Fórum - Téma


W211 - Automat neřadí


Fórum E-Class W211 W211 - Automat neřadí

Informace o modelu: Mercedes Benz W211


1  2  3

2015-01-31 20:10:43

Dnes mě zaskočil problém s automatem, neřadí. Dle Dle Dle mého názoru se rozjíždí na dvojku a na té zůstane, nepřeřadí. Nelze měnit režim W/S ani manuálně stupně, palubní počítač ale žádnou závadu nehásí. Už jsem náznak problému zaregistroval během posledního měsíce 2x, kdy jsme se rozjel a po 200 metrech jsem zjistil, že nepřeřadil. Zastavil jsem, vypnul motor, znovu nastartoval a nebyl problém. Dneska to však přetrvávalo. Ujel jsem asi 10 km a s několika nastartování a pořád to samé.

Výměna oleje a diagnostika proběhla před dvěma měsíci, auto má 180000. Předtím bylo auto neodborně opraveno po lehčím čelním nárazu a od té doby mě občas zlobí věci elektronického rázu. Rádio někdy nehraje, ačkoliv je zaplé, případně nejde měnit hlasitost, parkrát se stalo, že netopil a teď se objevil tento problém. Předem díky!

(270 CDI 2002)

2015-01-31 20:17:41

Ja mám takmer totožný problém. Je potrebná návšteva originál MB servisu na diagnostiku (cca 100 EUR), kde ti presne vyšpecifikujú závadu. U mňa je to postupné odchádzanie riadiacej jednotky automatickej prevodovky. Mám vypočítanú sumu opravy (idem v pondelok) takto: riadiaca jednotka cca 450 eur, výmena oleja a filtra v prevodovke cca 200 eur, práca cca 200 eur, t.j. spolu okolo 750 eur s DPH. Predpokladám, že diagnostika v tvojom aute ukáže rovnakú poruchu. Nedá sa to riešiť mimo servisu MB, pretože programovanie riadiacej jednotky realizujú dáke cez družicu (nerealizovateľné v neuatorizovaných servisoch). A samozrejme aj špecifikácia závady je v MB servise oveľa detailnejšia a presnejšia, ako mimo - mám to overené. (ja servisujem môj MB u svojho spoľahlivého súkromného servisáka - teda nie v originál MB - ale výmenu riadiacej jednotky a naprogramovať ju žiaľ nevie urobiť asi nikto. Toľko môj názor. Držím palce. AHoj. Stano. P.S. Ak by si mal mechanickú chybu v AT, bude to vyžadovať repas prevodovky - cca 1800 - 2000 eur.

2015-01-31 20:18:00

tommss: Nechat načíst - vypadá to na mechatronicu - snímač otáček. To ostatní je jen věcí proměřit a opravit.

2015-01-31 20:19:14

V servise MB ti presne špecifikujú aj chyby objavujúce sa po náraze - dokonca do úrovne skratov kabeláže a pod. Sám som bol prekvapený z detailov z diagnostiky - dostaneš to vytlačené na papieri.

2015-01-31 20:20:04

Blueabbys má pravdu - presne - snímač otáčok.

sgulas, 2015-01-31 20:17:41 napsal:

Ja mám takmer totožný problém. Je potrebná návšteva originál MB servisu na diagnostiku (cca 100 EUR), kde ti presne vyšpecifikujú závadu. U mňa je to postupné odchádzanie riadiacej jednotky automatickej prevodovky. Mám vypočítanú sumu opravy (idem v pondelok) takto: riadiaca jednotka cca 450 eur, výmena oleja a filtra v prevodovke cca 200 eur, práca cca 200 eur, t.j. spolu okolo 750 eur s DPH. Predpokladám, že diagnostika v tvojom aute ukáže rovnakú poruchu. Nedá sa to riešiť mimo servisu MB, pretože programovanie riadiacej jednotky realizujú dáke cez družicu (nerealizovateľné v neuatorizovaných servisoch). A samozrejme aj špecifikácia závady je v MB servise oveľa detailnejšia a presnejšia, ako mimo - mám to overené. (ja servisujem môj MB u svojho spoľahlivého súkromného servisáka - teda nie v originál MB - ale výmenu riadiacej jednotky a naprogramovať ju žiaľ nevie urobiť asi nikto. Toľko môj názor. Držím palce. AHoj. Stano. P.S. Ak by si mal mechanickú chybu v AT, bude to vyžadovať repas prevodovky - cca 1800 - 2000 eur.

2015-01-31 20:21:47

sgulas: Ale tento případ je o trošku jiné převodovce nejspíše 7 rychlostní a i ta lze naprogramovat. Není třeba do toho vnášet kosmické technologie.

U 722.6 na kterou je nejspíše vznesen dotaz je to trošku jinak a je to i podstatně levnější.

2015-01-31 21:07:06

Diky! Diagnostiku mam vyjetou z minuleho servisu pred dvema mesici, kdy se menil olej v prevodovce, tam tehdy na prevodovce zadny problem nebyl. Tak doufam, ze to bude skutecne jen ten snimac otacek.

2015-01-31 21:12:55

Jasne Peťo, plný súhlas. Tomi, držím palce, nech sa ti to podarí doriešiť. Potom napíš výsledok. Pekný večer všetkým. Stano.

2015-02-01 05:17:36

tommss: Nazdar,

Ja mam sice E220 CDI ale presne toto sa mi stalo. To ze je zaradena trvale 2, znamena ze ide v nudzovom rezime. Pomohla vymena tej elektroniky. Tu v Bratislave stal diel tusim 170 + 50 praca + 30 olej. Takze cele okolo 250 EUR.

2015-02-09 14:46:41

Tak auto bylo v sobotu na diagnostice a kromě špatné baterky bylo zjištěno následující: mechanická závada na převodovce není, ale nekomunikuje elektronická jednotka převodovky s řídící jednotkou auta. Tuto destičku prý jde zrepasovat, prý to vyjde na cca 10-13000, jinak repase v DE u MB stojí 26000 Kč, nová mnohem víc. Na jednu stranu jsem rád, že to není mechanika, na druhou stranu jsem nemile překvapen z ceny za tento díl.

2015-02-09 19:34:11

tommss: Pokud jde o auto co máš v profilu tak by mne velice zajímalo co chtějí za tyto peníze repasovat.

2015-02-09 22:19:00

Chlapi, presne, ako som hovoril - aj u mňa bola rovnaká chyba - ceny pozri vyššie (MB Nové Zámky). Jazdím už týždeň s novou (repasovanou) riadiacou jednotkou a vymeneným olejom a filtrom v automate - zatiaľ bezchybný a podstatne kultivovanejšie radenie automatu. Keďže mám známeho riaditeľa MB NZ, verím, že som mal aj normálny prístup zo strany MB servisu. Dúfam Tomi, že ti týchto pár riadkov trošku pomôže. Tebou udávaná cena je podľa mňa dobrá (aj cena MB DE je podobná ako som platil ja). Éto vsjo :)

2015-02-10 08:02:34

Už to píši podruhé - máte každý zcela jinou převodovku tzn. že odstranění problému není totožné a je finančně zcela rozdílné.

Tommss má převodovku 722.6 - zde žádná integrovaná řídící jednotka v mechatronice není

sgulas má převodovku 722.9 kde je integrovaná řídící jednotka

2015-02-10 08:35:03

Asi máš pravdu :) Vyzera to všetko rovnako :) človek aby sa v tom vyznal :)

Tomi, určite daj prosím spätnú väzbu ako si to vyriešil. Vďaka. Stano.

2015-02-10 17:34:58

V mém případě je prý vadná část:

Die elektro-hydraulische Steuereinheit setzt sich zusammen aud der Schaltplatte aus Leichtmetall für die hydraulische Steuerung und einer elektrischen Steuereinheit. Die elektrische Steuereinheit besteht aus einem Tragkörper aus Kunststoff, in dem die elektrischen Bauteile zusammengefaßt sind. Der Tragkörper ist auf die Schaltplatte aufgesetzt und damit verschraubt. Leiterbahnen, die in den Tragkörper eingelegt sind, stellen die Verbindung zwischen den elektrischen Bauteilen und einer Steckkupplung her.

Elektrohydraulická řídící jednotka, nachází se na spodku převodovky, jsou nad ní uloženy ventily. Převodovka se nemusí z auta vyndavat, je to přístupné zespodu. Vadná je právě ta elektronická jednotka.

Doli  
Libor
2015-02-10 17:56:27

tommss: Tuhle jednotku máme novou do 5000,-Kč. Výměna do 1000,-Kč. Umíme přitom - pokud by se měnil olej - převodovku i propláchnout.

2015-02-10 18:06:25

tommss: tak jak píše doli, tak to je

Doli  
Libor
2015-02-10 18:15:42

michaeltv: On to tu psal už i Blueabyss. Pánové totiž míchají hrušky z jablkama ( nic ve zlém ). Tyhle dvě převodovky spolu nemají skoro nic společného... Vyměnit ŘJ v převodovce 722.9 lze samozřejmě také, děláme to včetně programování ( jen bez té družice ). Minule byla cena za komplet tuto operaci tuším kolem 17000,-Kč.

Tommss, 2015-02-09 14:46:41 napsal:

Tak auto bylo v sobotu na diagnostice a kromě špatné baterky bylo zjištěno následující: mechanická závada na převodovce není, ale nekomunikuje elektronická jednotka převodovky s řídící jednotkou auta. Tuto destičku prý jde zrepasovat, prý to vyjde na cca 10-13000, jinak repase v DE u MB stojí 26000 Kč, nová mnohem víc. Na jednu stranu jsem rád, že to není mechanika, na druhou stranu jsem nemile překvapen z ceny za tento díl.

2015-02-10 18:27:35

tommss: Tak snad konečně někdo pochopí že repase této destičky nebude stát 10-13000 když nová je do 5000kč.

Navíc u převodovky 722.6 se nejedná o řídící jednotku, ale jen o tzv. mechatronicu - na desce jsou dva snímače otáček, snímač teploty oleje a ovládání pro elektrohydraulické ventily. Řídící jednotka je ve vozidle u W 211 tuším na podlaze spolujezdce.

Tommss, 2015-02-10 17:34:58 napsal:

V mém případě je prý vadná část:

Die elektro-hydraulische Steuereinheit setzt sich zusammen aud der Schaltplatte aus Leichtmetall für die hydraulische Steuerung und einer elektrischen Steuereinheit. Die elektrische Steuereinheit besteht aus einem Tragkörper aus Kunststoff, in dem die elektrischen Bauteile zusammengefaßt sind. Der Tragkörper ist auf die Schaltplatte aufgesetzt und damit verschraubt. Leiterbahnen, die in den Tragkörper eingelegt sind, stellen die Verbindung zwischen den elektrischen Bauteilen und einer Steckkupplung her.

Elektrohydraulická řídící jednotka, nachází se na spodku převodovky, jsou nad ní uloženy ventily. Převodovka se nemusí z auta vyndavat, je to přístupné zespodu. Vadná je právě ta elektronická jednotka.

2015-02-10 18:50:56

tommss: Pokud máš ovšem převodovku která je na obrázku tak se jedná o 722.9 a to by znamenalo že máš špatně vyplněný profil a nebo že se bavíme o jiném autě o jiné převodovce. Ono stále opakované VIN vozidla by víceméně ujasnilo situaci


Odpovědět

1  2  3