Fórum - Téma


W211 - Vibrace kol


Fórum E-Class W211 W211 - Vibrace kol

Informace o modelu: Mercedes Benz W211


1  2

2012-05-24 21:38:08

Zdravím, měl bych dotaz. Mam dovezené E320 W211, ale nevím přesně na kolik tlakovat gumy. Mám taky problém s vibrujícím volantem a vibrující sedačkou spolujezdce (jen spolujezdce) což dost obtěžuje, uvažuju čím by to mohlo být a začínám u tlaku v pneumatikách, zda se mi, že zimní kola mi to nedělaly, ale jel jsem na nich jen kousek přímo do pneuservisu. Přední gumy mam 245/35R19 a zadek 275/30R19. Moc prosím o nějaký údaj o správném tlaku a případné rady jak dál postupovat na odstranění těch vibrací, kola by snad měli být dobře vyvážené, tak aby v tom nebyl nějaký větší problém.

2012-05-24 22:22:05

Ja bych asi zacal tim ze nejvetsi kola ktera na tenhle typ vyrobce schvaluje , jsou 9J 18"

http://www.mercedesclub.c...anual_download.php?id=372

davam velke nadeje tomu ze PP guma zimu neprezila

2012-05-24 23:25:10

Mám homologované 19" v technicaku, jsou z originál AMG paketu, nova sada kola i gumy.

2012-05-24 23:33:04

S tím maximálně povoleným rozměrem máš pravdu. Navíc to na 19" musí bejt neskutečnej kostitřas v každým případěn, nemluvě o průšvihu v případě nějaké pojistné události...

Nicméně zásadní "jízdní" problém by v tom být asi neměl, protože správně zvolil rozměr pneu tak, že poloměr (325 mm) i šířka kola vepředu odpovídá schváleným kombinacím.

Já jezdím v zimě 17". V létě 18" a to už je s pohodlím hodně na hraně. Kolik to hustím si z hlavy nepamatuju, ale nějak mezi 2,1-2,3.

Ale v případě zmíněných vibrací bych taky spíš tipoval KO pneu, špatné vyvážení, křivý disk ... atp. Nechal bych to zkontrolovat nebo bych na zkoušku samodomo zkusil dopředu vrátit ověřené zimáky, případně u těch stávajících prohodil levou za pravou...

Wlady

2012-05-25 09:55:39

Videl bych to 90% spatne vyvazeni...to uz chce poradnou masinu na vyvazeni, v kazdem pneuservisu to nezvladnou...v jsme meli spec. upinaci hlavu s peti trny, ktera uchytila disk za kuzely pro srouby ( ne centralni upinaci kuzel )

10% davam nakopnutemu disku, treba i z vnitrni strany kola

2012-05-25 14:28:51

Centrální upínací kužel je obecně na kola mercedes špatný ty kola třeba kanal dekly jsou litá a z přední strany neopracovaná - vyvažuji je obráceně a je to OK. Proto má asi mercedes origo vyvažovačku s trny.

2012-05-25 16:00:40

Děkuju za rady, zkusím teda navštívit mercedes a uvidí se.

2012-06-01 13:56:42

Tak výsledek je, že šrouby u nových kol špatně dosedají vlivem tvaru.

2012-06-01 15:54:30

no jo...to se nesmi michat jablka s hruskama

orig. MB kola maji kulovou dosedaci plochu...neorig. maji vetsinou kuzel

2012-06-15 11:31:30

No tak už jsem vyzkoušel snad všechno, kola 3x převážené pokaždé někde jinde, šrouby namontované pasentní, ale vibrace stále zůstávají. Teďka snad jen, že by byly nějaké špatné pneumatiky, ale byly nové, tak už fakt nevím.

2012-06-15 12:47:11

Popis nam presne ty vibrace..kdy kde jak...

2012-06-15 13:03:34

Zhruba nad 80km/h začne volant lehce vibrovat, tak v rozmezí 0,5-1cm. Vibrace zůstávají stejné i při vysokých rychlostech. Dělá to na nové cestě i na úžasné D1. Někdy se to i uklidní, ale to jen vyjímečně. Sice jsou to 19" kola které reagují na každou nerovnost, ale neustále vibrace se dít nemají. A do toho spolu s volantem poskakuje opěradlo spolujezdce což se dá pochopit na hrbolaté cestě, ale na nové cestě je to divné.

2012-06-15 13:39:58

Prvni vec, kterou udelej: vymen kola...treba za ty zimni. Pokud to zmizi, vime ze to bude v kolech. Pak se bude hledat na kolech...pokud je vyvazovali, prohledli tocici se disky zda nehazi apod? Podle toho jak Ti lita volant to vazne vypada na vadny disk a anebo desnej nevyvazek

2013-01-02 11:58:42

Tak co jezdím na zimácích, tak vibrace jsou mnohem menší, už to ani s rukou neklepe :). Asi se těch 19" budu muset zbavit.

2013-01-08 13:57:39

Dobrý den, mám na autě podobná kola ( vzadu širší ), ale průměr 19 není problém. Je to trochu nepohodlnější, ale Airmatic to pobere. Ale na tento rozměr pneu mám pod diskem distanční podložky, a pokud ty se špatně nasadí, je zle. Při rovném disku, dobrých gumách, správných šroubech a dobré montáži už může být v trapu jedině tlumič. Tak hodně plavných kilometrů.

2013-01-10 16:06:46

Mám sice klasické odpružení, ale taky to jde. Horší je, že se gumy snadno prorazí :(. Zkusím se poptat na ty distanční podložky v pneuservise. Auto je roku 2005, najeto 150 tisíc, tak snad tlumič ještě žije :).

2013-01-12 21:35:24

Nechci Vás v žádném případě plašit. Mám pocit, že E320 má původně kola šířky 225, takže 245 a větší jsou již přes míru, i když se dají legálně použít. Záleží však na tom, jaké ET mají disky. Já mám na léto 19" kola Carlsson, ET jiné něž je předepsáno, proto jsou zde nacvakávací podložky. Pro vyvážení mi je sundali a při zpětné montáži nasadili na auto nejprve podložky a pak dali kola. Špatně, podložky se na disky musí nacvaknout a pak kola montovat na auto. Při této montáži fungovalo kolo jako Robertek. Jinak vadný tlumič lze identifikovat snadno, tak na to by snad přišli při každé kontrole.

Tlak v pneu dle údajů na víčku nádrže. Bez ohledu na rozměr.

2013-01-13 01:33:39

Chápu to dobře, že ty distanční podložky jsou taky na zvětšení vzdálenosti mezi koly? Ale to taky není povolené zvětšovat rozkol. Jaké používáte ty podložky ať můžu kouknout na nějaký typ?

2013-01-13 01:41:30

podlozky kdyz tak mam znackovy takovy ktery se nasroubujou na naboj a do nich pak teprve kola ale mam i pruchozi na delsi srouby... tel 773677378

2013-01-13 20:40:45

distancni krouzek vymezuje vuly stredoveho osazeni z neorigo kol (vetsina vyrobcu dava 72mm) na 66.6mm pro mercedes

distancni podlozka zase snizuje ET tzn. ze kolo vyleza vic ven plati ze ET bliz k nule tim vic kolo ven v mm od stredu kola


Odpovědět

1  2