Fórum - Téma


W211 - Servo a řízení


Fórum E-Class W211 W211 - Servo a řízení

Informace o modelu: Mercedes Benz W211


1  2  3

2013-10-03 21:46:57

Dobrý večer, poprosím Vás o radu na MB W211 2.7 CDI ak pomykám s volantom alebo pri rýchlom otáčaní volantu mi stvrdne volant a ide veľmi ťažko otočiť. Tento problém sa vyskytuje pri tom keď vozidlo stojí na mieste motor ide na voľnobehu a pri pridaní plynu volant ide ešte ťažšie. Ak prestanem mykať s volantom a točím ho normálne alebo pomalšie tak tento problém ustúpi. Ďalším problémom je unikanie oleja zo serva v mieste ktoré je označené na obrázku. Neviem či tieto dva problémy majú nejakú súvislosť. Čerpadlo serva bolo menené za repasovaný kus ako aj tesnenia pod skrutkami kde uniká olej. Ďakujem za rady.

2013-10-03 22:13:12

VIN vozidla?- to auto má parametrické řízení?

2013-10-03 22:37:34

blueabyss: podľa informácie z MB v Bratislave by malo mať. VIN : WDB2110161A063046

2013-10-03 22:46:20

Tam jak je to vyznačené je řídící elektromagnet parametrického řízení - nejspíše bych hledal problém v něm - žádný olej téci nesmí.

2013-10-03 23:15:08

blueabyss: olej mi tečie spod skrutky vysokotlakového potrubia. skrutka prechádza cez očko a z oboch strán je gumený kružok ako tesnenie. toto tesnenie bolo vymenené za nové orginal som tam daval vydržalo to cca mesiac a znova to tečie. hladina kvapaliny serva mi klesne z max na min za cca 2 týždne. viem ze tam je ten elektromagnet dá sa jeho funkčnosť nejako otestovať? este by som sa chcel spýtať či može mať vplyv servo čerpadlo na to ze mi ten olej unika na spomenutom mieste?síce čerpadlo je vymenené za repasovaný kus z dovodu ze povodné tieklo pri oske ale v predajni kde som to menil mi predali cerpadlo ktoré som namontoval na auto a nedal sa volant otocit tak som to reklamoval a vymenili mi to za to ktore tam mam teraz.

2013-10-03 23:24:51

roman999: Parametrický ventil se otestovat dá - někde jsem na to viděl tabulku - podívám se zítra v práci, ale vím že se muselo měřit za jízdy - dělá víceméně to, že při určité rychlosti zavírá a otvírá - je to elektromagnet ventil na který jde z ŘJ ESP napájení.

211 na tu tuhost řízení docela trpí a většinou je to přímo v hřebenu - co se tam děje však nevím - vždy jsme to jen měnili.

S tím čerpadlem nevím chtělo by to na něm změřit tlak - tuším že jsou tam segmenty které tlak nějak regulují, ale o té konstrukci také nic nevím.

Doli  
Libor
2013-10-04 07:53:56

roman999: Nesvítí Ti na palubovce nějaká kontrolka? Třeba ESP?

2013-10-04 08:53:25

ESP mi svietí ale po diagnostike v MB BA mi bolo povedané, že problem je v kabli napajania zavoznikovej sedačky. To ESP mi svietí priblizne týžden asi v lete to svietilo tiež a vtedy mi odstranili zavadu v MB. To ze unika ten olej a problem s tym volantom som mal aj vtedy ked mi to ESP nevietilo.

Doli  
Libor
2013-10-04 09:11:44

roman999: Pokud by byl prodlém v závozníkovej sedačke, svítilo by Ti SRS. Únik oleje s tím nemá nic společného, ale to že jde z tuha řízení asi ano. Pokud je závada na ESP, jednotka (nevím proč - u 211) blokuje posilovač řízení asi přes ten magnet na řízení - ten olej možná taky teče proto, že je přívod dlouhodobě uzavřen - ale to se jen dohaduji. Provázanost těch to jednotek asi dopodrobna rozpitvají spíš Blueabyss nebo Miky, ale ta vazba řízení na ESP tam 100% je, setkali jsme se s tím na W211 nedávno.

2013-10-04 09:30:02

roman999: To ti snad svítí SRS ??? ESP se sedačkou spolujezdce nemá nic společného.

Pokud by jsi to chtěl odstranit umím to.

Změř tlak na čerpadle měl by být 120 - 128 baru - nutná je také správná specifikace oleje 345.0 on si každý myslí že stačí tam nalít něco červeného.

doli: Ano parametrické řízení ovládá jednotka ESP v závislosti na rychlosti. Čím rychleji jedeš tím je řízení tvrdší - tzn ventil se otvírá olej protéká zpět. Na řízení se zmenšuje tlak oleje.

Doli  
Libor
2013-10-04 09:38:29

blueabyss: Jj, tohle chápu, jen mě unikla ta souvislost se snímáním rychlosti z ESP , ale někdy mě stačí jen maličko nakopnout a hned se mě

blueabyss, 2013-10-04 09:30:02 napsal:

roman999: To ti snad svítí SRS ??? ESP se sedačkou spolujezdce nemá nic společného.

Pokud by jsi to chtěl odstranit umím to.

Změř tlak na čerpadle měl by být 120 - 128 baru - nutná je také správná specifikace oleje 345.0 on si každý myslí že stačí tam nalít něco červeného.

doli: Ano parametrické řízení ovládá jednotka ESP v závislosti na rychlosti. Čím rychleji jedeš tím je řízení tvrdší - tzn ventil se otvírá olej protéká zpět. Na řízení se zmenšuje tlak oleje.

2013-10-04 09:43:10

blueabyss: a ono tam patri neco zeleneho

2013-10-04 09:46:22

doli: ESP je propojeno s ABS - jsou snímany otáčky z kol.

Jak pracuje - parametrické řízení máš zde.

Doli  
Libor
2013-10-04 09:49:38

blueabyss: Jj - jasný - vyčerpávající - jako je od tebe standart

2013-10-04 11:10:39

Miky chtěl jsem tím říci, že do toho servisáci běžně lijí nějakej dextron - prostě bez rozmyslu hydraulický olej.

A tady ještě samotná funkce SPS Ovládací napětí je tuším 5V ventil zavírá. Docela jsem se s tím jednou natrápil.

2013-10-04 13:41:38

sorry zle som to napísal svieti mi SRS a to je z dovodu ze je zlý nejaký kabel co ide na spolujazdcovú sedacku. Ono najväčší hlavolam je pre mna je to či tieto dve poruchy možu suvisiet alebo nie. ani to mi nejde do hlavy že ked uz by bolo pokazene riadenie tak ten olej by to vytláčalo cez manžetu a nie cez ten srob ako som to opísal. Olej davam podla MB specifikacie origo kupený v MB. Dnes by som mal ist za diagnostikom do MB V BA skusim ci mi vie otestovat ten ventil ktorý je na riadení ak bude ok tak potom asi zhodím dole celé riadenie a vymením ho za nový a dám este otestovať servo čerpadlo síce je nove (repasované kupene z predajne suciastok) ale predsa . ak by ste mali niekto kopletné riadenie alebo poznali niekoho kto to opravuje spolahlivo a aj sa k tomu rozumie tak mi sem hodte kontakt.

2013-10-04 13:47:31

SRS s tím řízením na 100% nesouvisí.

2013-10-04 13:50:04

to si myslím aj ja. bohuzial nikto z odborníkov co opravuju - repasuju servá mi nevedel dat jednoznacnu odpoveď čo moze sposobit uvedený problem

ak by bol aj vadný ten ventil na riadení ono to by sa mohlo kvoli tomu vytvorit taký tlak v tom riadený ze vy to vytlacilo olej cez tie sroby?

2013-10-04 13:53:56

roman999: Já jen vím že jsem jednou namontoval servočerpadlo od firmy Starline od samého začátku jsem tvrdil zákazníkovi, že nevěřím v úspěch a po nastartování jsme tam dali hned to staré zpět

Tuším že celý systém řízení vyrábí ZF tak se koukni po něčem pořádném.

2013-10-04 14:14:44

blueabyss: vsak to uz aj lutujem ze som to vymeni mohol som to moje dat repasovat predsa to bol orginal mercedes diel a toto je asi nejaká náhrada. no asi mi nic ine neostáva len to ze odmontujem aj riadenie aj pumpu a dam to otestovat.

Takze dnes som zobral cele riadenie do firmy ktora sa s tym zaobera v Bratislave http://www.bruko.sk/ kde mi to dali na zatazovú aj tlakovú skušku a zistili, ze olej neuniká spod srobov ktore som uviedol (vysokotlakové trubky) ale priamo z riadenia z miest kde sa napaja volantová tyč do riadenia, taktiez mi bolo povedane v MB v BA diagnostickým technikom ze keby to stvrdnutie volantu pôsobilo el. ventil na riadení tak by sa to zaznamenalo ako chyba. Na teste som bol s týmto autom pocas toho ako som mal tieto problemy asi tri krát ale nikdy nebola zaznamenaná chyba. riadenie som dal cele repasovat síce to stojí dost ečiek ,,€" ale aspon bude porobene. . Vo štvrtok by to malo byť hotove nahodím to na auto a dufam ze sem uz budem písať len dobre spravy. Zatial ďakujem všetkym za rady.


Odpovědět

1  2  3