Fórum - Téma


W414 - Blinkry


Fórum Vaneo W414 W414 - Blinkry

Informace o modelu: Mercedes Benz W414 Vaneo



2010-08-03 21:45:45

Dobry den !

Mám problém keď dám smerovku doľava tak mi blika doprava , no proste vobec mi nejde smerovka dolava . Pri polohe packy kedy by mala smerovka na aute blikat dolava stale blika doprava .

Je to dosť nebezpoečné , tak každý nápad ako to opraviť pomôže .

Ďakujem

2010-08-15 19:23:44

rekl bych ze to je na vymenu pačky

2010-11-12 14:07:53

Mám zajímavý problém. Po tom, co jsem na hodinu odpojil baterku a zase ji pak připojil mi přestaly fungovat blinkry a ovládání stěrače na mém Vaneu 2003. Po zapnutí motoru, když zvolím ukazatel směr (ať doprava či doleva) auto třikrát blikne doleva a potom už páčka nefunguje a nereaguje na nic. Jen na přepínání dálkových světel. Stalo se to zničeho nic po vyndání baterky, takže to nehledám v páčce, ale kde to hledat? Díky

Vyřešeno - Byla to pojistka č. 11, kterou jsem zkratoval při vyměňování rádio. 15A

2016-04-30 10:25:10

Ahoj všichni, najde se tu nějaká dobrá duše co poradí s problematickým blikáním? Původně jsem tu samou závadu měl u Áčka, ale to jsem prodal a koupil Vaneo...uběhlo ani ne půl roku a závada je tu zas. O co se jedná?

Dopředu upozorňuji, že se nejedná o klasický problém v páčce - koupil jsem z vraku zaručeně funkční - průběh totožný jako s mojí starou páčkou, tak jsem se rozhodl vyzkoušet novou z Autokelly a opět ten samý průběh :

Doprava bliká vždy spolehlivě.

Doleva zapnu blinkr, buď začne blikat doleva a po ( asi podle počasí :) ) 3 - 10 bliknutích se bez dalšího dotknutí páčky přepne blikání samo na doprava.

Zvláštností, která k tomuto vstupuje je, že když v tom okamžiku zmáčknu jedno stírnutí ( páčka zamáčknout do volantu, nechat blikat doleva ) začne auto opět blikat správně doleva a cyklus se opět opakuje - 3 - 10 bliknutí doleva a šup doprava.

Případně nezačne blikat vůbec.

Po domácím měření jsem zjistil, že na pinech 4-5 se dle nastavení páčky mění stav - spojeno napřímo ( doprava ) - spojeno přes 200ohm odpor ( doleva ). K tomu jsem hledal souvislost s tím stěračem a při zmáčknutí páčky ( jedno zmáčknutí ) dojde navíc ke spojení pinu 4 a 7. V tomto případě se něco změní a blinkr na chvíli funguje.

Můj osobní závěr je, že bych někde měl hledat něco, co vyhodnocuje právě tyto odpory - zmáčknutí a podle toho zapíná funkce anebo ukostření této samotné fičury.

Bohužel, rozebral jsem zatím půl palubky a ještě nic takového nenašel, akorát na googlu potvrzení, že něco takového u medvěda existuje např. http://www.germanimportsllc.com/20tusiflw1.html ( u Vanea to ale netvrdím - možná je to tam jinak ).

Pokud by někdo měl s tímhle zkušenost, anebo dokonce schéma zapojení blinkrů a mohl poskytnout, budu vděčný za jakoukoli radu. Ve stavu v jakém to je se s tím nedá jezdit...to by byla sebevražda...

Díky

2016-04-30 10:37:52

Máš tažné?

Pokud ano tak kdysi mi to dělaly kontakty v zásuvce.

2016-04-30 12:28:12

Ahoj.Tak já před pul hodinou mel sundany volant a vyměnil jsem packu za novou.Závada byla přesně totožná jak popisujes. Nebo jsem si při blikání vlevo musel prisvitit dalkovyma. Jsem tedy zvedav jak to dopadne az to projedu. V patek mi to navic přestalo dobíjet tak musím nejdříve opravit dobíjení.Dam vědět.Tom

Doli  
Libor
2016-04-30 13:26:29

Dělá to přístrojová deska

2016-05-01 17:48:00

doli: Víš to určitě? Předpokládám, že ano - dokážeš nabídnout opravu / pomoc? ( prodat budík pokud máš, je třeba nějak kódovat na immobilizér apod.? )

Tonoucí se stébla chytá - tím tažným to být nemůže? Na autě namontované je...rád bych to měl vyřešené, páč jinak je to auto v podstatě k ničemu, nakonec si to zapojím na přerušovač ze škodovky :) Ne, dělám si srandu.

Díky za rady.

2016-05-04 16:22:51

Zdravím všechny, dokážete mi poradit, kde má Vaneo umístěný přerušovač blinkrů? Jako přední směrovky jsem použil oranžové LED žárovky, čímž se snížil odpor, kterým se řídí interval blikání, tedy bliká rychleji.

2016-05-06 17:40:51

doli: Tož děkuju za radu i za přístrojovku, bohužel se nic nezměnilo, tedy krom toho že mám najeto o 10t méně díky jiné přístrojovce a ubylo trochu peněz z peněženky...

Klidně bych se v Těšíně zastavil, když to bude od rána od odpoledne, ale vykoumáme něco?

Nemáte fakt někdo schéma? Musí tam bejt něco na vyhodnocování odporu - funkce kterou to má dělat, protože blikání má zavislost na světelnou houkačku a na stěrače - obojí se na páčce připíná ke kontaktu 4 a následně opraví blikání.

Zatím bádám dál, nevím o tom, že tohle už někdo někdy vybádal...chjo chjo.

Doli  
Libor
2016-05-06 18:12:06

kounect: Řešili jsme tenhle problém již mnohokrát a bylo to vždy v přístrojové desce. Nemám problém ji vzít nazpět, pokud nebude poškozená.

Netuším proč se chceš stavovat v Těšíně....

Problém by jsme odhalili určitě, ale u nás v Tišnově. Určitě ale ne na počkání při postávání zákazníků na dílně....

Lépe v tomto bohužel po internetu poradit neumím.

2016-05-06 21:40:34

doli: Promiň, přepsal jsem se, v Tišnově jsem měl na mysli samozřejmě. Určitě bych nestál netrpělivě na dílně a nekoukal pod ruce, myslel jsem to spíš tak, že bych auto prostě ráno dovezl a večer jel pryč, mezitím bych se zašel podívat na něco zajímavého v okolí a tak...tato pointa řešila, že to mám 160km a v tomto dosahu mám důvěru v podstatě jenom ve vás...k žádnému garáž elektrikáři či mechanikovi to dávat nechci, protože koho jsem se ptal, tak skoro ani nevěděl, že nějaké Vaneo existuje, natož by v něm něco dělal. A z druhé strany od Tebe jsem očekával, že budeš vědět, že pokud se má u Vanea rozebrat vše ohledně blinkrů, zabere to třeba 8 hodin = je možné to navrhnutým způsobem uskutečnit / není to možné. Chápu, že je to trochu věštění z koule, protože objevit se může cokoli, ale já taky nechci záruku, že se to stihne, jenom do toho jít s tím vědomím, že by bylo dobré to stihnout za jeden den a něco proto udělat, když se nezadaří, tak se nezadaří...

Každopádně děkuju za nabídku vzatí přistrojovky zpět, zatím to řešit nebudu, resp. v Pondělí zavolám a domluvíme se co dál...

Díky

Doli  
Libor
2016-05-06 22:02:04

kounect: OK

2016-05-28 19:20:39

Tak jak jsem psal drive, zavada uplne stejna. Vymenil jsem packu, ujeto jiz cca 3.000 km a vse funguje ok.Tom

2016-09-20 13:37:45

crocodyle: Zdravím všechny co jim Vaneo bliká doprava i když je páčka vlevo. Po třech měsících a mnoha ujetých km od doby co jsem vyměnil páčku je zpět problém blikáním. Rozebral jsem půl auta, při měření přechodových odporů, zmapoval cestu od páčky k blinkrům a zpět s tímto závěrem. Problém je v kolísání napětí - buď vlivem přechodového odporu nebo v některé z " krabiček" které jsou v trase napětí pro ukazatel směru. V každém případě, jsem to vyřešil k mé spokojenosti a nakonec jsem dospěl k jednoduché opravě za cca 10 Kč a půl hoďky času. Na páčce je viditelný 190(200) ohmový odpor. Vzhledem k tomu, že závada spočívá v kolísání napětí(jednou na přímo 12 V a jednou přes odpor v páčce) odpájel jsem jednu stranu odporu a do série k němu připájel odpor stejné hodnoty 190 ohmů (200). Tedy výsledný odpor má 2 násobnou hodnotu, než původně. => větší úbytek napětí na odporech a tím " stabilnější" vyhodnocení napětí větve, která jde přes odpor. Mám najeto už přes 1000 km a ani jednou mi to nebliklo špatně. Tak než koupíte za 3500 páčku vyzkoušejte tento jednoduchý fígl. Mohl jsem ušetřit 3500,-Kč za páčku, neboť ta původní byla pravděpodobně OK. Pěkný den všem. Tom

2016-09-21 23:34:10

crocodyle: díky za info, to se počítá

2016-10-10 20:42:58

Resim ted stejny problem, packu jsem vymenil a nepomohlo (puvodene jsem chtel jen zvysit odpor, ale novou packu jsem dostal k autu, tak proc ne). Ted u te puvodni (at nedok***im tu novou) zkusim zvysit odpor na 350-450 ohm, podle toho, co doma najdu. Kdyby to nepomohlo, kudy, prosim, vedou ty signalove vodice? At zbytecne nerozebiram cele auto...

Update: K puvodni pacce priletovan 180ohm rezistor do serie a opet blikame. Novou packu si necham pro strycka prihodu...

2016-10-13 18:16:10

Omlouvám se za zpoždění v reakci.

Já taky koupil novou páčku a bylo to jen na nějakou dobu. Na trase je přechodový odpor, který snižuje hladinu napětí až na úroveň přímé cesty mimo odpor, to je bezpochyb. Nechal jsem tam tedy novou páčku a ze staré jsem vypájel odpor a zapojil ho do série(za sebou) s odporem co je v páčce na autě.

Trasu si již moc nepamatuji, ale je jednoduchá ale přes ty jejich "krabičky" Podle čmáranic co mi zbyly do páčky vede + signál z pojistky +12 V a dále přes P L tedy jednou přes odpor a jednou přímo, do přístrojovky- označení A1 pozice 16 - výstup z pozice 21 přímo na zadní blinkry druhý kablík na N28/1 kontakt č. 3 a výstup na blinkr z kontaktu č,7 a z pozice 22 na přední blinkry a zase druhý kablík jde na N28/1 kontakt č.4 a výstup z kontaktu 5.

V přístrojovce nic neměř. Může tam být chyba ale je to málo pravděpodobné. Měří se to komplikovaně, protože u mě se třeba závada projevovala tak,že to chvíli blikalo správně pak to začalo blikat špatně doprava bez jakékoliv logiky. Pak jsem nechal hledání přechodového odporu a připojil jsem ten druhý odpor do série, čímž jsem zvýšil úbytek napětí na těchto odporech na dvojnásobek, čímž jsem docílil toho že hodnota napětí pro směr ,který jde přes odpor je "bezpečně nižší" a podle toho bliká doleva tak jak má. Držím palce Tom


Odpovědět