Fórum - Téma


W220 - Uskakuje zadek na hrbolech


Fórum S-Class W220 W220 - Uskakuje zadek na hrbolech

Informace o modelu: Mercedes Benz S-Class W220


1  2

2012-11-26 21:42:45

chjo, to jsem rád, že jste mě taky poradili

2012-11-26 21:46:36

Karle sorry deti meli narozky

poslu ti to az je vykoupu

2012-11-26 21:57:45

nj, dyž už něvěřim, že to tim bude.

Vo nic nejde, už jezdim zimnim bezporuchovym autem.

2012-11-27 00:40:00

tak jak to popisuješ jsem si jist, že se ti ta kola hádají - mění se sbíhavost / rozbíhavost, tlumičema to není určitě....tvoji nápravu jsem sice nikdy neviděl ale předpokládám, že všechna ta ramena jsou ke karoserii / nápravnici uchycená přes gumová pouzdra. Tady nejspíš bude tvůj problém. Zaklínuj předek, posaď do kraksny někoho, kdo bude na jedničku / zpátečku pouštět spojku a změř si, o kolik se pohybují kola (poháněná) dopředu / dozadu. Pokud to bude víc jak cca 2 cm, gumy vyměň. Nejlíp, když na ty pouzdra mrkneš i z pod auta (na jámě) a vytipuješ si ty, v kterých to pochoduje, abys nemusel měnit všechny (i když tím rozhodně nic nezkazíš).

ad2) můžeš mít už v základu špatně nastavenou sbíhavost, to, že jsi byl na geometrii, ještě nic neznamená....většina geometrií je v podstatě nepoužitelná, v závislosti na obsluze a její invenci. Jediná, na kterou se dá spolehnout, je dobře zkalibrovaná nájezdovka (to jest taková, co se přes ni přejede).

ad3) pokud máš čirou náhodou auto sníženo, může být problém ještě i jinde....

2012-11-27 16:06:05

díky, myslíš že to jsou jen koule? tlumiče jako takové to byt nemužou? Ještě k těm koulím, jaký máš názor na ty meyle? nebudu to za dva roky dělat znovu? díky

viki  
viktor
2012-11-27 16:41:59

meyle jsou ok

2012-11-27 19:59:31

tak teď ještě k tomu uskakovaní

na geometrii ok, viděli to tři mechanici tahali za kola nic nezjistli, test tlumiču ok

čepy těhlice - tlumič - rameno 2x2 kusy vyměněny.

Tak co dál?

Radku sim tě kolik teda stojej ty čepy na druhy straně toho ramene k napravnici nebo jak se tomu tady řiká.

2012-11-28 00:33:20

no ty vole...jakou silou myslíš, že by ti mechanici museli tahat aby se vyrovnali momentu, který diferenciál distribuuje při rychlosti třeba 100 km/h? Protože na tuhle sílu jsou ty gumy totiž konstruovány....geometrie statická je k ničemu, protože kontroluje sbíhavost stojícího auta. Ale auto potřebuje správné nastavení když jede, ne na parkovišti. Tohle jde právě ruku v ruce s opotřebením těch gumových elementů....Nesčetněkrát jsem jel s autem, které se v mírně vyšších rychlostech téměř nedalo udržet na silnici, jelikož dynamická změna sbíhavosti náprav (pod plynem / bez plynu, při propružení kola na hrbolu / díře atd) zasahovala do řízení - zadní náprava totiž taky umí zatáčet. Je to hodně nepříjemné, nejvíc na mokru. Absolutně nejvíc náchylné jsou na to vozy s front motorem a náhonem na zadek, protože střed těžiště je vepředu a záď kolem něj tancuje jako by se chystala jít do smyku.

Ten návod jsem ti nepsal jen tak pro legraci, kdybys to udělal, už víš, kde je problém. Netvrdím, že nemůže být i jinde (vyjímečně může být na vině třeba i diferenciál), minimálně bys aspoň vyloučil velmi pravděpodobnou příčinu toho, nač si stěžuješ...

2012-11-28 08:24:37

Jen aby nevznikla mylka...vozy klasicke koncepce nemaji teziste vozidla vpredu. jak pise adner. Teziste se vetsinou pohybuje okolo stredu +-10%. Napriklad BMW si zaklada na tom, aby teziste byla 50/50 a hodne se tomu dnes vozy priblizuji

2012-11-28 09:06:45

Dovolil bych si s tebou nesouhlasit. Snaha o posun těžiště do středu vozidla je záležitost až posledních let. BMW je toho průkopníkem a myslím (nejsem si jist), že se jim to podařilo až s vývojem řady 1.

2012-11-28 09:23:38

Mikule co ty by jsi vyměnil dál?

To je jasný že to bude v siletblokách na "kostech" ale nechce se mi je měnit fšechny.

Vedle na foru měnil totok:

menil A2043520027 SILENBLOK/COCKA/TLUMIC RAMENO

to si myslim ze zpusobovalo i vrzani

A2203203689 VZ STAB ZADNI MB220

a pak ramena

FEB 23034 RAMENO HORNÍ ZAD

NKA 5013331 RAMENO HORNÍ PR

TRW JTC998 RAMENO SPODNÍ PR

Prying, 2012-11-28 09:06:45 napsal:

Dovolil bych si s tebou nesouhlasit. Snaha o posun těžiště do středu vozidla je záležitost až posledních let. BMW je toho průkopníkem a myslím (nejsem si jist), že se jim to podařilo až s vývojem řady 1.

2012-11-28 11:33:19

Precti si jeste jednou , co jsem napsal.

Neresime tady Moskvich nebo Ladu.

2012-11-28 23:00:46

Napsal jsi: "vozy klasicke koncepce nemaji teziste vozidla vpredu. jak pise adner. Teziste se vetsinou pohybuje okolo stredu +-10%. "

Takže nechápu s čím máš problém. Mluvíme doufám o podélně uloženém motoru a poháněné zadní nápravě

viki  
viktor
2012-11-28 23:55:32

u mě se to mění když odjíždím tak mám víc zatíženou přední nápravu a když se vracím tak zadní a nutno podotknout lehčí peněženku

2012-11-29 01:58:27

Mercedesy moc nemusím, především kvůli počtu závad a politice (práci) servisů ale jedno se jim musí nechat - mají dobrý podvozek. Přes všechny modely AMG, od C až po SL, obyčejná céčka, éčka i to Vito/ Viano, je jízda pohodlná a přitom umí zatočt kolem nohy (áčko se spíš převrátí ale to jsem nezkoušel). Není problém je vzít pod krkem, prolítnout zatáčku stopadesát a obdarovat okolí jekotem pneumatik. Problémek ovšem vznikne v okamžiku, kdy ty gumové silentbloky v ramenech ztratí pevnost a ramena/těhlice začnou při jakémkoliv manévru pochodovat sem a tam v příčném ale především podélném směru. Klidně o 5 centimetrů. Pokud se k tomu přidají ještě pouzdra uchycení nápravnice ke karoserii, což je úplně nejhorší, začne si auto dělat co chce. Takže, pokud někomu začne plavat kára na hrbolech / hupech, v zatáčce nebo kolejích ( zde víc, než je obvyklé u širokých kol), ať nemešká a začne s výměnou. Existují i speciální polyuretanová pouzdra (o dost pevnější než obyč guma), která se aplikují do ramen místo original siláčů. Rozdíl v chování auta oproti originálům je dost velký a jejich životnost delší. Kára funguje jak vyměněná a líp se ovládá. Jednoduše, všechny tyhle elementy mají v podstatě největší vliv na jízdní vlastnosti, úplně stejně, jako kulové čepy.

Miki: vždycky je to kolem středu, když auto stojí. Ale těch 60/40 - předek nebo 40/60 - zadek, je pro ovládání a chování auta nebetyčný rozdíl. Může to být klidně i 45/55 vs 55/45 a už je všechno jinak....


Odpovědět

1  2