Fórum - Téma


W211 - Chyby ESP a ABS


Fórum E-Class W211 W211 - Chyby ESP a ABS

Informace o modelu: Mercedes Benz W211


1  2  3  4  5

2013-04-29 11:20:34

z casu na cas sa mi objavi hlaska 'ESP inoperative'. zaroven s tym 'Runflat indicator inoperative' a v pripade pokusu o pouzitie tempomatu aj 'Speedtronic inoperative'. sprevadzane je to svietiacim zltym trojuholnikom. auto sa sprava nadalej normalne a po restarte je vsetko ok.

v zime na zimnych 16" sa mi to nestalo ani raz. odkedy som prezul na 18" a hlavne po otepleni v poslednej dobe je to skoro pocas kazdej jazdy.

na zahranicnych forach pisu o tejto zavade pomerne casto a na 90% ide o chybu rychlostneho senzora na nikektorom z kolies. to vysvetluje aj zlyhanie vsetkych troch systemov naraz.

prosim o radu, daju sa tie senzory vycistit? kde ich najdem a ako ich spoznam?

2013-04-29 12:45:36

naffots: spis to vidim na nevhodna kola...respektive ze jedno ci vice kol jsou na obvodu rozdilna ( prumer kola )...to by vysvetlovalo, ze na 16" to bylo OK, cili senzory budou OK.

2013-04-29 12:54:20

naffots: Přikláním se k názoru Mikyho,protože dáš-li větší kola zmenšuje se obvodová rychlost a může docházet k mylnému vyhodnocování?!Na druhou stranu,ale W 211 má povolená kola 16"-18"

2013-04-29 13:27:02

kolesa su tam original, je to sportpaket a sedi to aj na manual...

minuly tyzden som bol na vylete 2x 300km a nestalo sa to ani raz. v piatok cestou z prace 2x....

hneva ma to, je problem tie senzory najst?

2013-04-29 13:40:09

naffots: Je mi jedno zda original...jde o to, aby byly vsechny ctyri kola shodna. Tzn i stejne pneu.

Tim c pises s tou frekvenci vyskytu chyby...to zrejme bude jinde problem. Nech nacist psmset zavad.

Senzory nikterak nevycistis...maximalne muzes vyndat cvicne zadni poloosy. Na tech jsou signalni krouzky a ty ureznou. dobra zprava je, ze se jiz daji koupit a nestoji moc. Prekontroluj take vule v loziskach prednich kol.

2013-04-29 13:51:39

mhm, to je na mna troska vela a auto je v zaruke, len sa mi kvoli tomu nechcelo jazdit do servisu. pneu su samozrejme rovnake, ale presne podla tabulky, cize vpredu 245/40 a v zadu 265/35

2013-05-12 21:49:15

Zdravim naffots,

je nejaky progres,alebo nove info ohladom tvojho problemu? Ja mam taky isty na GLK X204:

V zime na kolesach 235/60 R17 obutych na prednej aj zadnej naprave nebol ziadny problem. Po prezuti na letne, 235/50 R19 v predu a 255/45 R19 v zadu, sa pri kazdej jazde objavi Runflat indicator inoperative, zlty trojuholnik...

Tiez som myslel, ze su to kolesa, pretoze medzi prednym a zadnym kolesom je rozdiel v obvode cca 3 cm, s tym,

ze zadne je mensie. U mna je tento rozdiel sposobeny aj tym, ze predne pneu su nove a zadne uz dozivaju.

Tieto kolesa su samozrejme na x204 povolene podla manualu. Bol som si isty, ze ked kupim nove pneu /aspon dozadu/, ze to bude v poriadku. Ale dal som si tu namahu a obul zimne 17ky, a vyrazil... Cakal som, ze sa znama chyba neobjavi, ALE po cca 15 min. jazdy to tam bolo zase. Takze klasika, vypnut zapalovanie, nastartovat a... po par metroch zas. Tak znova vypnut-zapnut, restartovat runflat, a chyba opat...

Kolesa su v poriadku, tlaky v nich tiez...

Znova som restartoval, a ostal stat na mieste s nastartovanym motorom. A zrazu sup, zlty trojuholnik, Runflat indicator inoperative A auto stalo na mieste, kolesa sa netocili... Tento pokus som urobil este viac krat. Chyba prichadza aj pri stojacom vozidle! To kedy pride, zalezi zrejme od zohriatia (motora). Aj pocas jazdy, kym sa auto zohreje cca 15-20min, chyba nepride, ked je uz zohriate, staci par minut resp. par sto metrov po restarte, a je to tam...

Takze s kolesami problem nie je. Ani so snimacmi rychlosti otacania kolies L6/1,2,3,4 :)

Problem suvisi zrejme s teplotou.

Bol som aj v MB na diagnostiku,ale bohuzial este pred vymenou kolies za zimne... Tam mi povedali,ze to budu asi kolesa... Myslim ze nie...

Navrhy ?

PS: Podozrievam dve veci /pre znalcov/ :

1, N30/4 - Riadiaca jednotka ESP, - ulozena v motorovom priestore, kde sa riadne prehrieva /A204 545 52 32, resp. A204 901 23 00/

2, B24/15 - Snimac priecneho a pozdlzneho zrychlenia /A005 542 19 18/

Dakujem za kazdu radu.

2013-05-12 22:05:53

emmx: Ve Tvem pripade oprav kabelovy svazek u N88 - rj kontroly tlaku v pneumatikach. Zkratit kostrici kabel... Zajed nekam kde tomu rozumi a oni si s tim jiste poradi.

2013-05-14 12:23:43

miky: Ahoj Miky. Dakujem za rychlu odpoved :)

Co sa tyka znacky MB, som iba novacik/zaciatocnik, pretoze auto mam iba cca 6 mesiacov, takze sa ucim...

/Vlani kupene z Nemecka, najazdene cca 70tis. km/

Ostal som vsak prekvapeny Tvojou odpovedou, myslel som si, ze ja v aute N88 nemam, tak som to preveroval:

1, v palubnom pocitaci v menu 'Service' mam polozku 'Tire pressure', ale nezobrazuju sa mi tlaky v jednotlivych kolesach, iba 'Runflat indicator active, restart with OK'

2, v kolesach nemam senzory A69/1,2,3,4

3, jednotka N88 ma byt podla schemy napajana cez poistku f70 (5 Amper) zo zadnej jednotky SAM (N10/2) - tuto poistku nemam

Na zaklade toho si myslim, ze N88 nemam instalovane, takze tam by problem nemal byt.

Runflat u mna funguje iba na zaklade senzorov rychlosti otacania kolies L6/1,2,3,4, ak sa nemylim.

Urcite to bude vyzadovat dalsiu diagnostiku na STAR. Stale podozrievam B24/15-senzor priecneho a pozdlzneho zrychlenia, pretoze ten vykazoval nejaku chybu, ked som bol na diagnostike v origo servise MB.

Este som uvazoval, ci by sa to nedalo riesit aktualizaciou softveru / firmveru riad.jednotky ESP?

Pripomeniem, ze na prichod chyby ma vyznamny vplyv teplota...

Dik za rady.

2013-05-14 22:17:32

emmx: To vis no tady nikdo kristalovou kouli a telepatii nedisponuje...to bys priste mohl dat VIN vozu. Jinak je to plytvani casu

Pokud mas pouze RDW, je pravdepodobne ze to bude souviset s chybou ABS/ESP. V prvni rade tedy tyto systemy museji byt funkcni a bez zavad. Pokud vis, ze tam zavada byla ulozena, mel jsi ji odstranit namisto psani tady. Az pote muzes resit chybu RDW.

2013-05-14 22:42:25

miky: OK, Miky dakujem za snahu.

2013-05-15 08:29:20

emmx:

2013-06-20 08:03:37

som si definitivne isty, ze problem je sposobeny prehriatim niecoho (RJ?). z toho dovodu sa problem v zime vobec nevyskytoval a mylne som predpokladal suvis a prezutim. pokial su teploty do cca 24 stupnov, tak je to ok a stane sa to sporadicky. pri tychto horucavach 35+, auto rovno po nastartovani zahlasi chybu. mam to 100% odsledovane a potvrdene aj na benzworld.org..

2013-06-23 22:42:02

naffots: Je to presne tak aj u mna. Nema to suvis s kolesami. V tychto horucavach pride chyba po par minutach jazdy. Po znovu nastartovani /resete RJ/ pride chyba uz za par sekund, auto sa nemusi ani hybat... Spekuloval som so spinacom brzdoveho svetla (S9), ale tam asi chyba nebude...

Bez diagnostiky sa asi nepohneme...

Este by som sa chcel obratit na odbornikov na tomto fore: Co hovorite na diagnostiku MB Star C3? Uvazujem o kupe.

Diky.

2013-07-24 10:31:31

caute, novy poznatok a zavada odstranena.

uplna nahoda, bol som si nechat vydezinfikovat klimu ozonom. auto muselo 30 minut bezat nastartovane.

ako som okolo neho chodil, vsimol som si svietiace brzdove svetla pri zaradenom P. neskor som si to este vyskusal a zistil som, ze skutocne mi ostavaju sem tam visiet aj pocas jazdy a pomoze rucne nadvihnutie brzdoveho pedala, teda ide o spinac.

bol som pred dlhsou cestou aj po dialniciach a nechcel som to z bezpecnostnych dovodov nechat tak, tak som hned zasiel do MB, kde diagnostikovali chybny spinac na pedali a tiez chyby speedtronic a ESP, ktore boli vraj tymto sposobene.

spinac vymenili (16E spinac + 70E robota :)

od vtedy sa mi chyba neobjavila a to som presiel uz >1000km aj pri teplotach 33+

2013-07-27 22:44:25

naffots: Dik za info. Si stastny clovek - spinac za 16 Eur. Ja prave drzim v ruke vypis z diagnostiky, kde je uvedena chyba 5162 a 5752, chybny snimac pozdlzneho a priecneho zrychlenia...

2013-07-29 10:16:51

uf, to bude mozno drahsie. kazdopadne, dodnes sa mi to neobjavilo a to uz je fakt teplo. iba som prekvapeny, lebo som si myslel, ze to ma na svedomi rovnaka vec u nas. tak vela stastia a napis potom, ako si dopadol...

2013-08-07 00:55:12

naffots: Vyriesene aj u mna. Bol to snimac priecneho a pozdlzneho zrychlenia a otacania, v schemach oznaceny ako B24/15, cislo dielu A 005 542 19 18. Podla EPCnet tento senzor stoji cca 250 Eur. Nastastie som objavil stranku mbgtc.de, kde som ho zohnal za cca 150 Eur. Z Nemecka mi to prislo za tri dni, tak som to hned doma vymenil. Po vymene je vsetko v poriadku, chyba sa viac uz neobjavila, takze problem s ESP a s Runflat indicator inoperative je tymto definitivne vyrieseny.

Tiez som predpokladal, ze to bude u nas rovnaka vec, ale nakoniec nie... Je to zvlastne, symptomy boli rovnake. Tiez mi stale nie je jasna ta zavislost od teploty. Nastastie to nebola chyba riadiacej jednotky ESP...

2013-12-12 12:20:02

zdravím mam ten istý problém run flat indikátor a poviem Vám že mne sa to cez leto nestalo ani raz ale ked prídu prvé mrazy tak hned to vypisuje po nastartovaní a neviem povedať že kedy lebo sa mi to stane aj hocikedy počas jazdy ked sa dostanem aj kus do šmyku v zákrute.... a mam obuté 225/ .. R16 aj zima aj leto

a niekedy pri nastartovani mi nejde dať páku z parkingu akokeby bola zaseknutá potom vysvieti trojuholník a už aj páka funguje

2013-12-17 09:45:06

Zdravim co se w211 tyce :) tak staci kdyz bude rozdil ve vysce kola a tempomat ti bude i sam vypadavat. Musis mit sirku kol a vysku podle technicaku. Ja jsem jednou dal kola 255/30/18 misto 265/30/18 rozdil asi tak 2-3 mm na vysku a uz byl problem na svete.


Odpovědět

1  2  3  4  5