Fórum - Téma


W638 - ELAB a řídící jednotka


Fórum Vito/Viano W638 W638 - ELAB a řídící jednotka

Informace o modelu: Mercedes Benz W638



2011-06-08 17:33:03

Nazdar medvedi... Potreboval bych momentálně poradit s problemem kterej oklikou řešim necelej rok... Mimochodem tento problém už několikrát proběhl tímto fórem a bez výsledku. Omlouvám se že je to tak dlouhý ale pro konstruktiívní odpovědi je třeba znát dokonale problém. Třeba jeho vyřešením usnadníme život více lidem než jenom mě. Nejsem automechanik a tudíž buďte prosím schovívaví (ale nepletu si palivovej filtr s termostatem (Modří vědí))

Krom jinejch věci ktery jsem řešil na autě (Vito 112CDI 2.2 1999 90kW) jsem se dostal do problemu se kterym jezdim od servisu k servisu a nikdo nevěděl. Až jeden mladej klučina v Šaome (doporučuju pro pražáky) zjistil kde je problem...

Zasadni problem byl, že auto nejelo na plnej výkon tzn.: do 3000, chcipalo a hrozně hulilo. Přišlo se na to že někde vznikla netěsnost na palivovym vedení a nasavalo si to vzduch. Přetěsněno "vyřešeno". Jenže auto přestalo startovat respektive startovalo ale nenastartovalo... Dobra po další návštěvě u doktora, kterej vyměnil ELAB a další píčoviny se problem nevyřešil a tak pan doktor ten Elab uplně odpojil a obešel.

Auto už jede ale opět jenom do 3000. Respektive když se vymažou chyby při běžícim motoru tak to líta jak střela. Jenže pokud to chcípnu tak jsme tam kde jsme byli a jednotka si opět stěžuje na bolavej ELAB. (odpojenej) a opět 3000 max.

Pak následovala Tour de praha po servisech kde mi chtěli měnit vstřiky, váhy vzduchu atd. Zkratka opravy v hodnotě celyho auta ktery jsem zatrhnul. Pak jsem našel servis ve zminěnejch Uněticích kde na to panáček zřejmě přišel. Zjistil že novej ELAB je opravdu novej a že na jinym autě funguje. pak vzal tento elab a zapojil ho nakrátko hned k řídící jednotce a ejhle on pořád nešel. Diagnoza průser v jednotce. Když oměřil piny pro Elab (35 a 25 na patici 4) neodpovídali hodnotám co by měli dávat. tzn plus dava 12V ale kostra 5V. (pokud elab je součástka typu otevřeno zavřeno tak by měla mít kostra 0V)

Dobrá tedy. Pátral jsem dál a můj kamarád (extra bedna na elektriku a elektroniku) co mi už jednou jednotku opravil dostal novy bojovy ukol. Rozebral ji a bohužel zjistil že elektronika pro elab je uvnitř vícevrstvého tišťáku.

Čili konečně se dostáváme k mému dotazu.

1) Nevíte někdo jestli a kde by se dal sehnat nesehnatelný výkres zapojení jednotky...

2) Případně jestli mi někdo s jistotou neřeknete jak u CDIčka obejit elab aby byla jednotka spokojená.

Protože dedukce je celkem jasna. ELAB je součástka u který když se přepálí část elektromagnetický cívky tak nedává odpor jaký má a tudíž v jednotce vznikne přepětí a šlus... Věc by byla snadná kdybych akorát přepažil kostru jednotky k pinu kde má být kostra a život by byl hned snažší. Jenže v Autodatech jsem se dočetl, že v některých situacích (nevim ve kterých) je pro elab na kostře taky 12V. Tudíž opakuji otázku nevíte někdo jak obejít kostru pro ELAB v jednotce tak aby stále nenaskakovala chyba na elabu? Případně kdo ví mě prosím poučte o funkci Elabu a hlavně proč v některých situacích je na kostře 12V.

2011-06-08 19:27:17

" (ale nepletu si palivovej filtr s termostatem (Modří vědí)) " to jsem asi napsal já že?

Odpověz mi konkrétně bez dlouhého psaní na tyto otázky:

Jakou diagnostikou to načítáš?

Co je tam přesně za chyby?

Ta chyba 1622 Elab se načte po vymazání i když motor není v chodu nebo naskočí až je motor nastartován?

Není ve vozidle vyměněn motor ?

Jaké je konkrétní číslo a typ motoru?

Od té doby co jsi vlastníkem auta - jezdilo někdy tak jak by mělo? Pokud se dozvím odpovědi napíši ti i to proč se tak blbě ptám.

2011-06-08 20:31:35

Ty si normální Sherlock

Diagnostiku bohužel nevim jakou to v servisu načítali. Pokud je to podstatný tak zjistím.

To samy plati pro přesný číslo chyby ale mechanik přeložil tu chybu doslovně jako vadný Elab tedy zřejmě 1622

Chyba tam naskočí v okamžiku kdy se nastartuje motor.

S motorem máš pravdu... Zjednodušeně řečeno se měnila kastle.... Kastle je Vito a vše ostatní tedy i jednotka je Viano.

Číslo motoru taky teď nevim ale opět můžu zítra zjisti v TPVito je obsah 2151 výkon 90/3800 typ om611de22la a je to 112CDI

Bohužel tuhle složeninu dvou "vraků" takhle rozdělanou jsem dostal už doruky s vsazenym motorem a elektrikou ale bylo mi řečeno že ten motor je absolutně stejnej jako byl v tom Vitu.

To auto ujelo dohromady bez omezení 3000ot a spínajícím turbem asi tak 200km ale jak jsem řikal chcípalo když jsem mu šlapnul na krk a hrozně hulilo což bylo netěsností naftovejch hadiček.

Pro pobavení přikládám jak jsem si před rokem to auto pořídil...

2011-06-08 21:29:09

No myslím, že je to načítáno Boschem tam lze mazat chyby i u běžícího motoru. Teď zjednodušeně jakou funkci má elab (k novějším tipům motoru se již nemontoval): Vypne se pokud je hranice referenčních tlaků paliva mimo rozsah. Vypíná tuším přes kostru (proto jste ji asi nenašli - spínaná kostra) Signál dává řídící jednotka. Pokud je auto "zbastlené" může existovat varianta, že řídící jednotka její soft, jaksi nepatří k tomu motoru - vysokotlakému čerpadlu - snímači tlaku atd. Řídící jednotka prostě nasnímá jiné hodnoty než má zapsané v mapě a pošle signál na Elab(přes který nevede nafta - zbastleno) a vyhodnotí chybu 1622 motor (jednotka) skočí do nouzáku a netočí více jak 3000ot.

Kdybych vozidlo dostal k sobě na dílnu asi bych to odhalil. Nastartoval, Boschem vymazal závady a diagnostikou Stár provedl porovnání naměřených a předepsaných hodnot. Pokud nebudou sedět budou se významně lišit tak jsou dvě možnosti:

1 - asi bude chyba ve vysokotlaké části - snímač tlaku možná i vysokotlaké čerpadlo možná jen nějaké nečistoty - to opravdu nedokáži takto říci.

2 - softvare jednotky ECU respektivě její mapa nesouhlasí s tím co je na motoru namontováno - čerpadlo, snímač tlaku, vstřikovací trysky atd. TO JE MUJ TIP.

Bude to oříšek porovnat a přijít na to - bez diagnostiky, katalogu náhradních dílů - přístupu do katalogu výrobce komponent téměř nemožné.

Než necháš přepájet (možná zničit řídící jednotku) zkus pátrat tímto směrem. Pokud jsi si 100% jist že řídící jednotka patří k tomuto motoru a že na motoru jsou namontovány díly které patří k řídící jednotce - vrhni se na porovnání naměřených hodnot při volnoběhu a zvýšených otáčkách. Chybu hledej v tom co říká řídící jednotce, aby vypnula elab.

To že ti chtěli měnit váhu vzduchu a všechno možné napovídá tomu, že naměřené hodnoty nejsou korektní oni ovšem neznají příčinu proč - tak se mění až se všechno vymění. Nakonec se zalepí izolačkou hadička a ono to jezdí :)

"""takhle rozdělanou jsem dostal už doruky s vsazenym motorem a elektrikou ale bylo mi řečeno že ten motor je absolutně stejnej jako byl v tom Vitu""" kde je řídící jednotka z toho Vita? Nebo kde je motor z něj(čerpadlo snímač tlaku vstřiky - to by mohlo možná stačit)

2011-06-08 22:35:59

Teď mne ještě napadlo - pokud to ty vaše diagnostiky budou umět - nech vyčíst VIN vozidla z řídící jednotky motoru. Pokud tomu tak bude, tak máš poloviční práci protože je tam jen nějaká standardní chyba

2011-06-22 17:25:22

tak je to v p,čáku na 95% je v prdeli řídící jednotka všechny hodnoty to údajně dává správný... A možná už vim jak to vzniklo. V jednom servisu mi vařili děravej egr takže je dost možný že to vařili elektrikou a neodpojili před tim řídící jednotku... Takže přichází další nesmysl úkol sehnat řídící jednotku na tzv. EKO vito, který má údajně jeden egr ventil navíc... těch aut tu moc nejezdí... takže nevim jaký budu mít štěstí. Kdyby jste náhodou někdo věděl o řídící jednotce Bosh s číslem A0245457432 nebo alespoň typ kde by jí mohly mít tak se prosím ozvěte... na novou nemám a oprava stojí paušálně nějakejch 15 000,- což jako student zrovna taky nemám.

2011-06-30 02:29:02

Tak díky jednomu dotazu na mercedes clasic si myslím že vím kde je tvůj problém - pokud tam máš vysokotlakou pumpu A6110700601 koliduje ti součást Y73. Vymontuj vysokotlakou pumpu je tam pístek s pružinkou, který bude asi zarezlý. Rozpad pumpy mám v jiném pc.

obrázky zde: http://www.uloz.to/9529824/remove-high- ... nstall-jpg

2011-08-08 14:05:41

Tak problém vyřešen bylo to opravdu v řídící jednotce... Byla tam vypálená ta kostra na Elabu takže jsem poslal jednotku do ECU.de a za 4 dny byl problem vyřešen. Díky za rady a mír pro medvědy

2011-08-08 15:02:46

Bych si spíš tipnul že nahráli soft bez vypínání Elab, ale to už je jedno hlavně že to chodí.

2012-01-10 11:55:15

MB Pepa píše: Zdar chlapi,potřeboval bych nějakou radu ohledně MB Vito 112cdi rv.99.Rozsvítilo se mi EDC a jsou omezené otáčky na 3000.Přečetl jsem tady snad všechny vaše diskuze,ale ani jedna z těch závad to nebyla.Pro info.,palivový filtr jsem neměnil,začalo to dělat samo od sebe..Čidla na liště jsem vyměnil,stop ventil také,podtlaky jsem udělal celé nové,chyby smazal a nejede to stejně.Stále vyskakuje ten stop ventil.Jinak tlak na liště je dobrej turbo tlačí,ale nějak se tomu nechtělo načíst kolik,až po smazání závad to začalo udávat norm.hodnoty a jelo to normálně,ale jen do té doby než jsem vozidlo znovu nastartoval,pak už se vše opakovalo(EDC,max3000ot).Ví si někdo rady?

Doli píše: 2) Od pasu - netěsnost na vysokotlaké liště - buď vnitřní netěsnost na vstřikovač, nebo regulační tlakový ventil paliva, popř vysokotlaké čerpadlo. Na jaké to máš načteno diagnostice. Píšeš, že hodnoty normální - jaké tedy?

Pokud se jedná o závadu P1622

ELAB ventil (selenoid) buď je špatný - měl by mít odpor 10-15 ohm při 20C

Nebo je vadné vedení k němu od řídící jednotky.

Nebo je vada na vysokotlakém čerpadle - nebo je vadná řídící jednotka

Vymontuj vysokotlakou pumpu je tam pístek s pružinkou, který bude asi zarezlý.

obrázky zde: http://www.uloz.to/9529824/remove-high- ... nstall-jpg

Ještě než se do toho pustíš zkus nastartovat a nějakou diagnostikou -třeba boschem vymazat závadu za chodu motoru - bosch nevyžaduje vypnutí zapalování. Pokud motor půjde v normálním režimu bude točit více jak 3000ot tak se s největší pravděpodobností jedná o výše uvedený problém. Po vypnutí motoru tam závada opět naskočí a motor běží v nouzáku. - to je asi tvůj případ.

Vymontuj vysokotlakou pumpu a zkontroluj ten pístek viz foto. musí ti volně chodit - pokud je přirezlý dole způsobuje to tuto závadu. (z pohledu na foto v levo)

Nedávno jsem to řešil s jednim člověkem a stejně to nefungovalo i když vyměnil ten pístek - nakonec jsme dospěli k názoru že přehrajeme mapu v ŘJ - rozuměj mapu bez ELAB a to pomohlo. Kolem vánoc mi také někdo kvůli tomu samému problému telefonoval, ale nevím jak to dopadlo.

2012-01-10 22:29:55

Tak jsem udělal úplně všechno a stejně to nejede nad 3tis.Diag.je Bosch a údaje zítra pošlu.Ale jak říkám jsou ok,až na tlak turba a je pravdou,že se jen tak koulí,ale není slyšet,že by tlačilo.Údaje o tlaku jsou prakticky stejné jako u atm.motoru.Jen jsem ještě nezkoušel to čerpadlo.

2012-01-10 22:53:15

Napiš mi kódy závad které ti načte diagnostika. To čerpadlo zatím nesundávej, Když nefunguje Elab tak to nestartuje- kurňa jestli to není nějaký bug v Boschi už jsem se s tím několikrát setkal.


Odpovědět