Fórum - Téma


W209 - Ventilátor topení


Fórum CLK W209 W209 - Ventilátor topení

Informace o modelu: Mercedes Benz W209 CLK



2014-01-17 12:42:10

Zdravím Vás pánové, mám problém nebo možná spíše dotaz. Vlastním CLK 320 (w209). A stává se mi že jak vypnu motor tak se mi po chvíli spustí ventilátor který rozhání teplo nebo chlad do kabiny. Jedná se opravdu o něj jelikož jsem sundal plast s kabinovým filtrem který je nad baterkou a ventilátor se točil ikdyž byl motor vypnutý. Je to normální nebo se jedná o nějakou chybu v elektroinstalaci popřípadě v panelu ovládání klimatizace a topení? Mockrát děkuji za odpověď, mám strach že mi to vybíjí baterku.

2014-01-17 12:46:52

Vypnout funkci rest??? Pokud jsem to tedy dobře pochopil.

Doli  
Libor
2014-01-17 12:49:59

blueabyss: Rest by se měl deaktivovat automaticky při každém startu, tzn. že pokud auto zhasne, vytáhne klíč ze zapalování a nezmáčkne REST, tak by měl ventilátor stát, naběhnout by měl až po zmačknutí tl. REST.

2014-01-17 12:58:59

doli: Tlačítko rest nemačkám vůbec. Klasika sednu do auta nastartuju někam přijedu, vypnu motor vytáhnu klíč a do pár sekund začne foukat ventilace. Což by zřejmě asi dělat nemělo.

2014-01-17 13:18:26

anynick: ...pokud jsem dobře pochopil,tak ti fučí zbytkové teplo,nebo chlad,po vypnutí motoru.Tl. "rest" fučí 5-30 min,nebo i do vybití baterie.Prověř to,zkusil bych to několikrát promáčknout,né-li,potom by mohla být zrada v tomto ovládání...

2014-01-17 13:58:07

anynick: Tak je v háji regulátor topení jsou tam tuším dva tranzistory, už jsem se setkal i s tím že to zapínalo vypínalo v závislosti na okolní teplotě.

2014-01-17 18:18:34

Děkuji za rady. Budu to muset dát někomu ať se na to podívá. Druhá věc co se chci zeptat je že když dám výhřev předního skla tak vůbec necítím z průduchů nad palubovkou že by něco foukalo. Zmáčknu tlačítko kontrolka se rozsvítí ale na sklo nic nefouká jenom cítím jak fučí vzduch na nohy. Jinač nevíte někdo o někom v okolí Ostravy kdo dělá nebo se zabývá nějak více Mercedesy má diagnostiku a podobné věci a jsou na něho dobré reference?

anynick, 2014-01-17 18:18:34 napsal:

Děkuji za rady. Budu to muset dát někomu ať se na to podívá. Druhá věc co se chci zeptat je že když dám výhřev předního skla tak vůbec necítím z průduchů nad palubovkou že by něco foukalo. Zmáčknu tlačítko kontrolka se rozsvítí ale na sklo nic nefouká jenom cítím jak fučí vzduch na nohy. Jinač nevíte někdo o někom v okolí Ostravy kdo dělá nebo se zabývá nějak více Mercedesy má diagnostiku a podobné věci a jsou na něho dobré reference?

2014-06-08 19:31:22

anynick: Prosím-jak jsi dopadl s opravou funkce REST ? Odjíždím 12.6.2014 na dovolenou a pátek mi začalo auto (R 320 CDI 4-matic) vytápět po vypnutí motoru a odchodu od auta. Už jsem vyměnil 8 let starou baterii, kterou mi to vycuclo. Vytápí to pořád.

2014-06-08 23:38:23

bertdiver: zatím jsem to nijak nevyřešil nemám čas ani prostředky na servis, ze zadu ovládacího panelu do kterého vedou dva konektory jsem odpojil tne konektor menším počtem vodičů, což znemožní po vypnutí motoru jakoukoliv dodatečnou nechtěnou funkci ventilátoru topení atd. ale rozsvítí se tím kontrolka SRS ale aspoň ti to nevyždíme baterku.

2014-06-11 19:55:28

anynick: Včera jsem to vyřešil, měl jsem krátký soukromý hovor s automechanikem z MB servisu a ten mi po odkrytování ventilátoru a prohlídce oznámil,m že je asi poškozený elektronický ovl. prvek (regilátor) namontovaný na ventilátoru, že u mého typu se stává, že voda zateče přes ventilátor do něj, koroze i zkrat a konec, pak to různě blbne. nový regulátor v MB nelze objednat, pouze s ventilátorem za 11 tis.Kč. CHA! Tak jsem to doma odkrytoval, demontoval ventilátor, zdemontoval kryt regulátoru a plošný spoj regulátoru. Provedl jsem očištění sprejem Rezojed, pak odmaštění Čištičem brzd a pak ošetření Kontoxem, všechny kontakty mechanicky jemným smirkem zbaveny oxidací a nakonzervovány Kontoxem. Vše posléze namontováno zpět. Po napojení napájecího konektoru se již ventilátor sám od sebe nerozběhl a dnes ticho. Mám připravenu alternativu na období dovolené - konektory a spínač - přeruším tím napájení ventilátoru při odchodu z vozidla-prozatimní řešení na dovolenou, po dovolené si seženu regulátor funkční.

Mám ale R 320 CDI 4matic.

2014-06-11 20:13:50

bertdiver: Díky za příspěvek, zkusím se tedy na to taky mrknout, asi jsi to nefotil nijak že? Musím se podívat kde a jak to vůbec vypadá na mém autě.

2014-06-11 20:19:59

anynick: Fotil, ale balím, zítra odpoledne jedu na jih Itálie s rodinou. Pošlu foto odtamtud. Pokud umíš polsky, zkus se kouknout na obdobu našeho Aukra, jmenuje se to www.Allegro.pl . Vyhledávání je totožné s aukrem a je tam toho mnohem víc. V Allegro group je totiž polské allegro a české aukro. Dokonce české přhlašovací údaje fungují i na allegro.

2014-06-11 20:30:58

bertdiver: ok super, jasně chápu to buď ty fotky hoď sem a nebo mi je klidně pošli na meil pokud budeš tak hodny na adresu: krutazavináčseznam.cz mockrát díky. Jinač allegro znám i celosvětový ebay.com

2014-06-11 21:09:04

anynick: Ebay taky znám a i tam nakupuji. Fotky pošlu na mejl.

2015-10-09 12:01:21

Větrák topení dým v kabině - vyhořelá pojistka 40A .. Zdravim, tak mi za doprovodu kouřových signálů v kabině přestal foukat větrák topení. Naštěstí jsem nevyhořel celý - pojistka 40 A jako pojistka nezafungovala Před požáre mi zachránilo až přetavení plastového držáku. (viz foto)

Motor Větráku se přes baterku točí.

Vyměnil jsem ten regulátor za úpně nový.

Dal nový držák pojistek a pojistku (...pojistka 40 A - docela problém. ...Nakonec l v mercedesu i s držákem za cca 120,- )

Zapnu klíček a fouká to na plný kule.

Na otáčení knoflíku na panelu klimatizace to nereaguje.

Tak vypnu klíček a pořád fouká.

Vyndam klíček a furt fouká dokud to nevybije baterku.

Tak jsem sehnal jiný panel klimatizace a chová se to stejně pořád fouká i po vyndání klíčku.

Mam ten obyčený panel bez funkce REST.

Koukal jsem i na čidlo vlhkosti a zdá se, že má načazenou jednu součástku(...Dá se na zloušku tohle čidlo simulovat třeba odporem?)

Není někde ještě nějaký relé co by třeba tim zkratem zapeklo?

Číslo dílu regulátoru jsem bral jen podle toho A 230 821 02 51, musí být stejná i ta ostatní?

Tvrdí že je to kompatibilní, kupoval jsem to u pietro a když to přišlo je to z Polska.

Nemáte s tim někdo zkušenost nebo nápad čim by to mohlo být?

Nedá se tim krámem jezdit zamlžujou se mi okna...to je super hlavně v noci :)

Dík za reakce

2016-01-26 00:26:41

pokračování....

Sehnal jsem stejný číslo (ta další byla jiná) na ebay a modlil se :))

Namontováno a už to chodí. jupíííííííííí

Ten z pietro jsem reklamoval, že i když to uvádějí, kompatibilní s tímhle číslem dílu to prostě není. Uznali to a peníze vrátily.

Závěr: Pozor na náhrady ! :))))


Odpovědět