Fórum - Téma


W638 - Klepání vstřiků


Fórum Vito/Viano W638 W638 - Klepání vstřiků

Informace o modelu: Mercedes Benz W638


1  2

2012-12-31 09:47:14

Tak jsem koupil to Vito 2.3 D r.v. 97, jezdí to na ty kilometri co má najeto docela dobře(318000km),ale klepe to.Co s tím může bejt?Jak na to šlapu,tak jezdí docela potichu,to je jasný,ale jak tam je volnoběh,tak to klepe.Borec říkal,že tam měnil trysky.

2012-12-31 10:57:31

Špatně udělané vstřiky, na volnoběh nedrží - kapou, je to spalovací hluk. Když to nezmizí během max. 1000km, předělat....vyčistit, zalapovat, vyměnit...

2012-12-31 11:33:38

ono by to chtelo asi videt a slyset. Pak jde delat diagnozy. Jestli jsou trysky nove tak nikdy nebyl problem.

2012-12-31 12:03:42

Konkretně Bosch - jsem zaznamenal častokrát na vyhození i novou - není to pravidlem, ale stane se

2012-12-31 12:54:17

Souhlasím s blueabyssem, ale bohužel je to tak, Bosch je loterie, těch vstřiků jsem se nadělal opravdu dost - minimálně desítky, jestli to není také tím , že jsou vyráběné v Torfinu v Jihlavě, kde je Bosch nechává vyrábět a značit jako Bosch a jako Bosch jsou také prodávány. Čepové trysky vyráběné v Motorpalu Jihlava, jsem do MB jsem montoval už v r. 84, tenkrát stála jedna 34,-Kč, tak jsem vždy koupil 10ks v blistru a z nich jsem ty 4ks na motor vybral. Navíc, to není jen o trysce, ale záleží i na tom, zda je utažen držák správným momentem a to i do komůrky, v jakém je stavu, stav vnitř,péra -sada, ale jestli ten držák, někdo přede mnou utáhne metrovou trubkou, zkříží se dosedací plochy v něm, tak je téměř vždy na vyhození, kolikrát jsem měl problém, to s tou metrovou trubkou povolit.

2012-12-31 13:05:10

no frajer říkal,že to časem přestane no...možná...

Doli  
Libor
2012-12-31 13:52:17

Já bych to s dovolením postupně shrnul.

Martin - myslím, že nepřestane. Může to tak jezdit ještě několik stovek tisíc, nebo se to začne zhoršovat, až se to vysype, nebo propálí píst, ale to opravdu záleží na tom, co vlastně ten zvuk způsobuje viz Enougher - videt a slyset.

Blueabyss - Kloss - před několika lety jsme dělali pro jednu firmu přeseřízení a odzkoušení asi tři a půl tisíce vstřikovačů, vyřadilo se jich vadných několi(do 10 kusů). Výrobce byl samozřejmě Motorpal Jihlava. Nezastávám se tohoto podniku(dnes Bosch), je mě celkem volnej, jen píšu svoji zkušenost, která mě docela příjemě překvapila. I když - pokud si dobře pamatuji, tak za komárů bylo i tohle odvětví průmyslu u nás celkem na špičkové úrovni, myslím po stránce přesnosti výroby a kvality materiálu, vývojově bohužel přibržděné.

2012-12-31 14:52:41

Souhlas, já nezavrhuji fy. Bosch,

ale jen pro upřesnění, já řešil pouze čepové trysky pro tyhle mot. MB, s těmi jsem se dost nazlobil a nejen já, ale jak říkám, nebylo to jenom o tryskách. U ostatních značek vozů to opradu vcelku fungovalo, tím myslím např. koncernové motory VW, Ford, Fiat, peugeot, atd. ale i Avie ,Liazky, Tatry, a další, tam žádné podstatné problémy nebyly, prostě jen ten Mercedes, na to byl hodně choulostivej. Co se týká toho hydraulického napínáku, u tohohle typu motoru, nevzpomínám si, že bych ho kdy měnil, z důvodu nefunkčnosti, pokud se v něm tedy nikdo nehrabal, ale je to jen moje skušenost. Nechci se přít o to, jestli je to možné, nebo ne.

Jinak přeji Všem, krásné prožití Silvestra a Vše nejlepší, do Nového roku 2013. Mějte se fajn... Jarda "autoholan"

2012-12-31 15:48:27

Já se tím vyloženě nezabývám ale 2,3 jsem se něco nadělal a i jsem ho měl a bylo to přesně jak píše Kloss. Momentálně mám ve svých starých zájmových vozidlech motory OM 617 300D a v druhém 300TD a kupoval jsem na těch dohromady 10 vstřiků 20ks trysek. Dělal mi to člověk z bývalého Motorpalu vč. čerpadel a přímo si toto množství vyžádal - něco mi vrátil, ale kdybych napsal počty tak bych mohl lhát ale 1:1 to 100% nebylo.

Pokud chcete slyšet typický Mercedesí koncert tak si je přijďte poslechnout

2013-01-01 00:40:22

Vito 2.3 D rok 1997 GO motora cena??? .. Jak jsem už tadypsal koupil jsem to Vito 2.3 D a trochu to klepe a tak mně napadlo,že bych třeba nechal udělat generálku motora...motor jezdí i přez to klepání docela dobře má to tah,dnes ráno sme tady meli mínus 9 a chytlo to na brk nažhavil jsem to jen jednou(sice než se to zahřálo,tak to kolísalo trochu ale projel jsem cca 250 metrů a už drželo otáčky)takže co se s tím srát,že bych to nechal "zgenerálkovat"..kolik by stála GO tohoto motora,díky za odpovědi

Doli  
Libor
2013-01-01 01:00:04

Pokud je jinak vše v pořádku, tak proč generálku? Nech opravit jen to klepáni, ne? Cena bude záviset na tom co vlastně klepe. Cena generálky motoru by pravděpodobně převyšovala hodnotu celého auta.

2013-01-01 08:36:21

jen tak orientačně jsem se chtěl zeptat kolik by to vyšlo...víš jak to je,přijdeš do servisu a budou hledat co s tím je,zkoušet,a necháš tam škváru,tak mně jen tak napadlo,kolik by generálka stála...uvidim po novym roce s tím zajedu do servisu a uvidí se co a jak...

Doli  
Libor
2013-01-01 08:42:31

Pokud by jsi měl zájem, tak přijeď klidně k nám...http://www.mercedesclub.c...itych-dilu-diagnostika-67

2013-01-06 11:30:14

Tak jsem na to koukal a vážně to kape,kolem těch trysek je úplná loužička kolem mohl bych to brčkem nasávat.Když to nastartuju za studena tak to hned naskočí a asi pul minuty to drží otáčky a pak to chcípá,štěká to musim držet plyn,aby to nechcíplo a radši se rozjedu,abych to zahřál.Pak už je to v otáčkách,ale pořád to klepe a jsem nervozní z toho nemocnýho zvuku takže to asi fakt budou trysky...myslíte teda,že když to nechám spravit tak to přestane klepat?Jak dlouho s tím ještě m,užu jezdit,potřeboval bych zítra ještě někam zajet asi tak 100 km a pak jedu do servisu...

Doli  
Libor
2013-01-06 12:52:12

Pokud Ti to kape ven, netěsní přípojky vstřiků, nebo vstřikovací trubky, bude je potřeba přitáhnout nebo vyměnit. S kapáním vstřikovačů(trysek) to ale nemá nic společného a tato věc určitě nemá ani nic společného s klepáním.

2013-01-06 13:43:57

jj jasně tak uvidím zítra pudu do sevisu,snad to pujde udělat,protože ten motor jinak jezdí pěkně,startuje to i v mazech na brnk(bylo -12.5 a chytlo na brnk) snad to pude spravit,jinak se fakt naseru a opravdu nechám udělat generálku,ale to je asi zbytečné pokud to jinak jezdí,má to i tah...

2013-01-06 15:50:10

Ještě to taky může být o žárových podložkách pod vstřiky, které plní zároveň funkci těsnění. Kdo neví jak se montují, nebo ji dá obráceně, tak ta nafta může vzlínat i odtamtud, podle toho jak ten borec nechal odjet takhle opravené auto, bych se tomu ani moc nedivil, to muselo téct hned, zrovna tuhle závadu jsem párkrát po někom předělával a věřte mi, že tam někdy ani ty podložky nebyly vúbec vložený. Správně by se měly měnit za nové, ale jdou i proklepnout a těsní. A další věc múže být, že to teče přímo ze závitu držáku vstřiku buď je málo utažený, nebo je uvnitř špatný lapovaný kroužek, který utěsňuje trysku v držáku zhora nebo vlatní držák, tam nepomůže ani hrubá utahovací síla a mnohokrát přitom držák podélně praskne a chčije tou prasklinou. Pokud to tedy nebude téct vstř,trubka, nebo přepadová hadička, tak bych ty vstřiky nechal vyndat a zkontrolovat, Taky se ještě někdy stane, že se při demonáži vstřiku, použije místo orig. klíče na vstřiky, klíč který je příliš těsný a ohnou se ty vývody přepadů, co jsou na vstřiku napevno, pak tam nejde nasadit přepad. hadička a při rovnání se nalomí a teče, Je to špatně vidět, ale stává se to taky.Ještě k tomu klepání....může být také upálená žárová koule, která je v předkomúrce pod tryskou, to pak taky pěkně klepe. S tou GO motoru, bych ještě počkal....

2013-01-09 18:36:54

ok no auto už je v servisu a chlap řikal taky něco o přepadové hadičce že to asi teče i tam..uvidím no,s tou GO asi fakt ještě počkám no předevčírem tady bylo -17.5 a nastartoval jsem ,sice mi spočátku blbnul startér nevystrkoval,ale pak když se strter chytnul,tak to chytlo na brnk,takže myslím,že jinak je ten motor fakt v pohodě

2013-01-10 20:34:29

Ahoj. Čtu zde Tvůj problém. Nedávno jsem si dovezl od Doliho z Tišnova opraveného Vitouška a jsem spokojený - a to je slabé slovo. Je to slušná dílna, super kluci. Já jsem z Olomouce a vezl jsem to k nim na odtahovce. Věřit se vyplatilo a mohu jen doporučit Bestdrak

2013-01-16 11:44:12

trysky na Vito 2.3 D 58 Kw .. Kolik stojí trysky na Vito 2.3 d 58 kW rok 1997 a co se tam mení,koukal jsem po rúzných obchodech na netu a viděl jsem trysky z držákem za 4500 Kč a našel jsem i trysky za pár stovek...když je nahovno tryska mění se bez držáku,jestli jsem to správně pochopil,takže stačí koupit samostatné trysky?Taky jsem si všiml rozdíl.trysky na CDI stojí kolem 8000-9000 Kč a tryska s držákem na 2.3 d 4500 Kč...jak je to? Díky za radu


Odpovědět

1  2