Fórum - Téma


W638 - EDC a těsnící kroužky


Fórum Vito/Viano W638 W638 - EDC a těsnící kroužky

Informace o modelu: Mercedes Benz W638


1  2

2011-02-06 15:48:53

Zdavím všechny! Potřeboval bych menší radu... koupil jsem VITO 112cdi, r.v. 2000 a zjistil jsem že je potřeba vyměnit těsnící kroužky pod vstřiky, při té příležitosti se udělal i palivový filtr a nastal problém. VITO nejde nastartovat i přes odvzdušnění atd. Diagnostika ukazuje chybu - přepětí vstřiku 1. válce a na palubce svítí EDC. Můžete mě někdo prosím poradit co s tím? Díky za rady.

2011-02-06 20:02:06

Vadný zkratovaný vstřik řídící jednotka rozpozná - odpojit vstřik a pokud auto chytne na zbývající počet válců vstřik opravit respektivě vyměnit.

2011-02-14 21:17:09

Zdravím.Vyčetl jsem z přízpěvků že se vyznáte tak bych chtěl znát Váš názor na můj problém. Mám tu MB 112cdi.Dělal mu někdo výměnu termostatu a asi po 300km začalo svítit EDC a otáčky jdou jen do 3000 tisíc.Palivová soustava vypadá tesná a diagnostika píše uzavřený el.ventil přívodu paliva (ELAB).Zvláštní je že nereaguje na odpojení.Chtěl bych se ujistit že mi řekli správný ventil nebo jestli tam není nějaký zakopaný pes. Praxe je praxe.Že? Doufám že nevadí že jsem v jiném tématu.Všiml jsem si že jste online a jsem tu nováček.

2011-02-14 21:55:15

Ventil je umístěn z bezpečnostních důvodů. Je ovládán řídící jednotkou která ho může při nestandardních hodnotách vypnout .

Za provozu je napájen proudem z řídící jednotky kterým je otevírán Pokud je bez bez proudu, automaticky uzavírá přívod paliva. Napájení proudem lze zkoušet měřením napětí. Bez napájecího napětí motor zhasne nebo jej nelze nastartovat. Pokud mi napíšete typ vozidla r.v. obsah motoru a výkon resp. typ motoru z TP tak vám sem možná dám co kde naměřit. Pokud je přítomné napájení a ventil neotvírá je pravděpodobně vadný - nebo také jen špinavý. Pokud napájecí napětí není přítomné je třeba zjistit z jakého důvodu.

2011-02-14 22:38:50

Napište prosím pro kntrolu který to je.Trpím pocitem že mi řekli špatný protože si nebyl ten mechanik moc jistý.Ta varianta že by byl špinavý je dost pravděpodobná protože to dlouho stálo.Což nevylučuje teda ani el. problém,že .V typu motoru je psáno 611.980 výkon 90kw ,obsah 2151m3.U typu auta 638/2 a rok03 1999 Viano.

2011-02-14 23:04:09

Nedokáži Vás přesně navést s největší pravděpodobností je na pravé straně motoru ve směru jízdy. Přesně by jste ho měl najít propípnutím vodíče z řídící jednotky. Pozor tu a tam se stane že pin přesně nesedí se schématy.

2011-02-14 23:15:57

Obsazení pinu řídící jednotky se mi 5 kb nepodařilo nahrát tak že :

http://leteckaposta.cz/935396584

2011-02-14 23:18:51

Netušíte třeba jestli na vysokotlaku nebo ještě před?Jestli ne tak každopádně moc díky a až to pokořím tak dám vědět pokud chcete.

2011-02-15 00:00:20

Já ten motor nevidím každý den, ale předpokládám že bude u čerpadla - tím ovšem netvrdím že je na vysokotlaku. Je to Y 166 tak snad není problém ho najít podle dratu. Při 20stC by měl mít odpr 10-15ohm

Tak jsem ještě doplnil obrázek - věděl jsem že ho někde mám :) pozice 1

2011-02-15 00:14:01

Doufám že to problém nebude. CHtěl jsem si to ulehčit.Víte jaký je tam všude přístup .Zatím dík.

2011-02-15 00:18:19

Pozor s odpojopvánim hadic ať si je nepoškodíte.

2011-02-15 00:31:26

Dám pozor.Spíš mě napadlo co na to jednotka?

2011-02-15 01:05:14

Ještě když se tak na to dívám tak jeden zdejší člen zde téměř tu samou chybu řešil také asi pře 14 dny (byla tam údajně jiná řídící jednotka) tak pokud by byl špatný šlo by ho asi odrbat odporem nebo nechat upravit soft. vzhledem k tomu že typově stejné motory se bez něj obejdou. ŘJ na mercedesech zatím nedělám. Ale asi bych věděl kdo by to uměl.

2011-02-15 01:12:01

Co na co jednotka

2011-02-15 01:36:49

Jo to jsem četl ale není to ten problém.Řešil jsem jestli ji můžu bez problémů odpojit a mezitím jsem se dočetl že jo.Koukám že jste taky noční pták.Myslel jsem že jenom já po nocích přemýšlím co s tím .To je zase něco .Kšeft pro kamaráda. Tosi asi umíte představit.

2011-02-15 01:59:46

Přes den musím makat tak si v noci čtu

2011-02-17 23:33:53

Tak jsem po těžký operaci dostal ven ten(ELAB) ventil a má odpor 12.6. Když ho napojím na přímo tak maká. Ještě jsem se nedostal na proměření kabelu, Je to pěkně za motorem ale moc se mi to nezdá, Vypadá ta zásuvka podezřele pěkně. Jedině snad někde na trase. Je divný že diagnostika psala ventil uzavřen a přitom to do 3000 normálně jelo. Překvapilo mě že zavře když má proud. Napadá Vás něco?

2011-02-17 23:46:52

Pokud je nízký tlak v railu tak z bezpečnostních důvodu se zavře elab . tzn může být chyba ve vysokotlakém čerpadle a nebo na snímači vysokého tlaku. Jakou to načítáte diagnostikou?

Jaký je tlak v railu při startovaní.

2011-02-17 23:53:40

To jo ale nemělo by to běžet vůbec ne? Mimo to tlak ukazovala diagnostika super a čidlo tlaku na liště už jsem měnil. Byl teda půjčený z jinýho auta ale to by byla blbá náhoda. Regulační ventil taky a ten byl novej.Už z toho začínám bejt jelen.

2011-02-17 23:57:15

Jakou to načítáte diagnostikou?

Jaký je tlak v railu při startovaní a při běžícím motoru - tlak super není veličina z které se dá vycházet. Běží to proto že ta chyba tam asi skočí a zůstává v paměti, ale při běhu motoru je nejspíše ventil otevřen. Když je tam ta chyba jde motor nouzovém režimu. Nepíše diagnostika ještě nějakou jinou závadu?


Odpovědět

1  2