Fórum - Téma


W210 - Kolísání volnoběžných otáček


Fórum E-Class W210 W210 - Kolísání volnoběžných otáček

Informace o modelu: Mercedes Benz W210


1  2  3  4  5 ......... 6

2011-11-24 21:19:08

Zdravím, poslední dobou mám problém s (asi) kolísáním volnoběžných otáček u svého E 220 Cdi r.v. 2000.

Nezáleží zda je motor studený anebo již zahřátý, pořád při volnoběhu s autem jakoby škube, motor táhne dobře, za jízdy nejde vůbec problém poznat, ale jakmile zastavím, tak s autem začne škubat (jakoby pohupovat) a otáčky lítají od 600 do 800 (plus minis - jsem laik:)... Známý mi radil, že to může být čidlem volnoběžných otáček, co myslíte? Dííík moc

2011-11-24 21:35:11

Pokud je palivový systém těsný nikde nic neprosakuje, tak s největší pravděpodobností to dělá regulátor tlaku na railu - možná bude stačit vyměnit o kroužek možná celý regulátor.

Také bych se podíval na membránu odvzdušnění motoru.

2011-11-24 21:37:45

Senzor volnobeznych otacek jsem jeste nevidel

a to jsem uz videl hada couvat a zabu bouchat pesti do skaly/ne do Milana/

2011-11-24 21:50:48

K tomu jsem se nechtěl vyjadřovat. Nejlepší je takovému známému dát do ruky šroubovák, aby ho pošteloval a vsaď se Radku, že ho najde

2011-11-25 22:14:21

Dííík moc za rady, vyzkouším a snad to pomůže - dám vědět.

2011-11-26 08:41:54

Mozna to bude senzorem teploty nasavaneho vzduchu

chce to diagnotiku

2011-11-27 12:56:54

Je to asi blbost,ale čas od času a podotýkám jen u benzínových motorů se houpání otáček odstranilo po repasi alternátoru a výměny lambda sondy.

Provedeno na 2,0E Kjet, 320E R6, 2,3Kjet a E220 12v.

2011-11-27 13:23:29

Sice to moc nesouvisí s tématem, ale co bylo příčinou - s lambdou souhlasím, ale jaká závada byla na tom alternátoru?

2011-11-27 14:23:00

Ano, řeší se tu Cdi a já uvádím chybu u benzínu.Jen mě to napadlo.

U toho alternátoru se nechala vždy udělat komplet repase včetně diodového můstku, ložisek apod.U některých už dobíjel málo a u některých to bylo jen pro jistotu že si majitel sám řekl.Po montáží a následném zkoušení se otáčky ustálily.

2012-01-03 20:13:58

Mám podobný problém s CLK 270 CDI, provedena 2x diagnostika v MB, jediné co hvězdy údajně zjistily - vadný snímač plynového pedálu, vyměněn pedál, otáčky kolísají dál. Vyměnil jsem ventil na railu, nechal přeměřit altík, výsledek 0. Stálo mě to ranec. Půl království a princeznu tomu, kdo odhalí závadu

2012-01-03 20:23:36

V jakých otáčkách - v jakém rozsahu ot.- studené - teplé - stále? Ventil na railu myslíš ten vzadu blíže ke stěně motorového prostoru?

2012-01-03 20:37:04

kolísání otáček se projevuje při studeném motoru, ne vždy stejně, někdy motor přidává a ubírá v rozsahu cca 200-300ot, jindy jen mírně kolísá cca 100ot, ventil jsem měnil vzadu (na straně u kabiny), připadá mi, že otáčky kolísají na základě zatížení el. sítě vozidla (nastavování světel, podavač pásů, atd), jsem už unavenej z pokusů diagnostikovat problém a s tím spojených výdajů

2012-01-03 21:12:45

No to je blbý když se ptáš a nechceš se tomu věnovat sundej večer drážkový řemen a ráno když to bude studené zkus jestli to dělá to samé - já bych to teda odzkoušel jinak - mám na to měřidla.

2012-01-03 21:44:06

Jednou mi podobnou zavadu zpusoboval meric prutoku vzduchu...HFM

2012-01-03 21:50:44

V tomto připadě by mohlo stačit ho odpojit jednorka nastaví nějakých 450mg - pokud se teda jedná o volnoběh - je to tak Miky? Nemyslím odpojit a jezdit jen vyzkoušet jestli budou otáčky kolísat.

A že by v MB neudělali porovnání skutečných a doporučených hodnot?

2012-01-04 00:02:14

nejde o to, že nechci, jen, že když si s tím neporadili v , já jako laik to bez diagnostiky a zkušeností těžko vyřeším a měnit součástku po součástce s nejistým výsledkem je finančně náročné, co myslíš, že může být problém?

PS: senzor hmotnosti vzduchu je taky nový

2012-01-04 07:02:18

jj, po odpojeni si RJ nastavi nahradni hodnotu...kolisani by melo teoreticky zmizet pokud je to HFM...

Kdyz mas HFM vymenenou..opravdu se bez doiagnostiky neobejdes...predevsim s ni taky nekdo musi umet...to ze jsi byl v autorizovanem servisu, jeste neznamena, ze mas vyhrano vim co pisu

2012-01-04 07:45:33

Já ti na Tvůj dotaz nemohu jednoznačně odpovědět. To co jsi se zde dozvěděl - regulátor tlaku paliva, měřič hmotnosti vzduchu, vstřiky - viz: http://www.mercedesclub.c...pic_id=22831#message22831 snímač polohy pedálu plynu. Vše jak píšeš jsi již vyměnil - nevěřím, že vše bylo vadné a jak vidno ani jedna z těchto věcí ti závadu nezpůsobovala tzn. zbytečně investované nemalé finanční prostředky. Všechny výše uvedené komponenty, jejich funkčnost se dají téměř se 100% jistotou prověřit měřením osciloskopem nebo diagnostikou během cca 30 minut i s ranní

Dále jsi psal, že máš podezření na kolísání otáček v důsledku zvýšeného odběru proudu - pro tebe jako laika je nejjednodušší sundat drážkový řemen - tím v podstatě vyřadit ze hry alternátor a odzkoušet zda-li se závada bude projevovat. Já se sice zcela jistě nedomnívám, že tento pokus bude úspěšný, ale po té co jsi vyčerpal pro tebe dostupné, všechny téměř školní možnosti, typické pro příznak kolísání motoru cdi - proč to nezkusit.

Samo sebou ti zde mohu napsat ještě další komponenty, které můžeš zkusit vyměnit - jsou to ovšem drahé pokusy s nejistým výsledkem a ona závada může být i banálním problémem třeba v netěsnosti palivového systému. Každá diagnostika celku, musí někde začínat a musí být vytvořeny podmínky pro bezchybnou kontrolu součástí. Ne všechny tyto součásti, pokud se objeví v paměti závad musí být vadné. V mnoha případech hlásí jen vznik poruchy, která na systému nastala.

Píšeš také, že jsi byl v 2x na diagnostice - co bylo tvým požadavkem? Udělat diagnostiku nebo odstranit závadu kolísajících otáček? Za co jsi tedy zaplatil jak píšeš ranec. Dej sem sken zakázkového listu a fakturu.

Diagnostiku motoru nelze zaměňovat s vyčtením paměti závad. Paměť závad je jen vodítkem k problému, který se byť jen sporadicky vyskytuje.

2012-01-04 17:20:14

díky za vyčerpávající komentář, budu bádat dál, zkusím ten klíňák, nebo nechám závadu ať se plně projeví. Ještě dotaz, Ty se zabýváš opravama? bylo by případně možné se domluvit?

Aha stupidní dotaz, stačilo mrknout do profilu. Někdy se stavím, mám to kousek.

2012-01-04 18:22:22

Docela rád to auto uvidím - pokud problém neodhalím nic neplatíš. Jen bych chtěl podotknout, že ke korektnímu zjištění závady to auto potřebuji mít studené a tak velký mrazák nemám.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6