Fórum - Téma


W638 - Automat 4HP20


Fórum Vito/Viano W638 W638 - Automat 4HP20

Informace o modelu: Mercedes Benz W638


1  2

2011-03-09 06:02:51

Prosím o pomoc, koupil jsem VITO 110 D rv. 1999 s poruchou převodovky, Pří koupi my bylo řečeno že problém je nejspíš v elektrice protože převodovka najednou přestala řadit. Momentálně to funguje tak že po nastartování motoru můžu s řadící pákou posouvat jak chci ale převodovka nereaguje ani nevydává žádné zvuky. Při kontrole oleje jsem zjistil že i když zahřeju motor převodovka zůstává studená a při uvolnění kontrolního šroubu z ní vytéká olej úplně stejně ať je motor nastartovaný nebo ne. Podle mého názoru bude problém s čerpadlem tak že asi nemá cenu řešit elektroinstalaci ale nemám s automatem příliš skušeností a proto jsem se chtěl zeptat jestli s podobnou závadou tady nemá někdo nějaké skušenosti. Jedná se o převodovku 4hp20 ale budu vděčen za jakékoliv skušenosti s podobnou závadou i u jiného automatu.

2011-03-09 12:38:00

Měl sem ten sam problém. Bylo to čerpadlo, platil sem 18000kč. Ted vše ok.

gut
2011-03-09 20:06:23

www.kaps-kaps.cz/

2011-03-10 09:19:13

Díky za tvé skušenosti s řešením oprav v oblasti automatických převodovek ale mám velké obavy že v mém případě PSYCHODIAGNOSTIKA asi skutečně nepomůže

Tak že to byl ucpanej filtr, sice vyndavat kvůli tomu motor a rozebírat převodovku je skutečnej VOPRUZ ale na druhou stranu jsem dal 450 Kč, filtr a 400 Kč za těsnění a bylo hotovo , samozdřejmě olej který bych beztak měnil. Auto už jezdí a převodovka OK

2011-11-21 19:04:24

Zdravím, resim podobny problem na V-class 638.2, V220CDI r.v.99 automat 4HP20 najeto 300tis km,rychlosti bez zaberu. Motor a prevodovka vymontovana a po rozpuleni "buben" spojky viz foto spalenej do fialova a pridreny lozisko. Je mozny ze by odesel nebo po cem jit?Dekuji za odpovedi.

2011-11-30 15:45:25

U mého Vita to byl pouze ucpaný filtr, ale každopádně to chce rozebrat převodovku skontrolovat čerpadlo a určitě vyměnít ložiska protože při nedostatečným mazání budou v pr...... . Mrkni na mé ostatní příspěvky někde jsem to tam tuším popisoval, případně zavolej na tel.: 601253413 rád poradím pokud to půjde.

Jinak přeji hodně zdaru

2011-12-23 08:46:34

Dik, filtr byl ko a odneslo to olej. cerpadlo vc. hydromenice, ktery mi opravili v Kaps-u. Vycistil a pretesnil jsem soupatkovou skrin, slozil a vse ok. Sada tesneni na 4HP20 cca 1800,-, filtr 350,-, reevidovany olej. cerpadlo 3800,-, oprava a vycisteni hydromenice 4800,- ceny jsou bez DPH. Samozrejme olej 8l.

2012-01-17 10:48:27

Také jsem měl ten samý problém, Vito 112 CDI s automatem. Najednou to začalo kvílet, a nakonec kontrolka PORUCHA AUTOMATICKÉ PŘEVODOVKY. Chvíli mě to pouštělo na jeden stupeň dopředu a dozadu, a potom opět kontrolka a konec. Tak nakonec transport na plaťáku do Jezvé k Jedňuchovi. Vyndal se motor (děsivá práce) a převodovka. Nakonec to byly jen ložiska, vyměnit těsnění a filtr. Teď to maká jako nové. Všude mě strašili, že pod 35 tis se za opravu nevejdu. Ale Jedňuch je báječnej, za pár tisíc vše jako nové. Jestli někdo máte problém s automatikou na 638, doporučuji ho kontaktovat, fakto to umí.

2013-01-30 11:58:09

Zdravím kolego , mám V220 v provozu teprve rok , rád bych vyměnil olej v převodovce. Že kvůli tomu,abych vyměnil filtr a těsnění musím rozebrat celý predek to je mi z pohledu do motoru jasné. Nic méňe nevím , kolik oleje do převodovky patří? A kde bych mohl sehnat měrku převodovky , případně , pokud nemáš vyzkoušenou nějakou alternativu ....díky za odpověď...

2013-01-30 12:04:06

Abys vymenil filtr, musis demontovat a rozebrat prevodovku. Filtr pod olejevou vanou zpredu, jak pises, nenajdes... Merku to nema, olej se meri za behu motoru pri teplote 35-45°C ( oleje v prevodovce ) ca., paka v poloze P..pres nalejvaci otvor.

2013-01-30 13:11:31

Díky za info , kde najdu nalévací otvor ? Je to ta zelená zátka na vrchu převodovky ? Čím tedy hladinu změřím ?

2013-01-30 15:18:16

Přesně tak.

Chceš-li měnit olej v převodovce, je třeba vyměnit i filtr a zkontrolovat další věci. Postup: musíš vyndat komplet celý motor, vylejt samozřejmě provozní kapaliny (voda, olej převodovka). Pak oddělit motor od převodovky. Převodovku nejlépe rozebrat a zkontrolovat ložiska, diferenciál a lamely i ozubená kola (v podstatě repas) a vše špatné vyměnit. Posléze vyměnit filtr, a zkompletovanou převodovku smontovat s motorem. Vrátit zpět do auta, a ze zadní strany zespodu na převodovce je šroub, kde se dolévá olej. Mám zato, že tam jde nějakých 6 - 7 litrů oleje, pro správný olej kontaktovat Enoughera (je to mám zato ATF III). Naliješ tam cca 5,5 litru oleje a pak nastartovat a nechat ohřát, potom dolévat vzadu tímto otvorem do doby, než samovolně začne olej z převodovky vytékat. Tak jest hotovo. Je to "žabožroutí převodovka" používaná snad i v Xarách, nebo v čem. Doporučuje se měnit olej a filtr každých cca 120 tis. Jinak hrozí poškození, minimálně rozšrotování ložisek. To samé jsem měl já.

2013-02-02 22:24:21

Měním po 40 tis km bez výměny filtru u firmy kaps. Dělají snad nějaké proplachy či co. No zatím jezdím bez potíží a tento týden jsem překročil 300 000 km. Ale je pravdou, že někdy zpátečka nejde hned z P či N. Musím dát D a pak přeskočit na R. Jestli se už začíná něco chystat anebo jen nějaké kontakty v tom Jojstyku-nevím.

2013-02-02 22:25:43

no mě to taky vydrželo bez výměny 285 tis km, to není dobré, že tam nechce zpátečka

2013-02-03 10:02:39

Díky za odpověď. Ještě mě napadá doplňující dotaz. Má převodovka olej společný s diferenciálem ?

(Mám u VW Golf 1 Cabrio US v automatu ATF olej a v diferenciálu zvlášť cca 1,2L převodového oleje.)

Podle pohledu na převodovku si myslím , že má převodovka jednu náplň. Ale pro jistotu ....

Doli  
Libor
2013-02-03 10:10:02

Tohle auto má náplň společnou. Ještě jak jsi psal o tom špatném řazení R. Nemyslím, že by to bylo v řazení (joysticku).

2013-02-04 09:17:12

Díky pánové , tak jsem provedl kontrolu hladiny oleje v převodovce povolením plnícího šroubu. Tím jsem zjistil,že pán předemnou olej s filtrem skutečně měnil , jak říkal . Olej je krásně čistý a pod šroubem evidentně měněné těsnění.Takže zatím budu jezdit v klidu ..... nebudu léčit zdravou nohu

2013-10-26 22:13:10

dokazete mi nekdo zjistit jestli se prevodovka 4HP20 davala pro vsechny motorizace vita nebo v-klasse treba i pro v 280?diky

2013-10-27 08:11:15

220380: 4hp20 výrobek ZF se dělala ve dvou provedenich...pro motor 111 a 611( domnivam se, ze je rozdil v clkovem prevodu. motor 280 je od VW a i automat je VW

2014-07-12 09:24:06

Potrebujem poradiť, kúpil som Vito s nefunkčným automatom. Ako zistím či to je prevodovkou alebo riadiačkou. Lebo ked preradujem tak prevodovka nereaguje a nepočuť ani žiadne cvakanie. Kontrolka poruchy prevodovky nesvieti. Prosím poradte.


Odpovědět

1  2