Fórum - Téma


W209 - Výměna motoru 240 za 320


Fórum CLK W209 W209 - Výměna motoru 240 za 320

Informace o modelu: Mercedes Benz W209 CLK

Diskuze o vozidlu

2002 W209 CLK

13 diskuzí

Palivo benzín. 6-rychlostní Manuální převodovka.



2013-08-05 21:38:49

Prosím o radu, lze zaměnit motor 240 125kw r.v.2002 za 320 160kw r.v.2001? Auto má manuální převodovku. Potřebuji poradit zda tam vůbec půjde a jestli to převodovka vydrží? Děkuji.

Doli  
Libor
2013-08-05 21:55:55

radek11: kam na ty nápady pořád chodíte? Už se tady na podobný věci ptali lidi několikrát a odpověď je pořád stejná. Je to nesmysl.

Svatik  
Svaťa
2013-08-05 21:56:41

radek11: http://www.mercedesclub.c...%ECna+motoru&tab=msgboard

2013-08-05 22:16:30

doli: To je jednoduchý, jeden motor špatný, druhý dobrý tak mě napadlo zda by se dali vyměnit. Ale nerozumím tomu tak jsem si řekl, zeptám se zkušených. Než jsem dotaz napsal tak jsem hledal ale asi špatně. Díky za vysvětlení.

2013-08-05 22:45:50

Podle mne to jde

ale budes muset preprogramovat RJ

Je stejna akorat ma jiny program

Oni jsou to oba v podstate stejny motory

bez zaruky za tuto info

Ja jsem asi posahanej ale premyslim ze koupim 107 nebo Piano a nacpu tam M113

fakt mne to drzi uz dlouho

2013-08-06 12:27:49

radek11: I W 209 byla samozřejmě motorem 3200 ccm V6 vyráběna a je jasné,že prostor pro tento motor tam určitě je,ale určitě tam budou karosářské rozdíly pro uspořádání a uchycení motoru apod.To je myslím každému jasné.

Nevím jak to bude s kardanem,ale vím ,že u W 208 byl rovněž rozdíl a domnívám se,že u W 209 to bude určitě podobné!

Vůbec si však nejsem jistý tím motorem,který by jsi tam měl v úmyslu dát,protože uvádíš rok výroby 2001 (W 209 2002-2008)

V podstatě jde všechno,ale myslím si ,že pro normálního smrtelníka je to dost náročné,protože je nutné při nejmenším provést úpravy,o kterých se výše zmiňuji a nejenomKde je elektrika atp?

Skyair  
Pavel
2013-08-06 13:44:16

Platí pravidlo, že lze zaměnit motor jen za motor, který se do stejného typu vozu montoval při výrobě a navíc jen o "jeden výkonový stupeň" silnější. Například u vozu 1,4 lze dát motor 1,6, ale už nikoliv 1,8 nebo 2,0. Je nutné potvrzení o souhlasu výrobce a každý výrobce se řídí svými předpisy. Potvrzení této "drobné" změny (povolení přestavby) stojí několik málo tisíc a na jeho základě po příslušné prohlídce je pak změna zapsána na STK.

Pokud má vozidlo projít STK při zvýšení výkonu o víc než 20% (což je v případě 125kW na 160kW), tak je to přestavba. Potvrzení o možnosti přestavby vydává místní oficiální zastoupení automobilky nebo jím pověřený autorizovaný servis. Jakákoliv jiná, než "výrobcem povolená" přestavba je už brána jako konstrukce nového vozidla, a ta pak podléhá prakticky stejným homologačním zkouškám, jako když si celé auto vyrobíme doma sami. A takové homologační prohlídky provádí jen několik málo specializovaných STK v republice.

  • Změny výkonu se řídí těmito předpisy:

http://www.dekra-automobi...e6-zamena-dilu-motoru.pdf

......

Na netu je k této problematice uvedena citace ing. Říhy ze společnosti Dekra:

"Výměna motoru ve Škodě Fabia 1.4 16V(55 a 74kW) nebo 2.0(85kW)

za 110/132kW motor 1.8 Turbo ze Škody Octavia RS

Tato přestavba předpokládá výměnu motoru s příslušenstvím a převodovky, včetně související elektroniky. Úpravce musí doložit nejméně plnění emisí škodlivin, přičemž při zachování původního palivového systému jde pouze o emise výfukových plynů, v případě jeho výměny nebo změny se kontrolují i emise uhlovodíků ze stojícího vozidla (tzv. SHED test). Dále je nutné zachovat funkce palubní diagnostiky pro zachování kontroly fukčnosti katalyzátoru a systému řízení motoru. Dále je nutné použít sériový výfukový systém "dárce", aby bylo možné emisní předpis vůbec ověřit. Zkušebna také kontroluje hladinu vnějšího hluku, provozní hmotnost, popř. spotřebu paliva. Při změně výkonu nebo provozní hmotnosti je nutné v tomto případě počítat dále se zkouškami brzd, maximální rychlosti a dle typu nového motoru i se zkouškami elektromagnetické kompatibility (rušení). Při změně provozní hmotnosti může dojít ke změně obsaditelnosti, resp. užitečné hmotnosti. Orientační cena, kterou případný zájemce dá za přezkoušení takové úpravy v typové zkušebně, se pohybuje kolem 35 - 50 tis. Kč, samozřejmě v závislosti na absolvovaných zkouškách. Co se týče výměny nebo úpravy brzdového systému, tak tu si vyžádají nebo naopak nevyžádají až zkoušky brzd a maximální rychlosti. Je možné, že v případě 110kW verze motoru nebude vzhledem k pohotovostní hmotnosti fabie i octavie a dosahované maximální rychlosti brzy měnit vůbec. V případě 132 kW verze je možné, že bude potřeba posílit brzdový systém (např. pomocí sady brzdičů a kotoučů). S tím ovšem souvisejí i další zkoušky brzdového systému, které bude nutno provést v případě, že výrobce brzdové sady nemá k dispozici schválenou homologaci pro daný typ vozu, případně, pokud budou použity brzdy z jiného vozu koncernu VW. Provozní hmotnost takto upravené fabie nebude nikdy vyšší než u dieselových verzí, bude ovšem nutné vpředu nasadit příslušně hmotnostně dimeznované pružiny. V případě pochybností si může úřad vyžádat pevnostní posouzení úchytů motoru (použití nestandardních držáků - nutnost doložení minimálně pevnostním výpočtem)."

......

Myslím, že už asi víc není potřeba vysvětlovat. Snad jen pro tuningové zvýšení výkonu. Pokud je navýšení výkonu do 20% původního výkonu, měl by být pro případ pojistné události i tento zvýšený výkon zapsán do TP. V Německu, je například u sady Carlsson na zvýšení výkonu kompresorového motoru příložen dokument ABE s TÜV schválením, který proces zapsání do TP zjednodušuje.

2013-08-06 14:52:29

skyair: JJ,pěkný příspěvek.Já jsem pouze vypsal ty nejzákladnější věci,tzn. karosářské úpravy apod.

Kdo chce však skutečně přestavovat by měl věci o kterých Ty píšeš vědět a je to samozřejmostí.Osobně považuji takovéto úpravy za nesmyslné,ale proti gustu žádný dišputát.Já jsem i proti nadměrnému čipování apod.My lidé jsme vesměs nespokojení se vším,ale jak se říká odsud posud

Něco jiného je skutečný tuning,nebo "dragsterování",ale to by bylo úplně na jiné téma a myslím,že jsi to napsal velice dobře

2013-08-06 21:57:33

Děkuji za odpovědi, zkusím to, doufám že to nedopadne tak že budu vozit auto na platáku od servisu k servisu. Starý motor to má asi za sebou, hulí, žere olej a špatně startuje a nechávat ho dělat nebude levný. Motor 320 z bouračky mohu mít za 10tis, tak snad to bude nejschůdnější a nejlevnější cesta. Pár koní navíc se taky neztratí. Na STK číslo motoru nikdo neřeší a že bych tam potkal někoho kdo rozezná na pohled motory moc nevěřím. Policajtů znalců Mercedesu taky moc nebude. Že by někdo někdy řešil po nehodě nadměrný výkon se taky neobávám. Takže až uvidíte CLK na platáku tak ten zoufalec jsem já.

Doli  
Libor
2013-08-06 22:04:17

radek11: policajtům je to fuk a na STK se číslo motoru neřeší, ale řeší se typ motoru a to většinou zásadně

2013-08-06 22:37:46

doli: je to asi všude jinak a záleží koho tam člověk potká ale měl jsem 8 let Multivana, auto papírově 2,4d 57kw a v tom motor 2,5tdi 111kw a nikdy jsem s tím neměl problém a to je velkej rozdíl už na pohled. Nechci to měnit proto že bych chtěl auto mít silnější, jsem v celku spokojenej, když by to nehulilo a startovalo, ale jen se snažím vyřešit funkčnost za rozumný peníze. Je mi jasný že ideál by byl vyndat padesát a nechat ho dát do kupy ale to se mi zdá vzhledem k prodejnosti jako nesmysl, nikdo to neocení, když budu povídat že má ve 270tis. dělanej motor.

Doli  
Libor
2013-08-07 09:19:41

radek11: Já se s Tebou vůbec nehádám , možná na to někde kašlou, ale kontrola shodnosti typu motoru s TP je jedna z povinně kontrolovaných věcí jak na STK tak na evidenční kontrole a pokud mám zkušenosti, tak se to provádění kontrol všude zpřísňuje.

2013-08-07 12:29:54

radek11: Je to marný, je to marný, je to marný. Ale závidím Ti ten elán, aby jsi se "nenudil", já potřebuji natřít jeden okap a vůbec se mi do toho nechce. Kdyby jsi se nudil, tak Tě zvu, zagrilujem, dáme Malinovského a pak by jsi mohl začít.


Odpovědět