Fórum - Téma


W211 - Turbo


Fórum E-Class W211 W211 - Turbo

Informace o modelu: Mercedes Benz W211


1  2

2011-09-05 23:29:05

zdravim, potřeboval bych poradit, mam w211, 220cdi před časem mi odešlo turbo tak sem ho nechal repasovat, turbo šlape dobře až na to že píská většinou v nízkejch otáčkách v servisu mi rekli ze by si to mělo sednout po pár km ale už mam najeto 6000km a furt píská, vadí to nebo je to normální, nemůže znova odejít?

Doli  
Libor
2011-09-06 06:03:55

Některý turba pískají třeba celej život

2011-09-06 07:57:09

neni to normalni, je mechanicky poskozene dle toho co rikas...

nektera turba piskaji, vetsinou u lidi co setri na vzduchovem filtru, ucpany filtr je nepruchozi a vlivem podlaku v sacim traktu turba se deformuji lopatky turbiny...a pak to houka a houka

JirkaH  
Jirka
2012-04-01 13:30:13

Ahoj, s tím filtrem máš pravdu jak je ucpaný , tak to nejede a hlavně to tahá olej z motoru, ale já mám jako dlouholetý řidič kamionu zkušenost, že turba pískají jak u nového auta tak u staršího, kde turbo není slyšet , tak to není ono. Musí být trochu slyšet. Mě zapíná u nákla´dáku asi kolem 1000ot a je to důkaz že jde motor do tahu, jestli mě rozumíte. Je to jako když se v tahu roztáčí turbo , v tom momentě motor lehce zakouří. Nikdy jsem neměl auto kde by turbo nebylo slyšet. A kde nebylo, tak to bylo znát i na výkonu, říká se že turbo je hluchý a buď se musí vyměnit a nebo to musí rozchodit nejaký jiný šofér , který se nebojí šéfa že pořádně šlápne na plyn. Těm šoférům který dokážou svoji jízdou odpálit TURBO říkám že by potřebovali auto s hranatou klikou. Turba točí od 40000 asi tak do 100000 otáček , potřebují hodně výfukových plynů, aby se točili a , když se točí , tak lehce pískají a když pískají tak to jede a to je dobře. Jak tam ale máte ve výfuku rozhodčího z píšťalkou , tak to je špatně, ale mě se to ještě nestalo.Jenom něco navíc. Kdyby vám přestal tahat motor s tím že motor kouří černě, tak může buď prasknout hadice na přeplnování a nebo spona na ní a nebo rupne turbína to zjistíte lehce . Odmontujte hadici od turba co vede od vzducháče a prstem zjistíte v jakém je stavu. Buď je turbínka prasklá a nebo zadřená. A jinak než vyjedete tak nechat motor chvilku běžet než se srovnají tlaky aby se dostal olej do futer na turbu a zase opačně když přijedete, nechat motor chvilku běžet aby se olej trochu ochladil .Jinak vám popraskají futra na turbu a bude to žrát olej.To platí hlavně na dálnicích kde to valíte. Vy to nevidíte ale to turbo je normálně u výstupu do výfuku rožhavený do červena . tak si na to dejte pozor. Mějte se hezky Jirka

2012-04-27 18:18:57

hvizdani turba je zpusobeno netesnosti na prirubach nebo mechanickym poskozenim(napr.ohnuta lopatka),kvalitne opravene turbo nepiska...ale je slyset .

JirkaH  
Jirka
2012-04-27 21:37:25

Ahoj, to jsi řekl hezky a stručně , turbo nepíská , ale je slyšet. hezký večer .Jirka

2015-02-21 07:10:38

Chyba turba .. Ahoj mám E280 4matic 140kw nafta. Model W211 r.v. 2008 a nyní na diagnostice hlásí chybu s regulací tlaku turba nebo tak nějak. Jediná možná "kvalitní" oprava je prý výměna turba. Řešil to už nědko případně máte nějaký tip na nové turbo co nebude stát nesmysl? Do repasu se mi moc nechce. Díky za rady

2015-02-21 09:31:19

lukybar: Ale tato chyba ještě nemusí znamenat vadné turbo.

2015-02-21 11:12:58

blueabyss: Ahoj, a čím by to mohlo být? V servisu řekli, že opravit se to dá, ale je to na chvíli. Jediná možná a trvalá oprava je výměna turba. Na diagnostice hýbali s tou páčkou co vede z plastové krabičky na turbu (omlouvám se, ale nejsem odborník ) a říkali, že to někdy pomůže, protože to jde od max do max což se nikdy za provozu nepovede. Teď to jede zatím normálně, ale mám strach s tím jet někam daleko. Ještě před tím (cca. 2 měsíce zpět) měnili nějaké hadičky k turbu. Co s tím tedy?

2015-02-21 11:37:38

U tvého vozu žádné hadičky (podtlaky k turbu nevedou) ano problém muže být s regulací turba, ale nebývá to pravidlem. Stejně tak problém může souviset s mnoha věcmi v celém systému sání a výfuku.

Z tvého popisu bohužel nemohu být konkrétnější.

2015-02-21 13:21:16

lukybar: ahoj podle toho co pises mas spatny regulator turba samotny regulator nebo jeho tolerance nastaveni,taky to muze byt regulaci VNT v turbu,pokud potrebujes pomoci ozvise

2015-02-21 13:40:50

blueabyss: Co bys potřeboval vědět a lze to vůbec alespoň odhadnout co může být za problém takto na dálku? Diagnostika je nyní bez chyb.

2015-02-21 14:26:45

radim.r může mít pravdu a je to u něj opravitelné - pokud je to bez chyb tak není co řešit. Až chyba nastane je třeba vozidlo zdiagnostikovat proměřit a vyloučit jiné závady než zrovna závadu regulátoru. Pokud vše bude nasvědčovat regulátoru ale nemusí to být pravidlem tak jsem přesvědčen že to Radim opraví.

Bohužel na dálku to nelze řešit - chybový kod je vždy jen cesta, kde hledat po čem jít. Mnohdy to není a nebývá zcela směrodatná informace.

2015-02-21 15:32:44

samozrejme ze to nemusi byt regulaci dulezita je diagnostika Star ktera te navede,pokud zahlasi regulator Y77 nebo Y100 u tohoto motoru bude to regulaci,napr. u motoru 320cdi V6 je to velmi matouci je napajen a spolupracuje s dalsimi komponenty jako zavirac saciho kanalu,AGR,snimac zpetneho tlaku a taky vahy vzduchu.pravdepodobne ve tvem pripade bude reg.vadny

2015-02-21 18:32:58

Ještě zkusím upřesnit situaci, proč se ptám tak blbě. Auto mám zatím půjčené od svého dobrého kamaráda, který ho kupoval jako nové v roce 2009. Není to nějaký floutek, který by s tím jezdil jako prase, ale řekněme, že jezdí svižně a převážně město. Po jízdě nenechá turbo nikdy zchladit a motor rovnou vypne. Můj mechanik, který mi vždy opravoval auta říká, že tím dojde k zakarbonování turba a následně k chybě v regulátoru tlaku turba. Opravit se to prý nedá, pouze se to tím dočasně (měsíc, dva, rok?) opraví. Jediná oprava je výměna (tak to prý řeší i autorizovaný servis). Já jsem teď před rozhodnutí, kdy nechci aby můj kamarád zbytečně platil nové turbo, i mě se to zdá dost drahá výměna, když turbo neteče ani nepíská, ale na druhou stranu nechci koupit auto, kde je turbo před smrtí a později si trhat vlasy, že jsem to nenechal udělat ještě předchozího majitele. Proto bych chtěl mít jakousi jistotu, že oprava pomůže...

Díky za názory, snad jsem trochu osvětlil situaci

2015-02-21 22:27:14

lukybar: tvuj mechanik ma naprostou pravdu,vetsina ridicu nema ani tuseni jak spravne provozovat turbomotor,denne se s tim stretavam pri opravach regulaci.pridrenou regulaci zjistis do 2min,poskozenou regulaci od prasklych pletencu se da kontrolovat jednoduchym trikem bez rozebrani turba a dalsi pricinou muzou byt poskozeny rotor nebo kolo turbiny v tom pripade je treba rozebrani turba a jeho kontrola,test regulatoru pristrojem a poradna prax ktomu

2015-04-19 09:57:51

Mam 270 cdi a chtel bych vetsi turbo bude mi tam pasovat z 320 cdi? dekuji

Doli  
Libor
2015-04-19 10:03:55

mirus: budeš umět po přešroubování turba ( pokud bude pasovat fizicky ) i upravit ŘJ motoru? Např. snímač plnícího tlaku bude 100% dávat jiné hodnoty než ŘJ očekává = okamžitě nouzový chod motoru.

2015-04-19 10:05:46

kluci asi tak, ja se ptam jestli to jde, jestli ano pak bych resil co to bude stat a kdo mi to udela jelikoz jsem porad v praci nemam na to cas a tohle neni moc muj obor

Doli  
Libor
2015-04-19 10:21:20

mirus: muselo by být nejprve jasné z jaké 320 by turbo pocházelo. Mám ale stejně pocit, že tohle je zbytečná debata...


Odpovědět

1  2