Fórum - Téma


W211 - Jaké oleje


Fórum E-Class W211 W211 - Jaké oleje

Informace o modelu: Mercedes Benz W211


1  2  3  4  5

2011-08-31 12:56:49

Zdravím,

Zrovna vcera sem si menil olej na svem voze, na postarsim dízlu a byl sem si olej kupovat v Kellyne. Pri prichodu do obchodu bylo vse naprosto normalni, az na pana pred pultem, ktery si do sveho vozu MB, řady E z roku 2006 kupoval olej Starline 10w-40 :D Vim o jeho aute tolik, protoze to byl evidente nejaky lajk, ktery o autech opravdu vedel malo, prvni jeho slova byla, ze "chce olej do svyho auta a vubec se v tom nevyzna", ale ze mu olej vymeni jeho znamy, ktery ho poslal olej koupit ale info mu nesdelil, proto zacal popisovat panovi za pultem, co ma za auto a snad i vsechny jako detaily, jakoby se tim MB vytahoval :D. Ten mu sice nabizel oleje od lepsich znacek, nicmene pan chtel asi setrit.

Tak me tak napadlo, co si kupujete vy ? Jaky znacky ? A jakou viskozitu ? 5w-40 ? Shell, Castrol, Valvoline ? Nebo taky radsi Starline ? :) Menite olej pred zimou na jinou viskozitu, napr. 10w-40 jaro a 5w-40 zima. Zajima me, na co vlastne lidi okolo me jezdí.

Mejte se a diky za odpovedi. Je to spis takovej pokec, nez nejaky technicky rešidlo :)

2011-08-31 13:42:34

0w40 castrol

Svatik  
Svaťa
2011-08-31 14:19:11

5W-40 Castrol Magnatec. Zrovna teď mi to při každým otočení klíčku naskočí na displeji, že mě čeká výměna. Cca za 1000 km. Ale už ho mám koupenej i s filtrem čeká ve sklepě.

2011-08-31 14:35:38

Ja osobne pouzivam oleje Maister... Mercedes je ma ve svym Oil listu a navic je to Castrol v jinem baleni

2011-09-01 14:04:21

castroj je ta největší srajda pánové co existuje.už jsem se nemohl koukat jak si ho všichni vychvalujete.

Dle složení a aditivaci je hodně podprůměrnej.Má ale hezky balení a reklamu což z něj dělá pro mnoho lidí kvalitní ojel

2011-09-01 16:55:15

dovolim si souhlasit s charliem...je tomu asi 14let, co jsem pracoval s kolegou v servisu, delali se tam take zavodni auta etc...on nekomu na mazde repasoval motor, na castrol po par tisicich problem, kdyz to bylo i podruhe...tak nalil mogul a jezdilo se jako o zavod

Dnes vlastne spatny olej normalne asi koupit nejde, jsou dobre a lepsi oleje..

Ja se drzim toho hesla co ma MB pod kapotou: " Mercedes-Benz und AMG empfehlen Mobil1"

2011-09-01 18:11:58

Todle mi nabizeli v MB ale je celkem mastnej pak tam měli k prodeji Helix od shell a spokojenost na 1. mistě a dobra cena

2011-09-02 07:21:28

Miky jak říkáš v dnešní době nejsou oleje které by člověk nalil do motoru a zadřel ho.De spíš o oleje s kvalitnějším základovým (ester,Pao) a meně kvalitním (minerální) olejem

Boužel mají dnes lidé zažitý to že pokud vidí 5w/30 tak je to automaticky syntetickej ojel a mužu vám v klidu říct že např takovej castrol(až na vyjímky 10w60 edge M) syntetiku ani nevyděl.A tak to je u 80% všech olejů

označení 5w30,10w40 .... není označení složení ale pouze viskozity.

Na olejích je taky hodně duležitý přísady které mužou tvořit až 20% složení

Dle mého názoru mezi nejvalitnější patří Mobil 1.

Jinak castroj je ta firma která vždy bojovala za to že hc (hydrokrakované oleje-oleje minerální pouze přečištěné)

může nazývat oleji syntetickými.

2011-12-06 17:36:45

zdracim chlapi. chci sse zeptat koupil sem MB E 250 TD jaky olej by ste mi doporučili a kolik by ho tam mnelo jit??

Dekuji

2011-12-06 18:36:56

Tady http://www.znackoveoleje....-INFORMACE/6-Mazaci-plany si vyberete značku oleje např. podle barevnosti loga - po té kliknete na mazací plán - vepíšete značku vozidla případně i typ nebo jej vyhledáte.

2011-12-06 19:09:50

5w 30 shell

2011-12-06 19:26:57

5W30 je na 250TD je celkem nevhodny- 10W40

2011-12-06 19:56:37

ja jezdim olej Denicol v jsem ho jeste nemenil ale na 99% tam pujde taky jsem s nim spokojenej a jeste tam pridavam Protec

2011-12-06 20:10:00

Než tady popíšete několik stran holými nesmysly pověnujte se sebevzdělávání a možná vás něco napadne. Kopíruji to co už jsem jednou vkládal.

Doporučuji si přečíst třeba toto http://www.uloz.to/7466212/mazivarske-myty-doc možná vám to trošku změní názor. Diskuze o olejích mi někdy připadnou jak debaty odborářů.

2011-12-07 08:01:19

trochu OT ale mjmenuje se to jaky olej, takze to sem trochu patri.. :)

Do prevodovky w211 e320CDI automat - jakej a kolik?

2011-12-07 08:21:22

Tyto oleje viz níže lze použít - na výměnu si nachystej cca 8l oleje - ono zaleží jak to kdo dělá- např proplachy atd.

nech vyměnit také zásuvku - pokud by jsi měl cestu okolo klidně zavolej a stav se. http://www.excar.cz potřebné díly včetně oleje mám.

Fuchs TITAN ATF 4134 Fuchs Petrolub AG, Mannheim/Deutschland

MB 236.14 ATF NAG2VSport A 001 989 68 03 Daimler AG, Stuttgart/Deutschland

Mercedes-Benz Automatik-Getriebeöl Blatt 236.14 Daimler AG, Stuttgart/Deutschland

Mobil ATF 134 Exxon Mobil Corporation, FAIRFAX, Virginia/USA

OMV ATF M plus OMV Refining & Marketing GmbH, VIENNA/Österreich

Q8 AUTO 25 Kuwait National Petroleum Company, Kuwait/KUWAIT

Shell ATF134 Shell International Petroleum Company, LONDON/UNITED KINGDOM

Shell SPIRAX S6 ATF 134M Shell International Petroleum Company, LONDON/UNITED KINGDOM

TUTELA TRANSMISSION STARFLUID 7S PETRONAS LUBRICANTS INTERNATIONAL, KUALA LAMPUR/MALAYSIA

enougher, 2011-12-06 19:26:57 napsal:

5W30 je na 250TD je celkem nevhodny- 10W40

2011-12-07 17:28:17

proč myslíš že nevhodný??? ja taky našel ten Shell Helix Ultra AB 5W-30

alebo Mobil turbodiesel 0W 40??

2011-12-07 18:32:43

Nejprve je nutné zdůraznit, že viskozitní údaje nemají nic společného s kvalitou či životností oleje, ani s kvalitou mazání, ani s tím, zda je olej syntetický, minerální či nějaký jiný. Viskozitní údaje podávají informaci o tom, jak lehce či obtížně lze olej dopravovat na potřebná místa, jak moc je olej tekutý, řídký či hustý. Odborně se tomu říká čerpatelnost a viskozita oleje. Čerpatelnost oleje se měří při záporných teplotách až -35°C, viskozita se měří při 100 °C, tedy přibližně při provozní teplotě oleje.

Zimní číslo

Viskozitní specifikace má většinou tvar např. SAE 15W-40, SAE 5W-40, SAE 0W-30 apod. První číslo udává vlastnosti oleje při nízkých teplotách, tj. čerpatelnost oleje. Čím je toto číslo nižší, např. 5W či 0W, tím bude olej tekutější v zimních mrazech a tím lépe ráno nastartujeme studený motor a rychleji se také olej dostane na všechna potřebná místa. U studeného motoru to v zimě může u oleje SAE 15W-40 trvat třeba i 20 sekund, zatímco u oleje SAE 0W-30 při stejných podmínkách pouze 1 sekundu. Dnes se stále více prosazují motorové oleje s co možná nejnižším zimním číslem. Důvodem je lepší ochrana motoru při studených startech, kdy na kritických místech motoru není ještě dostatečné množství oleje.Čím dříve se motor celý promaže, tím méně trpí a tím se zvyšuje jeho životnost.

Letní číslo

Druhé číslo informuje o viskozitě oleje při přibližně provozní teplotě oleje. Čím je toto číslo vyšší, tím je olej při provozu automobilu hustší a tím větší klade odpor proti vzájemnému pohybu třecích ploch. V dobách jednosezónních olejů se udávalo pouze toto číslo. Jestliže tedy máme oleje SAE 15W-40, 10W-40 a 5W-40, při provozní teplotě budou mít všechny tyto oleje stejnou viskozitu a nebude mezi nimi v tomto směru žádný rozdíl. Rozdíl bude pouze v tekutosti a čerpatelnosti při nízkých teplotách.

Viskozitní index

Většinou platí, že čím je rozdíl zimního a letního čísla větší, tím má olej vyšší viskozitní index. Ten udává jak se mění viskozita oleje s teplotou. Větší rozdíl a vyšší viskozitní index znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší. V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak, výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje. Oleje, např. SAE 10W-50 či 10W-60, jsou určeny pro motory soutěžních vozů, které jsou tepelně velmi namáhané, zejména díky vysokým otáčkám motoru. V motorech, i s turbodmychadlem, s běžnými nebo i mírně zvýšenými otáčkami je použití těchto olejů zcela zbytečné.

Spotřeba paliva

Čím nižší je viskozita oleje, tj. čím je olej řidší, tím kladou pohybující se součásti motoru menší odpor a tím je nižší spotřeba paliva. Nižší zimní viskozitní číslo zabezpečí úsporu paliva se studeným motorem a nižší letní číslo pak úsporu paliva při provozní teplotě motoru. Z těchto důvodů lze jen doporučit používání nízkoviskózních olejů, tzv. lehkoběžných, např. SAE 5W-30 s doporučenou výkonovou specifikací. I když jsou tyto oleje dražší, extrémem jsou třeba longlife oleje SAE 0W-30, úspora paliva většinou vše vynahradí. Nevýhodou lehkoběžných olejů je mírně zvýšená hlučnost motoru a možnost vyšší spotřeby oleje. U automobilů s krátkým ročním proběhem (do 10 tis. km) či pro převažující mimoměstský a dálniční provoz je pak ekonomicky účelné volit oleje např SAE 10W-40 nebo 15W-40. Tyto oleje je dobré také zvolit v případě zvýšené spotřeby motorového oleje, kdy pomohou dotěsnit píst ve válci a mohou tak přispět ke snížení spotřeby oleje.

Ing. Jaroslav Černý, CSc.

Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha

jaroslav.cerny@vscht.cz

Tak si tam každý dejte co uznáte za vhodné

2012-02-23 18:13:20

diky za vsechny odpovedi, ja sem misto starline zacal lejt castrol a zatim zadny zmeny, vymenil sem prvni rundu driv aby se ten starline vyplachnul ale zadny zmeny nejsou, ani lepsi, ani horsi. dokonce sem i zjistil ze kellyna je fakt docela dost draha...nasel sem si eshop kde maji castrol za polovic cenu : www.czoil.cz ( ne ze bych chtel delat reklamu)...navic maji osobni odbery v praze, takze usetrim jeste na postovnym.

diky moc za odpovedi, mejte se

2012-02-23 19:15:03

já používám Castrol SLX Professional Powerflow LongLife III (5W-30)


Odpovědět

1  2  3  4  5