Fórum - Téma


W211 - ESP a Speedtronic


Fórum E-Class W211 W211 - ESP a Speedtronic

Informace o modelu: Mercedes Benz W211

Diskuze o vozidlu

2003 W211 Sedan 5.5 V8

12 diskuzí

Výkon motoru 350 kW (476 PS) . Točivý moment: 700 Nm (516 ft/lb) . Palivo benzín. 5-rychlostní Automatická převodovka. Motor 5 500 ccm (336 cui), 8-válec, Vidlicový, M113.990(AMG55).



2015-07-31 00:02:21

Nějaké zkušenosti? Cca před měsícem se mi při jízdě rozsvítila závada Speedtronicu a ESP, zaroveň s tím je odpojen plynový pedál. Auto je schopné dojet pouze na volnoběžné otáčky. Diagnostika hlásila chybu škrtící klapky, v servisu mi bylo řečeno, že je možné že díky ní nahlasí systém tyto poruchy. Klapku jsem koupil (jetou) vymenil, auto tři dny normálně jezdilo, dnes opět stejný problém. Je možně že tento problém vzniká přepětím či podpětím baterie, hlavní baterie není originál, tak mě zajímá, zdali mám jít koupit novou do MB a nechat jí tam nastavit? Nesetkali jste se s tím někdy? Díky za odpověď. Honza

JirkaH  
Jirka
2015-07-31 07:56:08

begast: Ahoj, díky chlapům v fora vím co slabá baterie dokáže nadělat problémů, Já měl například starší baterii 125ah a bylo to málo. Když ti řeknu že jsem si na parkovišti pustil hodně nahlas CD a shasnul mi motor. To jsem byl pěkně vykulunej. Tak mi tady na foru poradily, jedině baterii AGM . Já jsem koupil BOSCH S5 AGM 95Ah/850A , pravá+, 353x175x190 BO 0092S5A130. 5490,- Tohle zařízení dokáže točít 95ah po dobu 20 hodin. Koupil jsem si k tomu ještě pulsní nabíječku jinak to nenabiješ, kdyby bylo někdy potřeba. BOSCH C3 6/12V 3,8A nabíječka invertorová automatická BO 0189999030 1230.- Dají se s ní nabíjet i normální baterie. Je to dost peněz ,ale máš jistotu že když se ti něco pokazí , tak to není proudem. Pokud to máš nadupané výbavou , tak to kup. Viděl jsem i VARTU start- stop AGM za 5000, ale to je na tobě. Třeba bude díky proudu opraveno. Na požádání pošlu spolehlivé stránky.

2015-07-31 12:22:07

JirkaH: točít 95ah po dobu 20 hodin. ?

JirkaH  
Jirka
2015-07-31 12:50:03

mess: Ahoj, kapacita Ah/20hod 95 to udávé výrobce třeba od VARTY. jj, je to k smíchu to žádnej starter nevydrží. Přijedeš do kempu, máš puštěnou lednici, televizi nebo děcka video , k večeru do toho nějaký to světlo , popíjíš, nějaký ty karty pivko do 3.00. No a pak ráno normálně nastartuješ s tou puštěnou lednicí. Jsou to batarie Start-stop. Při normálním provozu si nechá líbit hodně. Puštěný parkovačky do rána to ta baterie vůbec neřeší. Má zkušenost. Hezký víkend

2015-07-31 12:57:33

JirkaH: Ja bych řekl, ze to je 95A pod dobu 1h. Resp. 1A po dobu 95h. Žádných 20A bych tam nepletl.

JirkaH  
Jirka
2015-07-31 13:22:38

mess: Tak dalece do toho nevidím , asi máš pravdu, ale stejně se mi to zdá málo. Normální baterie se nabíjí 9.5 amperama 10 hodin AGM baterie se nabíjejí pulzní nabíječkou. Nedávno jsem nabíjel obyč. baterku právě tou pulzní nabíječkou a nabíjel jsem ji na 100% asi 24hod., až do rozsvícení diody O.K. AGM jsem ještě nedobíjel. Rozhodně nechci psát nějaké bludy , abych nebyl za jitrnici. Rád se poučím. Rozhodně je AGM proti normálu pěknej mazec. A už si jinou nekoupím.

2015-07-31 14:52:41

jirkah: Jo tak.

2015-07-31 16:08:00

Mě právě bylo řečeno, že bez origo baterie a jejího nakódovaní bude elektronika zlobit pořád. Takže origo je jasná volba cena srovnatelná, a když tak jim to tam můžu bez problému omlátit o hlavu :D

2015-07-31 23:15:55

begast: Když to je divné, chce to mít jistotu, tohle je dost málo indicii na to hned kupovat baterku nee? Prepokladal bych, ze se obycejna baterie misto AGM v takovem aute akorat drive znici. Jaka ja tem abterie a jak dlouho? Merili jste ji?

2015-07-31 23:27:43

Mam tam vartu 95Ah, nejsem si tim taky jisty, ale zase nepredpokladam, ze bych opet koupil vadnou skrtici klapku. Jeste jsem nemeril, zitra vymenim za jinou z dalsiho auta a uvidim. Diagnostika dnes hlasila chybu: P202e ridici ventil skrtici klapky. Tak jsem fakt v pasti.

2015-07-31 23:41:10

Tak pochopil bych, ze to v dusledku vadne baterie odpojilo vyhrev sedadel radio a nesmysly, tohle se mi moc nezda. Zkus vymenit.

2015-08-01 00:12:58

Vadná baterie to dělat může - důvod - při startu klesne napětí pod hranici funkčnosti jednotek cca 7-8V. V důsledku toho je v tomto okamžiku rozhozeno základní nastavení klapky - kterou si jednotka víceméně kontroluje při každém zapnutí zapalování.

Pokles napětí může způsobit to že jednotka nezná polohu klapky i přesto že motor nastartoval.

U W 211 je akumulátor řízen jednotkou BSG - při jeho podpětí je sigalizace na KI symbol baterie modře (bíle ) kritický stav červeně. Není pro provoz až tak zcela nutné akumulátor parametrizovat - jak se to dělá i bez diagnostiky jsem zde již vkládal.

Chybové hlášení které uvádíš je emisně relevantní závadou - nemělo by mít nic společného s ESP.

Chyba v ESP může být taktéž inicializována vadnou baterii - ale při jízdě pokud vozidlo dobijí ????´= pokud je vadná baterie samotné dobíjení to auto neutáhne.

Životnost olověné baterie VARTA v nabušené W211 bývá max. 2 roky - zabije ji hluboké cyklické vybíjení na které tato baterie není stavěna.

Načti vozidlo diagnostikou MB star a předpokládám, že se vše vyjasní. Diagnostikou kterou bylo vozidlo načteno = jen OBD cody - mnoho tam k tomu co píšeš chybí. Zcela jistě se nemůže zobrazovat jen jeden chybový kód. Další chyby musí být v jednotkách distronic, esp, sbc. ...........


Odpovědět