Fórum - Téma


W638 - Motor 2,3 TD


Fórum Vito/Viano W638 W638 - Motor 2,3 TD

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mercedes Benz W638  |  Naše vozidla


1  2

2011-05-08 10:13:10

zdarec dneska sem musel vito odtahnout začalo mi hodně kouřit z vyfuku a smrděl přepaleny olej nevite co to bude jestli turbo nebo něco menšího diky

viki  
viktor
2011-05-08 12:04:04

moderj šedej hustej dym turbo černej čerpadlo vstřiky atd

2011-05-08 13:39:17

Podíval bych se na turbo, ale již dvakrát jsem se setkal s propáleným těsněním pod hlavou oba případy byly na 2,3;

2011-05-08 14:01:57

je to mozne,zalezi jak ten kour vypada jestli je bily a stoupa rychle vzhuru (voda) nebo je sedomodry tezsi pak je to olej:)

2011-05-08 16:54:14

je to 2,3 td r.v. 1997 110D takovy spíš šedy asi a takovy těžší nejde nahoru a co jel za mnou tak smrděl olej

2011-05-08 17:11:49

No já mluvil o případu kdy šel do válců olej - přes propálené těsnění - někde jsem již slyšel že je to taková jakoby učebnicová závada. Také jsem to nejdříve tipoval na turbo. Pamatuji si to proto, že jsem to turbo v prvním případě vyměnil a problém pokračoval. teď jsem se ještě díval do zakázek a oba případy byly na identických vozidlech 2.3 TD r.v.1996. Tuším že to těsnění bylo propálené u 4 válce, ale to nemohu říci přesně. Olejový kanál velice těsně sousedí s válcem. Kouř byl šedomodrý a smrděl po spáleném oleji.

2011-05-08 18:02:10

zitra by to měli rozdělat tak uvidim diky

viki  
viktor
2011-05-08 18:20:35

blueabyss, kontrolní otázka nešel by tento problém identifikovat na tlakách?podle mého blbého rozumu jako llaik si myslím že to tam musí tlačit moc nebo málo někde by se to mělo projevovat no raději přestanu myslet než ze mě vypadne nějaká totální kravina

2011-05-08 22:57:46

Teoreticky by to mělo jít , možná by to mohlo být vidět i na vytažené žhavící svíčce nebo na vstřiku - možná i po vytažení vstřiku - nezkoušel jsem to. Já se v prvním případě seknul a v druhém jsem šel po zběžné prohlídce turba na jisto. Nejsem si ale jist zdali to bylo opravdu na tom 4 válci.

gut
2011-05-10 07:36:14

Samozřejmě to žere olej a ten dým je hustý a zústává ležet na cestě taková mlha.Když to nespraviš tak prý si to chpne olej a dostává rany i ojnice a klika.Tak mě strašili když se mi to stalo na staré dodávce před sprinterem.Ve Zlíně je chlap co dokáže zaškrabat do roviny blok motoru bez vyndání z auta vše ucpe a potom to vyčistí.Dělají to automaticky při každém sundání hlavy.Má na to nářadí i tu kontrolní desku.

2011-12-08 17:19:27

Zdravim, omlouvám se za případný hloupý dotaz. Nevím, jak to tady chodí. Nechodím sem pravidělně.

Ale otcovi se rozbilo Vito - prasklo ozubené kolo na čerpadle. Vito 2.3TD r.v. 1998.

1. Potřeboval bych vědět, jak se demontuje olejová vana

2. časování rozvodů

Můžete mi prosím poradit, nebo mě někam přesměrovat. Předem moc díky.

Auto je na heveru a nevíme, jak na to...

2011-12-09 00:17:01

Nejsem si jist , že musíte sundat vanu - pokud se jedná o vstřikovací čerpadlo

Speciální nářadí

Stahovák pro řemenici/náboj klikového hřídele (kromě Vito/Sprinter) - č. 103589003300.

Stahovák pro řemenici/náboj klikového hřídele (Vito/Sprinter) - č. 000589883300.

Stahovák kola klikového hřídele - č. 102589053300.

Fixovací přípravek setrvačníku/unášeče (kromě Vito/Sprinter) - č. 601589024000.

Šrouby pro fixovací přípravek setrvačníku/unášeče (kromě Vito/Sprinter) - M6 x 90 mm.

Fixovací přípravek setrvačníku/unášeče (Vito/Sprinter) - č. 901589026300.

Fixovací přípravek vstřikovacího čerpadla - č. 601589052100.

Nástroj pro hřídel vstřikovacího čerpadla - č. 601589000800.

Středicí nástroj pro kolo vstřikovacího čerpadla - č. 601589051400.

Sada článků řetězu - č. 602589024000.

Nástroj pro rozpojení článků rozvodového řetězu (díl 1) - č. 602589023300.

Nástroj pro rozpojení článků rozvodového řetězu (díl 2) - č. 602589046300.

Nástroj pro rozpojení článků rozvodového řetězu (díl 3) - č. 602589046301.

Montážní nástroj na články rozvodového řetězu - č. 602589003900.

Lisovací nástroj na články rozvodového řetězu 1 - č. 602589026300.

Lisovací nástroj na články rozvodového řetězu 2 - č. 602589036300.

Přidržovací nástroj pro uchycení rozvodového řetězu na kole vačkového hřídele - č. 602589014000.

Kufřík s nářadím - č. 602589009800.

Nástroj pro demontáž/montáž viskózní spojky - č. 120589140700.

Napínač pro viskózní spojku - č. 111589020100.

Přidržovací nástroj řemenice - č. 603589004000.

Základní pokyny

Odpojit baterii.

Vymontovat žhavicí svíčky, aby bylo možno motorem lehce otáčet.

Motor protáčet (pokud není udáno jinak) v normálním směru otáčení.

Dodržet všechny stanovené utahovací momenty.

Pokud je díl použit: Před demontáží označit montážní polohu snímače úhlu klikového hřídele.

Motor protáčet JEN pomocí kola klikového hřídele, nikoliv pomocí jiných řetězových kol.

Je-li rozvodový řetěz sejmut, NEOTÁČET klikovým nebo vačkovým hřídelem.

Po seřízení časování ventilů přezkoušet začátek podávání vstřikovacího čerpadla.

Seřízení časování ventilů

UPOZORNENÍ: Pro výměnu rozvodového řetězu není nutno rozmontovat motor. Při použití výše uvedených nástrojů je možno nový rozvodový řetěz spojit se starým, protáhnout jej a položit na řetězová kola. Nakonec se spojí konce nového řetězu.

Otočit klikový hřídel do HÚ prvního válce:

Kromě Vito/Sprinter - [1] .

Vito/Sprinter - [2] .

Časovací značky vačkového hřídele musí být vyrovnány [3] .

Před opravami motoru vymontovat úplný napínač řetězu [4] .

Během vymontování a namontování vstřikovacího čerpadla: Klikový hřídel se nachází v poloze 15° za HÚ prvního válce:

Kromě Vito/Sprinter - [5] .

Vito/Sprinter - [6] .

Před odstraněním šroubu namontovat středicí nástroj pro kolo vstřikovacího čerpadla [7] . Použít nástroj č. 601589051400.

UPOZORNENÍ: Šroub kola vstřikovacího čerpadla má levý závit [7] .

Po vymontování vstřikovacího čerpadla nasadit fixovací nástroj [8] . Použít nástroj č. 601589052100.

Během montáže kola vačkového hřídele: Montážní kolík se nesmí pohnout ze své polohy.

Naplnit napínač řetězu před montáží olejem:

Ponořit napínač řetězu svisle s pístem obráceným dolů do motorového oleje SAE 10.

Stlačit sedm- až desetkrát píst.

Po naplnění se musí píst napínače řetězu nechat zatlačit pomalu a rovnoměrně se značným vynaložením síly.

Po provedených opravách namontovat napínač řetězu a utáhnout jej [4] :

(A) Kód motoru 601.940/941, 602.940 - 65 Nm.

(B) Kromě kódu motoru 601.940/941, 602.940 - 80 Nm.

Vyměnit BEZPODMÍNEČNĚ šroub M 11 kola vačkového hřídele v případě, že jeho délka přesáhne rozměr 'X' [9] . Maximální délka: 53,6 mm.

Utáhnout šroub řemenice klikového hřídele [10] :

(A) Třída pevnosti 10.9 - 320 Nm.

(B) Třída pevnosti 8.8 - 200 Nm + 90°.

(C) Sprinter - 200-220 Nm + 95°.

2013-09-12 23:53:58

Zdravím po delší době,

chtěl bych se taky zeptat na detail ohledně palivového čerpadla (Vito 638, r.v. 1998, 2.3 TD):

Nějakým způsobem se mi za jízdy rozletěl napínák na rozvoďáku (ten půl měsíc) a volný řetěz mi vylágroval ozubení na palivovém čerpadle. Čerpadlo je po smrti a taktéž vodítka i řetěz rozvodů. Řetěz je totál. Aby toho nebylo málo, tak mi servis po odtažení a zdemontování čerpadla zjistil, že mám po smrti i turbo (velká vůle v turbině, ale jako, že fakt velká a propouští mi olej).

Turbo jsem koupil po repasi se zárukou, taktéž palivové čerpadlo a nové ozubení k němu, rozvody, napínák i vodítka.

Při porovnání zakoupeného čerpadla se stávajícím jsme si všimli, že na novém není shora zásuvka jako na tom vylágrovanem, ale z boku. Chci se zeptat, je toto problém nebo se dá kábel který byl zapojen zhora zapojit teď do bočního otvoru? A k čemu táto zásuvka slouží? Na novém čerpadle je místo zásuvky záslepka.

PS: Repas čerpadlo je taktéž z 2.3TD, proto mě udivuje jiné zapojení.

Moc všem děkuji za odpověď, snad to nebude problém, protože sehnat čerpadlo v dobrém stavu je pakec.

Patrik

2014-05-12 14:47:23

Přidřený motor .. Zdravím stala se mi takova věc,praskla trubka na olej asi na turbo je ze zadu na motoru (2.3D 96rv)a začala problikávat kontrolka na olej, s vírou že dojedu na benzínu a doleju olej jsem v kopci při vyšších otačkách za zvuku nepříjemneho zvuku zustal stát . po vychladnutí motoru jsem dolil olej a auto bez problemu naskočilo ,ale od te doby mi cvaká v motoru a kamarádi to přirovnavají k pojízdne sekačce. co s tím?

2014-05-12 14:56:38

zapi: Ou , to Ti asi nezbyde , než motor rozebrat a podívat se kde olej už motor nemazal . . .

2015-01-09 17:11:31

Tak po delším odstavení budu řešit opravu. Jen mam dilema zda cpát prachy do motoru či koupit jiný.

Doli  
Libor
2015-01-09 17:21:02

zapi: Bude pravděpodobně přidřená některá ojnice a tím pádem zdeformovaný čep na klikové hřídeli. Oprava tě vyjde dráž než koupě jiného auta.

2015-01-11 07:35:10

Asi koupim celej motor .nemate někdo typ kde splašit 2.3 td 110? 74kw .nebo něaky solidní vrakoviště?

2015-01-13 23:52:53

zapi: Já,tady nechci prudit,ale na tak staré auto dobrý použitý motor těžko koupíš.

To,že by oprava stála víc než nové auto, je asi pravda.Já,dělal na 110D GO,ale to už je šet let a to se ještě celkem vyplatilo.

Pokud se rozsvítí kontrolka mazání,tak už je tlak oleje téměř nulový a na klikovém hřídeli vznikají nevratné škody.Pokud se okamžitě nevypne a nezjistí příčina. Když, motor opravíš,tak je potom radost jezdit.Na vrakáčích jsou možná funkční,ale určitě už nebudou v plné kondici.

2015-01-14 05:26:23

Maš pravdu,ale co teď?auto je připraveny u servisu jen nevím od čeho začít opravu nebo na co se ma zaměřit


Odpovědět

1  2