Fórum - Téma


W251 - Přestavba na LPG


Fórum R-Class W251 - Přestavba na LPG

Informace o modelu: Mercedes Benz R-Class


1  2

2016-02-05 14:48:57

Zdravím vespolek,

uvažuji o koupi R-klasse. Vzhledem k mé velké nechuti podporovat destrukci planety biosra*kami, tedy složkami přimíchávanými do normální nafty a benzínu a obdobně stejné nechuti sponzorovat hnutí ANOfert (ne)estébáka (ne)Bureše chci přestavět na LPG. Ekonomika je pro mě až na druhém místě. Měl by to být po faceliftu, 7mi místný R350, nebo R500. Ví někdo, jak velká se vejde do této verze nádrž do kufru místo náhradního kola? Nerad bych skončil s efektivními 30l a dojezdu na LPG 200 km ... na webu jsem našel přestavbu předfaceliftového 4/5 místného W251 s toroidem 67l (viz. foto), což by už šlo.

Předem díky za odpovědi!

2016-02-05 15:20:21

vojtoy: Ahoj, obrázok nesedí na tvoju variantu /foto je zo 4 alebo 5 miestnej verzie/ pozor na facelift, ak je to CGI, tak s LPG bude asi /určite/ problém.

Ja mám 6 miestnu verziu s nádržou som špekuloval, chceli tam hodiť nejaký smiešny toroid tuším 47L.. Premeral som to a vošiel tam 60L válec.

2016-02-05 19:13:09

vojtoy: Ahoj, mám R350, nádrž válcovou 70lt, auto mám cca 5let, zástavba BRC vše funguje bez problémů, dojezd cca 400-450km, spotřeba kolem 13lt, často tahám podval, takže naložený až 16lt, přimazávání ventilů nemám. Auto stavěl pán ze Šumperku, vím že stavě i jednu R280 a pár MLek, jelikož mi dělal za posledních 20let kolem 20ti aut na LPG tak u nikoho jinýho nestavím. Jinak zmíněný Elpigaz - na sytém této značky mám docela negativní reference od známých, ostatní je o tom kdo to dělá a jak si s tím "vyhraje". Nesvítí mi žádný závady, kontrolky, nehází to chyby atd, mám najeto cca 80tis km. Pokud budeš potřebovat další info.nebo fotku, tak samozřejmě pomůžu....

2016-02-05 20:13:39

rapid: Ano CGI na LPG je problém, v podstatě neřešitelný mimo pár 4 válcových motorů, mám dojem že u MB jsou to 1-2 motory.

Svatik  
Svaťa
2016-02-05 21:24:38

vojtoy: http://www.autolpg.cz/mon...otoru-fsi-tsi-gdi-31.html

2016-02-05 21:59:51

Do systémů s přívstřikem benzínu bych osobně nešel nikdy, pokud by to neznamenalo, že budu chodit pěšky. Prins Direct LiquiMax - tady to už vypadá rozumě. Ale zas je to drahý, prostě přímý vstřik s LPG je problém, je lepší se tomu vyhnout.

2016-02-05 22:50:22

svatik: ako píše mess, do privstreku nikdy, to už je lepšie ísť do nafty. LPi je háklivý, málo rozšírený a nevidel som ho na žiadom 5,6,8 válci.

xeleven: poprosím detailné foto nádrže ak môžem, 70ka by bola fajn. Ja prejdem na 62l 420-480km 80% mesto

2016-02-05 23:05:52

nutno podotkout, že 70lt nádrž je plněna (jako každá jiná LPG nádrž) z 85%, já mám přizvedlý plovák, tak tam dostanu 60lt+ stejně jako ty

2016-02-05 23:17:09

xeleven: nutné podotknúť, že mám 60ku a pri silnom čerpadle tam nafúka 62.

2016-02-06 09:46:41

rapid: ahoj, dělám plynařinu (ne přestavby 15let) a jen řeknu jednu věc, "síla čerpadla" nemá vliv na množství naplněného plynu, které dostaneš do nádrže. To kolik tam dostaneš řeší uvnitř umístěný plovák a regulační ventil. Pokud máš nádrž na 60lt a tankuješ 60lt tak to může být docela problém v letním období, kdy se plyn má templem tendenci rozpínat v nádrži a právě pro tyto případy je tam volných těch 15% prostoru, pokud tam ten prostor není tak může dojít v krajním případě k "bombáži" nádrže, úniku plynu havarijním ventilem pod vozidlo (na horší situaci raději nemyslím). Opravdu znám pár lidí, kteří mají vyjmutý plovák aby nádrž naplnili do plna, já se mezi ně nepočítám.

Jinak v příloze foto 70tky, můj plynař tvrdí, že větší nádrž už ne, ale já osobně ji tam nedával, takže píšů co jsem slyšel.

2016-02-06 10:13:08

rapid: LPi je vstřikování kapalné fáze, ale nikoli přímé vstřikování. Přestavět přímovstřikový motor lze rozumně jedině prinsem, musí to být ale motor pro který byla shválena přestavbová sada, každý motor má takovou sadu svoji.

2016-02-08 08:25:16

xeleven: ja jazdím na plyn už dobrých 17-18 rokov, to sme ešte prečerpávali modré "bomby" v sklade technických plynov Ja sa prispôsobím podľa situácie, ak sa mi zdá, že plavák je nefunkčný, tak neodstavím auto s plnou nádržou.

mess: ospravedlňujem sa, chyba na mojej strane /u Vialle je to LPdi. Každopádne myslíme to isté, kvapalné LPG priamo do spaľovacej komory spoločný vstrekovač pre BA/LPG.

2016-02-08 08:54:59

Děkuji za všechny reakce. Beru si z toho, že do 7mi místné W251 po faceliftu se vejde 70l válcová nádrž pod víko v kufru a hrdlo se dá schovat k normálnímu. To je dobrá zpráva.

Ještě k těm diskusím o přímém vstřikování: co jsem si dohledal, tak jak R350 V6 200kW, tak R500 V8 285kW jsou obojí nepřímo vstřikované, takže s přestavbou by neměl být problém. Nebo mi něco uniklo?

2016-02-08 10:47:24

vojtoy: keďže chceš posledný facelift musíš zistiť, či je tam CGI motor ak ano, tak si nahraný. Ešte foto plniaceho hrdla

2016-02-08 16:35:14

vojtoy: Mám za to, že 200 kw 3,5 je nepřímý vstřik V8 285 kw potom vstřik přímý.

2016-02-08 16:47:50

mess: Já jsem to našel tady: http://www.automobile-cat...atic_lwb_7-passenger.html což jsem doteď měl za spolehlivý zdroj. Na druhou stranu je pravda, že obdobné V8 od Jaguaru ze stejné doby, s takřka identickým výkonem je přímo vstřikované. Ještě pohledám. Díky.

Mess, 2016-02-08 16:35:14 napsal:

vojtoy: Mám za to, že 200 kw 3,5 je nepřímý vstřik V8 285 kw potom vstřik přímý.

2016-02-09 13:34:23

mess: máš pravdu a doplním ešte 3,5L 232kW - nepriamovstrek a 3,5L 212kW - CGI priamovstrek

2016-02-09 16:45:36

Pohledal jsem a prvně jsem našel, že do R klasse se po faceliftu dávaly jen dva benzínové motory a to V6 200kW (ozn. R350) a V8 285kW (ozn. R500). U obou dvou jsem na několika různých stránkách nezávisle na sobě našel, že jsou to technicky více bodově vstřikované jednotky (multi-point injection). Je to někdo majitelem jednoho ze zmíněných a může se podívat do techničáku? Nebo ví někdo odkaz na oficiální web MB, kde by takové specifikace byly uvedeny? Resp. je tu shoda, že V6 se přestavět dá, jde mi o to jak to je s tím V8.

Svatik  
Svaťa
2016-02-09 16:49:29

vojtoy: Tak zavolej do nějaké firmy, kde to dělají a zeptej se jich. Třeba budou vědět. Třeba tady: http://www.neptun-harfa.cz/MERCEDES/3184.html Je vidět, že tam pár pětikil dělali i těch 225 kW.

2016-02-09 17:11:58

svatik: Díky!!


Odpovědět

1  2