Fórum - Téma


W211 - Táhne doprava


Fórum E-Class W211 W211 - Táhne doprava

Informace o modelu: Mercedes Benz W211



2014-03-29 18:08:46

Ahoj, mám vleklý problém s autem, které strašně rádo táhne na pravou stranu. Vždy po puštění volantu se volant začne okamžitě stáčet doprava, otočí se o kousek a v té poloze se ustálí, jenže auto směřuje hned do příkopy, tzn. že nemůžu pustit volant z ruk, jinak mi se mi auto okamžitě pustí směrem doprava. Auto mám něco přes druhý rok, při koupi bylo vše v pořádku a byly nasazené zimní staré 18" pneu. V létě jsem kola dojezdil a řekl si, že na zimu si koupím 16" a 18" nechám na léto. Jenže při koupi "nových" 16 kol a pneumatik auto začalo táhnout doprava. Řízení není extra těžké, ale při rovné jízdě cítím jak volant má tendenci stáčet se vpravo. Tak jsem začal zjišťovat v mb co by to mohlo být, tak samozřejmě geometrie, ta byla v pořádku, tak že by čepy, nějaká výměna v řízení proběhla. Věci jako tlak v pneu a předělávání kol jsem zkoušel sám. Nic nepomohlo, tak že prý by to mohlo být tím, že neoriginální kola dělají neplechu, tak jsem sehnal jeté, ale origo a nepoškozené kola a chování úplně stejné. Tak jsem si řekl, že s 18" kolech nesmí být problém, když jsem to na nich dovezl, momentálně jsem pořídil nové letní pneu na 18" a chování stejné, možná i ještě horší ve stáčení se doprava.

Chtěl bych vás moc poprosit o radu, už si připadám zoufale ohledně mb a říkám si, že mi tohle auto byl čert dlužen. Auto by nemělo být havarované, ale to nikdo neví a i kdyby bylo něco zkřivené, tak snad na geometrii v mb by něco zjistili. Přiložím i dokument z měření geometrie, kdy jsem si nechal přeštelovat celé auto do jak říkají v mb továrního nastavení na 18" kolech, ale chovaní auta úplně stejné. Nevím jak ostatní majitelé, ale pochybuju, že by tento stav byl normální, když každé auto dokáže ujet několik metrů v přímém směru než se někam začne volant pomalu stáčet.

2014-04-08 14:07:36

Jak pojedeš kolem nějaké STK, tak se tam stav, ať ti to proskáčou na těch kozách (ty co lítají s kolama do boku). Jen tam doopravdy zjistíš vůle v ramenech, či čepech. Pravděpodobně budeš mít vyklechtané pravé rameno (co jde od středu kola dopředu a nahoru). Uvidíš sám. Jsou totiž vůle, které ručně nikdo neodhalí, bo člověk je od přírody slabý jak čaj :)

2014-04-08 14:39:44

Na stk jsem byl asi před měsícem, sice jsem jim to neříkal, ale nic po hopsačče neříkali, takže asi v pořádku, leda bych tam zkusil zajet znova ať se na to zaměří. Ale jak jsem psal byl jsem v origoši MB a tam by snad něco zjistily, kdyby bylo něco špatně. Jak píšeš o pravém rameni, nejsem v tomhle moc znalý, beru rameno jako kus železa a že se mají měnit a kontrolovat jenom čepy nebo se pletu?

2014-04-08 14:58:59

No, ono to rameno je zavěšené na takovém silentbloku, či co a ten může být vyklechtaný. Možná se dá sehnat jen to, ale většinou to je součátí ramena. Pro jistotu bych to ještě pořádně poskákal. Možná bych zkusil i ložisko kola, ne vždy může řvát, když je zalehlé...

2014-04-10 22:38:42

Tak jsem byl na tom stk, po tom co jsem jim popsal co mi to dělá byla možnost na servu, ale to po projižďce vyloučili. Po kontrole podvozku je vše v pořádku, snad jen to pravé přední horní rameno se možná trošku hýbe nebo by to mohlo dělat i ložisko, každopádně je to jen možná. Taky je možné, že jak jsem trefil pravou stranou kámen o který jsem prorazil gumu, tak mohl něco malinko ohnout, na což bych potřeboval opravdu nějakého odborníka, který se v těchto vozech a hlavně podvozku vyzná jako doma. Kdyby si to náhodou někdo takový četl a věděl by si s tím rady, byl bych rád kdyby se ozval. Když auto stojí je vše OK, při jízdě vlivem pohybu nápravy a jízdy dochází k nějakým odchylkám.


Odpovědět