Fórum - Téma


W211 - Dobíjení


Fórum E-Class W211 W211 - Dobíjení

Informace o modelu: Mercedes Benz W211



2013-11-01 12:16:58

Ahoj všichni, potřebuji opět poradit. Před 14 dny mi začala v autě E 270 CDI svítit červená kontrolka baterky s hláškou jeď do servisu. V servisu zjistili, že baterka nedobíjí a dávali nějaké nové relé do alternátoru. Týden byl klid a najednou se mi ta červená kontrolka objevila znovu. Teď se ale objevuje jen cca po 2 dnech, tzn. 2 dny v pohodě a 3.den se rozsvítí. Když vypnu motor a vyndám klíč a pak znovu nastartuji, tak se neobjeví. Byla jsem v servisu, když zrovna svítila, oni měřili dobíjení a baterka dobíjela. Můžete mi prosím někdo poradit nebo dát tip, co by to mohlo být? Díky.

2013-11-01 14:27:30

monika: Ve voze jsou 2 akumulátory - jeden z nich bude nejspíše vadný - přezkoušeli technici oba dva?

2013-11-01 15:22:42

blueabyss: Na tu druhou baterii jsem úplně zapomněla. Ale kdyby byla úplně špatná, tak by mi ta kontrolka přece nesvítila jen občas, ne? Nebo?????

2013-11-01 15:44:59

No ona se asi stačí dobít a vzhledem k tomu, že je možná špatná tak se zase rychle vybije - ale předpokládám, že jsi s tím byla v servisu tak to vše prověřili - pokud ne zkus jiný servis, který ví že tyto vozy mají duál battery systém. Já to po netu změřit nedokáži.

pokud by jsi servis nechtěla měnit nechť se podívají alespoň na tento dokument - třeba na něco příjdou.

http://www.mercedesclub.c...manual_download.php?id=92

2013-11-01 16:21:15

blueabyss: fajn, díky, zajedu tam ještě jednou a nechám přeměřit tu malou, uvidíme, co to ukáže. Popř. ať jí dobijou a uvidíme.

2014-08-09 10:28:48

Dobrý den vespolek, mimo jiných problémů akutně řeším dobíjení u W211 320cdi. Auto začalo hlásit chybu dobíjení a po několika startech a ujetí cca 70km s touhle hláškou už pochopitelně nešlo nastartovat. Po odpojení a nabití baterky v kufru už se hláška neobjevila, normálně startuje, ujelo dalších cca 70km. Takže částečně dobíjí, ale radši bych, kdyby nedobíjelo vůbec a dala se tak snadno objevit chyba - totiž, baterka má v klidu cca 12,2V, po startu napětí tak půl minuty stoupá bez téměř ohledu na odběr spotřebičů (trochu vliv mají otáčky ) a jakmile dosáhne 13,75V, začne zase padat a po několika minutách běhu se zapnutými všemožnými spotřebiči klesá třeba i na 11,7V, dál už jsem to vybíjet nezkoušel. Po dalším startu se situace opakuje, bez ohledu na stupeň vybití napětí na chvíli vyleze a zase spadne. Altík jsem odmontoval (ale z auta nedostal, není kudy), sundal regulátor a na stole mi s použitím zdroje a žároviček přišla jeho funkce v pořádku, uhlíků je taky ještě zhruba polovina, po montáži zpět do auta pochopitelně žádná změna. Takže vzhledem k tý chvíli dobíjení po startu tipuju, že v diodách altíku to nebude, ale nevím, jestli utíkat pro novej regulátor, nebo má tohle auto něco jako řízený dobíjení a problém může mít původ úplně jinde ? Pokud by problém byl mezi regulátorem a nějakou jednotkou, která mu dává povel k nabuzení altíku, jde to nějak přemostit a dobíjet pořád natvrdo na 14V jako v běžným autě bez řízení dobíjení ?

Díky za každou rychlou radu, Ondra

2014-08-09 11:27:52

bery: Trochu teorie. Bateria sa sklada z clankov olovo/kyselina. Napetie naprazdno 2.08 - 2.1 V x 6 = 12.6 - 12.8 podla konstrukcie a veku. Takze ta je v poriadku. Ja mam W210 s 800 000 km a bez poruch Na predoslom aute som mal poruchu dobijania bez upozornenia kontrolky a auto zhaslo. Tak som kupil digi voltmeter (cina za 10eur)a do Medvedika namontoval na pevno do predneho popolnika. Napetie po otoceni klucika 12.1, to uz je s odberom zhavicov. Start 10.5 V a do 10s napetie 14 V. Mam to tak namontovane uz roky takze z mojho pohladu je to regulacia. Zo skusenosti sa ta meni bezne. Mato.

2014-08-13 01:00:54

matootam: Díky, jakožto elektrikář tohle chápu, akorát u mercedesu vždycky očekávám nějaký složitosti navíc, tak se radši na všechno ptám. Opakovanou demontáží, vyčištěním kontaktů a proměřením, jsem si jen ověřil, že opravdu odcházel regulátor. Dobíjení funguje úplně stejně jako třeba ve favoritu, v principu tam nic složitějšího není, jenom sundání/nandání řemenu a výměna regulátoru, když altík nejde skrz nápravu vytáhnout ven, je celkem peklo.Po výměně za novej už to dobíjí v pořádku a já se můžu věnovat řešení dalších z řady závad :-/

2014-08-13 01:55:38

bery: Nazdar, co myslis tym ze v Mercedese cakas vzdy nieco zlozitejsie ?

MOja skusenost je ze je to vlastne ako u ostatnych automobiliek.

Alternator, starter to su veci objemnejsie a pri ich oprave, nie castej, je treba vymontovat este aj nejake to rameno aby to clovek dostal von. No znalci v opravarenstve mi tvrdia, ze to robia naschval ! A to vazne. Napriklad mam W211 a nerozumiem preco si nemozem jednoduchym sposobom vymenit obycajne ziarovky. A chalan tvrdi, ze je na to v automobilke zriadeny tim ludi ktory sa staraju o to ako zakaznika prinutit ist z kazdou volovinou do servisu. Tie ziarovky som nakoniec vymenil, ale nadaval som jak pohan, ze preco neposunuli tu nadrzku na vodu a to ABS o centimeter dalej.

Oni na to maju pripravky a tie si chrania. Dokonca chalan tvrdi ze v W212 je to tak, ze mas oddelene nadrzky na vodu a olej od motorovej casti a ta sa neotvara len cez servisny kod aby si tam neliezol

PS: mam este starucku W210, tam je takmer vsetko dostupne. Ma uz nabehane cez 800 000 km a repasovane vstreky, vymeneny starter a spojku. Inak vsetko fachci po starom. Auto sa uz davno da urobit na cely zivot, ale co by vyrobcovia robili keby si jazdil na 30 rocnom ?

M.

2014-08-13 08:43:40

matootam:

Kde na to ti tvoji rozpravkari chodia?

http://eblog.mercedes-ben...8_5616_3744_10c185_07.jpg

Vidis tam niekde oddelene nadrzky na vodu a olej? Su tak isto ako u vsetkych

Tak isto neviem, preco by si si nemohol vymenit ziarovky na w211. Miesta je tam celkom dost.

2014-08-16 01:25:53

messy: No som rad ,ze chalan nema pravdu. Ale aj tak mi nieje jasne ako sa na nom vymienaju ziarovky Na mojej 211 treba v pravo vymontovat nadrzku ostrekovaca a v lavo ABS, inak sa tam nedostanes ...

M.

2014-08-16 08:23:38

matootam: Nevím, jestli je velký rozdíl ve W211 270 /mám já/ a Tvojí W211 320, ale u mého auta se určitě nic nevymontovává. Vzhledem k tomu, že mi žárovky odchází poměrně často, tak to vím přesně. A nádržka odstřikovače je taky trošku někde úplně jinde, ale určitě ne v blízkosti světel .

2014-08-16 21:57:07

monika: Nazdar, nasiel som obrazok toho mojho E200 http://ipocars.com/imgs/a...gance_auto_2004_2_lgw.jpg

Tam vidis ako to mam rozlozene a aj to ako presne za reflakmi zavadzju v lavo ABS a vpravo nadrzka. Takze tam ruku nedostanes. Mato.


Odpovědět