Fórum - Téma


W414 - Poblémy se startem


Fórum Vaneo W414 W414 - Poblémy se startem

Informace o modelu: Mercedes Benz W414 Vaneo


1  2

2010-11-29 15:28:16

Ahoj, tak uz je to tady auto stavkuje pri pokusu nastartovat. Muj zpusob startovani radici paka v neutralu (mam ten poloautomat) otocim klickem do 2polohy chvilku pockam a pak dotocim do 3 polohy citim cuknuti starteru a dal nic. Po chvili opakuju a uz neslysim nic starter ani netukne pockam cca 5min zkusim stejnou proceduru auto naskoci? Delam neco spatne? Tusi nekdo v cem by mohla byt zrada? Diky David

Takze si odpovim sam problem byl v baterce - zajimave to auto ma senzory snad na vsechno, ale presto, ze svetla, radio, central... beha tak auto nestartovalo stacilo trochu dotlacit akumulator a uz chyta ok - halt dnesni akumulatory uz nevydrzi to co driv 7let mi zas neprijde tak moc navic auto ma pridavna svetla pro denni sviceni takze odber by nemel byt nijak dramaticky...

takze tahle story jeste nekonci mam sice vymenenej akumulator, ale po pripojeni mi svitila kontrolka motoru v prirucce sem se docetl, ze jedna z moznosti proc sviti je problem zapalovani coz sem prisoudil asi 15ti nepovedenym startum se starou baterkou tazke sem se dnes vydal do mercedesu na diagnostiku a smazani chyby. Nakonec sem tam stravil 4hodiny kdy se panove marne snazili nacist data z ridici jednotky pry to nejde a nevedi co s tim - snad jedine rozmontovat ridici jednotku jestli do ni nenateklo??? Takze sem si tam dal kafe vysolil 650,- za .... eee za nic a jel domu auto se chova normalne jen ta kontrolka me stve ze sviti a ted jeste ten problem s komunikaci. Asi se ptam marne, ale neresil tu nekdo neco podobneho? Dik

David

gut
2010-12-15 09:38:03

míváme problém u sprintera asi u tří jsme předělávali kábl mezi baterií a startérem v origo zalisované svorce u baterie byl takový přechodový odpor že občas ani necvakal startér samozřejmě po dotažení do servisu vše ok.

dvakrát mi nedokázali vyčíst a odstranit závadu tak to nechali zadarmo až to najdem.

2010-12-15 11:46:36

Diky za tip u me to vypada dost podobne - v elektrice se moc nevyznam ale zkusim to nechat nekde promerit.

Jeste jak si psal, ze 2x se jim nepodarilo vycist zavadu to se jako nedokazali dostat do ridici jednotky s tim vagem (tohle prej byl problem u me jednotka nekomunikovala s diagnostikou)?

gut
2010-12-15 12:04:48

nám to náhodně přestalo mít výkon jak to znovu nasrartoval tak to jelo když jsme dojeli na náhradní program tak to zdechli napojili a potom to už neudělalo a nevypsalo poruchu skusili čidlo teploty nasávaného vzduchu potom nějakou prodřenou kabeláž na držáku motoru ani nevím jestli se to našlo.někdy to chce čas.řešíli jsme sprinter 413 cdi

jeden sprinter který blbnul tak měl najeto asi 180 tis a starý asi 10 let dělali to autoelektrikáři ne u mercedesu ale co mají zastoupení bosch.ten kabel dali ven odstřihli origo očka a uchyt na kontakt baterie dali nové a celé to namočili do nádobky s roztopeným cínem očistili komplet kostry motoru.na čtvrtý pokus klid už tři roky.

2012-02-02 02:42:44

Dobrý den, mám problémy se startem studeného motoru při teplotách pod -10°C. Mám Mercedes Vaneo 1,9 (benzín + LPG). Rok výroby 2005, najeto 150.000 km.

Motor se točí a občas dojde i k nějakému zápalu, ale motor nechce naskočit. Startér držím dlouho, ale to nepomáhá. Prozatím zabralo dát si pauzu a za minutu to zkusit znovu, motor s problémy nějak naskočí. Otáčky nehoupou.

Včera jsem vypnul plyn a jezdil jsem jen na benzín, ale bez efektu.

Startér motorem točí bez problémů, svíčky se měnili před 9.000 km, baterka má 5 měsíců a je OK.

Kromě problémů se startováním jsem si všimnul, že při dojíždění ke křižovatce s ne úplně zahřátým motorem padají otáčky na cca 500 a pak se to rychle srovná (občas se zhoupnou). Nejdřív to dělalo jen na plyn, ale teď i na benzín.

V pátek jsem objednaný do servisu na vyčištění klapky.

Pokud někdo máte zkušenost s obdobnou situací, nebo nějaký dobrý tip, uvítám vaše návrhy na řešení.

O víkendu jedu na hory, a docela rád bych se s autem vrátil zpět, dříve než přijde obleva ;o)

Děkuji

Dobrý den,

v pátek mi vyčistili škrtící klapku (už to potřebovala) a protože na dílnu museli auto nakonec dotlačit, protože nešlo nastartovat, tak se podívali i na svíčky. Zjistili, že jsou mokré a tak je vyměnili, i když jinak vypadali dobře.

Nic z toho nepomohlo. V -9°C auto startuje bez nejmenších problémů. V -12°C je to dobrodružství a v -16°C už téměř neřešitelný problém.

V průběhu víkendu jsem si vzpomněl na dobu, kdy jsem testoval ve Fábii směs Naturalu 95 a E85 v poměru 50:50. Na podzim jsem udělal zkušenost, že při teplotách pod +5°C se startování trochu ztížilo a tak jsem E85 přestal tankovat. Každopádně jsem si vybavil poměrně jasnou hranici mezi stavem, kdy nebyl patrný žádná problém a situací, kdy se startování komplikovalo, i když ne v takovémto měřítku.

To mě přimělo vrátit se k palivu, jako k možné příčině.

V servise uvažovali o palivu také, jako o jedné z možných příčin už v pátek,ale pouze s pohledu obsahu vody v něm. S ohledem na chování zmrzlé vody v palivu, tuto variantu opustili, protože to neodpovídalo projevům závady.

V neděli odpoledne jsem zajel na Benzinu natankovat Vervu 100 (neobsahuje bioethanol) a světe div se, v pondělí při -16°C auto naskočilo napoprvé bez nejmenších problémů. V noci i dnes ráno jsem nastartoval také bez problémů.

Je otázkou jestli to bylo způsobeno větším podílem bioethanol než připouští norma (k čemuž se přikláním), nebo jiným problémem, každopádně jsem rád, že už auto šlape jak má.

2012-02-07 13:17:02

W414 - Start pod -10C .. W414 - Start pod -10C .. Ahoj, mam problem s rannym startom na MB VANEO 170 cdi, do -10 je vsetko uplne ok, pod -10, zhavi 7 sek. startuje cca . 10 sek (nie je to tocenie na prazdno ale ako ked odpaluje, ale nechyti). Pocas dna je vsetko OK, ked boli mrazy skoro -20 tak to tocilo skoro 20 sek a potom naskocilo a uz bolo zas vsetko vporiadku. Baterka OK, nafta tiez, filter paliva je novy. Myslite ze by to mohli byt zhavice? Nejake cidlo?

Dakujem

Doli  
Libor
2012-02-07 13:22:56

Pokud by byl vadný žhavič, měla by ti svítit po nastartování kontrolka žhavení. Zkoušel jsi nažhavit dvakrát, nebo třikrát po sobě, než začneš startovat?

2012-02-07 13:28:50

ano, skusal ked to spravilo prvy krat, ale az na 3 tie zhavenie to chytilo. Teraz proste tocim kym to nechyti...do tych -10 je to naozaj uplne bez problemov...chyti hned

a kontrolka po nastartovani zhasne

Stale nad tym rozmyslam a chcem sa spytat aka ma byt doba zhavenia cca pri -15oC - ja mam pocit ze to zhavi dost dlho... (mozno subjektivny pocit...)... pripadne snimac chladiacej kvapaliny?

Aby nestacilo, tak to dnes rano ked som nastartoval za 5 minut jazdy zozralo cely olej, pozriem do spetaku a dym, tak som som to vypol. Odtiahli ma do servisu a cakam na diagnozu.... Dufam ze nie Turbo....

zaujimave, doliali olej, a turbo tlaci, olej sa nestraca, akurat z vyfuku obrovsky dym z toho ranneho oleja...Vyzera to skor na zamrznute odvetranie (odlucovac oleja) tak ako sa pisalo na fore a-classe.

a dakujem za prispevky, ja si aj sam so sebou co to popisem...

2015-10-17 16:10:32

Dobry den panove, obracim se na Vas s dotazem k Vaneu 1,9 - automat - jezdim na LPG.

s klesajici teplotou venku mi auto hur a hur startuje. nastartuje mi az na 4-5 pokus.

chyta jen na 2-3 valce, na paty pokus chytne na vsechny a jedu. kdyz chytne a treba ho hned vypnu, po opetovnem nastartovani chyta na prvni pokus.

zkousel jsem merit cidlo nasavaneho vzduchu a cidlo merici teplotu vody - vse ukazuje spravne hodnoty.

prosim o jakoukoliv radu

diky moc

2015-10-17 23:41:41

bobajs: tlakovy ventil na rampe strekov

Doli  
Libor
2015-10-18 08:11:11

bobajs: Netuším tedy kde je na W414 nějaký tlakový ventil na rampě vstřiků??? Podle mě je tento ventil ve filtru paliva pod autem a výměna filtru někdy pomůže - bylo by dobré změřit tlak paliva při prvním startu. U těchto motorů ale špatné starty dělává většinou váha vzduchu - nemáš ale nikde VIN vozidla, nemůže tedy nikdo vědět jakou máš na autě ŘJ a jestli tam vůbec váha je...

2015-10-18 09:47:32

doli: 1.9 se dělala i bez váhy?

Doli  
Libor
2015-10-18 10:39:34

epic: Jj ve W168 až ty poslední kusy - asi když v MB zjistili, že je to na hovno a u W414 nevím přesně, musel bych to nastudovat - po pravdě, nevím jestli jsem benzínovou W414 vůbec viděl nějakou ze starou ŘJ s integrovanou váhou vzduchu

2015-10-18 12:31:35

dobrý den pánove,

děkuji za Vas prostor se zabyvat mym problemem.

dekuji za kazdou radu

doli: ahoj kamarade

vin meho medi: WDB4147001N242004

prosím Tě doporučíš mi nějaký palivový filtr za dobrou cenu? přijel bych za Tebou do servisu i osobně, ale jsem až z ostravy- (měl jsem loni cestu kolem Tebe a nechal jsem si u Tebe vymenit olej v aut. prevodovce)

predem diky za odpoved

Doli  
Libor
2015-10-23 19:17:40

bobajs: Ahoj. Buď originál - cena 1500,-Kč nebo druhovýroba 1000,-Kč + DPH

2015-10-23 19:21:56

doli: moc diky za info, videl jsem nejake na netu kolem 600 a to asi nebude to prave orechove.

jeste jednou dekuji

Doli  
Libor
2015-10-23 19:41:45

bobajs: Ve filtru je mimo jiné regulátor tlaku paliva, ty podezřele levné většinou nefungují.

2015-10-24 09:10:56

doli: moc dekuji za velmi uzitecnou informaci

Start error .. Ahoj kamarádi. Obracimm se na Vas opet s prosbou o radu.

Bez problemu ted nejaky patek jezdim, a dokonce i v mrazech startuji. Vcera jsem mel dalkovou trasu a tudiz jsem baterku dobil zrejme na max. Dnes rano sednu do auta, otocim klickem a ozyva se jen rychle se opakujici cvak, cvak, cvak - jako by se chtel spustit starter, ale nespustil se a na displeji napis "start error".

Jsem z toho celkem v pasti! hledal jsem na netu mozne priciny ale vesmes to jsou vseobecne rady a priciny, proto se obracim na Vas odborniky, zda nemate recept na reseni teto zavady.

Predem dekuji moc za jakoukoliv radu

Doli  
Libor
2015-11-25 08:47:01

bobajs: Pokud to dělá to co píšeš, tak je nízké napětí na baterii nebo máš někde špatný kontakt - svorky baterie, kostra, svorka na startéru.

2015-11-25 10:25:22

bobajs: ... baterii jsi zkoušel, jestli neodešla? Mně se něco podobného také stalo, když jsem jednu starší funkční baterku nechal pořádně dobít na nabíječce (s ochranou před přebitím) a po zapojení už taky jen cvakala relátka, přestože dávala 12.5V - prý se to občas stává u starých baterii.


Odpovědět

1  2