Fórum - Téma


W638 - Automat 4HP20


Fórum Vito/Viano W638 W638 - Automat 4HP20

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mercedes Benz W638  |  Naše vozidla


1  2  3

2014-07-14 13:48:26

Je to s největší pravděpodobností ucpaný filtr, musíš vyndat motor a rozpůlit převodovku, v mých příspěvcích najdeš postup jak jsem to dělal já, dával jsem tam také fotky.

http://www.mercedesclub.c...select=18223#message18223

Než začneš rozebírat zkontroluj jestli při nastartovaném motoru teče olej z kontrolního šroubu převodovky, pokut ano znamená to že čerpadlo nenasává olej a demontáž převodovky tě nemine protože je v háji buď čerpadlo nebo ucpaný filtr. Nezapomeň vyměnit ty dvě ložiska nebo to budeš dělat znova jako já. Přeji hodně zdaru a pevné nervy

2014-12-28 11:10:05

jedňuch: ahoj kde najdu nalévací a kontrolní šroub díky

2015-01-31 22:02:53

Nefungují mi na Vitu s 4hp20 automatem couvací světla, chyba je prý v čidle zpátečky. Netušíte kde to čidlo sehnat? A zda je jeho výměna nějaké peklo nebo je jednoduchá? díky.

2015-05-29 10:58:47

Zdravím, mam dotaz, V230 2.3i automat (97), řazení při jizde je ok a plynule, jen když dojiždim nebo z P dam D tak se snaři pořad rozjižděť a tim klesaji a cukaji otačky, pořad jakoby zabírá, to same když přeřadim na R tak dosti cukne a snazi se rozjižděť musim ho držet brzdou, ale při plynule jizde je to OK, jen vě mestě jizda je utrpení, napdá nekoho na co se zameřit ? Dostatek Oleje ? Odchazi lamely ? Nebo nejake cidlo ? Filtr a cerpadlo ? Diky za každou informaci, nahodou nemáte číslo na Jednucha

pozn. možná mi to jen přijde, ale zdá se mi že jde i hůř řadit (tahnout na voliči), nevim jestli to s tim může souviset, musim vyvinout vetší sílu abych ho někam dostal.

2015-06-15 15:43:33

stki: zdary, chci se zeptet,jestli jsi sehnal to cidlo a za kolik ? mam ten samy problem, myslim ze v MB origo je za 6000, ptal jsem se u kluka co dela AP a ten mi ho nabizel ze 3000 bez zaruky pouzite

2015-06-15 15:57:59

honza1966: zatím ne V MB po mě za něj chtěli 7000 Kč, rád bych ho zkusil sehnat z eBaye, ale naprosto netuším, jak by se tomu mohlo německy říkat....

2015-06-15 16:15:05

stki: v nemecku se to jmenuje rücklichtschalter a prijde to u MB na 6000 v czk prepocti si podle kurzu jaky mas ve sve smenarne, ja jsem zatim natahl dva kabely k zarovce a pres vypinac na baterku ale je to provizorium. ( a prosel jsem s tim STK )

Doli  
Libor
2015-06-15 17:09:07

honza1966: deska s čidlem stojí u nás nová se zárukou do 5000 korun, můžeme i poslat

2015-06-15 17:16:00

Ahoj,

nesetkal se nekdo s tim, kdyz zaradim Dcko tak i bez pridani plynu se hned Vito rozjizdi musim ho udrzet brzdou, diagnostika zavadu prevodovky zadnou nenasla, predpokladm ze to muze byt nejakym cidlem, nenapada Vas po cem jit ? Diky

2015-06-15 17:18:47

nikim007: To tak má každý automat, ne?

doli: No, až bude nejhůř (a v roce 2016 mi nedají technickou), tak se ozvu, do té doby budu doufat, že ho někde najdu za pár šupů...

2015-09-16 09:15:27

Mám 4hp20 ve Vitu W638 2,2cdi a měnil jsem už asi všechno na tom ale zařadím,rozjede se, zrychluje až do ohromnejch otáček potom spadne do nouzáku a přeřadí na další stupeň a okamžitě po tom hned zas podřadí, já se zakousnu do volantu, potom jakmile s tím jedu a potom vyřadím,nejde zas zařadit aby to jelo. v mercedesu řekli že to je čidlo otáček převodovky, to jsem vyměnil za 2500 a stále stejné

2015-09-16 23:16:04

doli: ahoj náhodou s mojim problémem si se nezaobíral? jsem z toho nešťastnej už

Doli  
Libor
2015-09-17 06:35:07

rc007: Ahoj. Konkrétně tyhle převodovky - pokud jsou mechanicky poškozené - neopravujeme. Víc bych ti řekl pouze pokud bych měl možnost kontaktu s autem - vlastní diagnostika a analýza problému.

2015-09-28 01:36:37

doli: tak už to jezdí, měnil jsme mozek se snímačema a dobrý, další problém nastal ,že řadí normálně,ale jakmile zařadí poslední rychlost,teď nevím jestli to je 4 nebo 5 tak vylítnou otáčky a spadne do nouzáku a už nejede, musí se chcípnout a nastartovat, to bude asi špatná lamela pro poslední rychlost? popřípadě kde je? modlím se aby byla přístupná zboku převodovky aby se nemusela špajzka sundavat celá, děkuji

Doli  
Libor
2015-09-28 07:49:04

rc007: Na 4 rychlosti dochází asi někde k poklesu tlaku - můžou to být opotřebené lamely, ale taky závada v rozvaděči, vadný ventil.... Bez vyndání převodovky toho moc vyměnit nejde.

2015-09-28 12:23:23

Jsem rád, že jsem starší vito dal pryč, a koupil novější, 639, taky s automatem. Jediná rada k automatické převodovce, jakmile se porouchá, dát to pryč a koupit jiné auto, když si vzpomenu, co mě převodovka natrápila, kolik to stálo nervů a peněz, jak "snadno" se opravuje, a jakou hodnotu mají tyto auta dnes, tak řešení těchto problémů už je to spíš záliba, ne-li sadomasochizmus. Prodat na díly a koupit jiné. Dají se najít pěkná Vita 639 v perfektním stavu za rozumné peníze. Moje vlastní zkušenost, dnes se na to dívám z odstupem, a jsem rád, že staré Vito šlo do světa. Za ten klid a i svezení v novém to vážně stojí.

2017-04-08 14:17:02

Ahoj,

mam Vito 112CDI s prevodovkou 4HP20. Prevodovka radila naprosto hladce, na pomery stari auta uplne skvele. Ve stredu jsem dojel domu bez sebemenzich potizi a zaparkoval. Dnes dnes jsem sedl do auta a prevodovka neradi. Neutral a zpatecka normalne funguje ale dopredu jede auto porad na jednicku. Zda se mi, ze se i auto dopredu hur rozjizdi - ve vyssich otackach. Kontrolka prevodovky nesviti a kdyz sundam modry kontrolni sroub tak olej nevyteka. Neleze mi do hlavy jak mohla nastat porucha v dobe necinnosti auta. Zkusel jsem odpojit baterku, pojistky jsem kontroloval, nic nepomohl. Budu rad za veskere napady.

Diky

EDIT: Tak podle otacek a horsiho rozjezdu to nebude jednicka ale bude tam nejspis zasekla dvojka mozna trojka.

2017-04-08 16:44:00

Typuju to na ložisko v převodovce. Kontrolka se ti brzy rozsvítí. Při poruše převodovky jde chvíli kvalt dopředu na jedničku, a i zpátečka. Pár kilometrů a už budeš mít jen neutrál. Oprava je docela komplikovaná, odvézt někomu, kdo to umí, např k Dolimu do Tišnova. Samozřejmě že na plaťáku. Bude muset ven motor a převodovka, a modlit se za to ložisko, jinak se cena opravy vyšplhá hodně vysoko.

2017-04-08 16:47:24

dejf: Možná to hoď ze skály a pořiď si W639, pokud k autu nemáš nějakej supr vztah. Převodovku jsem na w638 řešil taky před 4 lety, a jen díky štěstí na lidi to nestálo moc a jezdilo ještě rok, pak jsem to prodal za 50 tis (nejlepší možnost) a koupil w639 za 150 tis.

2017-04-08 19:38:27

Diky za reakci. Na zahranicnim foru jsem se docetl ze se takhle projevuje nouzovy rezim prevodovky - stale zarazena 3. Zitra s tim jedu na diagnostiku tak uvidim. Mas pravdu ze bych to nekdy nejradsi ze skaly hodil, ale ja to mam origo obytny Marco Polo a to auto ma cenu okolo 400. Mega na Marco Polo novejsi generace bohuzel ted nemam.


Odpovědět

1  2  3