Fórum - Téma


W251 - Motor kouří


Fórum R-Class W251 - Motor kouří

Informace o modelu: Mercedes Benz R-Class



MDN
2012-10-09 22:39:01

Ahoj všichni

Mám jeden dotaz. Od začátku, co auto mám mám úplně černé koncovky výfuku a auto když to přišlápnu tak trochu černě začoudí. Dělá mi to co ho mám, nikdy jsem to neřešil (R320CDI 4M, cca 130t km, rv2006). Nicméně teď všude píšou o filtrech pevných částic, tak se chci zeptat, jestli ho tahle auta mají a případně co by mohlo být za závadu. Když jsem měl tu autonehodu, tak auto bylo na diagnostice (přímo v MB), závada žádná, jen jeden válec měl jiné hodnoty, tak vyměnili svíčku a vše ok. Ale auto prostě kouří. Žádný nepravidelný chod, ztráta výkonu, nic. Šlape jako hodinky. Když mi měnili tu převodovku, tak mi dělali aktualizaci firmwaru řídící jednotky a opět diagnostiku, zase bez chyb.

Dík za rady,

MDN

2012-10-09 23:01:43

Kapilarovy test na vstriky

vycistit Egr ventil

kontrola intercooleru

MDN
2012-10-10 07:40:09

On se dá EGR ventil taky čistit?

A k tomu testu na vstřiky, dají se tyhle vstřiky repasovat, nebo jen nákup nových? A to špatně fungující vstřik neodhalí na diagnostice?

A co ten filtr pevných částic. Mám ho a nebo ne? Případně jaký typ to je, nebo kde ho najdu.Jestli je v motorovém prostoru, nebo až někde na výfukovém potrubí.

Díky,

MDN

2012-10-19 22:09:56

Zda mas DPF Ti rekneme, kdyz das VIN...

dle kourivosti ho ale nemas a nic nenadelas...proste Ti to kouri...mas naftovy kamna no

kapilarni test vstrikovacu neudelas na tomto typu CDI, EGR kdyz spatne funguje, odhali to RJ.

Takze pokud mas bile Rko, mas to celkem blby...to byla i "soutez" na servisu o nejdementnejsiho prodavace, ktery prodaval OM642 bez DPF v bile barve vozu ( naftu vseobecne bez DPF )

MDN
2012-10-19 22:39:25

No mý Rko je černý jak noc - včetně chromových koncovek výfuku :) Ono to začadí, jen když tomu fakt naložím a Rku s tímhle motorem moc smysl nakládat nemá.. To jen když chci předjet.

Ptal jsem se včera v MB a říkali že filtr nemám. No ale co na emisích? Jak projdu? Nikoho nemíním uplácet.

Takže když mi to žádnou chybu nehlásí, tak je EGR ventil v pořádku?

Na druhém autě DPF mám, mám teď najeto stejně jako v Rku a když na to šlapu sebevíc, ani čoudíček. Výfuky jsou vevnitř absolutně čisté. To že mě předjede oktávka, s tím problém nemám, vždy když vidím ve zpětném zrcátku auta jako Superb, Megan, oktávka, nebo různé podobné závodníky, hned jim jdu z cesty. Jen je mi trapný, že když na to šlápnu, když je potřeba, tak to začoudí jak nějakej starej rencek.

2012-10-20 09:49:13

Dle toho co pises, tak to je standardni stav

MDN
2012-10-22 09:57:19

Hm.. Na jednu stranu je to dobře, ale na druhou stranu...... Nicméně co ty emise? Nikdo nemáte problémy? To asi zelenou plaketu na vjezd do Berlína nedostanu, co?

MDN
2012-11-16 21:29:39

Ahoj. Tak už asi vím, kde by mohl být problém. Když jsme dnes měnili palivový filtr, museli jsme sundat přívod sání z airboxů k turbu, abychom se k němu lépe dostali a v turbu bylo trosku oleje. Nevíte, co by to mohlo způsobovat? Díky

2012-11-16 21:34:46

Problem by byl, pokud by tam ten olej nebyl

Ted vazne...je to uplne bezna vec, tedy pokud nevyteklo dcl oleje.

A uz se smir s tim, ze nemas SA474 ( DPF )...tak Ti to kouri no...mas naftovy kamna

MDN
2012-11-19 22:01:19

Miky : Já nechci kamna, já chci auto.. Jsem se vždycky smál těm čipovanejm oktávkám, jak jim to hulí....

No deci to není, ale blbý je, že sání je na přírubu turba nasazené jen přes takovou pryž - žádné extra těsnění a pak je tam ten obtok, nebo co to je, tam je to stejný a olej tamtudy vzlíná ven a kape mi shora na motor. Tak si říkám, esli toho oleje tam není příliš. Nebylo to jen o tom, že to bylo uvnitř mastné, ale byla tam malinkatá loužička. Odhadem tak 1-2cl.

2012-11-20 08:45:06

No ano, ta louzicka tam vznikne kdyz je ta guma poskozena anebo spatne namontovana...coz je hodne casto...dej to rychle do poradku...jinak Te ceka vymena el.moturku klapek sani

MDN
2012-11-20 09:01:44

Hm :( To spíš bude poškozená, i když nevypadala. Namontovali jsme jí správně - jsou tam takové ťuflíky, které zapadnou do vybrání v plastové trubce sání, aby nešala přetočit.. Na turbu je to stažené páskou. Ta druhá trubička co vede do této trubičky sání - asi ten obtok - tak je jen nasazená, není jak jí stáhnout. Těsněníčko je červené a je hodně kontrastní s tou černou trubkou sání. Že by úmysl? Nechápu proč ostatní těsnnění jsou všude černá, jen tohle je červené... Nevěděl bys prosím, co to je za kódy? Nebo kde to najdu?

MDN

MDN
2012-11-20 09:04:31

BTW ta loužička je uvnitř turba - není namontované vodorvně, tak se tam drželo trochu oleje v místě, kde se nasazuje ta trubka sání. Motor je jen umaštěnej, nevím, kolik toho může vytéci. Ten olej je děsná mrcha. Všude vzlíná - ještě tomu pomáhá nápor vzduchu při jízdě - ten je schopný to rozfoukat všude možně a pak si člověk láme hlavu, proč je motor zrovna tady mastný.....

2012-11-20 09:17:58

Ta barva je takova no...jde take o slozeni te gumy...ale urcite by to umeli udelat i modre

Nevim jake kody myslis...pokud objednaci cisla, tak to je dle cisla motoru...takze VIN...ale kazdy prodavac ND by Ti mel umet poradit a hlavne prodat...v katalogu EPC je to v KG09-050 polozka c. 10, 23 a 15 je spona

MDN
2012-11-20 22:25:13

Ok, děkuju. To jsem zvědav. Třeba se chytne Enougher......

Trochu se mi na jedné straně rosila i vana, tak jsme jí trochu dotáhli a uvidíme.. Jinak je motor čistej. Teda pominuli víčko - to musím vyměnit. Je děsivé, jak víčka málo vydrží - skrzeva všechny automobilky..

2012-11-21 08:30:38

vicko tedy vymen...ale mnohem dulezitejsi je opracovat dosedaci plochu - vylestit ten hlinik. Je z vyroby porovitej a to je celej problem..


Odpovědět