Fórum - Téma


W220 - Motorové oleje


Fórum S-Class W220 W220 - Motorové oleje

Informace o modelu: Mercedes Benz S-Class W220


1  2

2016-03-14 13:09:50

Caute, chcel by som sa spitat ci nespravym chybu ked vymenim v W220 S500 LPG 2003 olej z 10w-40 Mobil na 0w-40Mobil 229.5? A treba nejaky preplach alebo je iny postup pri zmene oleja? Auto som kupil cca pred 2mesiacmi a az teraz sa chystam vymenit olej nakolko som kupil aj dom a nemal som cas to riesit. Dakujem za pomoc.

Skyair  
Pavel
2016-03-14 14:25:22

stano1988: Specifikace MB229.5 je správně (pozn. v této specifikaci se olej s viskozitním indexem 10W-40 nevyskytuje). Vzhledem ke stáří vozidla a ujetým kilometrům bych v našem podnebním pásmu zvolil olej s viskozitou 5W-40.

Mobil je dobrá volba, při výměně současných olejů není nutné provádět výplach. Interval výměny oleje 15.000 km.

Přehled schválených olejů MB229.5

2016-03-14 19:06:36

Skyair vidím že jsi tu stálice ,zdravím po delší době nadchází doba 2 let kdy budu muset opět vyměnit olej ale zase asi zůstanu u 10W40 který jsem tam loni od schelu dával ,podle specifikace olejů je to vhodný olej jen na léto a jelikož v zimě nejezdím tak tam plnou syntetiku 5W40 je blbost dávat ,myslím že v tomto ohledu se mnou možná budeš souhlasit i když vím že doporučovaný olej pro tyto motory do E220 je 5W40 ale myšlenou v našich podmínkách samosebou včetně zimky.S ohledem na to že jsem nikdy nejel s vyjímkou do opavského Globu když bylo teplo tak nemám ani nazuté zimní gumy byt je v garáži samozžejmě k dispozici mám.Ted si chci už konečně letos vyměnit olej sám protože ten s prominutím /mamlas/ co mě to loni v autoservisu měnil tu jen vysál a co vím není to zdaleko vončo,údajně se tam na spodek vany usazuje bordel a to si myslím tento motor nezaslouží.Takže spíše sháním krom oleje za slušnou cenu i filtr asi nejlépe koupit obojí ale kde ???

Skyair  
Pavel
2016-03-14 20:26:04

salora: Téma oleje je vděčný a nekončící příběh řešený nejen na našem webu, ale i na všech ostatních, zahraniční nevyjímaje. Základem je, aby v motoru olej byl. Pokud se rozhodujeme jaký, je lépe dodržovat dodržovat doporučení výrobce a nenalít tam kde co a z pofidérních zdrojů. Mnohokrát už tu bylo řečeno - čistě syntetické automobilové oleje neexistují. (viz "Olejářské mýty") Vždy základem automobilových olejů je olej minerální. To další, co se tam přidává jsou přísady, které jsou schopny (podle výrobců) vylepšit vlastnosti tak, aby laicky řečeno olej lépe mazal a vydržel déle v počáteční kvalitě.

Další, pro nás důležitou veličinou je viskozitní index - neboli rozsah teplot, při kterých má olej dostatečné mazací vlastnosti. Počáteční číslo platí pro nízké teploty především při startu a horní číslo pro provoz v letním období. Ta spodní hodnota má vliv na to, jak rychle se olej dostane na všechna mazaná místa v motoru. V podstatě řidší olej i při nižší teplotě se tam od olejové pumpy dostane dřív. Ale je jasné, že motor po několika statisících kilometrů už má menší či větší vůle, takže začíná při řídkém oleji z různých míst klepat. Horní číslo pro běžný provoz v naší kotlině je 40. Tedy, nebavím li se o posledních modelech MB, ale o vozu v průměrném stáří 10 let a s nájezdem stovky tisíc km, pak nic nepokazíš viskozitním číslem 5W-40 nebo 10W-40

Jaký filtr? Vždy při každé výměně nový. Každý hájí svého výrobce. V podstatě je jedno jaký, pokud je ten správný a od známějšího výrobce. Někdo kupuje se znakem , ale automobilka jako u mnoha dalších dílu žádné filtry nevyrábí. Pokud výrobce filtru splňuje požadavky a stane se dodavatelem , pak to může být třeba od Bosch, Fram, Bilstein, Man a dalších. Důležité a pro klid na duši je měnit olej pravidelně a protože nevěřím na pohádky o olejích s dlouhou životností - tak osobně se držím termínu max. 10 - 15 tis. km nebo jednou ročně.

A poslední dotazovaný "problém" - vypouštět olej šroubem nebo vysát. Pokud je olej vysátý po bezprostředním a dostatečném prohřátí jízdou, není se čeho obávat. Případné jemné piliny odsávačka vysaje bez problémů a pokud by tam byly ojniční šrouby, tak už je jedno jakou metodu použijete. Máte-li představu, že ve značkových servisech se někdo trápí se šroubováním "šusplechů" a vysávačka, která stojí v rohu je tam pro parádu - tak tomu nevěřte. Navíc postup odsávání oleje z motoru je výrobcem schválen. Pokud má majitel auta čas, chuť a prostor, kde oleje klasickou metodou vymění je to samozřejmě možné - ale i při tom platí, že vyjetý olej musí být prohřátý a po výměně skončí ekologicky zlikvidovaný.

Ale na to jsem už dost starý a pohodlný a tak léta jezdím tam, kde jsem spokojený. A navíc vidím, jak požadovaný servis probíhá.

2016-03-14 20:38:11

taky sem ted kupoval olej, jelikož puvdni majitel mi nevedel řict jaky olej tam kdo naposledy daval,tak sem zvolil ten "nejhustsi" s požehnatim mercedesu dle normy, mam teda 5W40 Moibil1 super 3000 (ktery je pry super na motory co majk pres 160tkn) k tomu filtr od BOSCHe a myslim ze neni co zkazit, víc líp nevim co bych pro to udelal, asi bych tam nelil to co tam nepatří

delal sem i rozvodovy řetez a pod ventil víkama bylo krásně čisto a zlato, uz jen proto by mi prisla skoda tam lit nakou 10w

Doli  
Libor
2016-03-14 20:40:37

Vše máme skladem a můžeme i poslat

2016-03-15 07:01:41

To:Skyair v prvé řadě děkuji za vyčerpávající a příkladné informace kolem nekončícího tématu výměny olejů.No s tím mým dotazem já se ptal kde u kterého eshopu pokud bych kupoval i olej současně ho objednat ,těch výrobců vím že je nespočet ale nějak nenalézám konkrétní nabídky aleje to ano těch je mraků ale těch olů filtrů pro daný model už nikoliv

Jinak ve všech okolnostech které byli zmíněny souhlas ,až na tu roční výměnu což je /pokud nejezdím zimu/zbytečně brzy tak jsem se rozhodl to měnit co 2 roky protože mám krom toho najeto za sezonu asi jen ca 1500 km.Ano je mi jasné a pochopitelně vím že olej sám o sobě i kdyby s ním nebylo jeto tak trácí na viskozitě tomu všemu rozumím ale s ohledem na stáří vozu /15 let/ byt najeto jen ca 180 tisíc už je zbytečné to tak často obměnovat ,krom toho už když jsem kupoval auto po 170tisících tak nepozotuju jakýkoliv únik či ztrátu oleje do další výměny.

Pitrs84,no já si myslím že olej 5W40 je /jakoby víc syntetický/ čili dle mě řidší pokud se používá i na zimní období protože tak neztuhne při ranních chladném startu jak např. 10W40 který se hodí více na teplejší období tz. že musí být o něco oproti 5W40 hustší alespon tak to vidím podle manuálu mého vozu kde jsou uvedeny parametry obou druhů olejů.

Pokud se mýlím tak to snad dá na pravou míru Skyair.

Skyair  
Pavel
2016-03-15 07:51:58

salora: Ahoj, olejové eshopy nevyužívám, beru je u svého servisáka. Pokud chceš mít jistotu a chceš to řešit zásilkou, obrať se na uživatele DOLI - viz výše. Pokud vím, používá mimo jiné oleje LIQUI MOLY, které patří mezi ověřené a např. v Německu mezi nejvíc používané.

Zcela v pohodě používej celoročně viskozitu 5W-40. Pokud najedeš za rok 1500 km, tak opravdu stačí výměna jednou za 2 roky. To vlastně děláš jen "výplach"

2016-03-15 08:08:40

Skyair ,ahoj děkuji za bleskovou a rychlou reakci ,no jinak jsem chtěl vědět zda mám pravdu k příspěvku od Pitrsk 89 co se týče toho rozdílu a možnosti používání olejů v zimě a létě,to vím že s olejem 5W40 co tam dle výrobce sice správné má být ale je to především s ohledem na naší evropskou geografickou polohu kde je větší rozpětí terplot z celoročního pohledu se rozumí ,takže pokud jezdím jen v létě tak je myslím si dokonce vhodnější používat 10W40 protože s něho navíc po zahřítí na provozní teplotu není tak moc řídký jako 5W40 nebo se mýlím ?

Skyair  
Pavel
2016-03-15 08:27:41

salora: Nemáš pravdu - první číslo (tzv. zimní) udává viskozitní rozpětí pro hustotu pro zimní venkovní teploty a druhé číslo, týkající se letních teplot je 40 a je shodné pro oba uvedené viskozitní rozsahy 5W-40 i 10W-40. Proto 5W je univerzálnější při nižších zimních teplotách a vhodnější pro celoroční provoz.

2016-03-15 09:54:14

Skyair,no ano však tak jsem to myslel že 5W40 jelikož má lepší mazací vlastnosti při nízkých teplotách takže a více spíše na zimní použití a 10W40 jen pro letní použití ,ale já v zimě nejezdím takže je pro mě 5W40 nevyužitelný i když netvrdím že nepoužitelný to samozřejmě ano i na léto tomu rozumím.

Skyair  
Pavel
2016-03-15 09:59:41

salora: Jak myslíš. Pokud si předešlé pečlivě přečteš, tak vidíš, že obě viskozitní varianty 40 jsou v létě stejné. Výhodou nižšího viskozitního čísla W5 je, že olej při startu dříve maže. Po ohřátí jsou obě varianty stejně husté (řídké).

Abych nemusel vše popisovat, prostuduj si toto:

2016-03-15 10:03:36

Takze kdyby nekdo zil treba na floride tak tak muze lít 15w40? A v africe 20w30? Ja ti nevim ale myslim ze nikoho nepresvedcesis ze to je Ok,a urcite ti nikdo z moudrejsich neda pozehnani tam lit to co tam nepatri, lit to tam muzes,na vlastni riziko, ale nevidim duvod si vynutit pozehnani nebo to vnucovat dalsim, nahodou se to sypne a hned tu bude veta "ale skyair rikal ze muzu"

Skyair  
Pavel
2016-03-15 10:15:36

pitrs84: Můžeš. Navíc, když se v bevo listu pro schválenou specifikaci MB229.5 podíváš, tak olejů s označením 5W-40 je nejvíc. A v podstatě všemi tam doporučenými viskozitami motoru neublížíš. Ale existuje -li výběr, pak je lepší si vybrat vhodnější pro naše podnební pásmo. Neřeš Afriku. Pokud se ti motor vysype, pak to nebude díky tomuto oleji. Souhlasím, že kdo si nechce nastudovat SAE tabulku, tak si může do motoru nalít co chce. A jen dodatek, 15 let jsem se zabýval hodnotami a specifikacemi olejů v přípravě technických listů pro Paramo Pardubice. Troufnu si říci, že o této problematice trochu vím.

spavlin  
Pavel
2016-03-15 10:29:22

,,To nejlepší nebo nic"

2016-03-15 11:31:25

Pitrs84,ale já nikomu nic nevnucuji jen konstatuji s čím jezdím já a motor mě olej vůbec nežere co k tomu více dodat ,já jsem rovněž regostrovaný v chrysler foru jelikož mám tento vůz od nich a musím říct že tam snad jezdí více kluků na 10W40 jako ty /dražší/5W40 /a jak píše skyair ještě jsem se nesetkal a neviděl žeby se někomu zadřel motor či ho poškodil to je celé.

Nevím jak starý máš auto ty ale na 15 let starý vůz je myslím si možná už i lepoší použít 10W40 ale tod jen můj názor který nikomu nevnucuju.Když už je chladno jako ted ,tak motor nastartuju v garáži byt nevytopené kde je vždy asi o 5 st. tepleji než venku /kolem ca 10 St. v průměru samozřejmě odvíjející se od venkovní teploty ,myslím např. ted.,nechám ho volnoběžně bšžet asi 5 min. a pak se pomali rozjedu a nehoním to.

Skyair  
Pavel
2016-03-15 11:37:43

salora: Oleje s viskozitou 10W-40 jsou pod specifikací MB 229.3 a rovněž je můžeš použít. Výběr je tady:

Dokonce i pro starší benzínové a dieselové motory bez DPF můžeš použít specifikaci MB 229.1 - tam je výběr 10W-40 největší:

A aby bylo zcela jasné jakou specifikaci a do jakého MB motoru bez obav použít, tady je doporučení výrobce:


Odpovědět

1  2