Fórum - Téma


W245 - Zhasínání motoru


Fórum B-Class W245 W245 - Zhasínání motoru

Informace o modelu: Mercedes Benz W245


1  2  3

2013-11-01 19:45:03

dnemecek:díky, mě to dělá skoro to samé,ale mám manuální př. tak netuším jestli tam něco takového je,nicméně čumím co vše může na tomhle autě způsobovat nefunkčnost motoru

2014-03-26 07:01:32

Pri zaradeni R/D zhasne motor .. Zdravim. Neviem ci uz mal niekto taky problem, ale pri studenych startoch ked zaradim D alebo R, tak mi klesnu otacky tak na 300 alebo 400 tak na tri sekundy a potom sa vratia do normalu. Niekedy mi klesnu az tak, ze motor zhasne. Ale robi to len za studena. Moze byt problem v oleji co je v prevodovke alebo je to nieco ine?? Chybu na diagnostike nehlasi ziadnu.

2014-03-26 07:07:30

Napadá mě problém s tlakem oleje a tím váznutí Overlock spojky v měniči. To by bylo ale provázeno škubnutím auta vpřed po zařazení (pokud ovšem nestojíš na brzdě jako slon Pokud neškube, zkontoluj hladinu oleje v převodovce a případně zdali není kontaminovaný chladící kapalinou, což by způsobovalo lepení spojek v převodovce.

2014-03-26 09:00:38

radekc99: Čiže by to mohol byť zlý hydromenič? Pretože mal som ho na repase asi pred 5 mesiacmi a všimol som si, že odvtedy mi to robí.

2014-03-26 09:10:14

tomm999: Pokud je měnič po repasi, pak by to neměl dělat. Ale při výměně měniče určitě měnili olej, tak je třeba zkontrolovat zdali ho není moc/málo. Převodovka je na množství oleje hodně citlivá. Musíš si ale pořídit měrku. Dá se sehnat na internetu, nebo vyrobit.

2014-03-26 09:49:32

tomm999: provedl nekdo po vymene wandleru adaptaci?

2014-03-26 10:07:40

miky: Áno. Adaptacia bola robena priamo u servisaka a preistotu este aj v autorizovanom mb servise. Ten co mi opravoval ten menic, tak mi potom menil aj nejake elektromagneticke ventily v prevodovke, neviem presne ako sa to nazyva. Vraj to mohlo may vplyv. Ale po bymene ani to nepomohlo.

2014-03-26 13:07:33

Možná také propouští (je vadný nebo znečištěný) solenoid ovládající TCC spojku v měniči....

2014-03-26 13:29:24

Když si vezmu jak to funguje... motor točí na volnoběh čerpadlovám kolem a přes olej je unášeno volně turbínové kolo a moment otáčí hřídelí převodovky volně, protože je zařazen N. Jakmile se zařadí D nebo R, převodovka nesmí zařadit okamžitě, protože při náhlém zastavení turbínového kola by se vlivem setrvačnosti přenesl i kroutící moment, který je v tu chvíly na motoru. To znamená že motor zbrzdíme a auto poskočí. Tím samozřejmě dojde ke skluzu mezi čerpadlem a turbínou a moment je již dále přenášen normálně (pokud motor nezdechne).

Převodovka musí zařazení stupně provést pomalu, aby eliminovala setrvačné hmoty turbínového kola. A to bude asi kámen úrazu. Takže pokud je vše ostatní OK, tak adaptace. Adaptace nastaví i tu přemosťovací spojku. Případně mě někdo opravte...

2014-03-26 13:33:54

Já bych ji zkusil vypnout , ale je to o tom ji mít čím vypnout tzn diagnostika

2014-03-26 14:34:28

Robi mi to len za studena. Pokial prejdem niekolko km, a vsetko je uz zohriate na prevadzkovu teplotu, tak je start bezproblemovy. Maximalne poskocia otacky tak o 100, nic viac. Motor bezi a nezdochne. Ale rano dnes zrovna bolo -2 tak to spravilo, ze zdochli. Na druby start uz len kleslo na 300 ale udrzalo sa a vyskocili spat tak na cca 800 a nezdochlo. Po praci okolo tretej nezdochlo ale zas kleslo tak na 400 a spat na 800 a islo ok. Robi to len ked je to za studena. Predtym nez mi menili, resp. repasovali wandler, tak bolo vsetko v poriadku. Po repase, mi jemne, niekedy silnejsie vibruje volant a pristrojovka. Servisak povedal, ze je to silentblokmi motora. Tie sa teraz vymenili a trasenie sa zmiernilo ale ostalo. A vibracie su hlavne za studena. A do volantu niekedy idu tak pulzujuco. Nie ze vibruje ale pulzuje. Este mozno silentblock prevodovky, ale neviem ci aj to moze mat na to vplyv.

2014-03-26 15:15:55

tomm999: Ahoj, mám jiné auto, V-class 1997 230benzin v automatu, dělá mi to úplně to stejné, po zařazení z N do D nebo R taky vždy zdechne. Co jsem ale vypozoroval je, že pokud po startu (studeny motor)podržím cca 5vteřin zvýšené otáčky (cca 1200ot) na N, tak pak nikdy nezdechne a motor to udrží. A dělá mi to vždy, pokud je motor studený. Pokud je teplý, nastartuju a jedu bez problému.

Ahoj Pavel

2014-03-26 15:21:47

tim2001: Dakujem Ti za radu. Rano to aspon vyskusam ako sa to bude spravat. Ak rovnako, tak budeme mat rovnaky problem.

2014-03-26 19:56:25

tomm999: Také mám podobné vibrace. Když jedu 70km/h, tak cítím drobné chvění ve volantu. Je to tak od začátku, co auto mám a nic na něm nikdo ani já nenašel (btw. koly to není). Není to žádné drama, ale trošku mě to sere...

2014-03-29 17:08:22

radi5: Keby som to auto kúpil s tým, že už to tak vybruje, beriem to, že to tak má byť, ale keď som ho kúpil, bolo absolútne bez nich. Tichučké, ako nové. Preto teraz keď ich cítim, tak mi to vadí a viem že to niečim je a neviem čím. Ešte je v pláne výmena silentbloku prevodovky. Potom uvidíme.

2014-03-29 19:43:45

Kromě měniče bych zkusil jít po tom, co se při jeho výměně rozebíralo. (Kardan, hardyspojky atd.). Až zjistíš příčinu, dej vědět, co to bylo. Radim.

Doli  
Libor
2014-03-30 07:17:18

tomm999: Pravděpodobně vadný měnič/vandler, hardyspojky, kardan.. by mohly mít vůli, ale nezpůsobovali by zabrždění/zhasnutí motoru a neměla by vliv teplota....

Doli  
Libor
2014-03-30 07:20:12

radi5: Chvění ve volantu a "houpání" otáček je přece úplně něco jiného. Toto může způsobovat ložisko kola, naražené nebo špatně vyvážené kolo, případně i nějaká volný čep na nápravě....

2014-03-30 11:28:39

doli: Reagoval jsem jen na zmínku o vibracích. Jako celek tam kolega možná může mít třeba závady dvě:

1. Něco špatně kolem měniče jako takového (houpání).

2. Něco špatně kolem věcí, které byly demontovány z důvodu jeho výměny (vibrace).

Ale to jsou jen moje domněnky....

R.

Pokud jde o mé auto a podobné vibrace, jako má kolega, tak jsem kontroloval lecos:

Ložiska - nic.

Vůla v nápravě (i na plotnách na STK) - nic.

Silentblok převodovky - preventivně vyměněn - nic.

Kardan - vypadá stále jako nový - vizuálně nic.

Hardyspojky - totéž jako kardan, ale dole jsem je neměl. Možná by mohly mít odtržené kovové rozpěrky pod unašeči, ale to bez demontáže nevidím...

Diferenciál - tichý a olej byl čistý (přesto olej preventivně vyměněn).

Koly to není určitě, jsou rovná a gumy nové letní i zimní + vyzkoušená půjčená sada.

Myslím že vibrace jsou generovány nějakým točivým pohybem a jeho frekvence je na kola příliš vysoká. Tipoval bych to spíš na něco kolem kardau, hardy, diferenciálu....

Jsou to takové opravdu drobné vibrace volantu v cca 70km/h + v cca 110 km/h mírné dunění. Dále so podobné mírné dunění objeví v cca 140km/h při ubrání plynu. Ale je to vše opravdu velmi mírné - žádné drama. Přesto mě to trochu vadí.

Proto jsem si myslel, že pokud se vibrace kolegovi podaří opravit, tak by mi to mohlo napovědět...

2014-04-30 22:55:42

mal som podobny problem stimi otackami....natankoval som na inej benzinke a prestalo to :)


Odpovědět

1  2  3