Fórum - Téma


W251 - Koupě


Fórum R-Class W251 - Koupě

Informace o modelu: Mercedes Benz R-Class


1  2

2013-09-21 09:15:07

Chtěl bych koupit R 500může mi někdo poradit?

2013-09-21 21:48:12

lála: co bys chtel za radu...nebo co Te zajima?...Jinak mam pocit, ze budes jezdit za 16l benzinu

2013-09-22 11:22:44

Ahoj,zajímalo by mě především jestli nejsou problémi s motory. Mám jezdit za 12 nafty,nebo 16 benzinu..... Stale se rozhoduji mezi naftou a benzine-sice vic žere,ale člověk se aspoň sveze.Jde mi o to,abych si z benzínem nenaběh.

2013-09-22 22:36:45

lála: no uplne bezporuchovy motor to neni...starsi rocniky mely problem s rozvodama...takze oprava ca60-80tKc

2013-09-22 23:09:19

Ja bych rekl ze je to nejako jedno...

to petikilo jede svizneji

2013-09-23 09:39:22

Díky za připomínky,mám o čem přemýšlet.

2013-10-02 09:28:56

lála: Ahoj ja som si tiež kúpil R500 ale z motorom 285kw a to nieje pravda že sa budes voziť na spotrebe 16 ja som sa este nedostal ani nad 14 a to jadzim mesto mimo mesto a dost svižne

2013-10-02 10:07:46

Já jezdím se svoji R 230 5000ccm 14 - 16, ale na líh. Cena u nás 23.90 tak mě to ježdění baví

2013-10-20 11:29:18

lála: Ahoj, mám Mercedes-Benz R500 4matic (W251) před faceliftem s 225 kW (cca 306 koní), není to long, údajně lepší motor než ten 388 koňový, ale asi to je o servisu. Kdo ví. :)

Jezdím 2/3 dálnice a okresky, 1/3 město. Pokud pojedeš hodně klidně (v obci do 50, mimo obec 70 až 90, na dálnici 110 až 120), budeš pozvolně brzdit, nebudeš šlapat na plyn (jen pozvolně zrychlovat), tak se dá s tímhle kolosem zajet i průměr 11 l/100 km, ale fakt pojedeš jak dědeček a chce to rovinatou trasu, nejlépe dálnice. Benzín liješ Natural 95, což je prima, nepotřebuješ lepší jako Natural 98 či 100. Je to zbytečné, auto nejede o nic živěji a je to poznat pouze na tvé peněžence, sám to mám vyzkoušeno (tankování na Shell, OMV, Agip a spoustě dalších pump).

Jakékoliv přidání plynu, hustší provoz, tak jsi tam tak za cca 12 až 12,5 l/100 km. Za 13 000 km mám celkovou průměrnou spotřebu 12.8 l/100 km. Koupíš-li si 320 cdi v dieselu, bude ti to žrát stejně (13-14 litrů), akorát pojedeš asi o něco rychleji, ale můžou tě potkat vstřiky, filtr pevných částic atd. Takže ta spotřeba je na pětilitrový motor únosná, u longu asi bude o něco vyšší. Nejvyšší spotřebu, když jsem to hnal v Německu, byla kolem 15,5 l/100 km (rychlosti kolem 200). Přeci jenom je to krabice a odpor je znát.

Jinak je to klasický, hodně podceňovaný Mercedes (neprávem), v Praze jich je vidět relativně dost, jinde moc ne. Spousta lidí ani neví, že něco takového Mercedes dělal a myslí si, že to je nové auto. Je to vlastně alternativa místo S-ka, šest míst, u faceliftu 7, velký prostor, na dálky naprosto ideální auto. Jede-li šest lidí, tak kufr je hodně malý, to je pak lepší long verze, která přidá pár centimetrů. Design předfaceliftu se mi líbí trochu víc, než facelift (tam záleží hodně na barvě). Nejhezčí barvy podle mě u předfacelift modelu jsou černá a bílá, černá sice vypadá u auta jako rakev, ale mně to nevadí. Stříbrná metalíza, ani modrá či šedivá nejsou tak pěkné, doporučuji tedy skouknout více barev, pokud je to možno! Zatmavený zadní skla jsou také prima

Občas blbne elektrika. Co se týče oprav, tak jsem měnil zatím baterku pod sedadlem řidiče a olej v motoru, čeká mě nový olej do automatické převodovky, zadní tlumiče a manžeta na jednom kole. Pokud máš známého, co má diagnostiku a opravuje tyhle auta, tak máš vyhráno! Spousta lidí jezdí do autorizovaného servisu do Německa, než u nás, nejsou to jen měniči dílů a ceny jsou mnohem přijatelnější než u nás (bavím se o autorizáku).

Někde psali, že to je na podvozku ML-a..., no podvozek to bude spíše jako u S-ka (normální a long verze), interiér je téměř stejný jako v ML předchozí generace, myslím W164. Spoustě lidí se nelíbí design, že to není ani ryba, ani rak, pokud chceš ale několik aut v jednom, je to právě tohle auto. Německá konkurence z té doby moc toho nenabízí, Audi Q7 se sedmi sedadly, BMW vůbec nic, Mercedes ještě přidává GL, ale to je dražší a těžší. R-ko vlastně nabízí velký prostor, sedačky se dají dát do jedné roviny a v pohodě se ti tam vejdou i dvě kola (bicykly) naležato, aniž bys sundaval přední kolo, což je prima. Můžeš se tam i vyspat. Na dýlku to má kolem 2 metrů, záleží na verzi (normal, long), je to vyloženě dálniční auto, resp. auto na dlouhé trasy, klidná pohodová jízda s tímhle motorem (R500) je zážitek, nastavíš tempomat a držíš jen volant. Jedeš-li trošku "sportovně", v zatáčkách je znát těžká váha, čtyřkolka je jasná volba. V zimě se zas nemusíš bát, byl jsem s tím na horách a naprostá spokojenost, auto velmi dobře drží stopu. V testech trošku kritizovali malej rejt (poloměr otáčení předních kol), no možná to bude horší u long verze, v normal verzi je to docela ok, není to tak strašné. Při parkování je to horší, má to na pět metrů, takže jsi stejně dlouhej jako Avie :), občas člověk musí hledat déle, než najde pro svého "drobečka" odpovídající místo, aby ti ho někdo neobouchal dveřmi od ostatních aut. Kožené sedačky jsou fajn, ale kromě výhřevu by to chtělo i odvětrávání, jinak budeš mít propocenou v létě zadní část těla, včetně zad.

Jestli se rozhoduješ mezi benzinem či dieselem, záleží kolik km najedeš ročně a jaké trasy. Já najedu do 15 tisíc kilometrů, takže jsem to neřešil a většinou jen dálnice či okresky. Autu chvíli trvá než se zahřeje, takže spotřeba klesá na přijatelnou úroveň až po 25-30 minutách jízdy. :) V8 to prostě chvíli trvá...

U dieselu budeš mít stejnou spotřebu jako u benzinu a větší riziko, že se tam něco může podělat, paradoxně v bazarech bývají pětikila někdy dražší než diesely.

Kultura motoru V8 je úplně jinde než u dieselu, auto není ani slyšet, když ho vytáčíš, jen si pořádně zabrumlá, v autě se nic neklepe, je to prostě dělané jako velkoprostorová limuzína. Pětikila bývají obvykle i lépe vybavená, než diesely. Každopádně bych to doporučoval kupovat i tak s diagnostikou, abys neskočil na lep prodejci či to odvézt na diagnostiku do Mercedesu.

Pětikilo má ve standardu Airmatic (vzduchový měchy), ty se mohou pokazit. Převodovka 7G tronic řadí nahoru velmi dobře, občas je to ale horší s podřazováním, dávej si pozor, jestli nekope, pak tě může také čekat repas převodovky. Ve sportovním režimu se nechá ráda vytáčet, podřazuje o víc stupňů a auto jede velmi slušně. V sedanu tenhle motor hezky lítá, v R-ku s váhou kolem 2,1 tuny to není tak poznat, auto je ale dobře odhlučněné, že slyšíš maximálně hvizd kolem oken a od pneumatik, ale to jedeš dost rychle. Standardně se na to dávají kola R18 nebo R19 (u pětikila). Gumy jsou tím pádem také trošku dražší. V autě není díky odhlučnění poznat vůbec rychlost, takže zákeřné ostré zatáčky ti dovedou přidělat hodně práce za volantem. Řízení není moc citlivé, spíš takové tupé, jak se sluší na limuzínu, ale to člověku na dálkách nevadí. Nekupuješ si přeci sporťáka. R-ko je prostě takové velké kombi, crossover, luxusní MPV grand turismo, naprosto ideální pro rodinu. Na fotkách tak nevypadá, ale ve skutečnosti je obrovské. Ideální je vyšší posez, což je prima při předjíždění, vidíš hodně daleko. X5, ML, GL, G, X6, Land Rovery, Cayenny - těch je všude strašně moc, v Praze jsou to téměř "běžná" auta, R classe (jako královská - royal- třída) těch tolik není a auto není tak okoukané

Tak snad ti tohle trošku pomohlo. Pár recenzí najdeš i na webu, když se podíváš.

2013-10-20 16:53:28

Jen pro doplneni

Podvozek je opravdu spis ML/GL nezli S-classe

2014-01-15 22:40:32

haryxxl: Ahoj.Moc děkuji za tyto informace.Právě zvažuji koupi Mercedes-Benz Třídy R 500,4-MATIC,Long a měl jsem s benzínu obavy.Díky tvému článku jsem klidnější .Majitel ho má sice i na Etanol,ale dočetl jsem se,že ten etanol nedělá motoru moc dobře!

2014-01-16 09:47:59

Co se týče 225 kw verze R500 (306 koní), tak etanol, resp. i lpg lze pro tento atmosférický motor doporučit (nejsou zde žádná turba apod.). Záleží samozřejmě, kdo ti to dělal a co tam je za jednotku. O etanolu také uvažuji do budoucna, ale zatím jezdím pořád na benzin. Existuje spousta sad, nejdražší je i se zápisem do TP, stojí kolem 10 000,- Kč, ty kolem 2000,- až 5000,- nemá smysl vůbec kupovat. Údajně se musí hned po instalaci do 400-600 km vyměnit palivový filtr, protože bude zanesený od toho, jak etanol vyčistí motor. V zimě doporučují 1/3 nádrže benzin, 2/3 etanol, aby auto lépe chytalo při nastartování. U starších aut to může rozežrat hadičky. Některé drahé sady mají i SOS konektor, kterým vypneš řídící jednotku a jezdíš zase na benzin. Při vyšších rychlostech je to pak znát na spotřebě, u menších rychlostí je to podobné jako s benzinem, záleží také na tom, kolik ročně najedeš a zda se to vůbec vyplatí. Hodně záleží i na svíčkách, které tam jsou. Problémů může být tedy celá řada. To jsem zjistil na fórech, nejlépe ale bude se zeptat někoho, kdo s tím má reálné zkušenosti a kupoval dražší sadu - řídící jednotku na etanol v poslední době

Teď v zimě jezdím spotřebu kolem 13 litrů/100 km. V létě jsem se dostával na 11 až 12 litrů/100 km, ale zima je zatím relativně mírná (bez sněhu). Za celý čas mám tedy průměrnou spotřebu 12.8 litru/100 km (jaro, léto, podzim, zima). Hodně záleží, jak kvalitní benzin Natural 95 tankuješ. Jezdím 2/4 dálnice, 1/4 okresky a 1/4 město (to město možná i méně) a mám najeto cca 18 tisíc kilometrů/za minulý rok, mám nové zimní obutí Continental, jezdím na kolách o velikosti R18. Jezdím pohodově, zcela podle předpisů, žádný kvalt, to auto prostě k takové jízdě samo nabádá, V8 se jenom převaluje a ty sedíš pohodlně ve velkých sedačkách. Spoustě lidem se tohle auto nelíbí, je to tzv. "kočkopes", ani ryba, ani rak. Chceš-li sportovní auto, koupíš si nějaký nadupaný sedan či kupé, otázka zní, zda bude také pohodlné, v rychlosti ale bude určitě excelentní. R-ko prostě je limuzínou typu MPV, zároveň kombíkem, zároveň si hraje tak trochu na SUV a snaží se být i trošku sportovní, v žádné této disciplíně není excelentní, je prostě průměrné či lehce nad průměrem, ale je excelentní v tom, že ti dovede poskytnout všechno tohle dohromady v jednom autě. Pokud tohle chceš, není co řešit. :)

Mrzí mě, že už dnes nedělají po faceliftu R63 AMG, klidně bych si tohle auto koupil za pár let znovu právě s touhle motorizací. Auto s 306 koňmi jede svižně, ale zároveň roste chuť osedlat něco, co má kolem 500 koní a víc. V long verzi už to je pořádný koráb, vepředu na předních sedadlech máš místa jako v S-classe. :)

Jestli si to auto koupíš, tak dej určitě vědět a napiš sem postřehy a zkušenosti, až najedeš pár stovek kilometrů.

O příštím autu uvažuji o BMW X6 M, X5 M, Porsche Cayenne Turbo. Nemám nic proti dieselům, ale benzin je prostě benzin. Chtěl jsem před tím koupit např. ojetého bavoráka BMW X5 4.8is a 750i, ale všechny, na které jsem se byl podívat, byly v žalostném stavu, takže to vyhrál medvěd. A nelituji... Vřele doporučuji jako rodinný vůz nebo pro někoho, kdo vozí velké hudební nástroje, kola, lyže apod. Přeji hodně štěstí při výběru!

2015-02-03 14:06:06

pavelholcik: Ethanol - záleží hodně na seřízení a kdo ti to bude dělat a jakou jednotku tam použiješ. V zimě mi přijde, že to žádné šetření moc není. Žere to o dost více. V nezimních měsících (jaro, léto, podzim) to dovede papkat při pohodové jízdě skoro jako benzín, takže tam je šetření mnohem větší. I tak zvaž, zda dát do toho tolik peněz. Bavím se o jednotkách se zápisem do TP, ty ostatní nemají vůbec smysl.

Zvláště teď, kdy padl benzín (mezi 27-32 Kč/1 l benzínu), se etanol moc nevyplácí. Další věcí je pak samotný servis vozidla, protože jednotka na ethanol potřebuje mít auto v naprostém pořádku, jinak tě může čekat řada oprav, než dáš auto do kupy. A náhradní díly z druhovýroby na toto auto moc neexistují, je to přeci jenom exot, takže je pak sranda shánět díly, pokud to neservisuješ přímo v MB. Takže pozor na to. :) Svezením se blíží k S-ku, ML a GL jsou větší žebřiňáky, ale záleží samozřejmě na výbavě příslušného R-ka :) Prostě velkokapacitní limuzínka či MPV, nazvat se to dá různě.

2015-10-31 21:06:30

haryxxl: Ahoj, vidím, že máš zkušenost s MB R500. Tento model se už da koupit od cc 250000kč. Vzhledem k tomu, že rok výroby je od 2006, je to docela málo za takovou káru. Dá se sehnat slušný,za takovou cenu, nebo to jsou šroty? Je to moc pěkné luxusní auto o kterém uvažuji, ale mám nějaký finanční strop.

2015-11-10 08:41:47

jirinota: Ahoj, může to být dost velký problém, protože R-ko je málo rozšířené. Náhradní díly jsou hodně drahé (u verze R500 jde o desetitisícové částky za tlumiče, měchy, kotouče s destičkami, poloosy, vzduchové kompresory, převodovka atd.). Předchozí majitel mohl toho spoustu zanedbat! Osobně bych si pro něj zajel do Německa, i když ani tam není jistota, jak to kdo servisoval, ale určitě lépe než u nás, cenově tam bude dražší, pokud to nebude past.

Nákup takového vozu si je třeba dost rozmyslet. Pokud narazíš na člověka, který to skutečně servisoval, tak je vyhráno a rozhodneš-li se to kupovat u nás, tak určitě zajeď na diagnostiku a kompletní prohlídku do MB servisu. VYPALTÍ SE TI TO A v neposlední řadě pětikilo ti jen tak někdo neodservisuje, opravdu to potřebuje pořádnou diagnostiku. Na druhou stranu je to takový "rádoby S-kový Mercedes s velkým prostorem" a pohodový luxusní dálniční křižník. U R500, pokud nebude v dobrém stavu, tak počítej minimálně se servisem kolem 150-250 tisíc Kč bokem (nespletl jsem se), než to dáš do kupy. Na druhou stranu je to dost podceňovaný MB, ale co se týče prostoru a možnosti využití, je to nádhera, R znamená Royal (královská) třída, ale bohužel má i "královský servis", rozuměj cenami. Pokud nejsi sám automechanik, tak všude na tobě budou chtít vydělat, jak v MB, tak i jinde. S tím se musíš smířit, anebo s tím počítat. R500 je ve dvou verzích (krátké a dlouhé, long), 500 má dva výkony (306 a 388 koní, přičemž ten slabší se údajně méně kazí, je to prostě větší držák). Pokud tě zajímají ceny, jedná se o modelovou řadu w251, takže si zadej do vyhledávače přední, zadní tlumiče w251 r500 a uvidíš sám. U pětikila bývá výhodou, že je v lepší výbavě, spotřeba podle stylu jízdy je od 12-15 litrů, kombinovaně počítej mezi 13-14 litry, dá se ten motor dát do plynu nebo ethanolu, ale podle mě je to kravina (moc neušetříš a můžeš s tím mít časem problémy). Kdyby ses chtěl ještě na něco zeptat, napiš soukromou zprávu.

Spoustu dalších informací ti tu dají místní mechanici a dílaři typu "enougher" a "doli".

RECENZE:

http://www.mercedesclub.c...select=86779#message86779

2015-11-10 21:14:22

haryxxl: Ahoj, děkuji za vyčerpávající odpověď a asi zůstanu u sedanu. Bylo by to na mě finančně moc a trefit na poctivě servisovaný kus by bylo velké štěstí. Ale škoda ,že ukončují výrobu ,protože to auto je opravdu pěkné.

2016-09-22 11:18:33

Ahoj lidi mam dotaz.premýšlim o koupi R350 long rv2006. Co motor je to OK? Nebo na co si dat pozor při koupi? Diky za každou radu

2016-09-23 06:57:50

hansb: pokud jdete do benzinu, je podle mě lepší volba R500 než R350. Se spotřebou to bude už podobné. Důležitý je stav ojetiny. Opravy u R-ka nejsou vůbec levné. Doporučuji auto pečlivě zkontrolovat v MB servise (tlumiče, poloosy, servo, převodovku a motor), pořád je to drahý vůz na náhradní díly a můžete - viz předchozí můj příspěvek - tam klidně zahořet za pár desítek tisíc korun za servis!

2016-09-27 14:50:12

haryxxl: súhlasím, ja mám 350ku /rozvody na nej boli robené/ preto som ju zobral, inak by som šiel do 500-550ky... niekedy mi je smutno, že nemám V8

2016-10-24 00:16:15

Zdravim vas vsetkych poradte mi chcem kupit R500 225kw ma najazdene 309000, s LPG, je to z nemecka teda este v nemecku. či to neni moc KM na ten motor podvozok prevodovku, pocul som ze tie PREVODOVKY sa nejak kazia ale neviem pri akych km?? A co to LPG???? dik za kazdu radu. Helygon


Odpovědět

1  2