Fórum - Téma


W210 - Automatická převodovka


Fórum E-Class W210 W210 - Automatická převodovka

Informace o modelu: Mercedes Benz W210


1 ......... 10  11  12  13  14 ......... 15

2016-10-05 11:36:39

patrik: áno ma to tak byt..na rovine sa ma pri správne fungujucej AT auto same rozbiehat,ked tam zaradíš (D alebo R),a naopak v kopci by nemalo cuvat do zadu ked zaradíš D

2016-10-05 12:23:08

patrik: Kdyz nastavis omezovac rychlosti vedle volantu, mělo by to brzdit motorem samo.

2016-10-05 16:14:48

mess: myslíš tu páčku nad páčkou blinkrů/stěračů?

2016-10-05 20:03:33

Myslim, že to ten omezovač-tempomat z kopce úplně neudrží

2016-10-05 20:18:33

tak jsem si pročetl to téma o zacházení s automatem a pořád je tu něco co jsem v tom nevyčetl.... takže....

1) když jedu od domu na zařazenou 3 tak mužu potom během jízdy až to situace na cestě dovolí přepnou na D ? a také naopak mužu něhěm jízdy přepnou z D na 3 ? cestou to mám docela serpentiny a samá zatáčka, hrb a kopce tak bych rád věděl jestli mužu za jízdy přepínat ze D na 3 a pak ze 3 na D a jestli to převodovce nějak neškodí...

2) další věc jsem v tom vyčetl a pořeboval bych vyjasnit.. když nastartuju a chci z P dát rychlost v před... mužu voličem přes R jen přeskočit hned do N (píše že v N to mám chvili nechat a pak volit dál dolů) a nebo musím i v R chvili nechat a pak teprve N zas chvíly nechat a pak zvolit 3 nebo D ? díky :)

2016-10-05 20:42:19

patrik: Ta "páčka" je tempomat, a omezovač rychlosti se používá pro nastavení rychlosti např. v obci,aby jsi nepřekročil povolenou rychlost.

Při volbě "D" (drive) můžeš normálně řadit.

Z Tvých dotazů cítím,že nemáš žádné zkušenosti s AP.Po nastartování zařaď "D" a jeď,pokud budeš chtít přeřadit,bez problému přeřaď,doporučuji dát nohu z plynu.Nedělej z toho vůbec žádnou vědu.

Samotné rychlostní stupně se používají např. při jízdě v koloně,nebo při dlouhém a plynulém stoupání z důvodu,aby převodovka v programu drive zbytečně stále neřadila.

S tím omezovačem z kopce je to ,protože to by jsi musel "omezovat" na každý kopec jinak,neřeš to

Nevím jakou máš převodovku,ale AP 5G a 7G si podřazují z kopce samy (neznám osazení AP u W 210,aproto bych Ti nerad blbnul hlavu)

2016-10-05 20:48:44

mám převodovku nějaký starší typu... nemám tam na voliči + a - abych si mohl kvaltovat sám jak chci.... mám tam tento volič ale vedle D mám 4ku http://img06.allegroimg.p...al/64/66/82/54/6466825417 .... jde mi o to jestli mužu bez obav ze 3 přehodit na D a obráceně sa za jízdy samozřejmě.... a také to s tím volení rychlosti z polohy P ... jestli se mám na R pozastavit tak jako se mám pozastavit na N a pak nahodit D nebo 3 a nebo jestli mám z polohy P rychle přes R přeskočit rovnou do N ..

2016-10-05 20:49:01

patrik: ja bežne radím tak,že ked volím smer do predu tak radím hned z P do D a neposuvam volič prevodov tým sposobom,že by som chvilu čakal,ked preradím z P do R a N a napokon D,a zase pri zastavení a parkovaní robím to isté...ak auto už uplne zastalo tak rýchlo preradím z D do P....počítač AT nemusí zbytočne vyhodnocovat jed.kroky pri preradení medzi P,R,N D

2016-10-05 21:00:03

patrik: JJ,rozumím,řiď se zkušenostmi,které Ti radí Robert

2016-10-05 21:04:13

robert: ok rozumím.. no máš pravdu.. toto jsem nikdy neměl... jen několik manuálů a chtěl jsem změnu... a ještě teda ten jeden dotaz :D .. mužu teda behem jízdy za pohybu auta přesunout volič z polohy 4D do polohy 3 nebo 2 když jedu z kopce a chci jet pomalu kvuli špatné cestě?

2016-10-05 21:09:26

patrik: Bez problému...

2016-10-05 21:13:32

Ano bez problému, k tomu je to určeno. Ještě pro upřesnění tímto neřadíš kvalty, ale pouze si omezíš maximální kvalt na který bude převodovka řadit, tzn že pokud to budeš mít na 3 tak nikdy nezařadí 4 a 5 atd, ale běžně řadí 1,2,3. Pokud se ti stane že tam ve 120 zařadíš pozici 2 tak se nemusíš bát, pořád je tam počítač který nedovolí tam ten kvalt zařadit, pokud jedeš větší rychlostí.

Tyto staré převodovky si při jízdě z kopce sami nepodřazují, při sundání nohy z plynu tam automaticky nakope 5 a o víc se nestará.

2016-10-05 21:15:57

berry: jo to vím že to omezí jen na danou rychlost... a také právě mě štve to že z kopce sundám nohy z pedálu a naskáče tam nejvyžší rychlost a letí a já musim brzdit a brzdit ... takže mužu bez obav posunout volič z D na 3 ... díky za vysvětlení hoši :)

2016-10-05 21:20:56

bery1234: tak to se pleteš, ten kvalt tam klidně spadne, idkyž to nebude ideální volba. Tak že se může podařit tam ve 120 nacpat nějakej nesmysl

2016-10-05 21:27:38

patrik: hej možeš preradit,ale samozrejme je dobré tomu prisbosobit rýchlost,t.z. ak máš volič v D a chceš preradit na 4,3,2...tak je dobré dat nohu z plynu dole aby sa Ti čo najviac priblížila rýchlost k prevod.stupnu na ktorý chceš preradit...pr. nebolo by dobré ani pre AT a ani motor ak by si napr. preradil z D a pritom ideš povedzme 120 a dáš 4 ..zbytočné motor vybehne do vysokých otáčok a nie je to dobre ani pre hydrodinamický menič...inak priznám sa ja za celý čas čo mám w210 to je 5 rokov, som tie prevod.stupne nevyužil,a to tiež ja zdím aj v kopcoch,treba skor citlivo v ked ideš do kopca stupat na plyn...

2016-10-05 21:34:37

Slonice: Já to zkoušel a nechtělo to tam spadnout, až když jsem zpomalil na rychlost která neznamenala přetočení max otáček tak jí to tam koplo, rána dobrá, a když u tý 300TD vylítnou otáčky najednou na 5500 s roztrhanou manžetou řízení, tak jsem si málem cvrnknul

2016-10-05 21:49:13

já to zkusil nechtěně a spadlo to tam, akorát teda potom spadnul automat do "nouzáku" a přestal řadit

2016-10-05 22:31:47

hele tak 120 by na těch cestách co tady jel jen blazen :D ... z toho kopce je to takový hnus že se nehodí jen víc jak 60 a protož když mi to na D naháže všechny kvalty i bez plynu tak se to prostě moc samo rozjíždí

2016-10-05 22:50:21

slonice: Neudrzi to všechno, ale udrzi to dost, zkousel jsem to jen jednou a pak nikdy, ale v clk to fungovalo dobře. Zkusim to ještě jednou.

2016-10-06 19:09:21

zdarc hoši.. tak vyzkoušeno.... z kopce to se zařazenou 3 opravu pěkne brzdí motorem.... ale jedna věc... když jsem u domu nastartoval a pak jsem chtěl volič přesunou na 3 tak to nešlo.. klasika šláp na brzdu volič to D a toho D nešel na 3 .. musel jsem trochu zabrat a něco jakoby cvaklo a pak už to tam bylo... no a naopak když jsem pak chtěl z 3 dát zpět D tak to stejné.. musel sem zatlačit, cvaklo v tom a už to tam bylo (při stání na místě) ... má to tak dělat?


Odpovědět

1 ......... 10  11  12  13  14 ......... 15