Fórum - Téma


W211 - Bionafta do 320 CDI


Fórum E-Class W211 W211 - Bionafta do 320 CDI

Informace o modelu: Mercedes Benz W211

Diskuze o vozidlu

2004 W211 Kombi 3.2

12 diskuzí

Palivo diesel. 5-rychlostní Automatická převodovka. Motor 3 222 ccm (197 cui), 6-válec, Řadový.



2015-06-20 13:46:44

Zdravím, máte prosím někdo zkušenosti s jízdou na 100% bionaftu? Nejlépe u motoru 320 CDI - 150 kw. Tankoval jsem ji celé loňské léto a podzim a zatím vše OK, docela jsem i ušetřil, ale trošku se toho bojím z dlouhodobějšího hlediska. Zajímají mě skutečně jen praktické zkušenosti, ne názory typu jedna paní povídala... Díky moc :)

Doli  
Libor
2015-06-20 14:10:48

uricfi: Pokud je auto ve stálém provozu a mění se častěji palivový filtr, tak snad ano. Do svého auta bych to ale nelil...

2015-06-20 15:40:51

doli: Ano, děkuji. To je mi jasné, spíš se mi ale jedná o zkušenosti z dlouhodobějšího provozu. Ve firemních autobusech a kamionech ji tankujeme bez problémů několik let a stovek tisíc km, ale přece jen motor osobního auta je asi trošku citlivější a nenajede takovou porci km... Ale zase se chci chovat ekologicky a ekonomicky, tak nevím, jak udělat dobře. Nerad bych kvůli pár korunám a molekulám CO2 zalepil vstřikovače nebo pokazil cokoliv jiného.

Skyair  
Pavel
2015-06-20 15:44:10

uricfi: Jen upozornění - většina 320CDi má od podzimu 2003 DPF filtr. V tom případě není bionafta vhodná. Viz zde:

http://www.mercedesclub.c...select=68840#message68840

Doli  
Libor
2015-06-20 17:56:04

uricfi: Ano, servisujeme dlouhodobě i auta která jezdí na bionaftu - proto jsem si dovolil se k tématu vyjádřit ( i když já osobně do žádného z CDI motorů - a provozujeme jich myslím momentálně 5 - bionaftu nedávám a nedával bych ). O vstřikovače se ani tak nejedná, zanáší to hlavně filtr, dále pak při delších odstávkách vstřikovací čerpadla ( mám na mysli řadová ).

2015-06-20 18:52:28

Děkuji mockrát za odpovědi :) DPF filtr má ten náš určitě. Myslím, že tím je rozhodnuto, těch pár ušetřených korun mi za to riziko momentálně nestojí. Možná, až bude starší... :)

2015-06-22 09:32:21

100%bio je zlo..davali nam to do kamionu problemy a problemy velka spotřeba do cdi to muže dat jen blazen...co ma dost peněz na repas vstřiku...a pokud maš na mercedes musiš mit i na naftu ..za 31kč a ne za 27 nebo kolik ta sračka stoji...když maš na opice tak musíš mit i na banany...

2015-06-22 13:24:45

heňa: U nás ve firmě to dávají do kamionů i autobusů a absolutně bez problémů :) Neříkám, že ,,nemám na banány", ale jen hlupák by netankoval o několik kč na litr míň, když má příležitost. Právě proto se ptám na zkušenosti, abych víc neprodělal, než ušetřil ;)

2015-06-22 15:23:14

ja na bio taky jezdil s tahačem..zacpany filtry..špatny starty... vřele doporučuju na cdi..a držim palce.. balik na opravu a to se vyplatí

2015-06-22 17:35:19

heňa: A můžu se zeptat, co máte za vozy? U nás DAFy, Scanie, Volva a Iveca.

Iron  
Tomáš
2015-06-22 19:04:22

Tady taky setril manik na nafte, lil tam biohumus a dodelal vstriky, cerpadlo a DPF. Nastesti to bylo u francouzskýho kyble ale i tak prodelal. Mame na firme nákladní MAN a primo servis biohumus zakazuje z důvodu uvedenych v předchozí vete

2015-06-23 07:07:42

uricfi: měli sme scanie euro 5...s močovinou..pak euro 5 bez močoviny ale do tech se nelila bio jen do tech s močovinou..mě to vydrbalo 2krat ale i tak..spotřeba..vykon..měli ji za 20kč litr bia...a normalni naftu..25...na topeni byla přidavna nadrž za kabinou na 12lt. ted mam volvo EEV a tankuju jen normalni naftu a klid. v nakladaku je mi to jedno to si zaplati majitel vysranej motor ale u mojeho osobaku to je muj valčik...a neni to lacinka zrovna...


Odpovědět