Fórum - Téma


W210 - EGR a zaslepení klapek


Fórum E-Class W210 W210 - EGR a zaslepení klapek

Informace o modelu: Mercedes Benz W210


1  2

2013-05-30 11:23:37

Bratranec má w210 a nie je tu registrovaný tak sa pýtam za neho. Motor mu prepína do núdzového režimu (prestane ísť turbo). Skoro by som zabudol má 270 CDI 125 kW r.v.2001. A servisák mu povedal že problém nie je je vo váhe vzduchu a ani nič čo už skúsili pred tým ale že niekde v saní sú nejaké plastové klapky (neviem čo to môže byť a preto sa pýtame) a že sú opotrebované (má najzdené 370 000 km) a že sa to dá kúpiť iba ako celok a že to stojí okolo 600 eur. Vie niekto ako sa to volá a či to niekto repasuje alebo nejaká iná alterntíva ako celok za 600 eur???

2013-05-30 18:26:45

rescueman: Za 5000 kč to dělám během jednoho dne vč. odpojení EGR a kompletní diagnostiky. Po té nehlásí žádnou chybu nepadá do nouzáku. Dvě mouchy jednou ranou.

http://www.excar.cz/pelhr...ff_virive_klapky_mercedes

2013-05-30 20:09:46

a kdyby jsi chtěl mermomocí zachovat originál, tak tady mám jedno sání kde jsou klapky ok, ale osobně volim taky řešení popsané výše

2013-05-31 08:23:34

blueabyss:

Jaka je vyhoda odstraneni EGR a zaslepeni klapek?

Nebude vyhodnejsi nechat klapky otevrene?

Mam 220 CDI se stejnym systemem jako 270CDI...

2013-05-31 08:37:11

sidonius69: zaslepi se otvory po hrideli ulozeni klapek, saci kanal je bez klapky tudiz plne otevren. Vyhoda je v tom, ze do motoru jde vice kysliku, ktery je dulezity pro horeni namisto NOx.

2013-06-01 09:13:11

sidonius69: Ve většině případů kdy toto provádím jsou klapky defektní vychozené - někdy zcela chybí. Na novějších vozidlech jsou plastové - ty projdou přes sací ventil a a píst společně s turbem se o ně nějak popere

U BMW jsou tyto kovové a v mnoha případech končí uvolněná klapka totálním poškozením motoru.

EGR - nejsem zastáncem úprav, které ekologicky ovlivňují chod motoru, ale v případě MB je špatná funkce klapek a EGR příčinou mnoha problému, které se odpojením EGR vyřeší. Jsou to ve vztahu k ECU motoru dvě mouchy jednou ranou, kdy se navždy zbavíme několika asi nejčastěji se vyskytujících chybových kódů.

Mám i naměřené hodnoty, kdy např u přeplňovaných motoru spíná turbo asi o 150-200 otáček dříve u motoru se vcelku výrazným způsobem eliminuje tzv. turbo díra - nezanáší se sání a motor v rozsahu nižších otáček má relativně lepší chod. Odezvy těch, kterým jsem to udělal jsou kladné.

Upozorňuji, že nejde jen o mechanické odstranění, ale i o úpravu dat váhy vzduchu, jelikož na většině motoru je činnost EGR sledována právě přes váhu vzduchu.

Dalším důvodem je ekonomika takovéto úpravy.

Není třeba kupovat nové sání - nový EGR - položky se pohybují v řádu deseti tisíc a více.

2013-06-01 12:06:28

blueabyss: A ako prejde auto potom emisnou kontrolou alebo to nemá vplyv?

2013-06-01 12:51:50

No obecně je jakýkoliv zásah do emisního systému zakázán - to jsem nucen předeslat - viz legislativa. toto se již týká i chipování o vytloukání filtrů pevných částí ani nemluvím. Zajímavý pořad zde:

http://prehravac.rozhlas.cz/audio/2895081

Jinak jsem docela rád, že je opět a nově na MD pan Pokorný, jelikož je to odborník a hlavně rozumný člověk.

Úprava je provedena tak, že nic není nikde vidět, emisní hodnoty zcela určitě budou příznivější než s ucpaným sáním a nefunkčním EGR. Paměť závad je závad prostá. Readliness code bude v pořádku viz : http://de.wikipedia.org/wiki/Readiness-Code (možná příjde nová legislativa a pokud budou tyto v pořádku nebude probíhat měření - viz SRN. Prostě je to udělané tak, že nic nelze poznat ani běžným způsobem změřit.

Neznám tedy legislativu emisních kontrol na Slovensku, ale toto by muselo projít i v Německu.

Jinak EGR a jeho funkce se na emisích neprověřují - povinností je vyčíst jen paměť závad. Zapojení lze provést i na konektory tzn. funkční EGR lze kdykoliv přivést do stavu funkce

2013-06-03 16:30:41

zdravím,taky se mi zdá,že to moje sání nějak nesaje a zahřívá se nějak moc. Mam E300D....nějaká rada?

Doli  
Libor
2013-06-03 17:18:43

taxidejv: co tím myslíš - sání nesaje???

2013-06-08 14:06:20

doli: příjde mi,že to sání je moc teplé na to,že tam proudí studený vzduch od filtru. Už jsem zaslepil přivod od vyfukovych svodu,se mi zdýlo,že ten ventil nefunguje. Jenže je to pořád teplé a zdá se mi,že to nějak nechce táhnout.

Doli  
Libor
2013-06-08 15:08:31

taxidejv: A nemáš podpálený ventil?

2013-06-11 09:57:44

doli: ahoj. ventil? jaky?

2013-09-11 19:09:16

Kupoval někdo nový egr na W210 290TD, Co stojí, díky

2013-09-11 20:43:28

medda: nekupuj je to sakra drahy dojed do pelhřimova excar plus tam ti to zaslepí a maš pokoj na pořad jsem velice spokojený taky jsem to tam nechal dělat cca 5tis.a maš fakt pokoj.

2014-08-04 14:36:32

Váha vzduchu-vyřazení z provozu a zaslepeni EGR .. zdravím,víte někdo o tom,zda jde vyřadit z provozu vadnou vahu vzduchu a EGR ?? Egr se prej da zaslepit kuličkou z ložiska ... jaký to ma vliv na jizdní vlastnosti ??

Důvod ?? vaha vzduchu je po smrti a nechci již investovat další peníze do dědečka před umřením..

2014-08-04 14:54:46

2014-08-11 16:52:08

koled1: EGR by asi sel odstranit tim, ze do vzduchovych hadicek ovladani narves kulicku z loziska. Ale je to reseni , no jak to slusne rici, prasacke. Krom toho ti to asi bude padat do nouzaku kazdou chvili.

A vaha vzduchu - to je jedno ze zakladnich cidel na motoru, pochybuji, ze motor nejak rozume pobezi bez vahy vzduchu. Nevime jaky mas motor, ale CDI to urcite zmate dost hodne.

To radeji kup vahu z nejakeho vraku.

2015-01-03 01:35:18

REPAS výřivých klapek sání - 270 CDi 125 kW .. Vzhledem k tomu,že se klapky nedají koupit jako samostatný díl, celé sání je poměrně drahá záležitost a nejsem příznívcem předěláváním typu ZASLEPENÍ KLAPEK a VYŘAZENI EGR z činnosti (tím nechci hanit něčí práci a věřím,že né všichni se mnou budou souhlasit), pokusil sem se o repas těch originálních plastových (napůl ohlodaných) klapek.

Řekl bych,že se mi to docela i povedlo .....co vy na to?

Rád si vyslechnu jakékoliv připomínky, návrhy i kritiku.

S pozdravem Alek

2015-01-03 08:26:22

Takto na fotkách to vypadá jako nádherně provedená prácička.

Budu se těšit na další odezvu sem od Tebe, jestli se to celý rozběhlo a chodí zas tak jak má.


Odpovědět

1  2