Fórum - Téma


W251 - Automatická převodovka


Fórum R-Class W251 - Automatická převodovka

Informace o modelu: Mercedes Benz R-Class


1  2  3

MDN
2011-12-17 00:10:06

Ahoj. Tak se jsem tu po nějaké době s problémkem na automatu. Jedná se o R320CDI 4matic. Zničeho nic mi auto zacukalo na křižovatce, když jsem se chtěl rozjet. Po chvíli mi to udělalo znova a pak už to bylo. Žádnou chybu to nehlásí, motor běží krásně plynule, ale automat zařadí jedničku a pak tam rovnou hodí sedmičku. Když chci ovládat automat tlačítky pod volantem, vůbec to nereaguje ani směrem dolů, ani nahoru. Když přijíždím na světla a rychlost klesne pod 30km/hod, sedmička by se podtáčela, na nějakých 700 otáček, tak si to podřadí na tu jedničku (nebo dvojku, nevím, jestli se Rko normálně rozjíždí v comfortním módu na jedničku, nebo dvojku). Nicméně nereaguje ani na přepínání Sport/Comfort mód řázení. Řazení neutrálu a zpátečky jde úplně v pohodě. Nicméně mi to dělá to, že pro zařazení rychlostního stupně nemusím ani stát na brzdě. A když popojíždím v kopci, tak to auto nepodrží. Jakmile dám nohu z brzdy. hned to začne popojíždět. Normálně to cca 5vteřin drží, než šlápnu na plyn. Nejspíš to bude asi chybka v nějaké čidlu, protože automat z té jedničky na sedmičku zařadí celkem plynule a chvíli mu to trvá, než to tam přelouská, takže je asi zmatenej. Žádné cukání, pazvuky, nic... Celej den jsem dneska jedzil v tom maratsu za pořádnýho deště - cca 8 hodin za volantem a nějakých 500km, takže možná někam zatekla voda. Udělalo to na sjezdu z dálnice....

Díky, MDN

2011-12-17 18:56:16

Myslím že nějakou konkrétní radu zde nedostaneš - s tou převodovkou jsem již měl nějaké dočinění a jsou možnosti opravy, ale chce to vědět co s ní je. Zajeď někam na diagnostiku (mercedesackou star ) a dozvíš se určitě více. Diagnostika u této převodovky napovídá vcelku přesně.

2011-12-17 19:43:18

Tady to vypada ze by to nemusel byt takovy problem, ale chce to resit stejne co nejdrive, ja uz bych s tim jako Ty tolik nejezdil. Zkusenosti s prevodovkama uz mam bohate, byly trable, ale da se to vyresit. Ale radeji to nepodcenovat a resit to, aby se to nedodelalo jeste vice. Ale u Tebe snad fakt jen neco s cidlem, prip. skocil nejaky zvlastni rezim. Kdyby to prokluzovalo a radilo fakt divne, byl by to vetsi problem.

MDN
2011-12-18 11:03:33

Ahoj. Díky za podněty. Já s tím nejezdím. Když se to stalo, byl jsem kousek od domova a dojel jsem cca 10km. Bylo to naštěstí, když jsem se vracel. Dnes jsem popojížděl po dvorku, protože jsem si potřeboval uhnout a najednou už fungovala ta brzda. Taky když je chladněji, dělá to to, že když startuju, tak mi lehoulince pohasnou třeba lampičky pro osvětlení - to mi dřív nedělalo. Je to znatelné, když se na to zaměřím a jen po dobu startování. Také na zvuku startéru je znát, že už se do roztáčení motoru nepouští s takovým elánem... Tak si říkám, jestli také nemůže být problém s stou slabou baterkou.. Přeci jen už má teď čtyři roky.... Co myslíte?

Díky, MDN

2011-12-18 11:37:15

Nejedná se konkrétně o tvoji převodovku ale?? Zkus si to přečíst: http://www.excar.cz/autom..._prevodovka_nouzovy_rezim

MDN
2011-12-18 15:16:44

Hm. To je mi pěkné. Všude kde se co píše i na zahraničních fórech, tak všem to řadí jen dvojku a převodovka je v nouzovém režimu. Někdo tu někde psal, že pro automat není nouzový režim, že to je kravina, ale v dílenské příručce je nouzový režim popsán - automat řadí jen R a D 2.rychlostní stupeň. Jen nechápu, proč mě to zařadí i tu sedmičku..... :/ Stejnak jsem chtěl kupovat novou baterku, tak v pondělí pro ní sjedu, vyměním a uvidíme. Navečer až budu doma, zkusím auto ještě projet. Díky, MDN

MDN
2011-12-18 19:02:42

Tak jsem se byl projet kolem bloku. Když jedu hooodně v pohodě - motor nechávám jen tak převalovat a lehce položím nohu na plyn, aby to alespoň trošku zrychlovalo, tak řadí nahor i podřazuje. Jakmile ale chci zrychlit víc a příšlápnu to tak cca půlka dráhy plynu, tak pořád řadí v klidu, ale pak zničeho nic vylétnou otáčky úplně na max, asi jak to posřadí na tu dvojku a motor asi aby zabránil přetočení tam hodí sedmičku. Když dám nohu z plynu, tak si motor vyřadí a otáčky spadnou. Když vypnu motor na 10s jak radí příručka, tak se to zklidní a zase dokud jedu v klidu, tak to řadí jak má. Když to ale zase trošku popoženu, aby to jelo jen na tu dvojku/sedmičku, a auto jen zpomalím, než zařadí tu sedmičku a jedu chvíli zase hooodně v poklidu, začne řadit v klidu, aniž bych zastavil a na 10vteřin vypnul motor. Taky v tu chvíli funguje ten assistent rozjezdu do kopce. Když v tu chvíli, kdy řadí automat jak má přidupnu plyn, auto vyrazí a řadí v pořádku jak má. Až po chvíli si to podřadí na dvojku, vylétnou otáčky a hodí to tam sedmičku. Nic nikde neprokluzuje - tedy nepozoruji to.

MDN
2011-12-19 17:22:54

Ahoj. Tak jsem pln očekávání vyměnil baterku - teda byla to děsná pakárna. Příště raději vyndat sedačku - snad ale už žádné příště nebude. Auto startuje jak ďas, nikde nic nepohasíná, vše je parádní - ani se při startování a vypínání nezachvěje - to dřív dělávalo. Nicméně když jsem to byl projet, zjistil jsem následující : Zařadí to jedničku, pak dvojku (Nebo dvojku a pak trojku), auto jede tak do těch 40-45km/hod, úplně v pohodě a můžu na to šlápnout fakt hodně z vostra. Jakmile to ale chce zařadit výš, tak mi vylétnou otáčky a nic se neděje - jakoby se další převod protáčel a převodovka zkoušela, jaký další převod je použitelný - pak se jeden chytne (vždy ten stejný) a ten tam hodí - to je asi ta sedmička - při cca 50km/hod to točí něco kolem 800otáček/min. Nedělá to žádné pazvuky, nebo žádné neslyším - jen dneska, když jsem couval do garáže, tak jsem slyšel divnej zvuk. Když zajíždím v klidu, tak nic neslyším, ale když to na tu zpátečku přišlápnu, tak to vydá dost divnej zvuk, asi na cca 1-2 vteřiny. Je to takové zahučení až chčení - takovej šelest. Jako kdybych dal do práudnýho bubnu od pračky ložiskové kuličky a roztočil to velkou rychlostí. Necinká to, ale tak jakoby to zašelestí.... Že bych si odpověděl sám a na nějaké řadě převodů se vysypalo ložisko? Nemám žádné výkresy od té převodovky, tak ani nevím, jak je to tam naskládané.... Dík za každou radu - kromě odvez to do servis - nemám jak, jedině odtahovkou. MDN

2011-12-19 18:18:18

Jen si s tím zahrávej,až se ti to vmmere uplně,tak se pak budeš divit.Oprava pak může stát deseticíce.

citace: "Dík za každou radu - kromě odvez to do servis - nemám jak, jedině odtahovkou" A co by jsi s tím chtěl asi tak jinýho dělat?? Místo toho tvého bezůčelného "testovacího" popojíždění sem a tam,jsi mohl pomalinku a v klidu do toho servisu zajet. Pokud to máš daleko,nic jiného,než odtahovka ti stejně nezbyde. Hlavně to netahej na laně.

2011-12-19 19:07:43

Zkusenosti se musi nekde nabrat no

Nam jak prevodovka zacala blbnout a zdalo se ze je neco fakt spatne, tak hned STOP, odtahovka a uz se jelo do servisu na automaticke prevodovky. Opravdu velky machri jsou v Praze - Velka Chuchle, kde opravuji vsechny typy aut. prevodovek a vi co delaji. Uz jsme tam, nekolikrat byly a vzdy OK. A hlavne cenove se to da zmaknout lepe nez napr. u MB. Jednou jsme z toho vybruslili u E290TD slusne, oprava asi za 15 000, u MB by to bylo asi 80... Fakt bacha na to, kdyz to slape OK, neni problem, jakmile je neco spatne, radeji nepopojizdet a hned zustat stat, nebo se to muze jenom vice zk,,vit.

MDN
2011-12-19 19:59:38

Jojo, dík. Měl jsem na mysli, jestli neznáte třeba někoho, kdo s diagnostikou přijede a očíhne co a jak. Případně jestli se Vám už někomu něco stejného nestalo, a kde jak a za kolik Vám to vyřešili, abych věděl, na co se případně připravit. Já s auty problémy nemívám, tak je tohle pro mě něco nového. Nebo případně doporučit servis na automaty, adresa, kontakt,... Když už bude auto na odtahovce, je téměř jedno, kam se po Praze odveze... Já s tím nejezdím - jen jsem zkusil vyměnit tu baterii, jak to všude psali a těch pár set metrů, co jsem s tím najel, abych to odzkoušel, co to dělá a jestli to pomohlo, jsem absolvovat musel :) Já se přiznám, že nevěřím ani garážníkům, ani servisům originálním. Každý si snaží nějak vydělat. Hledám nějaký kompromis, který nebude úplně nejlevnější, ale nebude mi auto opravovat někdo v dílně za městem způsobem pokus-omyl. Nebudu ale zase platit nesmyslné peníze za cenu techniků v mercedesu. Takže jestli máte někdo prověřený kontakt, sem s ním - prosím :)

2011-12-19 20:30:08

Urcite doporucuju tohle: http://www.aa.cz/fre-ko/

Zavolat a domluvit se. Uz se s nimi zname, jak rikam, zkusenosti slusne a vzdy vse opravili a cenove velmi rozumne pokud se dalo. Nikdo jiny Ti to neudela, kazdy se toho boji. A cim drive, tim lepe.

Jinak je dobry mit okolo tohohle oboru dost znamych, dela to pak hodne. Jistota kvality a nizsich financi. Osobne do MB jezdime max. tak na PC, prip. nejaky ten dil kdyz vychazi cenove malo.

2011-12-20 13:35:10

No ten servis v tý Chuchli,to je jako sázka do loterie. Buď se jim to povede,nebo ne. Já tam byl před pát lety s Passatem,měnili lamely a měnič. Cena 25 tisíc. Jestli opravdu vyměnili to co mi naůčtovali,tak za to bych ruku do ohně nedal.Jenže do převodovky nevidíš.

K jejich chvále ale musím podotknout,že když mi později začal stříkat olej s převodovky,že to za jízdy zasralo až zadní nárazník, tak mi vyměnili jen nějakou přetlakovou trubičku,která rupla. Mohli mi taky klidně naůčtovat i něco jinýho a věděl bych kulový.Ale nenaůčtovali.

Pak tam byl kámoš taky s pašíkem,kterýmu to občas blbě přeřazovalo. Tak to projeli a řekli mu,že je to v pořádku.Tak se kluk nasral a jel jinam,a tam mu řekli,že přijel akorát včas,jinak by tu převodovku dodělal uplně. A o tom chuchelským servisu se nevyjadřovali zrovna pochvalně.

Tak si to přeber

2011-12-20 14:30:57

Nech to načíst diagnostikou Star, budeš o krok vpřed.

2011-12-20 16:16:38

Ono to bude asi tim, ze aut. prevodovky nikdo delat nechce, protoze je to pakarna. A kdyz to nekdo dela, tak samozrejme nemusi byt vzdy 100% uspesny. Jak jsem psal, nase zkusenosti z Chuchle vyborne, hlavne s MB. Byli jsme tam taky s Ochcavkou co mela automat, jeste ta prvni (jednickova), opravili to a taky to odeslo po nejake dobe. Ale taky jste meli slyset co rikali. Tohle jak odejde, tak opravovat to nema temer cenu, proste cely VW koncern. Maji to napikacu a je to neco jineho nez u MB, kde to drzi vice.

Proste za me s MB muzu doporucit. A nebo odvezt to rovnou do DE a nechat dat novou prevodovku, at je klid a jistota.

2011-12-20 17:38:21

Když ona ta převodovka v tomto autě je tak trošku jiná - předpokládám, že tam je 722.902 součástí převodovky je i řídící jednotka.

Moje zkušenost a zároveň oprava díky tomuto skvělému webu.

Jednalo se o vozidlo ML 164 320CDI

Cituji ze svého příspěvku:

Diagnostikované závady

2231-001 Řízení převodovky EGS chyba 14

2299-001 Řízení převodovky EGS pozitivní gradient otáček příliš velký.

Vše nasvědčuje na vadný senzor otáček a pokud se mi podařilo zjistit ten je dodáván jen s řídící jednotkou cena cca 36000kč

Často je tato závada uváděna také pod kodem P0718 a P0717

Po odmazání chyb - vše funguje tak jak má - zkušební jízda - je mi jasné, že se závada bude opakovat.

Ptám se odborníků - je nutné tento senzor s řídící jednotkou (součást Y3/8n1) vyměnit nebo chyba může spočívat ještě v něčem jiném?

Nemá někdo zkušenost?

Odpověď se dostavila od Mikyho

Cirtuji:

Pouzij opravnou sadu: A000 270 17 00/80( nelze ale pro el.hydraulicky rozvadec kat.c. A2202701206 a ....1406 ) cena nekde okolo 9tkc

Tzn vanu dolu, rozvadec dolu, rozebrat, opravit...namontovat a jedeme

Při kontrole rozvaděče jsem provedl důkladné vymytí součásti rozvaděče a vozidlo najezdilo bez dalších chyb cca 5000km a jezdí stále. Opravná sada zatím použita nebyla - musel jsem najít číslo rozvaděče, tak jsem ho při té příležitosti částečně rozdělal a vyčistil.

Proto jediné co mohu poradit - nechat to načíst a po té jednat - diagnostika také umožní test akčních členů jejich kontrolu atd. Tato převodovka je prostě trošku jiná a např. její el. část ř.j. nelze zaměnit bez programování (nejsem si jist zdali lze přeprogramovat)z jiného vozidla.

Pokud bude na převodovce závada mechanického rázu - věřím, že ji opraví téměř všichni kdo aut. převodovky dělají. Pokud to bude v elektronice tak jsem přesvědčen, že opravdu jen někteří nebo jen ti co se úzce specializují na převodovky MB.

MDN
2011-12-20 20:48:18

No rozhodil jsem sítě a uvidíme. Koukal jsem do katalogu dílů a všechny díly do automatu objednat nejdou. Určitě to budou zrovna ty, co mě odešly :) Zkusím tu diagnostiku. Nechám to odvézt do mercedesu a uvidíme. Už si zjišťuju, kolik mě vyjde novej automat. Podle závady a ceny automatu se rozhodnu, jak dál...... :(

2011-12-20 23:24:00

Dostupné jsou všechny díly - akorát že to nespravuji v MB jen to účtuji - alespoň v Brně tak tomu je.

MDN
2011-12-20 23:51:49

Hm, tak to je zvláštní - nějaké díly v nemají vůbec čísla, tak nevím, pod čím to případně objednat. No nic. Diagnostika a uvidíme :(

2011-12-20 23:57:23

koukni prodávají to jak rohlíky:) http://cze.kaps-parts.com...akdown-550-5483-656-45382


Odpovědět

1  2  3