Fórum - Téma


W221 - Olej do motoru


Fórum S-Class W221 W221 - Olej do motoru

Informace o modelu: Mercedes Benz S-Class W221


1  2

Zed
2014-03-31 18:56:19

Prosím o radu, jaký mám použít motorový olej do S500, W221, 4 matic. To že má mít specifikaci 229.5 to je na štítku od poslední výměny, ale není tam jestli v servisu nalili 0-30, 0-40, 5-40 nebo 5-30 který mám použít a jakou značku mi doporučujete. Osobně mám dobrou zkušenost s Castrolem Edge. Auto má najeto necelých 110 000km.

Překvapilo mě, že motor zbaštil na 1000km cca 0,5-0,7l oleje, ale nikde nic neteče a z výfuku se nehulí? Měrka byla na min. a přesto žádná kontrolka nic nesignalizovala. Je někde odvzdušnění klikové skříně, které se mění? To kdyby to tam bylo přicpané a motor by tlakoval do oleje.

Poraďte prosím kde se dají sehnat servisní pokyny, myslím to kde zjistím v kolika km se mají vyměnit oleje( motor, dif, automat, mezinápravový dif), svíčky, řemeny, filtry atd.

Díky páni

2014-03-31 19:08:47

doporučené a schválené oleje:

http://bevo.mercedes-benz...229.5&content_action=show

Spotřeba oleje je ukrutná - to není dobré

Zed
2014-03-31 20:52:54

blueabyss:

Díky, taky se mi to nelíbí. Štítek v motoru od poslední výměny je od oleje MOBIL, údajně podle toho štítku měněno při 95 000Km v MB Chodov. A kudy by to lítalo ven, výfuky jsou oba suché, lehce šedivé, žádné ty olejové kroužky na koncích a motor je čistý, nikde nic neteče. Nezdá se mi, že by to bylo vylítaný. O víkendu jsem jel Praha Brno a zpět za 10,5 l kde to šlo tak kolem 160-170km/h. Couračka v pátek po Praze cca 15,l. Trochu jsou slyšet když otevřu kapotu vstřiky a i řemen. Na nic jiného jsem nepřišel. Moje zkušenost z BMW, když jsem dával orig olej BMW tak zhruba na 15 000km jsem doléval do 1l, potom co jsem přešel na Castrol Edge stejné specifikace tak od výměny do výměny nedolévám, není potřeba. Kam je prosím tě odvětraná kliková skříň, respektive přes co? Pokud tam je nalitá 0W-30 tak asi "přejdu" na 5W-30, protože je trochu "hustší". Zítra pro kontrolu zavolám na Chodov a uvidím.

Díky

2014-03-31 22:00:40

zed: z vyfuku se huli pri kazdem studenem startu tj

zkus pred vymenou oleje dle navodu nalit pripravek na uvolneni zapecenych krouzku od wynn`s Číslo produktu: 47241...dej dva na tu olejovou napln. Je to vyzkouseny pripravek, ucinek overen kompresiometrem. Jako novou napln dej 5w40 anebo 10w40. dle 229.3 anebo 229.5...AMG motory jezdi na 229.5 ale 5w40

Pak dej vedet

Servisni pokyny ziskas ve WISu dle dilenskeho kodu v Kombiinstrumentu anebo v nem take najdes kody jako service1,3,...dle nich to dohledas zase ve WISu anebo v servisni knizce mozna to taky najdes...

Zed
2014-03-31 22:27:02

miky:

No člověče, nehulí, paní se ráno dívá při startování, když jsem zjistil ten úbytek oleje, skoro každý den. Jinak mám v předpise 229.5. Ta 10w40, to je přece polosyntetika, ta tam nepatří. Takže se domníváš, že mám zapečený pístní kruhy? No snad nic nezkazím když ten Wynn's přidám. Ale stejně, někudy z motoru musí ten olej ven a výfuky jsou čistý, prosvíceno baterkou až kam bylo vidět je sucho ne mastnota. Že by se to spálilo bez hulení v katalyzátorech?.

A kde prosím tě seženu Wis. Servisku nemám, jak jsem psal zítra brnknu na Chodov.

Díky

2014-04-01 09:17:43

zed: nerikej mi prosim, co tam patri a co nikoliv.

Myslim si jen, ze proplachnout motor a pouzit hustejsi olej je to nejjednodussi, nejrychlejsi a nejlevnejsi...co muzes udelat. Jinak do M273 doleva olej temer kazdy uzivatel mezi vymenama. 1 - 3ltr

Zed
2014-04-01 09:40:51

miky:

sorry nechci ti radit když sám radu hledám. Když dám polosyntetiku a přestane to žrát olej tak už není cesta zpět k 0w nebo 5w oleji. Pokud to bude žrát olej i po výplachu Wynn's tak mi nic jiného nezbude. Teď mi na Chodově řekli, že se tam dávalo 0w30, ale že mohu dát 5w40 samozřejmě 229.5. Jinak souhlas dám hustší 5w40 nejjednodušší řešení. Pak podám report. Pořád mi vrtá hlavou kudy olej mizí. Díky

Zd

Doli  
Libor
2014-04-01 09:50:46

zed: No, když neteče ven, musí jít dovnitř, žádná jiná cesta není.

Zed
2014-04-01 10:00:47

doli:

No mě je to jasný, ale přece při spotřebě 0,5-0,7l na 1000km by byl výfuk minimálně černý mastný , nebo se pletu?

Doli  
Libor
2014-04-01 10:01:28

zed: Asi to stihne shořet

2014-04-01 10:21:00

zed: pri zkracenem servisnim intervalu se necha pouzit olej 229.1, 229.3 anebo 229.5, tzn. ze v te tabulce najdes i 15w40

Ono jde o to, ze si myslis treba ze 5w30 je plna syntetika a ona ale neni, je to mineralni zaklad s pridavkem syntetiky... Plne synteticke oleje jsou maloktere, byt etiketa na kanystru muze psat synteticky olej...je to takovy maly podvod.

Tobe vrta hlavou kudy mizi oleje, me zase vrta hlavou kde mizi dane

Zed
2014-04-01 10:49:44

miky:

tak v tom mám jasno. Podvody, korupce, dotace, tunely a jiné "blbosti". Například jen úroky z dluhu státu nás stojí 51 mld Kč, co stojí arogantní úředníci, "spravedlivý" soudci a všichni ti poctivě pracující kolem, netuším, ale bude to ranec. Někde jsem četl že členství v EU nás stojí ročně 200mld Kč. Předpokládá se výběr daní ve výši 556mld tak se nediv, že stát nemá na invalidy, matky s detmi, na opravy silnic atd.. Nebudeme si kazit den, já mám odklad a budu nas**nej až v červnu.

Jinak díky za osvětu v těch olejích.

Zd

Zed
2014-04-13 21:27:16

Takže jak Miky doporučoval, výplach Winn's a vyměna za motorový olej 5W40 cca 9l. bylo to černý jako z dieslu. Při té příležitosti jsem zjistil, že nejde povolit jeden ze šroubů M8 co drží krycí plech motoru, jako na potvoru u vypoušťáku. Povolit nešel protože byla ulomená nastrkávací plechová matice a stržený šroub a točila se i se šroubem.Nakonec se mi to podařilo sundat. Jak olej měnili v servisu, odsávačkou? S radostí jsem zjistil, že na předním diferenciálu je vypouštěcí zátka. Vyměnil jsem ještě vzduchové filtry a konečně jsem zjistil co mi to klepe v motoru, respektive ne v motoru, ale bylo to slyšet i v kabině a občas to mělo kadenci kulometu. Nevím co to je za ventil a tak posílám fotku, prosím zkušené o radu co to je. Když měníte například kladky řemene, vyndavá se sahara s vrtulí ven aby bylo více místa pro ruce?

Zd

2014-04-13 21:44:14

zed: to je regeneracni ventil...obcas je hlucnejsi nez by musel byt a vymena od hluku pomuze, ale i tak je trochu slyset. olej se u M273 standardne meni vysatim, nevypousti se spodem, ale u toho vyplachu je to vhodnejsi. Ten sroub na spodnim deklu byl dodelanej razovym utahovakem ...na ten remen nevim z hlavy, ale ta sahara jde ven dobre.

Jinak k te vymene oleje, minuly tyden jsem delal servis na SLK 55 AMG, tam se olej nevysava, ale vypousti. Ma dokonce dva vypustne srouby a jake bylo me zjisteni, ze ten jeden nebyl nikdy povoleny??? Mel na sobe barevnou znacku neposkozenou jeste z vyroby...skoda slov...autorizovany servis. A takove servisy jsou hajene importem v CR, ktery garazistum a neautorizovanym servisum hazi klacky pod nohy.

Zed
2014-04-14 14:10:36

miky: právě proto si oleje měním sám, vím co si tam naleju, k tomu nové filtry oleje a vzduchu a mám klid v duši. Kamarád si na novém Jumperu připlatil servis za 30kKč a dopadlo to tak, že ve 120000km zadřel motor, protože ty dobytkové mu za celou dobu nebyli schopni vyměnit olej v motoru. Když je upozornil, že mu problikává kontrolka mazání, tak řekli , aniž by se na to podívali, že je špatný čidlo, ať se tím netrápí. Tak se netrápil. Když potom sundali vanu, tak to sací sítko bylo ucpané mazutem. Sice je tam vyřval, ale stejně si moc nepomohl.

Ten regenerační ventil přepouští výpary do nádržky s aktivním uhlím? Je to tak? Někdy klepe pomalu a někdy jako kulomet má to tak být? Dá se koupit i jinde než v MB? A když jsem v tom vyzvídání kde servisuješ, to klidně do SZ.

Díky

ZD

2014-04-14 15:26:16

zed: jj je propojeny s filtrem s aktivnim uhlim u nadrze...no a kadenci toho ventilku neznam, ale myslim, ze za ruznych podminek muze byt ruzna...

Zed
2014-04-14 17:10:01

miky: díky

Zed
2014-06-04 10:30:04

zed:

Zdravím, rozsvítil se mi "servis D" na W221 S500. Zřejmě proto, že jsem po výměně oleje neresetnul interval. Podle návodu zde zveřejněného jsem udělal reset. Šel udělat jen reset oleje s tím, že se zeptal na to jaký olej jsem použil. Toď vše jiné možnosti mi nenabídl kromě "servis code 2,4,5.... chyběla 1 a 3. Musí se ta 2 zaškrtnout? Ještě prosím o vysvětlení "roller test" je to test válců nebo nějaký test AWD. Jak se takový test provádí? Udělal jsem všechno správně? Co bych měl ještě zkontrolovat při tom "servis D".

Díky

2015-02-13 20:07:51

já dávám 0w40 Mobil1 tj 229.5, ale jde i 5w30 (Castrol edge třeba) tj.229.51...nastavuje se jen, že to je 229.5....

2015-06-18 15:24:01

Nabízí se otázka, jestli ten Wynn's neudělá opak...Jakmile rozpustí všechny ty s***y tak aby nepoklesla komprese motoru v případě, že už má něco najeto.

Ještě mě zajímá k jakým servisním intervalům si došel u těch dalších náplní (dif.atd) a je dobrý řešit rozvody,nebo to nechat dokud se to úplně nepo...případně v jakým intervalu.

Díky


Odpovědět

1  2