Fórum - Téma


W447 - Pneu a disky


Fórum Vito/Viano W447 W447 - Pneu a disky

Informace o modelu: Mercedes Benz W447


1  2

2016-03-13 10:40:22

Pustil jsem se do výběru kol na léto. Nejradši bych nějaké AMG v průměru 19. Když procházím ebay, čas od času vidím disky které jsou označené přímo jako vhodné pro W447 (některé mají přímo popis že ne pro verzi 4 matic). Počítám že jediný rozdíl je poloměr otáčení, zbytek jako je náboj kola a brzdič je stejný, nebo ne? Když odhlídnu od disků určených přímo pro W447, tak je nabídka poměrně široká, a určitě bych si vybral. Dost se mi třeba líbí (třeba z CLA AMG) které navíc i jako disky z Edition 1 vypadají. Nerad bych zaplatil spoustu peněz za sadu kol která mi nakonec nebude pasovat.

Takže co jsou ty parametry které kolo musí splňovat? Zatím jsem si za sebe udělal takový závěr:

1) šířka disků - ideálně 7,5 -8J (rozměry standardně pro W447 nabízené)

2) ET maximum 52, když to bude méně (cca 45) kolo bude více vystrčené ven a bude to vypadat lépe. A zřejmě se zvýší pravděpodobnost, že nebude problém s místem pro brzdič.

Naproti tomu je potřeba být opatrný, větší šířka spolu s menším ET by mohlo znamenat, že kolo může v podběhu při větším rejdu škrtat. Prošoupaný plasty nechci, to už jsem si užil dříve.

3) šířka a profil pneu - dodržet obvod kola odpovídající standardnímu obvodu.

Na něco jsem zapomněl?

Skyair  
Pavel
2016-03-13 13:32:47

mpowerman: Bez problémů jsou velikosti schválených rozměrů disků a pneu:

http://www.mercedesclub.c...anual_download.php?id=642

2016-09-05 11:17:31

Sjíždění pneu - V250d 4matic .. Po asi 5.000km pozoruju dost velké opotřebení předních gum. Projevuje se to nejvíce po venkovním obvodu kde ubývá vzorek, samotné drážky uprostřed běhounu mají strženou tu venkovní hranku. Co je nejzajímavější tak ta ten vzorek na venkovní straně kola je sjetý nerovnoměrně jakoby ve tvaru U. Blbě se to popisuje Prostě samotný ten každý kousek je opotřebený v ploše tak že nejvíce je prostředek. Foukám podle návodu, napadá mě nastavení geometrie (asi velká sbíhavost). Nesetkal jste se s tím? Jsou to ty standardní 19 palcový gumy.

Skyair  
Pavel
2016-09-05 11:35:36

mpowerman: Po 5 tis. km je dost brzy na takové opotřebení. Podle popisu je to pravděpodobně nesprávnou sbíhavostí. Možná její změna po projetí dírou, nárazem do obrubníku a pod. Může to být i agresivnější jízdou v zatáčkách.

2016-09-05 11:38:32

skyair: Je to na předku na obou stranách stejně. Zadek je v pohodě. Podle mě geometrie, nebo je potřeba to ještě víc hustit. Toto vypadá jako by se to jakoby při kontaktu s vozovkou tím tlakem vytláčelo do strany.

Skyair  
Pavel
2016-09-05 11:53:04

mpowerman: Zkus huštění podle zatížení zvýšit. Nevím jak na W447, ale u Viana W639 používaném na Handlingu letiště Ruzyně jezdilo auto svižně převážně levými zatáčkami od hangáru na stojánku a zpět a pravá přední pneu byla výrazně sjetá na vnější hraně už po 1000 km. Auto bylo zcela nové, sbíhavost kontrolována , tlak v pneu rovněž OK a asfaltový povrch absolutně perfektní. Chvíli to trvalo, než jsme na příčinu přišli. Asi je to váhou a výškou vozu, která se v zatáčkách do přední gumy výrazně "opírá".

2016-09-05 17:55:50

skyair: O.K. díky za tip. Podle této logiky by stačilo jet 100km rovně a mělo by se to srovnat (zakulatit). Vyzkouším. Pravda je že na to že něco není v pořádku jsem přišel právě po tom co jsem jel asi 400km po dálnic a na pumpě jsem si všimnul že ta guma není sjetá do hladka, ale že na sobě má malinký jemný žmolky, jak když vezměš šmirgl a trošku pobrousíš.

Skyair  
Pavel
2016-09-05 18:03:38

mpowerman: Zkontroluj tu sbíhavost. Co na to servis ? Žmolky, není problém v pneu?

2016-09-05 21:14:35

mpowerman: Zdarec,hele to se mi taky stalo nebo něco podobného. Já tedy ještě pozoroval že nad 140Km/h mi lehounce vibroval volant. A byla to skutečně geometrie... takhle sem oddělal jednu sadu gum.

2016-09-05 22:03:10

Na servis jsem se objednal. Rovnou mi řekli že to není garance a že si to budu muset platit. Na jednu stranu chápu, mohl jsem s tím někde jebnout o obrubník (což jsem ale neudělal, jezdím s tím jak v bavlnce). Na druhou stranu za auto za mega a půl bych čekal že nebudu muset takový věci řešit.

Gumy jsou ty Continental s certifikací AMG co na to standardně MB dává.

Skyair  
Pavel
2016-09-05 22:18:59

mpowerman: Opravdu podivný přístup servisu (prodejce). Pneumatiky bych vyloučil. Věřím,že bys věděl o tom, že náprava dostala někde ránu. Tak už zbývá ji jen důkladně proměřit. To by snad v měli zvládnout.

2016-10-05 22:22:24

mpowerman: Ahoj. Mám V25O 4matic,kola orig 17"+pneu Hankook(nepochopím-Mercedes za 1,5 mega) kupované před rokem jako referenční-mělo najeto 3900, dal jsem Chorvatsko a již na cestě tam (necelých 5 tis) začly přední pneu při brždění hodně hučet(nebo jako spíš drhnout). Ten zvuk vzniká zřejmě tím, že přední hrana jednotlivých plošek se zvedá nahoru a pneu není hladká a postupně se ty hranky odtrhávají. Když jsem přijel(necelých 6tis), jel jsem to hned reklamovat do Stodůlek(mimo jiný i tu bouchající nádrž), okamžitě mi technik řekl, že reklamovat pneu lze nejpozději asi do 4 tis. To jsem nadával jak čert a požadoval jsem, alespoň novou sadu pneu-s tím mě taky poslal do p.....Pak jsem to hodil za hlavu a koupil na zimu Michelinky-cross climate. Říkal jsem si, že prostě Hankooky to na takový krávě nedávaj(myslím, že by tady měly být C pneu, ale v tomto rozměru nic moc na výběr). Tak ty Michelinky to samé začly dělat cca po 6-7 tis. To už jsem si řikal, že to musí být geometrii. Myslím, že je geometrie špatně navržená-mám dojem že už byla špatná u Viana-to jsem pouze zaslechl, měl jsem předtím Multivana 4x4 a tohle jsem vůbec neznal. U 4kolky navíc zadek předbíhá předek a tak je to ještě horší. Šel jsem to znovu reklamovat a žádal udělat geometrii, kterou jsem však musel zplatit(5tis za cca 2hod práce bez materiálu). Geometrie tedy lehce rozhozená byla(vyjel mi komplet měření), ale zatím jsem zlepšení nepozoroval. Nezbývá než se smířit s tím, že pneu je u 4kolky vždy tak na rok. Známý má zadokolku V220 v manuálu a s pneu problém nemá.

2016-10-05 23:34:48

roman447: Bohužel přesně do puntíku můžu potvrdit co píšeš. V servisu mi naměřili vyšší sbíhavost (o malinko, což nemohlo být příčinou toho že se na gumách dělají přesně takové vyvýšené hranky o kterých píšeš), tu pak seřídili, ale samozřejmě všechno je stejné jak před seřízením. Taky jsem zaplatil za naměření a seřízení. Určitě MB o problému ví a pouze z nás dělá kokoty. A zřejmě to vyřešit neumí. Moc se s tím tedy smířit nechci, abych měl po 15.000 km přední pneu na výhoz (na zadních se závada projevuje minimálně). Docela by mě zajímalo, jestli se dá na MB nějak společně tlačit, nechci si to nechat líbit. Je to první nový auto v životě, který jsem si koupil, takový přístup bych čekal u bazarníků, čemuž jsem se právě tímto chtěl vyhnout. Je tu ještě někdo s podobným problémem?

2016-10-06 09:09:01

Chlapi , myslím si že to je problém všeobecně u zadokolek .. pročítal jsem fóra na daný problém a narazil jsem hned na několik případu, že se majitele MB rozčilují, že pneumatiky se sjíždějí ukrutnou rychlostí a také , že se jim děje výše zmiňované..

http://forums.mercedesclu...uk/showthread.php?t=62272

2016-10-06 09:41:25

No, jenomže to není pouze o sjíždění pneu, ale o bezpečnosti a komfortu. Když mi v pneuservisu přezouvali loni na zimáky, tak se mě ptal jestli ty letní ( měly najeto cca 7 tis) má vyhodit nebo jestli je zvikliduji sám:) Nejhorší je zvuk při brždění-když brzdím na okresce z normálních 90,100 km/h tak je to v poho, ale jak brzdím ze 130,140, tak se ty přední asi rychle zahřejí a vydává to zvuk jako když jedu na pneu s hřebíkama a brzdim traverzou o traverzu a navíc účinnost brždění klesá-brzdy jsou ale v pořádku, kotouče jsou rovný. Navíc tedy, když bylo vlhko a jel jsem 40kou po kruháči(asfaltovém, ne kočičí hlavy), tak předek chtěl odcestovat do pole:) V servisu mi akorát řekne, že výrobce na všem hrozně šetří. Sere mi že 10 let starý multivan, co jsem měl předtím, měl lepší jízdní vlastnosti než toto a to jsem ho krmil druhovýrobou. A navíc to není o zadokolkách-Véčka 4x4 jsou trvalé 4 kolky, ikdyž na zadek jde více než na předek(tuším 80:20).

2016-10-08 19:18:35

Co jsem se tak bavil s jedním mechanikem (sice na jinou značku), tak říkal že se to u nových těžších aut objevuje celkem pravidelně. Dokonce mi ukazoval příklady. Musím konstatovat že měl pravdu, ale proti MB V tak jak to mám já, to byl úplný čajíček. Na vině je prý nedostatečné odpružení a teď nevím jestli díky úsporám, nebo konstrukční chybě. Údajně tomu taky neprospívá nulová sbíhavost (při brždění se pak kola sbíhají, při akceleraci rozbíhají), to ale není problém MB, ten má předepsanou mírnou. Zítra si půjdu přehodit předek za zadek a budu pozorovat jestli se to po seřízení geometrie nějak zlepšilo.

2016-10-22 09:20:10

mpowerman: tak to máš problém s geometrií,mám taky devatenácky a co to auto snese v zatáčkách i při brzdění je neuvěřitelné.Kamarád s T5 caravelou se málem přistříkl,když jsem mu ukázal,co to snese.

Mám problém se zadní nápravou po 32 tis. Pneu na vyhození.Jezdím hodně naložený,tak pneu strácí před očima.Hodně záleží na tlaku.Neřídím se čidly v kolech,ale měřákem v pneuservise.

2016-10-22 10:03:03

trnmar: No to nemam, dyť pisu ze to bylo v servisu na premereni. Přehodil jsem ted predek za zadek a budu to sledovat.

2016-10-23 13:31:49

mpowerman: Zdar , zkuste se s tím stavit v Německém servisu, co Vám k tomu řeknou tam, tedy pokud tím směrem občas jedete a není to pro Vás daleko. Dělo se nám to v práci na Vianu taky a české servisy dělaly mrtvého brouka, sice jsme to v Německu neopravovali, ale dostalo to ránu na předek a po opravě je to nějak lepší, vím je to divný a neradím nikomu, aby si šel rozbít auto, ale chci naznačit, že tam je asi něco blbě konstrukčně.

2016-10-23 14:19:07

george1960: Zdarec,není. Mám zkušenost že u Hirschvogel v Chamu to skutečně umí.

Ono je udělat geometrii a geometrii.... Běžně to prostě naštelují do zelených čísel a je vyděláno,ale profík a těch je málo to vyšteluje tak že se kola sami vrací do základní polohy,tedy rovně. Tohle uměl v MB na Chodově p.Muller -bohužel odešel do důchodu a mladoši co tam zustali,to neřeší Takže bych zapátral po někom kdo to opravdu umí.... Jinak já mám geošku rozhozenou tak dvakrát do roka,poznám to tak že při zatočení do maximálního rejdu mi kola jakoby odskakují...nechám to seštelovat a je zas pokoj.


Odpovědět

1  2