Fórum - Téma


W414 - Ruční brzda


Fórum Vaneo W414 W414 - Ruční brzda

Informace o modelu: Mercedes Benz W414 Vaneo


1  2  3

2013-07-30 21:28:29

Dobrý den, nevíte někdo jak nebo zda vůbec jde nastavovat vůle na lanku ruční brzdy (Vaneo1,7CDI kotouče) děkuji za radu Michal

2013-08-04 11:43:29

pelhrimak007: také mi to zlobí, vůle 4 cm , než vůbec zabere a někdy to zůstává "viset". účinek nyní velmi slabý. také bych potřeboval poradit

Doli  
Libor
2013-08-04 20:17:30

molotov72: Je potřeba dotáhnout samostavy od ruční brzdy

2013-08-09 22:23:49

Díky za radu až bude trochu času určitě zkusím zatím jsem jen odpojil spínač u páky s tím pípáním se fakt jezdit nedá :)

Doli, 2013-08-04 20:17:30 napsal:

molotov72: Je potřeba dotáhnout samostavy od ruční brzdy

2013-11-16 10:54:25

doli: Dá se to zvládnout svépomocí? Poradil bys mi prosím postup, jak na to? Mně ručka funguje tak max na 5% = nepoužitelná.

Ještě poprosím o radu - jak nejsnáz vyměnit žárovku H7? Peru se s přístupem k místu, natož s výměnou.

Moc díky. Pavel

2013-11-16 11:11:41

pavel.t: Na tu zarovku musis jit pres kolo. Je tam deklik ktery sundas a jsi tam.

2013-11-16 11:30:17

epic: přes kolo je lepší ho rovnou sundat, nebo stačí vytočit? A to platí pro obě strany?

Stáhnul jsem si sice manuál v češtině, ale tam je návod k ničemu.

2013-11-16 11:36:24

nic nesundavej staci vytocit. Nevim ktera je h7 ale jeste muzes sundat expanzku nebo nadobku na ostrikovace. Potom je vice mista z vrchu.

2013-11-16 11:50:34

epic: H7 je hlavní žárovka - potkávací světlo. Z vrchu jsem nádržku sundal, ale to bych musel mít ruce jako dítě, abych se tam dostal. Díky za radu, jdu na to. Pak už se jen nějak zbavit té šílené koroze

2013-11-16 12:31:11

pavel.t: Potkavacka ta je na kraji takze pres kolo.

2013-11-16 15:19:38

Díky moc. Žárovka jak po másle. Pod kolem bych to fakt nehledal.

A ten samostav? Jak s tím a k němu?

2013-12-18 17:42:51

pavel.t: Tak tedy trochu informací k seřízení ruč.brzdy,jde to i bez sundání kol,stačí vytočit jeden šroub a díru natočit kolem asi tak na 3tí hodinu tj. směrem k zadní části auta,musí se najít taková ozubená matice uvnitř bubnu a s ní otáčet pomoci něčeho plochého /šroubovák / zprava do leva,tím se vytáčí šroub ,který roztahuje takový bazmek a tím i pakny směrem k bubnu ,je třeba občas kolem zatočit a zahejbat pákou abyste to neudělali nafest a nebo to nešoupalo ,kolo musí po odbrždění jít volně jinak se hřejou kotouče ,je nutné dělat obě kola najednou a zkoušet aby začaly zabírat přibližně stejně při určité poloze páky. Hodně štěstí. Taky si zkontrolujte stav krycích plechů zad.brzd /,pakny jsou na nich ustaveny pomocí takových perek s háčkem,/ rády reznou, perka vypadnou a pakny pak pořád šoupou .Ukázku dám do fotek.

2013-12-18 19:00:40

trepifajksl: Příjemně mě překvapilo, že ještě někdo vůbec napsal. Díky i za upozornění na ty plechy i očekávané fotky a přeji Ti neuspěchané Vánoce a dostatek odpočinku.

Díky

2015-06-18 22:38:51

Zdravím,o víkendu se chystám rozdělat z. mechanismus ruční brzdy,pakničky+bovdenů(přibržďujou mi obě z. kola-když po jízdě sáhnu na z. kotouče a kola, jsou silně zahřáté), přisuzuji to nějakému problému s ruční brzodou(buď zatuhlé bovdeny, nebo mechanizmus pakniček) a protože mám Vaneo chvíli a neznám ho, navíc systém, který se zde v souvislosti s ruční brzdou používá vidím prvně(z. kotouč bržděn jak klasickým třmenem s destičkami-nožní brzda, tak zároveň funkce bubnu s paknami-ruční brzda), chci se zeptat, zda to již někdo zde dělal?

Je mi jasné, že budu muset sundat kolo a brzd. kotouč.Ten kotouč až ho budu dávat zpět, vymezuje vůli na ložisku-tzn. utahuje se s ním zároveň i ložisko, nebo jak je to tam řešeno?

Ty bovdeny bude asi pakárna vyndat-byl by nějakej stručnej popis, jak celkově na to?

Existují nějaké stránky, kde by bylo rozkreslené vaneo na díly, např. i s objednacíma kódama dílu, podobně jako to má např. http://www.partsdepot.cz/ na motorky???

http://www.partsdepot.cz/...GSX1300R+Hayabusa/257406/

Díky

2015-06-19 18:49:19

Ahoj,tak těm zadním brzdám,sundáš kolo,brzdový třmen-dva šrouby na vnitřní straně/není třeba odpojovat hadičku,jen ho vyvěs za pero na nějaký háček/,kotouč drží 1 šroub tuším na torx nebo imbus k přírubě za kterou je schovaný mechanismus ručky.Srazíš středovou krycí čepičku pod ní je matice co přitahuje tu přírubu i s ložisky,matice je zajištěná zaseknutím,takže až to budeš dávat zpět tak to dotáhni k tomu záseku,nasadˇ kolo a zkus jestli běží volně a nemá velkou axiální vůli a zasekni.Lankový převod jsem nedělal,ale odplastuj spodek a tam něco bude.

Doli  
Libor
2015-06-19 19:41:01

marek1300: Pokud budeš něco z toho co je na obrázcích chtít objednat, napiš čísla pozic - dám ti ceny buď v originále MB nebo z druhovýroby. Lanka i sadu čelistí jsem několikrát objednával i z originálu a není to nijak drahý...

2015-06-20 20:47:47

Tak jsem se do toho dnes pustil a zastavila mě bohužel matka, co drží kotouč.Je to asi dost atipickej rozměr, protože vel. ořechu "34"j á, ani nikdo z mejch známejch neměl a to jsou to kluci, co na autech běžně dělaj...

Přikládám nějaké fotky.Rozebral, jsem to i kolem ručky ve vnitř v autě, protože jsem myslel, že tam bude klasická kolébka s oběma lanovody, která se musí občas dotáhnout a seřídit, ale zde jsem nic takového nenašel.Asi se to došponovává až přímo na paknách..

M.

Doli  
Libor
2015-06-20 20:50:22

marek1300: Seřizování lanovodů je pod autem - je to zřejmé i na tom obrázku co jsem ti sem dal. rozpěrný šroub mezi paknami nastavuje jen vůli paken v bubnu

Edit: ty kotouče ti asi moc nebrzdí, nech je osoustružit nebo je vyměň a zkontroluj plovoucí pístky třmenů a pracovní píst

2015-06-20 20:54:00

doli: jj máš recht, bohužel jsem na ten obrázek neměl možnost kouknout před tím, což byla asi chyba...

Ten ořech je tedy opravdu vel. 34???

Věděl bys, na co je tento šroub, respektive co se s ním seřizuje?

THX

Doli  
Libor
2015-06-20 21:04:12

marek1300: myslím, že se s ním nic nešteluje, jen drží kulisu řazení


Odpovědět

1  2  3