Fórum - Téma


W211 - Problémy s topením


Fórum E-Class W211 W211 - Problémy s topením

Informace o modelu: Mercedes Benz W211


1  2  3  4  5 ......... 7

2013-03-15 18:31:57

Dneska mi začalo nějak haprovat topení u W211 220CDI Classic. Po nastartování začalo topit běžně za minutu až dvě. Ale dneska nic, až při zahřátí motoru a určitém nastavení ventilace jde vlažný vzduch jen z bočních výdechů. Pokud otevřu střední nebo to nechám foukat dolu nebo nahoru tak jen studený.

Navíc ten vlažný vzduch jde jen tak do rychlosti 90km/h. Pokud jedu na dálnici 130km/h tak už jen vzduch studený.

Teplota motoru se vyšplhá na 60C(podle digitálního ukazatele), dříve se v zimě držela tak na 70C. Když jsem to nechal stát v garáži a běžet tak teplota dál nevyrostla a chladič byl na dotek studený.

Pokud má někdo radu, budu vděčen. Vypadá blbě jezdit v mercedesu v zimní bundě

2013-03-15 19:52:14

No já si myslím ,že bys měl v první řadě asi vyměnit termostat ,protože není úplně normální ,aby se teplota držela jen na 70 stupních ...a to i v zimě ... no a pak uvidíš i jak s tím topením.

Měl jsem taky problém s tím ,že se motor nechtěl ohřívat a po výměně termostatu okamžitá náprava a s tím šla dolů i spotřeba . Jeden mechanik mi říkal ,že by se měl měnit cca po 100 tis km ,ale to může být hodně individuální.

2013-03-15 20:00:56

DD211: Je pravda, že by měla být vyšší. Jinak v létě se drží těch 80C. Jinak spotřeba i při těchto problémech je prakticky stejná. Delší trasy 6l a to rozhodně nejsem brzda provozu. Jinak auto má najeto 114tis. - poctivých.

Spíš mě trápí to topení. Nevím kde začít, protože u MB jsem prakticky nováček

Doli  
Libor
2013-03-15 20:20:51

gass: Začni u toho termostatu.

2013-03-15 20:23:15

Doli: OK, budu se toho držet. Jen ještě špekulantský dotaz. Elektronika bude raději držet teplotu motoru na úkor topení ?

Zítra bude vyměněn a uvidí se. Dám vědět..

2013-03-20 20:43:51

gass: termostat je jedna věc, ale 211 topí i když je ohřátá jen na 60. tvůj problém je nejspíše ve ventilu topení - nebo v přicpaném radiátoru. Než vyměníš ten ventil propláchni řádně radiátor hadicí z jedné i z druhé strany.

2013-03-20 21:06:53

blueabyss: No začalo to ze dne na den a s tím byl i spojen ten pokles teploty kapaliny. Proto jsem se i dotěrně ptal co systém upřednostňuje, zda teplo motoru nebo topení. Uvidíme co udělá nový termostat. Ale jak jsem detailně psal, při určitém režimu topení topilo z bočních výdechů. Takže radiátor v topení by ucpán neměl být. Spíš jde o nějaký management teploty kapaliny v oběhu. Ale dál jsem jen prostý laik.

2013-03-20 21:17:22

gass: ˇžádný managment tam není první teplá voda jde k zákazníkovi tzn, do radiátoru. Nedávno jsem podobný případ dělal - průvodní jevy byly s tvými zcela identické jednalo se také o W211.

Uvař si vodu na 60 a strč do ní prst - tím netvrdím že by to motoru mělo stačit ale topí zcela obstojně - když to teda může topit.

2013-03-20 21:29:30

blueabyss: Prostě ten problém začal a jel 250km. Dokud jsem do 100km tak topil alespoň ty boční výduchy, jak jsem vjel na dálnici tak už jen studený všudy. Nevím jakou roli v tom hraje přídavné tropení. Alen podle teploty a spotřeby bylo jasné, že se snažilo zachraňovat situaci. Z dlouhodbého dlediskla topilo auto v z imě na 70 a v létě na 80 vůbec víc. Když problémx začaly, nedostal se na víc jak na 60. A podle spotřeby se asi situaci snažil zachraňovať přídavní bufík.

2013-03-20 21:48:23

gass: Já ti nic nevnucuji jen jsem předeslal co bys mohl udělat, kdyby to, že to netopí nebylo zcela tím termostatem - jisté je, že by se měl termostat vyměnit a je možné, že to po té bude topit.

2013-03-21 14:36:02

no já jsem docela zvědavý ,jak to po té výměně termostatu bude reagovat ... mě to tenkrát po výměně rozhodně pomohlo

2013-03-21 16:16:35

gass: Momentálně mám auto u kámoše v "nemocnici",protože mám ten samý problém,ale to by pro majitele CDI motoru nemělo být překvapení a je snad logické,když auto se ohřeje max na 70 st,že netopí,ať jedeš třista z místa,nebo dvěstě v městě.Ne nadarmo se dává,dle packetu,nezávislé topení.Naštěstí jsem z vesnice a v lese je dříví dost,tak mám po problému.

Prý se ten termostat dá upravit,nebo nějaký fígl,aby se motor, zejména v zimě ,rychleji ohříval.No tak uvidím,co je na tom pravdy,možná se k tomu někdo vyjádří,zda je to blaf,nebo ne!

Petře,co si o tom myslíš ?

2013-03-21 17:45:25

Šolim: O úpravě nic nevím - a jsem přesvědčen že žádná není třeba pokud je vše tak jak má být. Tzn. nejspíše nekupovat ty nejlevnější náhradní díly, ale používat to co do vozidla patří. Nikdy jsem to nepotřeboval řešit - když jsem dal nový termostat, tak se auto vždy ohřívalo - motory CDI cca do 10km jízdy v zimě. Ale když je auto jako W211ohřáté na 40 tak to již topí. Jezdím 3km do práce denně a vždy po 2 - 2.5 km mi auto topí. Pokud není -15 . U ML tomu pomůže i elektrický přihřivač v topení - většina nebo možná každá 211 ho má také. Ale je pravdou že u každého druhého auto to nefunguje - většinu vadné relé nebo spálená pojistka. Navíc pojistky nejsou na standardním uživatelském místě. Jiná diagnostika než stár to nenačte nebo napíše nějakou zhovadilost.

W211 ohřátá na 60 topí také a docela obstojně. Pokud ne je problém někde jinde. Ale jak už jsem psal motor by měl mít kolem 85 st.

2013-03-21 19:08:53

,,Když jsem to nechal stát v garáži a běžet tak teplota dál nevyrostla a chladič byl na dotek studený."

Jestli je v čudu termostat měl by pouštět vodu volně do okruhu a pokud byla teplota na teploměru 50,60 či 70, měl by mít chladič teplotu přibližně stejnou a ne být studený.Máš tam dost vody? U Š MTS (trambus) si poznal úbytek vody tím,že auto přestalo topit. Jen nápad.

2013-03-21 19:29:47

blueabyss: Jo jasan já si myslím totéž.Ono to topí při těch šedesáti,ale není to samozřejmě,jako při správné provozní teplotě,to je jasný.V podstatatě to neřeším,protože vím , že je to termostatem,neboť ještě před čtrnácti dny to bylo O.K.,teplota na 85 st a topilo.Výměna termostatu je muškovka a přál bych si,aby u takovýchto závad zústalo i v budoucnostiDíky

2013-03-21 19:32:37

miris: Jo jo vody bylo dost, to jsem kontroloval. Jinak pokud se nepletu, nádržka má i kontrolu hladiny, takže by to psalo.

Šolim: No to mi právě vrtalo hlavou, když vše bylo v pořádku tak jsem ráno vyjel z garáže a po 400m už šel vlažný vzduch a motor ještě nebyl vůbec ohřátý. Proto mi trochu vrtá hlavou, že i když má 60C tak netopí. Každopádně, termostat se mění a uvidím asi zítra. Ostatně není to starej žigulík, kde bylo vše od pohledu jasné Každopdáně to netopení šlo spolu se snížením teploty motoru z těch 70-80 na těch 60. Tam se to ale drželo ať už jsem jel jakkoliv.

2013-03-21 19:47:54

gass: Pokud ti je to jasné u Žigulika - neměl by jsi mít problém ani s W 211 je to úplně stejné jen místo mechanického kohoutu to spouští selenoid ovládaný ŘJ klimatizace.

2013-03-21 21:28:50

blueabyss: Tak princip je určitě stejný, jen těch hadic čidel a ventilů je krapek více Prostě se Mercedes učím, když už jsem k němu přišel. Ale rozhodně ti šroubovák a kladivo nestačí jako u žigulíka

2013-03-21 21:41:57

gass: no docela dobrý na pobavení,myslím to v dobrém,ale přece když Ti běží auto v garáži,tak nemůžeš očekávat,že se Ti bude hřát jako při jízdě.Já když jsem v klidu,tak se taky tak nezadejchám jako třeba o velikonocích,nebo o vánocích (teď jsem měl na mysli problematiku sexuálního života v mém krásném věku).

Faktem je , že při jednoduchosti Žigulíka to topilo skvěle,ale přirovnání je trochu úsměvné

2013-03-21 21:48:05

Šolim: samozřejmě je mi jasné, že přímovstřik má minimální tepelné ztráty a v garáži na volnoběh bych toho moc nezjistil, jel dobu na 3000ot. a jen jsem sledoval hadice. Na ukazateli teplota 60C a chladič studený. Nedělám závěry, jen konstatuji skutečnost.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7