Fórum - Téma


W414 - Chladící kapalina


Fórum Vaneo W414 W414 - Chladící kapalina

Informace o modelu: Mercedes Benz W414 Vaneo

Diskuze o vozidlu

2003 W414 Vaneo 1.7

15 diskuzí  |  3 otázek

Výkon motoru 67 kW (91 PS) při 4200 ot./min. Točivý moment: 180 Nm (133 ft/lb) při 2500 ot./min. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 689 ccm (103 cui), 4-válec, Řadový, 44-ventil, vaneo 1.7CDI.

barva fialová tmavá,stav stále OK



2014-03-11 19:28:15

Zdravím všechny,mám trochu problém s hladinou kapaliny ve vyrov.nádržce.Normálně při zahřátí by měla mírně se zvednout,mě klesne,po povolení zavěru to zabublá a hladina stoupne na původní hodnotu.Toto sleduji několik dní, po opravě v autodílně mě zapoměli dát sponu na jednu z hadiček a po cestě jsem vybryndal asi litr vody,tu jsem dolil, sponu dal kam patří a nyní mám tento problém.Jinak nikde nic neteče,voda se neztrácí.Dík za rady a názory.Trepifajksl.

Vracím se znovu k tomuto tématu,přímou odpověd jsem nikde nevyčetl ,takže kolísání hladiny až k rozsvicení kontrolky trvá,provedl jsem si laickou kontrolu na foukání do vody-do expanzky tenkou trubičku řádně utěsnil a druhý konec do petky s vodou,při vysokých otáčkách nic,při ubrání plynu pár bublinek.Před jízdou kontrola hladiny potom asi 50 km. normálním stylem /50 -obec,90 -100-mimo/ voda se ani nehla,pak ještě asi 10 km. a hladina mírně stoupla asi o 2mm.Po 2 hod.klidu poklesla asi o 3 mm.Jízda zpět /60km/ stejným způsobem, zastavím před vraty zacouvám a rozsvítí se kontrolka.PO 10 min. otevřu víčko odfuk a voda se vrátí do takřka původní polohy,trochu kapaliny asi uniklo,protože je oprskaný kryt řídící jednotky a zadek nádržky,ale pouhým okem úbytek nepozoruji,Znovu kontrola foukání do petky průběh stejný jak již popisovaný.

Za celou dobu co toto sleduji jsem vodu doléval asi 2x a dohromady tak 3dcl. Co dělat ,dík za názory. Trepifajksl

Bylo to vadné víčko á180 kč

2016-01-01 17:24:48

Unik chladiacej kvapaliny .. Zdravím...

už sa menili obe chladiče, čerpadlo, tesnenie pod hlavou a voda stále zmizne.

Keď pustím naplno kúrenie a idem okolo 90km/h na 300km nezmizne ani kvapka. Akonáhle pridám výkon, o nejaké minúty klesne teplota vzduchu z kúrenia a voda z nádržky je preč.Pod nádržkou býva mokro.

Vie niekto poradiť?

2016-01-01 18:31:08

kamena: no tak bud chčije nádobka nobo to blije přepadem ven (teda jestli tam nějakej přepad je ) jestli jo dal bych na něj hadičku tu do flašky a jel bych se projed

2016-01-02 09:13:03

trepifajksl: Já tohle samé řešil ještě na starém Nissanu a vyřešil jsem to jednou pro vždy prostředkem na utěsnění chladiče CS10P od výrobce Gold Eagle. Seženeš to běžně v každé Autokelly i na Slovensku. Jen bacha a nenalej tam celou tu lahvičku jako já. Sice se nic nestalo, ale stačí to na okruh o obsahu 20 litrů, tak to můžeš zbytek ještě někomu věnovat. Mě problémy přestaly a vydrželo to ještě 4 roky bez úniku, dokud auto neodešlo do křemíkového nebe (pardon do automobilového nebe) :o)) Nejde mi sem napsat odkaz na stránky dovozce, když tak mi napiš mailem. Jinak je to černá hranatá lahvička o obsahu 355ml a má vepředu něco zelenýho na nálepce a nápis Cooling System Leak Stopper.

2016-01-30 18:22:30

Zdravím všechny a jsem tu zas se svým průserem,opět se tlakuje voda a uniká přes expanzku.Byl jsem u jednoho starého pána co léta dělá naftáky,hlavou ani těsněním prý to není,je něco přicpané.Vypustil jsem vodu,vše profouknul,zkontroloval čerpadlo/z trubičky co prochází přes turbo šel na volnoběh slušný proud/,zdá se,že je vše průchozí.

Tedˇ mé zážitky- studený motor-otevřená expanzka- volnoběh-občas nepravidelně bublinka-při zmačknutí hadice mezi termostatem a topením cítim jakousi pulsaci.

asi 2000-2500 ot. tak 1min-celkem nic

uberu plyn-zapěnění v expanzce

řádné protůrování-voda se valí z expanzky

Dále podle návodu je obsah chlazení 6,8l,já tam dostal tak 5.

dotaz- Toralin zná to někdo ,jestli máte nějaké zkušenosti a informace,kdo to vyrábí. Dík T.

Doli  
Libor
2016-01-30 18:36:48

trepifajksl: Podle mě typické projevy vadného těsnění nebo defektní hlavy válců... Podle čeho pan mechanik usoudil, že to tím není ?

2016-01-31 09:15:18

trepifajksl:

mal spm posobný problém.. zabrúsenie hlavy, tlaková skúška, nové tesnenie, voda stále odchádzala... kúpil som na pumpe prísadu do chladiacej kvapaliny, odvtedy nezmizne ani kvapka.

2016-01-31 11:26:11

doli: Po pravdě řečeno nevím,seděl jsem v autě a šlapal na plyn,dolil expanzku na rovno a já turoval motor,taky si myslím ,že je někde dírka a chtěl sem mít jistotu kde,/v okolí jsem nenašel nikoho ani servis kdo by měl nějaký indikátor na výfukové plyny ve vodě/.Použití nějakých přípravků se mi šprajcuje,tak jdu zítra do akce hlava dolů.Ještě se chci zeptat,Doli kdyby to byla prdlá hlava máš nějakou dobrou a za kolik. Dík T.

Doli  
Libor
2016-01-31 11:43:34

trepifajksl: Ano, hlavy máme.

Ado
2016-01-31 13:23:10

Kúpil som Vaneo 2005,1,7 v nádržke mám len trochu chlad.kvapaliny a neviem odhadnúť farbu/zelená,modrá/ a akú chladiacu kúpiť na pumpe-typ.Vďaka.

2016-01-31 17:30:42

ado: Já používám Castrol Radicool NF.

2016-02-01 07:31:58

Ahoj, mám Vaneo 1.7 CDI, provoz 01-2006, 2015 dovoz SRN a je tam zelená, také jsem ji kupoval a doléval :)

2016-03-22 14:38:49

ahoj,

mám dotaz ohledně chl. kapaliny.

Z auta jsem vyndaval vodou chlazenej alternátor, co šlo jsem vypustil z hadic od altíku.Tekla z toho modrá chl. kapalina.

edit:Co jsem zjišťoval tak do do Vanea se měla dávat zelená.Jakou tam máte barvu?

http://autatua.com/nemrzn.../mercedes-benz/vaneo.html

Díky

2016-03-22 14:59:57

2016-03-29 12:24:27

Můžu do Vanea 1.7CDi použít chl. kapalinu Sheron G11 (Antifreeze G48 koncentrár specifikace MB 325.0,325.2 -modrá na bázi ethylénglykolu,obsahuje silikátovo-organická aditiva)?Z výměny u předešlého auta mi tam zbyly 2L.

http://dufy.cz/sheron-antifreeze-g48-3l

Nebo radši vzít novějšíG12, nebo G13?

díky

edit: dle vinu mi u Mercedesu zjistili, že by to měla být specifikace 325.0 tak kdyby to někdo třeba taky hledal...

dle normy MB, kapalina od Sheronu G11 normu 325.0 splňuje.

http://bevo.mercedes-benz.../bevolisten/325.0_de.html


Odpovědět