Fórum - Téma


W211 - Hydroměnič


Fórum E-Class W211 W211 - Hydroměnič

Informace o modelu: Mercedes Benz W211


1 ......... 2  3  4  5  6

2014-03-30 17:16:35

ivanh: Podle mne je problem v tom ze neni vyvazeny menic

uz jsem to tady jednou zazil...

2014-08-21 17:39:39

w11 trha

2014-08-21 19:42:06

e320marian: Neviem ako mám chápať tento príspevok....konštatovanie? Fakt je že do dvojky to stále za studena trhá. Technik v mercedese mi povedal že ma rovnakú prevodovku a robí mu to tiež, že to nemieni riešiť a nech si zvyknem. Tak neriešim, už to stálo dosť peňazí.

2014-08-25 13:06:18

Mám taky problém související s tímhle tématem - najeto cca 340tkm, a převodovka už delší dobu cuká. Respektive asi ne přímo převodovka, ale měnič - samotné řazení probíhá hladce, v podstatě neznatelně, ať to jenom šimrám, nebo dám podlahu. Potíž ale je skoro neustálý pocukávání a kolísání otáček. Při pomalé jízdě po rovině to moc znát není, při rychlejším tempu na dálnici taky ne, ale pokud jedu například 50 - 100 do kopce, otáčky pořád houpou o cca 200 - 300ot nahoru a dolů, někdy s frekvencí třeba 2 sekund, někdy tak rychle, že celý auto vibruje. Obvykle je nejlepší na to na pár vteřin šlápnout a to problémový pásmo rychle přeletět, ale ve měste to nejde. Podle projevů mi přijde, že zlobí překlenovací spojka měniče a spíná/rozepíná, jak se jí zachce. Dá se nějak, ať už mechanicky, nebo diagnostikou, seřídit její spínání, nebo je měnič na výměnu ? V případě výměny, je třeba nějaký speciální vybavení, nebo to jde zvládnout doma ? (dělal jsem třeba feldu, oktávku, bmw 525, Ladu Niva..., vše samozřejmě s klasickou spojkou a mechanickou převodovkou ). Jinak olej v převodovce jsem měnil dvakrát (jednou po koupi před 30tkm a podruhý teď), sám doma, takže jenom ze skříně + odpojit trubky a vyfouknout z chladiče a nechat měnič krátce cucnout z kanystru, aby se z něj aspoň něco vytlačilo, olej Mogul ATFIIIG, chování převodovky se po celou tu dobu znatelně nezměnilo.

Díky, Ondra

2014-08-25 14:26:39

bery: lze přezkoušet diagnostikou - origo (umožní vypnutí překlenovací spojky) S největší pravděpodobností se jedná o vadu měniče - překlenovací spojka(příznak je typický)

  • ve městě by mělo stačit ubrat plyn a drnčení by mělo zmizet

2014-08-25 15:11:12

Jo, to je přesně ono, stačí přidat nebo ubrat a skoro to zmizí, ale kromě nepohodlí to samozřejmě zvyšuje spotřebu. Umí to tou diagnostikou přezkoušet, případně zachránit, někdo z Prahy nebo okolí ? Na kolik by kdyžtak vyšel novej nebo prostě aspoň funkční měnič ? Je potřeba k výměně diagnostika, nebo ho stačí prostě přehodit jako spojku u manuálu ?

Díky

2014-08-25 15:31:26

To se vezme, udělá a je to hotový Diagnostika potřeba je - pokud tedy chceš aby to dobře fungovalo.

2014-08-25 15:57:15

A na kolik teda ta sranda orientačně vyjde ? Jak jsem psal, pokud samotná výměna není složitější než výměna spojky u manuálu, zvládnul bych to doma, ale netuším cenu materiálu a nastavení diagnostikou. Ta Praha a okolí samozřejmě není podmínkou, když bude třeba, holt zajedu i někam dál.

Díky

2014-08-25 17:59:11

bery: To musí sdělit ten kdo to bude opravovat - každý má jiné postupy jiné ceny.

Jsou repasovné měniče - dobré a špatně, drahé a laciné.

Potom je originální díl - většinou záruka úspěchu - ten bych použil já a to je důvod, proč to opravovat nebudu

Dále záležíí i na tom co z toho měniče po jeho demontáži člověk vyleje - pokud je to metalíza, tak je to na revizi celé převodovky včetně rozvaděče. Tzn pokud někdo napíše předběžnou cenu 15 - 50 tisíc nebude to nic zvláštního.

Bohužel měnič jde ruku v ruce s celou převodovkou.

Zatím ani nevíme typ namontované převodovky, tak je těžké vybrat díl pro případnou opravu.

Jinak olej Mogul ATFIIIG nebude mít nejspíše normu 236.14 tzn, že se mi pro převodovky které se montovaly do W211 zdá zcela nevhodný, ale mohu se mýlit.

Nikde prostě nevidím - MB - Approval 236.14

Klasifikace, specifikace:

GM DEXRON III G

Allison C-4

Ford Mercon

CATERPILLAR TO-2

Voith 55.6335 (DIWA a Midimat)

ZF TE-ML 02F, 04D, 17C

ZF Lenksystem TE-ML 09A, 09B

MAN Standard 339 Type F

2014-08-25 18:15:29

ahoj, mam otazku,pani,spony v oleji znamenaju co? z coho su? dakujem

2014-08-25 18:26:16

eroero:

pertinax - cuprexid - plast : lamely ložiska

železné - hlinikové - bronzové: ozubení, koše, ložiska, vymezovací podložky

gumové - z pístů

2014-08-25 18:44:48

blueabyss:

dakujem, ako kovove nevyzerali ale ci boli gumene alebo pertinaxove to neviem. po celkovom preplachu radila prevodovka perfektne,ale po dvoch dnoch uz zasa za studena trha,ked sa zahreje uz radi dobre. mas s takymto niecim skusenost?

2014-08-25 18:58:01

za studena - při jakých otáčkách motoru je to jen do 1500? Při jaké rychlosti? Vypisuje diagnostika nějaké chybové kody?

2014-08-25 19:07:10

blueabyss:

ano pri otackach do 1500, pri radeni 1-2-3 a aj smerom dole. niekedy namiesto aby potiahol rychlost,vyradi na vyssiu,hned zasa podradi naspat,samozrejme s trhnutim, a potom uz taha rychlost do vyssich otacok. .diagnostika nevypisuje ziadnu chybu. niekedy pri ustalenej rychlosti jemne kolisu otacky a citit,ze auto sa hojda dopredu dozadu.po par km uz to uz nerobi

2014-08-25 19:18:41

Stále stejné příznaky a chyby různé - je to poměrně časově náročné zjistit pravou příčinu.

Může to dělat selenoid překlenovací spojky, samotná překlenovací spojka, rozvaděč - stejně tak i poškození košů nebo netěsnost součástí převodovky.

Dalším možným problémem je i chod motoru - respktive vstřikovací dávka paliva - méně obvyklé. To jsou problémy, které po netu nelze řešit.

2014-08-25 19:28:44

blueabyss:

dakujem, ta preklenovacia spojka sa tu prebera dost,ale stale nerozumiem co to vlastne je. je to vlastne ten hydromenic ci nieco v nom alebo pri nom?

tie spony by sa tam objavili aj kedy bola chyba davkovanim paliva? lebo nedavno mi hodilo do nudzaku ked som stal na krizovatke,diagnostika nemala ziaden zaznam o tom a mechanik spomenul nieco o davkovani paliva. a davnejsie mi hodilo do nudzaku ked som preradil z R do D a hned pridal plyn. to urobilo asi 2x

2014-08-25 19:41:11

eroero:

překlenovací spojka

http://www.mercedesclub.c...select=66298#message66298

pokud je vada motoru špony s tím nemají nic společného

pokud auto přejde do nouzáku - slušná diagnostika to načte jako závadu uloženou - slušná diagnostika je pro MB diagnostika originální

Je třeba sledovat skutečné hodnoty ja v jednotce u tebe CDI tak v EGS

2014-08-25 19:49:32

mechanik ma origo diagnostiku.len ja blbec teraz ma napadlo,ze nieco robil a mal odpojene nejake cidla a ja som mu az potom povedal o nudzaku,a kedze vsetky odpojene cidla mali zaznam, nevedel ktore hovori o nudzaku...ale dakujem ti za info,pri najblizsom preplachu pozriem tie spony

2014-08-25 20:21:25

Tak mu řekni, že když klikne u zobrazené závady na lupu - vidí kdy závada nastala poprvé a za jakých podmínek a kdy se závada projevila naposledy a za jakých podmínek. Dále lze vyčíst kolikrát se závada projevila. To vše je načteno v řídící jednotce od posledního výmazu.

2014-08-25 21:29:58

ok,dik. ale to budem musiet pockat do dalsieho nudzaku,lebo vsetko vymazal.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6