Fórum - Téma


W414 - Spotřeba


Fórum Vaneo W414 W414 - Spotřeba

Informace o modelu: Mercedes Benz W414 Vaneo


1  2

2014-10-11 20:16:49

Dobrý den můžete mě někdo říct na kolik je nádrž u Vanea?Minulý týden jsem si koupil Vaneo a abych si zjistil spotřebu,tak jsem natankoval až povrch cca 57litrů a to tam cca bylo ještě necelé čtvrt nádrže.

Někde jsem se dočetl že je nádrž na 56litrů,tak jestli to tak je tak to na benzínce pěkně šidijou.

2014-10-11 20:40:01

Já jsem počítal nějak cestu z Francie a vyšlo mi to kolem 7 litrů. Mam 1,7 CDI ten silnější motor. Fakt je, že jsem to docela hnal a mam špatný zimní pneu,, takže by se to asi dalo sklepat na 6-6,5l/100km

Svatik  
Svaťa
2014-10-12 07:37:36

dorian: Vyplň si pořádně profil vozidla. Jaká motorizace? Máš tam vyplněný čtyřrychlostní automat. Ten přestal dávat někdy v devadesátých letech. Obsah nádrže by měl být 54 litrů, ale to není nikdy braný až povrch. Je tam vždy bezpečnostní rezerva, protože se palivo teplem roztahuje a když to dáš plný po hrdlo a odstavíš na slunku, může ti to roztrhnout nádrž. Vyplň si profil auta i s VIN kódem a pak můžeš dostávat relevantní informace přímo pro svůj vůz.

2014-10-15 18:31:33

svatik: Díky za info. Jo a je to pěti rychlostní už jsem to opravil.A tá roztažnost paliva je jen u benzínu nebo i u nafty.

Jěště bych se chtěl zeptat jak je to s výměnou oleje u automatické převodovky.

2015-03-31 01:44:29

Již sedmým rokem máme 1,7 CDi 67kW, mechanická bohužel jen 5stupňová převodovka, prodloužené Family se sedmi sedadly. Prvních asi 5 let jsem měl spotřebu dle výrobce, tj. průměrně 5,9 l/100 km,. S plně naloženým autem (včetně nákladu na střeše), s naloženým vlekem při rychlém předjíždění i do kopců se spotřeba pohybovala kolem 6,2 l/100 km. Chorvatsko jsem dělal za 4,54 l/100 km ve dvou lidech a s dosti zavazadly. Jiný rok ve čtyřech lidech a samozřejmě s ještě více zavazadly pouze o málo více. Pochopitelně záleží na způsobu jízdy. V prvních letech jsem nejezdil stále kolem 130km/h, tak jak to naše předpisy na dálnicích umožňují, ale většinou jen kolem 100 až 110 km/h. Pouze, když jsem spěchal, jsem jel rychleji. Také záleží na seřízení a očištění brzd, a to vč. parkovací (aby nedrhly, ale současně dokázaly dobře zabrzdit), na technice jízdy. Dříve jsem více využíval setrvačnosti (např. při jízdě k svítící červené na semaforech, či do místa zaparkování, resp. pokud vidím dlouho svítit v dáli zelenou, je jasné, že ji nestihnu, takže je vhodnější dát nohu z plynu a zařadit neutrál a dojet setrvačností. Nebo, naopak, pokud vidím na vzdálenějším semaforu svítit červenou, je lépe také dojet pomaleji, a to tak, aby bylo vozidlo v pohybu, jakmile padne zelená, a tudíž jsem nemusel jednak zastavit, a jednak se rozjíždět na jedničku. Z kopce je možné se rozjet na dvojku. Také je otázkou, zda je nutné často zapínat klimatizaci. Za horka je vhodnější před rozjezdem otevřít dokořán okna, tím průvanem vyvětrat, potom okna nechat chvíli přivřená s cca 1 cm velkou škvírou a po chvíli je zcela zavřít (podle stupně teploty). Jestliže vyjedete do horka z garáže, kde je menší teplo, je lépe okna neotvírat venku vůbec. Klima pouštím jen v krajním případě. Vykloněné lokty z okénka nejen zvyšují spotřebu paliva, ale také možnost, že i v létě získáte revma. Zkuste si někdy, např. při dlouhé cestě na dovolenou, zalepit všechny škvíry kolem dveří a kapoty lepenkou. Sníží se odpor vzduchu Cx a tedy rovněž spotřeba paliva. Pochopitelně vliv na spotřebu mají pneumatiky s rozměrem dle výrobce (širší zvyšují valivý odpor a tedy i spotřebu), s předepsaným dezénem, ale hlavně tlakem podle nejen typu pneu, vozu, ale i podle zatížení automobilu. Nevozte s sebou zbytečnosti. Alespoň jednou za dva měsíce si prohlédněte přečetné kapsy a přihrádky Vanea, zda v nich nepřevážíte to, co má být již v popelnici, či v garáži. Máte již vyzkoušeno, jak jsou těžké sedačky ve Vaneu? Jezdíte sám, či dva? Proč tedy nenecháte sedačky z druhé řady (příp. s třetí řady) v garáži? Každých 100 kg váhy znamená přibližně 1 l/100 km spotřeby navíc. Desítky let praktikuji v zimě jednoduchý recept na rychlé ohřátí motoru a tudíž i snížení paliva: pod masku chladiče dávám před chladič karton (jen nesmíte zapomenout jej na jaře vyndat). Urychlíte tím také ohřátí kabiny. Jakožto ekonom a bývalý vedoucí odboru dopravy, vlastní dopravní firmy etc. jsem zvyklý si desítky let psát u každého auta záznam o provozu vozidla a vést si přehled o všech opravách, výměnách a nákladech. Jestliže si také zapisujete tankování a průběžně počítáte spotřebu PH (od plné do plné nádrže), pak máte přehled o spotřebě. Pokud se zvyšuje, je to impuls k zamyšlení se nad příčinami. Těmito technikami se šetří palivo. Věřte bývalému učiteli autoškoly. Pravda, nemohu o sobě tvrdit, že jsem výborný řidič, neboť jsem začal řídit teprve před 49 lety a po Evropě jsem odcouval se všemi možnými vozidly více, než mnozí odjezdili (např. s mým autobusem pro 52 osob, jak jinak než s MB). Věřím, že mně někdo zkritizuje, či doplní.

2015-03-31 07:27:48

dorian: jo to se mi taky přihodilo na pumpě kterak byla lehce z kopce. Pokud máš automat počítej spotřebu do 8mi litrů jak město tak dálnice. Nejúspornější to auto je na okrskach do 100 kmh.

2015-03-31 08:41:52

dorian: S tím dotankováním většího množství paliva, než by se mělo do nádrže vejít mám stejné několikeré zkušenosti. Samozřejmě vím, že u každého vozu je bezpečnostní rezerva, pochopitelně, že počítám s tím, že do trubky od nalévacího otvoru po začátek nádrže se také něco vejde... Ale tolik – to se mně zdá být nepravděpodobné. Např. podle palivoměru jsem odhadoval zbytek nafty v nádrži cca 12 litrů, a přesto čerpadlo u pumpy vykázalo 53,02 l. Tzn., že celkem bych měl mít (až po hrdlo, neboť tak měřím spotřebu před delší jízdou) asi 65 litrů, tedy o 11 litrů více, než udává výrobce obsah nádrže. Jindy do poloviny nádrže, tj. asi 27 litrů se údajně (podle ukazatele u čerpací stanice) vešlo dalších 37,54 l, tj. celkem 64,54 litrů, takže o 10,54 litrů více, než je oficiální obsah nádrže. Při dalším tankování, opět do zpola naplněné nádrže jsem natankoval deklarovaných 35,89 l, takže celkem 62,89 litrů, tedy o asi o 8,89 litrů více, Takže 11 + 10,54 + 8,89 = 30,43 : 3 = 10,14 litrů průměrně. Pokud mám věřit několikerému ujišťování pokladních u různých pump o tom, že čepují správnou míru, pak by se do nalévací trubky mělo vejít asi 10 litrů. Dosud jsem neměl potřebu demontovat nádrž a zkoumat délku a průměr trubky, takže to nemohu posoudit. Pokud máte někdo u Vanea nádrž s trubkou venku a jste schopen změřit vnitřní průměr a délku trubky, bylo by zajímavé spočítat její obsah.

2015-06-14 17:39:31

Zdravím,

nedávno jsem koupil Vaneo1.7 CDi 67Kw a moje první tankování mě zarazilo, když jsem tankoval plnou( v nádrži odhadem ještě cca 10l) a vešlo se mi tam pře 50 litrů!Odpovídalo by to reálné velikosti nádrže cca 60l, možná ještě o něco více.

Jinak jsem v den, kdy jsem si auto přivezl domu najel cca 250 Km(stavil jsem se na chalupě a auto mírně zatížil věcma, co jsem chtěl odvézt co ž se rovná cca jako +další 2-3lidi) a SPOTŘEBA mi vyšla na 6.7L, což mi přijde celkem dost..

Jel jsme sice mírně svižně(rovné úseky 110km/h), ale plynule s využíváním setrvačnosti bez zbytečného vytáčení...Je tato spotřeba u této motorizace v normě?

Díky Marek

Doli  
Libor
2015-06-14 19:55:29

marek1300: Spotřeba kolem 6 l je úplně normální.

2015-06-14 20:04:06

doli: no ta moje vychází spíše tak kolem 7 l ...

2015-06-14 20:45:32

doli: ještě mě napadlo se zeptat, co by mohl člověk preventivně udělat, nebo nechat zkontrolovat, případně povyměňovat s nějakým kladným dopadem na snížení spotřeby?

Z těch úplně prvotních a nejjednosuších věcí mě napadá výměna vzduch. filtru

Doli  
Libor
2015-06-14 20:48:50

marek1300: filtry - jinak nic jednoduchého a levného

2015-06-14 20:58:49

Já vzduch. filtr ještě mezi výměnami luxuji štěrbinovou hubicí mezi jednotlivými voštinami. V asi 116 tis. ujetých km jsem demontoval parohy (černé plastové nasávací trubky), důkladně je vyčistil, vypláchl Arvou a horkou vodou a nechal je dlouho sušit na slunci. V sání bylo asi 1 kg šmíru. Dlouho jsem to odstraňoval hadry na šroubováku. K šroubům parohů se může špatně, ale vyplatilo se to. Motor lépe "dýchal", měl vyšší výkon a nižší spotřebu. Už bych to měl udělat znovu.

2015-06-14 21:17:08

doli: můžeš se o tom trošku rozepsat?Ať vím, co mě může čekat...Stačí stručně, heslovitě... THX

Doli  
Libor
2015-06-14 21:23:24

marek1300: vstřikovače, váha vzduchu, lambda...

2016-08-25 22:04:25

ahoj,

dnes jsem dotankovával do plna a dle průměrné dlouhodobé spotřeby a ukazatele stavu paliva se mi tam mělo vejít max. 20L(spíše méně), dotankoval jsem ale 31L což je celkem výrazný rozdíl(zátěž auta stále stejná,jezdim s lehkou nohou a s prázdným autem).

Je pravda, že auto při tankování nebylo v rovině ale z kopce čumákem dolu(bylo to dost nestandardní a ještě jsem to u žádné benzíny nikdy takto neviděl (tankováno ONO v Sokolově diesel+aditivum).

Je možné, že díky tomu naklonění se tam vešlo o tolik litrů více?Spíš bych si tipl, že by tam mělo vlézt méně než více.

Dlouhodobou spotřebu mám 6,5-6,7L, teď mi to vyšlo na 8,5L

Má někdo podobnou zkušenost?

2016-08-25 23:03:29

Jo normálka když mám čtvrtku nádrže a stoji z kopce doliju cca 50l. Když jsem na tu pumpu přijel poprvé tak jsem koukal kam to Teče ☺.

2016-08-25 23:32:43

epic: no pokud se tam při skloněném autě vejde víc nafty, kam se teda poděje když se auto dostane do roviny??? čekal jsem, jestli mi to přes víčko nepobleje ven...

2016-08-26 01:12:50

Neboj mají to vymyšleno. Kdybys natankoval plnou za zimy a pak se rychle oteplilo tak to taky nevytece. Nevím jak se to přesněji jmenuje ale u golf4 Octavia1 šlo přímo zmáčknout čudlík v hrdle a dal jsi tam ještě 8 litrů navíc(po tom co už jsi měl plnou AZ po vrch).

2016-09-22 10:18:03

Ahoj všem,

Za mě ke spotřebě Vanea CDI 67Kw.Auto máme dva roky a ač jsem převážně spokojen, bohužel platí to čeho jsem se před koupí teoreticky obával - malý slabý motor+vysoká stavba=budeš jezdit jako člověk, tak min.6,5L A to platí !Jen zmíním:váha OK,vstřiky po repasi,filtry vždy s olejem po 10tis km,kola 205/45/16,chip 82Kw 250Nm (při normální jízdě spotřebě jen pomůže!) A ze života tedy:Budeš jezdit 80-90,po městě to hudlat 40-50 na čtyřku, vyřazovat,nezrychlovat(jako test všech periodik na nová auta Pak ano,budeš jezdit za nějakých 6L. Já jezdím město tachometrových 60-70, za městem zrychlým na 100-110,a to se plyn snažím lechtat,brzdím motorem,pokud se to vyplatí tak i vyřadim,pokud někdo jede nesmyslně pomalu a je potřeba rychle předjet, podřadim a vytočim třeba na 4-4,5 tis-ano až taka pak se vrátím ke svému - tímto jezdím kolem 7L.No a do třetice dálnice, kam se naštěstí moc často nepodívám.Na to bohužel Vaneo právě kvůli zmíněné krátké převodovce moc není(škoda-rodinné auto na dovolenou)Já tedy v dnešní době nemám nervy na to jet po dálnici 100-110,takže držím tempo s ostatními kolem 140, chvilkami při předjetí víc.No ale to se stále pohybuješ 20 km před maximálkou a moc točíš-takže 8-8,5L Taková je za mě realita každodenního provozu.PS:Výrobce udává 5,9L ! a víme jak těžké(né-li nemožné)je se vůbec dostat pod tuto udávanou spotřebu....


Odpovědět

1  2