Fórum - Téma


W414 - Dobíjení a alternátor


Fórum Vaneo W414 W414 - Dobíjení a alternátor

Informace o modelu: Mercedes Benz W414 Vaneo


1  2  3

2016-03-04 19:33:16

doli: právě kvůli tomu, že je vyndání altíku taková pakárna,jsem se snažil zjistit všechny potenciální příčiny předchozím dotazem, abych je vyloučil a nesundaval a nehrabal se v altíku zbytečně...

Každopádně ten řemen je jasný že se bude muset zkontrolovat jako první-díky za tip.Co ten řemen vše pohání,(altík,vodní pumpu,klima)? Rozvody asi určitě ne, že?

Můžu si někde podle vinu najít jakej mám typ alternátoru?

díky

Doli  
Libor
2016-03-04 19:48:07

marek1300: ano pohání mimo rozvodů vše

2016-03-04 22:32:00

nemohlo by to mít nějakou souvislost s tím, že se mi občas při jízdě rozsvítili kontrolky BAS spolu s ESP a ABS? Po vypnutí motoru a opětovném nastartování už nesvítili...

Doli  
Libor
2016-03-04 22:36:51

marek1300: ne

2016-03-16 17:48:24

chci se zeptat, pokud by byl spadlej řemen z kladek , je možný-stává se, že řemen spadne bez zjevné příčiny, nasadí se a jede se dál, nebo je za tím vždy nějaký problém(vada řemene samotného, napínací kladka ap.) ???

děkuji

2016-03-16 17:52:41

marek1300: vodní pumpa by mohla byt k.o.

2016-03-17 18:27:54

tak jsem si pod to dneska lehl a hůř vymyšlený auto ohledně přístupu k čemukoli na motoru(kladky s řemenem+altík obvzlášť) jsem neviděl...už jen to že se to musí řešit zespoda je samo o sobě vopruz...

Co jsem koukal tak řemen je na místě, pojistky jsem všechny zkontroloval..

Zarazilo mě, že jsem měl úplně vyždímanou baterku(ukazovala cca 7V), může to mít nějakou souvislost s vadným altíkem a jakou?Jinak si nedokážu vysvětlit co , když se s autem nejezdilo, ji mohlo takhle vybít.Je reálný, že baterka díky tomu vybití půjde do kopru?

Původně jsem uvažoval nad tim,. že si ten altík vyndám sám, ale tohle pod heverem fakt člověk neudělá...

Oovezu to do servisu, ale bohužel s těma Mercedesama tak jak jsou atipicky řešený nemá nikdo skoro žádný zkušenosti, mohl by mi někdo kdo o tom něco ví zhruba napsat, jak se u demontáže altíku(vodou chlazenýho) postupuje?Předpokládám že se nejdříve povolí napínací kladka řemene, ale tam neni skoro žádnej přístup a neni tam pořádně vidět, takže z toho neni patrný jak a kde se napínací kladka povoluje, další věc je chl. kapalina-vypustit přes hadice z altíku a pak jen dolít zpět do vyrovnávací nádržky, nebo chladiče?

Díky

2016-03-19 20:29:51

Zdravím

Po peripetiích s dobíjením jsem nasadil voltmetr a zjistil že vše funguje do doby než se zapne topení. Potom začne napětí kolísat od cca 14,4 V asi na 10sec spadne na 12,3V a opět vyleze na 14,4V. Toto končí po ohřátí motoru nebo vypnutí ventilátoru. Má vaneo nějaké el. přihřívání? Protože je fakt že začíná topit po 200m. Vypadá to jako by se něco zapínalo a altík to nestíhal.

Dík

2016-03-20 00:15:36

Docela by mě zajímalo, zda povětšinou krátké jízdy po menším městě můžou znamenat u 1.7CDi větší pravděpodobnost závad na alternátoru a všech těch ost. věcí , co se se.ou...

Při nastartovaným motoru slyšim takový jako-by šelest a to i při jízdě, je to z míst kladek na řemenu.

Až budu sundavat altík , chci je zkontrolovat, je reálné po kontrole otočení rukou na kladkách a volnoběžce altíku zjistit vadné, nebo načaté ložisko či jiný problém?

Jak se má správně chovat a jakou přesně úlohu má ta volnoběžka na altíku, měl jsem za to, že altík má normální "kolečko" s drážkou na klíňák napevnbo spojené s hřídelí altíku...

Byl by nějakej tip, jak nejlépe a nejefektivněji provést kontorlu všech kladek i napínací, pumpy,kopmresoru, prostě všeho co je na řemenu a jaké jsou cca hraniční hodnoty servisních výměn těchto všech komponentů (co pohání řemen)?

díky

Doli  
Libor
2016-03-20 07:50:30

marek1300: volnoběžka alternátoru se musí na jednu stranu volně protáčet a na druhou na tvrdo zabírat. Pokud je zadřená, motor má hlavně za studena vibrace a dochází k poskození řemene

2016-03-20 08:31:59

doli: podle toho co píšeš bude volnoběžka v pořádku.

motor 1.7CDi má najeto 160tis, doporučoval bys mi preventivní výměnu všech napínacích kladek, volnoběžky, nebo i vodní pumpy i v případě, že budou v pořádku?

Pokud bych měnil celou lištu s kladkami(tuším 3ks.), je třeba svěšet motor, nebo se do dá vyměnit při troše šikovnosti bez hejbání s motorem?Je lepší/jednodušší vyměnit celou lištu, nebo jen jednotlivé kladky na liště?

děkuji

2016-03-20 09:12:01

zdravím

tak jsem na netu objevil toto, přrdpokládám že je to el. dohřev, myslím že právě tohle po zapnutí ventilátoru vyšťaví baterku. dá se to změřit? jaké hodnoty by to mělo mít?

2016-03-20 09:23:14

jardak: myslím že to píšeš špatně toto je to co ti v autě topí. A je to super. Baterku vybíjí nějaký problém na dobíjení ppopř. Baterka. Někde bude něco špatně hledej.

2016-03-20 11:01:53

Součástí radiátoru topení pro dieslové motory je i zesilovač topení - elektrický příhřev. Příkon tohoto topení musí být značný, odhaduji cca 500...1000W, aby to mělo nějaký efekt. Tomu by odpovídal proud 40...80A. K tomu se snaží alternátor dočerpat energii do akumulátoru odčerpanou startováním, zapnutí světel odebírá cca 15A, odmrazování zadního skla možná taky, ventlátor topení 5...10A Je zřejmé, že alternátor v době, kdy je tento příhřev zaplý, tedy v prvních minutách po startu, nemůže stíhat, tomu potom odpovídá napětí v soustavě sotva 12V. Odhaduji, že cesty kratší než 5km v zimním období tak nepostačují pro řádné dobití akumulátoru.

2016-03-20 11:43:46

Pořád si myslím že to co vyleze z továrny jako originál tak prostě to stíhat musí. Taky altik na CDI má 150a .

2016-03-20 13:43:51

myslel jsem že je to dohřev je to paráda , ale nevím jestli maká správně, už jsem z toho divokej, altik byl ve zkuěbně OK, ted jsem už koupil i novou baterku.ty krátký jízdy jsou blbý to je fakt. Za tmy když odjíždím z práce tak to má takovej odběr že je to vidět i na světlech jak to kolísá, proto jsem to měřil a pulzuje to 12 - 14V cca po 20 sec, jak vypnu větrák přestane a drží 14,4V.jinak měřili klidový odběr a prý ok. souhlas s epic myslím si že by to měl alternátor pokrýt. Nemáte to někdo na autě že by se to dalo změřit jedtli to napětí při studeným motoru takhle klesá?

bpeet  
Petr
2016-03-20 14:17:19

jardak: jestli to blbne světrákem,tak bych hledal ve větráku-proměřit.

2016-03-20 15:56:30

s větrákem se zapne vše okolo t .zn. věrák,topení, klima i ten el dohřev, ale když se motor ohřeje stíhá topit voda a není třeba dohřevu už to nedělá i když ventilátor běží dál, tak bych tipoval že ventilátor je ok


Odpovědět

1  2  3