Fórum - Téma


W638 - EGR, power box, přepsat ŘJ


Fórum Vito/Viano W638 W638 - EGR, power box, přepsat ŘJ

Informace o modelu: Mercedes Benz W638



2012-01-05 22:52:59

Chlapáci. už několik lidí mi říkalo že je dobré a jednoduché zaslepit EGR ventil. Chystám se na to, ale i tak bych rád slyšel váš názor. několik lidí v mém okolí to udělalo a chválí si to - avšak nikdo zatím na Vitu. Dále nevím jestli zvýšit výkon přepsáním ŘJ nebo vložit ten box power. co myslíte?

2012-01-05 23:03:25

za mne nezaslepovat a necipovat

2012-01-06 05:30:21

Jsem stejného názoru jako enougher .

2012-01-06 13:52:51

Tak to mě dcl překvapilo. Vzhledem k tomu že mě to doporučili nejen přímo v Mercedesu ale i od lidí který do dělaj, vito maj a jednotku si přepsat nechali taky. Mě šlo spíš o ten power box, jestli není bezpečnější ta úprava jednotky.

2012-01-06 17:16:09

Ono dost záleží od koho ten powerbox je ? I takové se dají nebo snad už jen dali koupit za ceny kolem 7000kč

Toto co vidíte na obrázku je dokonalé utajené KnowHau Obsahuje jeden odpor na oklamání řídící jednotky - zvýší dávku paliva.

2012-01-07 03:00:21

přidání paliva je pouze jedna z úprav,které by měly být provedeny.Bez nich se taky může stát,že auto pojede jen nepatrně více ale o to větší bude spotřeba a kominík z výfuku...v řídících jednotkách bývá několik desítek různých map a tabulek,ve kterých se úpravce musí vyznat a vědět co hledá a jak to upravit...nadšený začátečník přidá palivo,pokročilý i vzduch ale jen ti ,co do zkoumání různých grafů a závislostí investovali spoustu času a peněz,vědí kde jsou ukryté ty důležité funkce a všelijaké limitery,bez jejichž změn je vše ostatní jen polovičaté....

U turbodieselů není změnou dat v podstatě co podělat,maximálně to hůř jede a víc žere. U benzínů je to úplně jiné kafe,tam motor shoří.Proto je tu taky mraky naftových úpravců,ale zkuste sehnat ladiče na benzín(mluvím samozřejmě o turbínách,u sériových atmo motorů to nemá smysl)

k meritu...lepší data určitě,u turbonafty je přínos velmi výrazný..v každém případě osobně u doporučeného úpravce,data přímo do jednotky,projet se před tím a pak,s mozností jakékoli případné pozdější doúpravy dle úvahy zákazníka v ceně....cena pro Vito 4-6 tis je odpovídající....životnost se pochopitelně každým zvýšením zátěže motoru snižuje ale nesrovnatelně větší vliv na ni má způsob užívání řidičem...

EGR ventil je úlitba ekologickým bohům,pro motor nepříznivá součástka,ovšem pokud je u 639 sonda ve výfuku,pravděpodobně bude potřeba úprava Řj při jeho odstranění...638 je to jedno,ta nepotřebuje ani váhu vzduchu

2012-01-07 09:13:18

adnere: začínáš se mi líbit. takže jsi chtěl vlastně říct že s kvalitním úpravcem a přiměřeným nevýšením výkonu, v mém případě (z 70 na 85kW) bych nemusel vlastně nic posrat. Nabízejí mi to za částku 5tis. Teď přes známého za 3tis s certifikátem, a zálohou řidící jednotky. Je jasný že bych to nedrtil pořád na plný kW ale na předjetí je 70kW pro mě teď málo. Navíc mám tak nějak zjištěno že díly na které by mohlo mít zvýšení výkonu vliv (Vito 109 70kW ) jsou shodné i s díly (Vito 111 85kW). Vito 115 už má třeba silnější klikovku apod. U toho EGR... tam si s tou sondou nejsem jistej ale to tady bude někdo vědět. že chlapi (enougher,Doli, blueabyss a další...

2012-01-07 11:06:59

EGR ventil je kvůli emisím , tím že se zaslepí to sice bude hlásit chybu. Ale nadruhou stranu se pak nezasírá sací potrubí, škrtící klapka a na výkonu to taky moc nepřidá . Ja osobně, kdybych měl v autě EGR ventil, tak bych ho taky zaslepil.

2012-01-07 11:27:38

Hlavne si spocitejte ze novy rotacni EGR ventil stoji 6000/ u mne/a co by stalo prcani se s tim a vyrazeni jednotky atd...

2012-01-07 11:42:11

Tak to vidím na přepsání jednotky a na ten ventil se ještě přeptám jaký s tím maj zkušenosti ty moji tuneři v tomhle Vitu. Já myslel že když se jenom nějak ucpe ta díra. tak ŘJ ani nepozná že se tam ten kouř nevrací a jde to rovnou na výfuk.

2012-01-07 14:12:52

Jeremi - po odpojení pokud je elektricky řízený - né podtlakem je tam chyba a motor v nouzáku (teď to již s klidem mohu napsat)

Pokud to jen zacpeš - u novějších systémů to pozná řídící jednotka podle průtoku vzduchu přes váhu a hodí to chybu motor opět padne do nouzáku. V některých případech je jednotka navázána i na informace lambdy a snímače za katalyzátoren, filtrem pevných částic. Opět dokáže vyhodnotit, že v tom kterém okamžiku tam má jít jiná směs.

Nojgi - pokud EGR tuneři dovedou odstranit přepisem mapy v řídící jednotce - neviděl bych v tom problém a pokud to dokáží, tak bych řekl, že by mohli udělat i dobrou mapu co se výkonu týká. Vyndej ale sání vše vyčisti a když to bude přepsané tak ta díra musí být ucpaná.

Po přepisu mapy si odzkoušej všechny možné režimy - nejvíce a nejlépe vše poznáš na 3. rychl. stupeň do kopce. Motor musí jít v celém rozsahu otáček od záběru turba rovnoměrně, hlavně si dej pozor, aby to neletělo jak raketa do 3000 a potom to nezvadlo.

Víceméně já byl velkým příznivcem chipování a ve svém okolí jsem to doporučoval všem - dnes na toto mám dosti rozporuplné názory.

Omezení rychlosti a důsledné kontroly = sankce a navíc, neúměrné náklady na údržbu respektive opravy vozidla.

Z opotřebitelných dílů uvedu turba,výfukové potrubí, poloosy, spojky, převodovky. Má zkušenost je, že u upravených aut je frekvence výměny těchto dílů s koeficientem dvojnásobným.

Ovšem v tvém případě, kdy vím, že se motory a ostatní díly liší jen řídícími jednotkami, tak bych to asi nějakou rozumnou mapou přehrál.

Závěr je: EGR OFF - CHIP YES - pokud to bude udělané profesionálně.

Enhouger: v náhradních dílech to přinese do budoucnosti daleko více než EGR za 6000, který se posere jednou za život


Odpovědět