Fórum - Téma


W211 - Pokec o E55 AMG


Fórum E-Class W211 W211 - Pokec o E55 AMG

Informace o modelu: Mercedes Benz W211



2012-05-14 14:59:22

E55 AMG - mýty a fakta o servisních nákladech

Zdravím všechny potencionální zájemce o tento úžasný model.

Zakládám tento příspěvek jako reakci na několik vášnivých diskuzí na toto téma, které mě chvílemi až rozesmály.

V drtivé většině případů se k servisu těchto modelů vyjadřují lidé, kteří vůz nikdy nevlastnili, ale asi by ho hrozně chtěli a pak se jako že vycukali, protože tam všechno odchází a stojí to 3x tolik co na „normální“ E-klasse…

Tak se to pokusíme uvést na pravou míru.

Předně uvádím, že nejsem automechanik a ani si nehraju na super machra ze hvězdárny, ale mám značku MB rád a vlastním pátý Mercedes. Vždy jsem se zajímal o techniku na pozadí, byť teoreticky toho znám hodně, tak stejně práce svěřuji servisu a současně se dokážu správnými otázkami dopředu ujistit, že servis bude vědět co má dělat a že zaplatím adekvátní cenu.

Nejsem zrovna příznivcem autorizovaných servisů v ČR. Některé, a to i značky MB mají pověst skutečně ostudnou (ověřené reference kamarádů). Chybu může udělat každý mechanik / servis, ale za sazby v průměru od 1500 Kč + DPH jim toho člověk moc neodpustí. Ve skutečnosti bych tam rád jezdil, ale muselo by se jednat naprosto férově a moje zkušenosti tomu zatím neodpovídaly.

Jinými slovy, pokud to není nezbytně nutné, do hvězdárny na servis nejezdím, ale zásadně kupuji originální díly MB. Servis mi provádí již několik let na několika vozech menší servis v Ústí nad Labem, člověk, který dělá se svým otcem mercedesy již přes dvacet let, má poctivý servis, veškeré potřebné vybavení a sazbu 500Kč + DPH. Atmosféra je tu spíše rodinná, čas vyúčtovaný odpovídá realitě atd..

A teď k AMG.

Lidi, vystřídal jsem desítky aut, vyzkoušel vše od japoňáků, přes skoro všechny evropský značky, většinou výkonnější motorizace a sportovnější charaktery, ale tohle je úplně jiná liga!!

Pro ilustraci vlastním současně ještě W211 E500 4matic,airmatic na „běžné“ ježdění, ale ty dvě auta byť jsou skoro jako bratr a sestra fat srovnávat nelze.

E500 M113 se svými 225KW a 460nM jede slušně, ale pořád je to cestovní limuzína s důrazem na pohodlí, ticho a pružný výkon = žádné drama tu nečekejte…

Rozdíly?

a) Podvozek je samozřejmě níže a je výrazně tužší. E500 je i na režim SPORT2 houpavější než AMG na comfort. AMG ale i tak dokáže slušně „žehlit“ naše mizerný silnice…vzduchové odpružení se opravdu povedlo. Až si zvyknete projíždět s AMG na režim sport/sport2 zatáčky s jeho aktivním vyrovnáváním, tak po přesednutí do běžného vozu raději hodně ubírejte plyn, nebo v první zatáčce vyletíte…ten rozdíl je skutečně ohromný!

b) Brzdy – 8mi pístkové BREMBA (základní výbava AMG) s kotoučy jako z lokomotivy a naprosto precizním dávkováním brzdné síly jsou znatelně lepší než E500. Obě auta mají SBC, ale AMG je úplně jinde.

c)Motor – oproti M113 v E500, ručně montovaný od A do Z jediným vždy jediným mechanikem, převrtaný na 5,4L, lepší klikovka, písty, ojnice, vačky, upravené hlavy, ECU, výfuky a pak samozřejmě špičkový Lysholmův kompresor od IHI. Motor má navíc ohromnou rezervu pro další zvyšování výkonu. Viz například kit Kleemnan stage 4 – 640PS / 900Nm, vše s původními vnitřnostmi a kompresorem, mění se pouze vačky na ještě ostřejší, svody a část výfuku,ECU,sání vzduchu…Tyto motory jsou stále i po tolika letech na vrcholu „potravinového řetězce“ a schutí si dají k snídani většinu „supersportů“, které na silnici potkáte.

Mercedesu se podařilo skvěle nastavit průběh krotícího momentu takovým způsobem, že ho máte k dispozici téměř v celém průběhu otáček, takže AMG hravě nechává za sebou spoustu aut s papírově větším výkonem, kterým špička výkonu padá mnohem rychleji..

Nechal jsem navíc upravit sw ECU od italských specialistů na cca 507HP a 830Nm. Nyní je to opravdu bestie, 0 – 100 za 4.1s a zahrabe si na suchu klidně i na trojku ve 160km / h (zadní pneu 275mm!) a řve jak tygr. S vypnutým ESP mám před AMG respekt i na suchu.

Video ruční montáže motoru v AMG fabrice:

http://www.youtube.com/wa...er_embedded&v=4XMlLgl79ek#!

d) Převodovka – AMG speedshift je hned po motoru to co dělá z AMG takovou bestii. Je naddimenzovaná stejně jako motor. Ustojí 1080nM krouťáku a je fááák rychlá. Její spolehlivost je snadno měřitelná už jen tím, že ji beze změn vyráběli někdy od konce roku 2001 do téměř 2010. O tomhle si může například Audi s jejich tiptroniky a ještě horšími multitroniky nechat jen zdát (vlastní zkušenost, sanoval jsem tři převodovy na vlastních autech). Speedshift řadí za 125ms, v jakýchkoliv otáčkách ,pod plným plynem a naprosto hladce. Navíc má zámek hydrodynamického měniče na 1. Rychlostní stupeň, takže se AMG rozjíždí okamžitě, bez jakéhokoliv vytočení, skoro jak kdyby byla klikovka přímo spojená s kardanem zadní nápravy! Neznám nikoho, kdo by měl s touto převodovkou problém a to ani po 400tisíc kilometrech. Jen nezapomeňte měnit olej každých 60tisíc

A teď k samotným nákladům:

Provozní:

a) Spotřeba – Mám najeto 230.000,- a spotřeba stále odpovídá papírově novému autu.

Dlouhodobý průměr dle počítače na více než 10.000,- Km kombinovaného provozu je 15.6l/100. U mě je to cca 65% město, 20% okresky, zbytek nějaký ten delší výlet.

Když vezmete v potaz, že udržet nohu na plynu u tohoto vozu v klidu skoro ani nejde, tak já říkám, že ta spotřeba není nic hrozného. Existuje spousta benzínových aut v porovnání s AMG se směně nízkým výkonem a obdobnou spotřebou, když jim šlapete na krk.

AMG navíc váží 1860Kg…Co je ale krásný, tak ten krouťák je tak velkej, že můžete s autem brumblat kolem 1000 – 1200otáček a stejně pořád cejtíte tu sílu! Máte pocit, že to snad neváží ani tunu…Převodovka tam nasype ty kvalty tak rychle, že při 70Km/h už tam máte pětku a otáčky 1100…skoro by člověk spočítal ty pohyby osmiválce

(E500 má kratší rychlosti, musí vytáčet každou rychlost tak o 400 – 500ot víše a je pěkně líný odspoda).

Konkrétněji.

Dokážu se dostat těsně pod 10litrů, při pohodičkové jízdě mimo město.

Žádnej tempomat, plynulé rozjezdy, využívám kinetickou energii těžkého vozu.

Normální jízda po okreskách 12l

Svižná jízda, občas plnej plyn, překračuju předpisy = 14-16l

Brutální jízda, brzda plyn, řadím pod volantem 1-3 = 25-33l

Jízda po dálnici běžnou rychlostí, střídavě 135 – 160 = 11-12.5l

Svižná jízda na autobahnu, průměr 160km, často plný plyn, často více než 250km = >15l

Dálky po dálnici – Itálie 2500Km, Francie 3600Km = 11.4l …což je krásný, protože v tom je spousta sportovní jízdy.

b) Motorový olej –CASTROL s certifikací MB 0W 30 / 0W 40 – výměna každých 15 – 20tisíc, já osobně 15.000km

výměna olej, filtr, práce cca 4000 Kč.

AMG verze trochu žerou olej, dolévám 1l každých asi 2 - 5tisíc km, podle stylu jízdy (1l = 400 Kč)

c) Převodový olej, měnit každých 60tisíc!,

výměna cca 8l z 12ti (něco vždy zůstane v hydroměniči) = 4.500 Kč

olej je i při výměně stále čistý. Pokud zpozorujete zakalení doporučuji ihned provést test na přítomnost Glycolu v oleji. Ranné W211 (snad všechny modely), roky 2002, a první 2003 měli vadné chladiče VALEO, kdy docházelo k průnikům chladiva do přev. Oleje. Po nějaké době to odnese hydroměnič a později i převodovka…Já mám chladič nový před dvěma lety, nicméně mého data výroby už se to netýkalo.

Ceny dílů: Na začátku jsem si udělal „výběrové řízení“ na dodavatele originálních dílů MB a nestačil jsem se těm rozdílům divit. Oslovil jsem většinu autorizovaných servisů v ČR a nejlepší podmínky, jednání a ochota byla u Hoffmann a Žižák spol. s r.o. v Zápech (Brandýs nad Labem).

Výchozí ceny mají obvykle nižší než jiné MB a poskytují mi slevy 15 – 30% na vše, podle komodity.

Auto je na firmu, takže budu uvádět veškeré ceny bez DPH. Dodávky jsou obvykle 24-48h.Posílají i na dobírku.

Doporučuji každému zaplatit si přístup do EPC (katalog dílů Mercedes).

http://service-parts.merc...CAGPortal/register.action

Za 22Eur/rok dostanete přístup k online verzi, které je neustále aktualizovaná. Zadáte VIN auta a systém vám filtruje pouze kompatibilní díly na váš vůz a neuděláte chybu. Vidíte veškeré náhrady, zjistíte, že některé díkl lze koupit jako repasové mercedesem levněji, nebo získat slevu za vrácení vašeho použitého dílu atd.

Mercedesu pak posíláte pouze katalogová čísla dílů. Vše je maximálně přehledné a samozřejmě včetně všech diagramů, ukládá se vám historie atd.

Podvozek:

Prvky nápravy jsou bytelné a podle mého i mechanikovo názoru kvalitní.

Já osobně jsem měnil pouze stabilizátory. Airmatic toho hodně vychytá sám, takže ten nápor na nápravy není tak velký. Případně co jsem tak vypozoroval, tak ceny jednotlivých prvků jsou opět na podobné, někdy nižší hladině než například zde na automedik.cz

http://www.automedik.cz/a...th[]=917920&path[]=918515

S Airmaticem žádný problém, měnil jsem akorát vzduchový kompresor 5500,- Kč .Fungoval, ale už měl menší tlak, tak mu to déle trvalo a občas hlásil „visit workshop“ na diplay.Doporučuji vyměnit rovnou i relé kompresoru, 200Kč.

Airmatic je totožný s E500,S500,S320CDI atd…jen se liší softwarovým nastavením tuhosti (světlé výšky). Ověřeno dle MB obj. čísel.

Pro ilustraci cena nových předních airmatic tlumičů 18.000,-

Mezi nejčastější závady patří netěsnost přívodních hadic k tlumičům…s tím jsme ani na jednom svém voze nesetkal, ale není nutné kvůli tomu tlumiče měnit…je to relativně snadno řešitelné a levné.

Brzdy.

Umějí vlásečnicově popraskat po velmi velmi intenzívním brždění. Stačí po řádění klidnou jízdou odvětrat a není problém. Pokud ihned zastavíte, může se to stát.(mě se to nestalo)

Před 15.000 jsem měnil zadní kotouče, a oboje destičky.

Stále jezdím (už více než 25.000km) na původních se kterými jsem to koupil a mají o 0.4mm méně než ty nové (koupené, ale zatím neměněné, nebyl důvod)

Přední kotouče (ano ty obrovské) cca 2.534Kč/kus

Zadní kotouče 1.979Kč/kus

Destičky přední/zadní asi 1.500Kč / 1.100Kč (celá sada)

Výměna = 1.5h práce = 750,- Kč

Ostatní:

Měnil jsem 2x parkovací senzor

1kus = 1100,- Kč

Ve předu je s tím více práce, tuším kolem 3h celkem (nárazník dolů…)

Praskla mi pružinka v tom teleskopickém držáku nápojů…celý stál 900Kč

Jednou jsem si tak nešikovně položil telefon na palubku, že sletěl dolů a tefil přímo ten komplikovaný ovladač dynamických sedaček a ten se zlomil.

Celý se vším všudy stál 1800Kč, vyměnil jsme ho sám za 1minutu (cvak-cvak)

Dále přestal blikat LED modul v levém zpětném zrcátku…celé nové by stálo 8500,- Kč. Nakonec to byl jen uvolněný konektor, takže 1 hodina práce.

Kůže v interiéru jeví lehké známky opotřebení. Nechal jsem jí oživit u specialisty v Praze (hodně šikovnej klučina) a vypadají zase skvěle. Kůže dostala původní barvu, změkla a krásně voní. Jinak jsme si nechal zpracovat nabídku od místního čalouníka. Viděl jsme jeho práci na E500 limited a vypadalo to snad lépe než originál…S tím, že by objednával originál AMG nappa kůži s originální roztečí perforace pro odvětrávání sedaček, tak cena komplet celé auto, včetně práce 40.000,- Zatím nebudu řešit, interiér pořád vypadá skvěle…

Navigace commandu občas jde, občas ne..Jelikož stojí upřímně zaprd, tak sem neřešil, mám galaxy note, tak se naviguju NAVIGONEM. Využívám ho jen jako kvalitní rádio Cd, DVD přehrávač. Mám odblokované i DVD video za jízdy…fungujena 100%

Nicméně řešil jsem to u mé E500, je to slabina W211…je to téměř vždy vadný optický kabel mezi commandem v palubce a DVD mechanikou v kufru. Stálo to do 5000Kč. Vedou to spatným místem a může se zlomit / prodřít..

Auto jsem koupil s naprasklým svodem na levé straně hlavy. Mělo to naprosto brutální zvuk Tak jsem s tím asi měsíc jezdil. Žádné plameny z toho od motoru nešlehají, je to pořád trubka vsunutá do další trubky, ale mohlo to mít vliv na lamba sondy (jsou tam dvě na každé straně), tak jsme to vyměnili = cca 9.000,- Kč Bylo s tím práce na 1 den..děsněj přístup.

Jinak auto bez koroze, jen na víku kufru na vnitřní straně jsou gumová těsnění, se kterými to víko dosedá na karosérii a pod ním se drží voda…byl tam malý puchýřek. Tak jsme ho kompletně rozebrali (je to tří vrstvá kontrukce) nastříkali (perfektně) a vystříkali dutiny antikorozivním přípravekem, což MB z výroby nedělá), takže už to nikdy nebudu muset řešit.

Kupoval jsme i nové značení E55, AMG a novou hvězdu na kapotu.

350, 450 a 700Kč

Jinak vyjma lehkého nárezu na části zadní nápravy, je auto naprosto netknuté.

Je neuvěřitelné co vydrží lak, auto nemá ani po 8 letech sebemenší škrábanec. Dokonce ani na kapotě, které to vždy schytají od kamínků, obzvláště při vysoké rychlosti. Jen na chromu masky bysme něco našli… případná výměna cca 4000,- Kč

Koupil jsem nová kola AMG 19“ – auto neskutečně omládlo. Obuto Pirelli P ZERO 245/40 vbpředu a 275/35 vzadu… disky jsou 8.5 a 10“, takže se pneu lehce roztáhly a vypadá to dokonale…viz foto. Pneu mají ochranou patku, zatím neodřeno…

Vše je možné doložit fakturami od MB.

2012-05-14 15:03:36

**POKRAČOVÁNÍ - NEVEŠLO SE**

Z toho co by vás potencionálně mohlo děsit, protože je to AMG a nikde jen tak ceny nenajdete:

Kamarád má stejné AMG, rv 2003. Najeto cca 150.000,- Auto mu před nedávnem začalo lehce poškubávat a rezonovat při jízdě v tahu na málo plynu. Typicky do kopce na pětku, lehce přidá a je to tam…

Jezdil 4 roky servisovat do M3000, aby měl ten správný pocit, že je o jeho auto adekvátně postaráno a platil ty vysoké cifry za každou prohlídku. Nabyl jsem dojmu, že jen díky tomu, že je to třída AMG, tak platí za běžné servisy prostě víc, ale to je asi jejich politika. Myslím, že teď už tam jezdit nebude, ale o to nejde. Dostal tam kontakt na člověka ze sféry závodních aut, udajného specialistu, se kterým by to jistě vyřešil levněji. Tak se domluvili a započala česká klasika.

Objednám, nemontuji, vyzkouším a ono to tím není. Nicméně už jste to měl stejně opotřebované, tak to máte nové a experimentuje se dál. Neřešil bych co si o tom všichni myslíme a jak by třeba u někoho z vás (včetně mne) takový pán narazil.

Vyplynou z toho ovšem ceny, které vás budou zajímat…

Pán se sice seknul v diagnóze, nicméně svojí práci zdá se umí a vše provedl precizně – byť to nebylo potřeba:

Postupně výměna svíček, uložení kompresoru (vysokootáčkové ložiska), olej v kompresoru ,kompletní výměna ložisek v diferenciálu, výměna ložisek kardanu + ten křížový spoj. Zdálo se, že problémy ustaly, ale nikoliv. Co bylo ale zajímavé, tak za vše platil lehce pod 50.000,- Kč.

Což vzhledem k nejvyšší položce, ložisek kompresoru (cca 30.000,- i s prací) je celkem slušné.

V mercedesu by vás vyděsili s pěti místními ciframi.

Nejpravděpodobnější bude, že má skroucenou lamelu v hydrodynamickém měniči, stejně tak jako jsme to nedávno řešil ve své E500, což brzy zjistíme.

Když to shrnu, tak AMG se liší oproti sestrám W211 v následujícím.

Motor: je to držák s velkou rezervou. Kdyby šlo do extrému, tak ho lze koupit celý od kšeftmanů v na internetu od 40 do 100tisíc Kč (jsou totožné až na software ECU mezi modely S, CL, G, SL)

Kompresor motoru je mnohem větší držák něž jakékoliv turbo. Jeho lopatky jsou bezkontaktní a běží „na sucho“. Olejem se mažou pouze ozubená kola, za mnohem menších rychlostí než jakými se otáčí turbo. V nejhorším vás může potkat akorát výměna ložisek, což není nic strašného (cca 30.000,- K i s prací). Mě běží stále skvěle i po 230.000 Km

Výjimečně mohou nastat problémy se spojkou kompresoru, což vás jistě nezruinuje.

Výfuk je celý z antikoru a budete ho mít doživotně. Ze železa jsou jen svody výfuků a ty nějak moc nemají šanci reznout. Nedám ruku do ohně za katalyzátory, ale vždy se dají koupit, nebo nahradit rezonátory a získáte větší výkon + skvělý zvuk (ověřeno)

Podvozek, vyjma specifického nastavení ECU je totožný s ostatními airmatic podvozky na E,S klasse

Elektronika v autě se také neliší. Ranné W211 občas trpěly na různé stavy s divně se chovající elektronikou.

U AMG mám vše bez chyby až na pár nepodstatných sporadických závad v paměti, které se různě opakují, ale namají na nic viditelný vliv. V případě problémů mám úžasného mechanika, který si hravě poradí s čímkoliv, včetně opravy jakékoliv řídící jednotky. Práci opravdu umí, poskytuje záruku.

U E500 jsme společně řešili dost zapeklitý problém, kde inženýři vedli kabely CANBUS sběrnice pod sedadlem řidiče, tak nešikovně, že se po čase prodřeli a vyhořely dvě jednotky, takže autu pohasínala za jízdy palubovka, nešlo interiérové osvětlení. Občas se nedalo ani odemknout atd. Současně opravil i vadnou optickou komunikaci commandu s DVD navigací. Vše vyřešil během 14dní, za cenu 450Kč na hodinu (celkem 11.000,-) Na takové znalosti a zkušenosti je ten člověk příliš levný!

Auto již více než rok bez chyby…

Převodovka – 722.6 SpeedShift (moje maká jako Švýcary).

Nový hydroměnič od MB – kdyby bylo potřeba = do 19.000,- Repase cca 17.000,- i s prací.

Letmo jsem teď projel internet, ceny použitých speedshift převodovek 18 – 40.000,- Kč

Když to shrnu, tak se není čeho bát. Když si dáte trochu práce a věnujete čas výběru spolehlivého a levnějšího dodavatele, tak se v drtivé většině dílů dostanete na nižší, nebo srovnatelnou cenu s druhovýrobou…Namontovat a servisovat díly AMG by měl umět každý kvalitní servis, který si poradí s „běžnými“ E-klasse W211.

Ceny běžných věcí jako brzdy, prvky náprav, filtry, náplně a podobně mě po celou dobu vycházeli na ceny srovnatelné s vozy třída Audi A4,A6 které jsem vlastnil dříve. A co se týče AMG specifických dílů, tak ty jsou na takové kvalitativní úrovni, že pokud se k nim budete adekvátně chovat, měli by vám celou dobu spolehlivě sloužit.

Na závěr, vše výše uvedené jsou má zkušenosti s dvouletým provozem svých vozů a několika kamarádů se stejnými vozy, které za tu dobu znám.

Věřím, že většina nás majitelů AMG vozů ví s čím jezdí, máme načteno co se jen dá a k vozům se odpovídajícím způsobem také chováme.

Chci aby mi auto vydrželo, tak nejsem hovado, nikdy bych mu „nenaložil“ za studena, stejně se ohřeje do 5 minut, to vydržím. Nepůjčuju ho kamarádům, aby mohli dělat frajeřinky. Auto mám pro své potěšení a na rovinu říkám, že je to nejideálnější kombinace velkého luxusního, prostorného, komfortního, tichého vozu s duší supersportu.

V zimě s ním nejezdím, od toho mám e500 4m. Sice nejezdím (posledních 25.000km) do autorizovaného servisu, ale vozu dopřeju tu stejnou, spíše lepší péči.

2012-07-31 07:50:48

Hodně zajímavé počteníčko, uvažoval jsem o kombíku, pak mi dva utekly na aukci a dal jsem to "k ledu". Mezitím jsem začal pošilhávat po E63, která byť po tom co se z toho stal atmosférák se opět nyní dělá s přeplňováním. Nedoneslo se k vám jak je to s těmito modely? Sice jsem skoro rozhodnut na 300CDI W212 hlavně asi kvůli provozním nákladům, ale furt to ve mě hlodá a buď E55 W211 nebo E63 W212 by to klidně mohla také být.

2012-07-31 13:10:58

E55 W/S211 se delala pred faceliftem ( http://www.mercedes-amg.com/#/5-5l-v8-kompressor )...

pote bylo E63 s motorem M156 ( http://www.mercedes-amg.com/#/6-3l-v8 )

E63 W/S212 se zprvu delala s M156...nyni je s M157 ( http://www.mercedes-amg.com/#/157v8 )

Kazdy motor je uplne jiny, s jinou charakteristikou a konstrukci...nabizi tedy jine jizdni zazitky...s kazdym je ale zabava

55kompressor je provereny dobou, je spolehlivy a ma vysoky vykon a nastup hned od spoda, zatim nejuspesnejsi motor od AMG co do poctu vyrobenych a spokojenosti s nim

63 M156 je silny, krasny zvukovy projev a je mozne sledovat nastup tociveho momentu s narustajicimi otackami

63M157 je novy, mene zkusenosti s nim...vysoky vykon a tocivy moment, nizsi spotreba a sportovni duch...cas kaze spolehlivost...

Jak jsem jiz napsal...kazdy motor je jiny...je jen na Tobe, ktery zvolis

2012-07-31 14:32:29

Zajímavý, že i kdyby byly provozní náklady toho AMG (W211 - vypadá že se dá sehnat za rozumnou cenu) 2x vyšší než modelu s dieselem (to už bych chtěl W212) tak bych musel najet 200.000 km aby se náklady srovnaly a začal se dražší diesel vyplácet. Pak ovšem fakt že musím najet 1000 km z práce a do práce abych se pak 60 km projel sportovněji za to asi nestojí. Navíc žádný auto nedá pocit jako závodní motokára, nebo motorka. (Obojí mám a celkem dost zkušeností z aut jako je M3 a M5, Impreza STi nebo Lancer EVO už taky mám. Ale za dnešek jsem prolezl snad všechny inzertní servery od mobile.de po tipcars a annonci, výběr je myslím dostatečný, jen se sebrat a pro nějaký kousek si zajet.


Odpovědět