerpadle. Vito 2.3TD r.v. 1998.

1. Potřeboval bych vědět, jak se demontuje olejová vana

2. časování rozvodů

Můžete mi prosím poradit, nebo mě někam přesměrovat. Předem moc díky.

Auto je na heveru a nevíme, jak na to...

2011-12-09 00:17:01

Nejsem si jist , že musíte sundat vanu - pokud se jedná o vstřikovací čerpadlo

Speciální nářadí

Stahovák pro řemenici/náboj klikového hřídele (kromě Vito/Sprinter) - č. 103589003300.

Stahovák pro řemenici/náboj klikového hřídele (Vito/Sprinter) - č. 000589883300.

Stahovák kola klikového hřídele - č. 102589053300.

Fixovací přípravek setrvačníku/unášeče (kromě Vito/Sprinter) - č. 601589024000.

Šrouby pro fixovací přípravek setrvačníku/unášeče (kromě Vito/Sprinter) - M6 x 90 mm.

Fixovací přípravek setrvačníku/unášeče (Vito/Sprinter) - č. 901589026300.

Fixovací přípravek vstřikovacího čerpadla - č. 601589052100.

Nástroj pro hřídel vstřikovacího čerpadla - č. 601589000800.

Středicí nástroj pro kolo vstřikovacího čerpadla - č. 601589051400.

Sada článků řetězu - č. 602589024000.

Nástroj pro rozpojení článků rozvodového řetězu (díl 1) - č. 602589023300.

Nástroj pro rozpojení článků rozvodového řetězu (díl 2) - č. 602589046300.

Nástroj pro rozpojení článků rozvodového řetězu (díl 3) - č. 602589046301.

Montážní nástroj na články rozvodového řetězu - č. 602589003900.

Lisovací nástroj na články rozvodového řetězu 1 - č. 602589026300.

Lisovací nástroj na články rozvodového řetězu 2 - č. 602589036300.

Přidržovací nástroj pro uchycení rozvodového řetězu na kole vačkového hřídele - č. 602589014000.

Kufřík s nářadím - č. 602589009800.

Nástroj pro demontáž/montáž viskózní spojky - č. 120589140700.

Napínač pro viskózní spojku - č. 111589020100.

Přidržovací nástroj řemenice - č. 603589004000.

Základní pokyny

Odpojit baterii.

Vymontovat žhavicí svíčky, aby bylo možno motorem lehce otáčet.

Motor protáčet (pokud není udáno jinak) v normálním směru otáčení.

Dodržet všechny stanovené utahovací momenty.

Pokud je díl použit: Před demontáží označit montážní polohu snímače úhlu klikového hřídele.

Motor protáčet JEN pomocí kola klikového hřídele, nikoliv pomocí jiných řetězových kol.

Je-li rozvodový řetěz sejmut, NEOTÁČET klikovým nebo vačkovým hřídelem.

Po seřízení časování ventilů přezkoušet začátek podávání vstřikovacího čerpadla.

Seřízení časování ventilů

UPOZORNENÍ: Pro výměnu rozvodového řetězu není nutno rozmontovat motor. Při použití výše uvedených nástrojů je možno nový rozvodový řetěz spojit se starým, protáhnout jej a položit na řetězová kola. Nakonec se spojí konce nového řetězu.

Otočit klikový hřídel do HÚ prvního válce:

Kromě Vito/Sprinter - [1] .

Vito/Sprinter - [2] .

Časovací značky vačkového hřídele musí být vyrovnány [3] .

Před opravami motoru vymontovat úplný napínač řetězu [4] .

Během vymontování a namontování vstřikovacího čerpadla: Klikový hřídel se nachází v poloze 15° za HÚ prvního válce:

Kromě Vito/Sprinter - [5] .

Vito/Sprinter - [6] .

Před odstraněním šroubu namontovat středicí nástroj pro kolo vstřikovacího čerpadla [7] . Použít nástroj č. 601589051400.

UPOZORNENÍ: Šroub kola vstřikovacího čerpadla má levý závit [7] .

Po vymontování vstřikovacího čerpadla nasadit fixovací nástroj [8] . Použít nástroj č. 601589052100.

Během montáže kola vačkového hřídele: Montážní kolík se nesmí pohnout ze své polohy.

Naplnit napínač řetězu před montáží olejem:

Ponořit napínač řetězu svisle s pístem obráceným dolů do motorového oleje SAE 10.

Stlačit sedm- až desetkrát píst.

Po naplnění se musí píst napínače řetězu nechat zatlačit pomalu a rovnoměrně se značným vynaložením síly.

Po provedených opravách namontovat napínač řetězu a utáhnout jej [4] :

(A) Kód motoru 601.940/941, 602.940 - 65 Nm.

(B) Kromě kódu motoru 601.940/941, 602.940 - 80 Nm.

Vyměnit BEZPODMÍNEČNĚ šroub M 11 kola vačkového hřídele v případě, že jeho délka přesáhne rozměr 'X' [9] . Maximální délka: 53,6 mm.

Utáhnout šroub řemenice klikového hřídele [10] :

(A) Třída pevnosti 10.9 - 320 Nm.

(B) Třída pevnosti 8.8 - 200 Nm + 90°.

(C) Sprinter - 200-220 Nm + 95°.

2013-09-12 23:53:58

Zdravím po delší době,

chtěl bych se taky zeptat na detail ohledně palivového čerpadla (Vito 638, r.v. 1998, 2.3 TD):

Nějakým způsobem se mi za jízdy rozletěl napínák na rozvoďáku (ten půl měsíc) a volný řetěz mi vylágroval ozubení na palivovém čerpadle. Čerpadlo je po smrti a taktéž vodítka i řetěz rozvodů. Řetěz je totál. Aby toho nebylo málo, tak mi servis po odtažení a zdemontování čerpadla zjistil, že mám po smrti i turbo (velká vůle v turbině, ale jako, že fakt velká a propouští mi olej).

Turbo jsem koupil po repasi se zárukou, taktéž palivové čerpadlo a nové ozubení k němu, rozvody, napínák i vodítka.

Při porovnání zakoupeného čerpadla se stávajícím jsme si všimli, že na novém není shora zásuvka jako na tom vylágrovanem, ale z boku. Chci se zeptat, je toto problém nebo se dá kábel který byl zapojen zhora zapojit teď do bočního otvoru? A k čemu táto zásuvka slouží? Na novém čerpadle je místo zásuvky záslepka.

PS: Repas čerpadlo je taktéž z 2.3TD, proto mě udivuje jiné zapojení.

Moc všem děkuji za odpověď, snad to nebude problém, protože sehnat čerpadlo v dobrém stavu je pakec.

Patrik

2016-09-07 20:23:16

Vymena predkomorky v hlave valcov 2,3TD 72kw 110TD .. na mojom vite mi praskla hlava objednal som novu no na novej niesu "predkomorky" ako ich bezbolestne dokazem vybrat zo starej hlavy? pripadne da sa to objednat? dakujem

2016-09-07 20:32:09

petriiik: je na to specialny kluc. ale neviem ci ich vyberes lebo na vite popod kapotu zateka voda a drzi sa na vstrekoch a poto. nejdu vykrutit. Ja som ich ani 2m tycou nevykrutil. ak si z okolia LM mozem pozicat. pripadne ti dam kod a da sa kupit za par eur v ELITe.

2016-09-07 21:02:10

ondrejko69: mas spravu :)

2016-09-07 21:10:26

suchos: presne ako na mojom. presne rok dozadu. ;) vyber cely motor aj s prevodovkou a pojde to. ina je to celkom slusna yeb...cka. Na aute to nerob. Narobis sa ako pako a aj tak to mozno nepojde. ak chces volaj 0910465078. pohovorime. mam to absolvobane ;)


Odpovědět