Fórum - Téma


W220 - Spínač airbagu


Fórum S-Class W220 W220 - Spínač airbagu

Informace o modelu: Mercedes Benz S-Class W220


1  2  3

2010-10-09 18:04:22

Zdarec chlapici,na diagnostice v MB servisu mi nacetli vadny zatezovy spinac v sedadle spolojezdce a rosviti se na palubce SRS,pry se to da nejak obelstit-nema nekdo s tim skusenost? Nejaky odpor,nebo co se tam da napajet....nebo co...Je to u S klasse W220,r.v.2001.Diky moc,za pripadnou radu...

2010-10-20 22:40:16

Ahoj,

dá se to obejít, koukni na stránky http://www.mtaplus.cz/31-emulatory-immo , řeším podobný problém, ale myslím, že zátežová dečka je přeci jen origiál. Nicméně cena rozhoduje. Držím palce, ať se podaří.

Tomáš

2010-11-09 21:50:01

Ahoj take mi sviti kontrolka srs na palubce (Vaneo) a podle puvodniho majitele byla diagnostika stejna jak tu pisete - vadny nejaky senzor v sedacce spolujezdce pry jedine vymenit celou sedacku - ani mi tak nevadi, ze to na palubce sviti spis mi de o bezpecnost muze to mit nejaky vliv na funkci bezpecnostni vybavy (airbagy)? Diky

2010-11-10 10:15:38

Pokud sviti SRS je system airbagu pri havarii celkove nefunkcni,u S-klasse mi nakonec v MB servisu vymenili pouze zatezovou dečku v sedačce,ale jiny servis mi take nutil cele sedadlo za cca 26.000kč,jinak solidni servis udela rozcalouneni a vymenu....cela ta sranda stala 8.000kč a to podotykam u S-klasse! Ale nevim jak je to u Vanea...

2010-11-13 09:18:47

Ahoj pánové,

ta dečka je potíž. Měnit celou sedačku je hloupost. Stačí tu stávající rozčalounit a vyměnit pouze tu zátěžovou dečku. Ta dečka stojí 6500 na Vito. Ale může vzniknout další problém a to ten, že pokud se do řídící jednotky airbagu načetlo mnoho chyb tak ta se kousne a potom vám v servisu budou dávat novou a ta stojí okolo 10 tis. - předpokládám. Takže ta sranda vyjde docela draho. Ale já mám "frajera", který umí i takto zablokovanou airbag jednotku vyčistit tak, že funguje jako nová.

A s tím rozesvíceným SRS je pravda, že v tom momentě nefunguje ani jeden airbag v autě, takže problém!

Tomáš

2010-12-04 00:16:15

Jak odstraňovat závady SRS

DTC (diagnostické poruchové kódy)

Funkce vlastní diagnostiky systému SRS umožňuje lokalizování příčin poruch tohoto systému a následné ukládání těchto údajů do paměti. Pro účely snadnějšího odstraňování poruch lze tyto údaje vyvolávat prostřednictvím obvodu datového vedení.

Při zapnutí zapalování (II) se rozsvítí kontrolka SRS. Pokud zhasne do šesti sekund, systém funguje normálně.

Pokud se vyskytne abnormalita, systém najde a určí daný problém, uloží tento údaj do paměti a rozsvítí kontrolku SRS. Údaje zůstanou v paměti i v případě vypnutí zapalování nebo odpojení baterie.

Když připojíte zkušení přístroj Honda PGM k 16P konektoru datového vedení (DLC) za účelem zkratování vývodu SCS a zapnete zapalování (II), bude kontrolka SRS signalizovat hlavní diagnostický poruchový kód (DTC) počtem bliknutí.

Když připojíte zkušební přístroj HDS k 16P konektoru datového vedení (DLC) můžete vyvolat kódy DTC v menu Honda systems ‘‘SRS".

Po přečtení a zaznamenání kódu DTC postupujte podle postupu pro odstraňování poruch pro tento kód.

Bezpečnostní pokyny

Pro kontrolu systému používejte pouze digitální multimetr. Pokud se nejedná o multimetr Honda, přepněte jej na nejnižší hodnotu v rozsahu ohmmetru a ujistěte se, zda je jeho výstupní měřicí proud 10 mA ( 0,01 A) nebo méně. Zkušební přístroj s vyšším měřicím proudem by mohl poškodit obvod airbagu nebo způsobit náhodnou aktivaci airbagů a případné zranění.

Pokud je zapnuté zapalování (II), případně je vypnuté po dobu kratší než 3 minuty, dejte pozor, abyste do jednotky SRS neuhodili. Airbagy by se mohly náhodně aktivovat a způsobit poškození nebo zranění.

Před odpojením svazku SRS odpojte konektor airbagu řidiče, konektor airbagu spolujezdce, konektory obou bočních airbagů a konektory napínačů obou bezpečnostních pásů.

Ujistěte se, zda je dostatečně nabitá baterie. Pokud je baterie vybitá nebo téměř vybitá, mohou být naměřené hodnoty nepřesné.

Hrotem zkušebního přístroje se nedotýkejte vývodů v jednotce SRS nebo v konektorech svazku a nespojujte vývody propojkou. Používejte pouze zkušební soupravu a HDS. Správně přezkoušejte zámkové konektory s pružinou.

Čtení kódu DTC

1. Dbejte, aby bylo vypnuté zapalování.

2. Připojte HDS k DLC (A)

A

3. Zapněte zapalování do polohy (II).

4. Ujistěte se, že přístroj HDS komunikuje s vozidlem a jednotkou SRS. Pokud tomu tak není, odstraňte závadu v obvodu konektoru DLC.

5. Ke kontrole kódů DTC používejte HDS.

6. Přečtěte kód DTC.

7. Vypněte zapalování a počkejte 10 sekund.

8. Odpojte HDS od DLC.

9. Přistupte k odstraňování závad pro daný kód DTC.

Vymazání paměti DTC

1. Dbejte, aby bylo vypnuté zapalování.

2. Připojte HDS k DLC (A)

A

3. Zapněte zapalování do polohy II.

4. Ujistěte se, že přístroj HDS komunikuje s vozidlem a jednotkou SRS. Pokud tomu tak není, odstraňte závadu v obvodu konektoru DLC.

5. Pomocí přístroje HDS v menu SRS zvolte položku SRS a poté položku DTC pro vymazání kódů DTC.

6. Vypněte zapalování a počkejte 10 sekund.

7. Odpojte HDS od DLC.

Odstraňování náhodných poruch

Pokud se objevila porucha, avšak neobjevuje se znovu, je uložena do paměti jako porucha náhodná a rozsvítí se kontrolka SRS.

Po kontrole DTC odstraňte poruchu následujícím způsobem:

1. Přečtěte DTC (viz ‘‘Čtení kódu DTC").

2. Vymažte paměť DTC (viz ‘‘Vymazání paměti DTC").

3. Zatáhněte parkovací brzdu, nastartujte motor a nechte jej běžet na volnoběh.

4. Kontrolka SRS se rozsvítí na cca 6 sekund a potom zhasne.

5. Zatřeste příslušnými kabelovými svazky a konektory a zkontrolujte, zda nemají uvolněné kontakty, špatné kolíky nebo špatné ukostření.

6. Proveďte zkušební jízdu (s prudkou akcelerací, brzděním a průjezdy zatáček), otočte volantem nadoraz doleva a doprava a v obou polohách jej podržte 5 až 10 sekund. Pokud se porucha vyskytne znovu, rozsvítí se kontrolka SRS.

POZNÁMKA: Vadná kabelová cívka může způsobit přerušení kontaktů patřících k airbagu řidiče.

7. Pokud náhodná závada nelze znovu vyvolat, systém je v tuto chvíli v pořádku.

2011-01-08 01:04:44

Lze odstranit i diagnostikou - problem je jen v tom, (stejně jako u emulatoru) že na sedadlo již nesmíte aplikovat dětskou sedačku a že airbag spolujezdce bude aktivován v případě nehody i když na sedačce spolujezdce nebude nikdo sedět.

2011-01-09 07:19:06

To zni celkem zajimave a tohle dokazou udelat v mercedes servisu? Minuly majitel vozu dostal pouze nabidku na vymenu komplet sedacky tusim snad za 12000,- ?

2011-01-09 09:59:05

Diagnostický program musí být zpřístupněn v developer modu - nevím jestli to tak v origo servisech mají. Pokud ano, tak si myslím, že dokáží, ale nepředpokládám, že by to tam udělali. Je to nestandardní postup, který má vliv na bezpečnost a těžko se pod tento úkon někdo podepíše.

Instalací dětské sedačky nedojde k reaktivaci airbegu - nevím sice zda-li používáte dětskou sedačku - stejně by musela být origo MB, aby automaticky po připnutí dokázala deaktivovat airbag spolujezdce.

Pokud dětskou sedačku nepoužíváme tak víceméně dojde k aktivaci airbagu i v tom případě, když nebude sedadlo obsazené. Pokud vyloučíme dětskou sedačku je třeba jen zvážit co je větším zlem :

a: pokud airbag spolujezdce nefunguje vůbec - v případě havárie a možné ztráty lidského života je nepoměrem i s nákupem nového funkčního sedadla

b: pokud vyletí i když na místě nikdo nebude sedět - zvýšené náklady na opravu.

2011-01-09 11:03:17

Varianta C: mít jako spolujezdce viz. foto-dětská sedačka se nevleze a airbag nemusí být aktivován - stejně by při nehodě jen překážel

2011-02-16 10:12:19

http://viewitem.eim.ebay....eo-W414/150563850296/item

2011-02-16 10:13:53

http://viewitem.eim.ebay....eo-W414/360334857854/item

2011-02-16 16:43:00

Mám tady jeden kus za 1500 kdyby někdo chtěl - jinak když pojedete kolem udělám to diagnostikou.

2011-07-25 19:00:43

Ahoj. Já mám problem v mém SLK 230 kompresor, že kontrolka vypnutého airbagü spolujezdce se vždy rozsvítí až několik sekund po nastartování. Po zasunutí klíčku se vše chová standardně. Poté se však kontrolka SRS rozsvítí v intervalech vždy na pár sekund. A v tuto chvíliani nejde zapnout vypnutí ESP. Pak po zahřátí, nebo po určité době kontrolka vypnutého airbagu spolujezdce zhasne a vše funguje jak má. Na sedačce spolujezdce se určitě nechystám montovat dětskou sedačku, tak bych potřeboval spínač airbagu odstranit i když při nárazu bude aktivován i při prázdné sedačce. V nákladech po nehodě to nebude tak zásadní položka. Jestli tuto věc umíš řešit diagnostikou, rád za to zaplatím. Jsem z nymburska, díky za odpověď. Miloš Vízner tel: 603 516 355 email: viznerm@iol.cz

2011-07-25 20:55:12

Ale já jsem z Pelhřimova a to je trošku z ruky - třeba se přihlásí někdo z tvého okolí

2011-07-27 13:37:05

Do Pelhřimova to mám 120km, to není problém. Včera jsme v servisu v Pečkách zkusili "neznámou" chybu vymazat, včera O.K., ale dnes se rozvícená kontrolka airbagu na středovém tunelu a pravidelně na chvíli rozsvícené SRS opakuje. Pošli mi sms spojení, domluvil bych se telefonicky, díky Miloš 603516355

2011-07-27 19:46:20

Spojení zasláno

2011-09-22 16:32:48

airbag nevylitne pokud na sedadle nikdo nebude...zde neni dulezity AKSE ale spinac bezpečnostního pásu...AKSE pouze airbag vypina - takze pokud bude deaktivovan...SRS je nadale plne funkcni...

tolik jen pro upresneni

2011-09-22 17:41:34

Pravda jako vždy od tebe jen se zeptám není u některých typu MB funkce zátěžového senzoru vyžívána k rozpoznání obsazení sedadla - takto to bylo myšleno ode mne.

2012-03-12 16:06:52

Tak dnes jsem navštívil servis Blueabbys-e v Pejru a mohu vřele doporučit. Super přístup, kvalitní práce, žádný zdržování, jde se na to. Ceny jsou přijatelné, fakt doporučuji.


Odpovědět

1  2  3