Fórum - Téma


W210 - Jde na tři válce, převodovka teče


Fórum E-Class W210 W210 - Jde na tři válce, převodovka teče

Informace o modelu: Mercedes Benz W210



2014-07-02 12:18:58

Ahoj, E320i jde na 3 válce a háže olej z převodovky.

Kdo mi prosím poradí a pomůže kde hledat nebo co se stalo?

Včera jsem byl s Medvědem na dovozový STK, nechal jsem jim ho tam odpoledne pro něj jel.

Vyfaxovali mě, že pravý zadní kolo nejde na parkovací brzdu vůbec. To jsem večer udělal (Vypadlý pružinky a zatuhlá závoza za lanovodem)

Dnes ráno jsem jel zpět, vzal to na válce a vyfaxoval mi, že pro změnu kolo přibržďuje..... ale o to nejde

Přijedu na dílnu (cca 1km z STK) auto v pohodě. Po 10 minutách natočím, klepe se a nejde pořádně do otáček. Z převodovky teče olej.

Jel jsem zpět na STK, aby mi to napíchli a vyskákali tyhle chyby

Poruchy zapalování, které poškozují katalyzátor

80

Není zážeh

Trvalá závada

Poruchy zapalování, které poškozují katalyzátor

82

Válec 5

Přechodová závada

Poruchy zapalování, které poškozují katalyzátor

84

Válec 2

Přechodová závada

Poruchy zapalování, které poškozují katalyzátor

86

Válec 3

Přechodová závada

Poruchy zapalování (válec neurčen)

67

Není zážeh

Přechodová závada

Poruchy zapalování - válec 5

69

není zážeh

Přechodová závada

Poruchy zapalování - válec 2

71

Není zážeh

Přechodová závada

Poruchy zapalování - válec 3

73

Není zážeh

Přechodová závada

Poruchy zapalování, které poškozují katalyzátor

85

Válec 6

Přechodová závada

Ventil řazení převodového stupně 1-2/4-5

95

Chyba

Přechodová závada

Systém zpětného vedení výfukových plynů (EGR)

1

Chyba

Trvalá závada

Snímač motorového oleje - hladina

57

Svíčky jsou nové - Bosch Platin IR (všech 12)

Prosím, prosím o pomoc

2014-07-04 17:04:58

Převodovka nejspíš teče, protože jsem jí debil s největší pravděpodobností přelil (teče z ovzdušňováku) - zjistím až budu mít příští týden SPZ

Ke škubání motoru:

Studenej jde jak po másle, teplej nastartuju jde jak má. Nechám teplej motor 10min odstát a škube, při zařazení jakéhokoliv rychl. stupně cuká celý auto.

Cívky na válcích 2,3 a 5 jsem dal dnes nové. Kabely fungují, svíčky hází jiskru

Dělají to lambdy jak si myslím nebo kde může být problém?

2014-07-04 22:28:18

No nic ještě pěkně v pátek večer jdu hodit lambdy od Bosche (ani nebudu zmiňovat cenu.... ) a pro sichr dám palivák. Tak uvidíme jestli se noční šichta vyplatí

Pro sichr hodim novej palivák a pak už mi napadá váha vzduchu nebo nějaký čidlo, popř. průser v řj.

Divný je, že diag vyhodila jen zapalování ohledně motoru.......

2014-07-04 22:52:23

možná by to chtělo udělat diagnostiku pokud tady nebudeš mít vin, tak se s Tebou nebude nikdo bavit, to máš marný Navíc by to bylo stejně jenom hádání

2014-07-04 23:44:04

slonice: VIN jsem doplnil

Lambdy vyměněny a problém přetrvává :/ :(

Diagnostiku nemám a v okolí o nikom nevím, tak budu muset k umělcům na STK v týdnu, aby to napíchl jestli bude mít čas

Nemůže to dělat ještě snímač polohy vačkový hřídele?

2014-07-05 11:21:24

Je mi záhadou, že když za běhu ohřátýho motoru odpojím konektor snímače vačkové hřídele tak motor běží vesele dál bez rozdílu....... :/

Na zahřátej motor je z výfuku cítit dost nespálený palivo a po přidání je vidět, že jde pára z výfuku jak kdyby byl motor studenej.

Ve vodě olej není, v oleji voda není a tlaky jsou v normě - měřeno a porovnáno s továrními údaji.

Dost by to mělo co dělat se zapalováním. Diag sice vyhodila problém se zapalování, ale může to krejt jen jeden z problémů, kterej je ještě před zapalováním.

Včera v noci jsem ho shodil z baterie, aby se smázli dočasný data, ale myslím si že to problém nevyřeší......

Nezbývá než objednat snímač vačkové hřídele a doufat, že je to ono. Na diag se dostanu nejdřív koncem týdne - to už bych mohl mít hotový SPZ na úřadě.

2014-07-09 08:48:04

Nové poznatky:

Po výměně svíček, 3 cívek které diag vyhodnotila, snímače otáček vačky a snímače kliky, teplotních čidel, lambda sond, hodiny procházení a proměřování kabeláže plus prostříkání všech konektorů kontaktolem jsem byl znovu na diagnostice a tentokrát vyjela chyba:

Válec 3 - vynechávání zapalování

Nedalo mi to a odendal jsem ještě konektor od automat. převodovky - plný oleje, který tekl týden zpátky. Vyčištěno, prostříkáno kontaktolem a pořád jsme kde jsme byli :( Válec 3 - vynechání zapalování

Auto jde jak pumpa na ho.na a má zvuk jak traktor. Nejde do výkonu a při sešlápnutí plynového pedálu na zem se hltí.

Takže jsem sledoval škrtící klapku na diag a při vypnutém motoru je maximum otevření 25%, při běhu motoru 50% :-o

To je špatně, že? :D

No, to že chtějí v originálu přes 20tis a druhovýroba 16tis za klapku to asi nemá cenu ani zmiňovat......

Nezbyde než najít vrakáč na Medvědy, kde bude mít benzína (bohužel jich je jak šafránu :( ) a zkusit jinou klapku, protože dávat 16tis za klapku to fakt nedám.....

Neválí se někomu doma funkční Bosch 0 205 003 046 ?

Jakou má ale kurnik souvislost klapka a zapalování na 3 válci???

Skyair  
Pavel
2014-07-09 10:09:26

skullspiders: Píšeš: "Nedalo mi to a odendal jsem ještě konektor od automat. převodovky - plný oleje,..."

Zkontroluj konektory v hlavní řídící jednotce. Je možné, že ti tam navzlínal olej od konektoru AT a mohl ji poškodit.

Viz obr. ŘJ z SLK R170 kam se olej dostává buď od konektoru mag. nastavení vačkového hřídele nebo od konektoru AT postupným vzlínáním a je příčinou všelijakých podivností v chování auta.

Na pravém obrázku zaolejovaný konektor v ŘJ W210.

A tady jsou odkazy na problém vzlínání u W210:

http://www.motor-talk.de/...tikgetriebe-t4965726.html

A odkaz s přiloženými obrázky - rozkliknout Bild 2 až 5:

http://www.motor-talk.de/...cker-zum-ag-t1494305.html

2014-07-09 11:13:33

skyair: Tak jsem projel komplet všechny konektory v krabici vpravo u čelního okna a byl zaolejovaný jen jeden konektor od ŘJ automat. převodovky. Změna žádná :(

Každopádně moc děkuju za tip

Už jsem si začínal myslet, že si tu píšu svůj blog

Skyair  
Pavel
2014-07-09 11:33:06

skullspiders: Pravidlo je - najít skutečnou příčinu. Dobře vozidlo zdiagnostikovat na správném zařízení. Pak přemýšlet, co s čím souvisí. Jednotlivé podezřelé díly proměřit, zda jsou hodnoty v tolerancích. A pak teprve ty díly měnit. Opačně to znamená vyhozené peníze za výměnu funkčních dílů.

2014-07-09 11:37:44

skyair: To já vím, jsem několikrát vyškolen na koncernech VW :D

Medvěda mám prvního, ale myslím že tohle pravidlo platí u všeho

Klapka ale ukazuje max 50% otevření při běžícím motoru a 25% při zhasnutým motoru což by znamenalo, že je K.O. - mám pravdu?

Používám diagnostiku Delphi 2013.3 tak si myslím, že ukazuje dobře

Skyair  
Pavel
2014-07-09 11:48:51

skullspiders: Na MB je nejlépe s diagnostikou STAR. Klapku proměř, zda chodí v celém rozsahu a v požadovaných procentech. Nedostává špatnou informaci? Nejsem servisák, nemám vybavení ani příslušná schémata s provozními hodnotami - jen přemýším nahlas, abys tu zbytečně nepsal svůj blog.


Odpovědět