Fórum - Téma


W208 - Zadní opěrky hlavy


Fórum CLK W208 W208 - Zadní opěrky hlavy

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mercedes Benz W208 CLK  |  Naše vozidla



2014-08-15 16:43:45

Zdravím,jsem poměrně čerstvým majitelem w208 a již při koupi jsem si všiml že nefunguje ono tlačítko které má opěrky postavit a pak zase shodit. Po zmáčknutí se zezadu(předpokládám z pumpy) ozve mechanický zvuk ale opěrky se nevysunou. Co jsem se díval po videjích pupa je určená i k odemykání zámků. Myslíte ýe bude problém jen s netěsnotí nejakých hadiček?(zámky fungují)

2014-08-15 17:22:19

tripp: Docela jsi mi nasadil brouka do hlavy,protože považuji tuto "vymoženost" za úplně zbytečnou,ale u W 208 jhsem to použil jednou a chodilo pouze "zasouvání" opěrek.Nyní mám w 211 a tam to taky chodí stejně,tzn. schodit dolů a domnívám se , že to tak má být.Jinak Ti přeji jako novému majiteli pouze takové "starosti" s vozem ,o které píšeš

Já to vůbec nepoužívám,považuji to úúúúplně za zbytečné

2014-08-15 17:43:38

Lépe řečeno jsem ho koupil včera takže si tou funkcí taky nejsem úplně jistý... ale nezacvakne i když ho vytáhnu rukou jen jedno a to po velkém úsilí a tím tlačítkem teda potom kýženě spadne. Každopádně budu pátrat.

2014-08-15 19:39:53

opěrky to jen sestřelí, zpátky je to rozhodně nezvedne

2014-08-15 21:32:54

Když jsem ještě byl majitelem w208, tak mi zadní opěrky fungovaly bez problémů... ( stahování i vysouvání)...automaticky po jednotlivém zmáčknutí změněného tlačítka. Právě to se mi moc líbilo, jako i funkce zadní rolety (záclonky) pro zpětný (ne)výhled.

2017-03-03 09:08:53

Ahoj, mám problém u W208 Cabrio se zadníma opěrkama, nejdou dát dolů.

(WDB2084471T022705)

Dle diagnostiky (MB) vše OK, nicméně tlačítko svítí ale dolů dát nejdou (Pojistky taky ok). Stalo se to poprvé z ničeho nic minulý rok, pak se na autě vymazaly chyby na diagnostice a šly dolů. Po letošní výměně baterie jsem zkusil opěrky zase vysunout ale ejhle, už nejdou dát dolů. Dělalo to divný zvuk a pak jako kdyby jel motorek na prázdno. Ventil A1248001678 dle diagnostika OK. Má někdo nějakou zkušenost? Mechanik neměl čas nicméně říkal že mám rozdělat sedačky (Mám vytisknutý návod z TIPSu) že bude něco špatně mechanicky. Mám už domluveného pána na kompletní modul opěrek (použitý ND) protože v MB se to nedá objednat v rozprachu a celý modul stojí cca 90tis bez DPH :D Střechu jsem dolů ani nezkoušel dávat protože je mi jasný že za A, nepůjde, za B, půjde ale nepude pak zavřít.

Je zde někdo komu by se do tohohle chtělo pouštět? Můj mechanik si na to netroufá a nemá čas, druhý co to diagnostikoval říkal, že se podívá po večerech ale to je hrozně na dlouho.

Kluci, jsou opěrky řešené hydraulikou? V kufru mi hoří pojistka pozice 13 (40A!!) která je dle schémat přímo na motor hydrauliky.

Skyair  
Pavel
2017-03-13 15:33:41

paull25: Jak jsem se díval, mechanismus je téměř tak složitý jako systém střechy Soft Top. Také používá hydraulické písty, koncové spínače a elektrické (elektromagnetické) pohony.

Přehled ve WIS manuálu:

Hydraulický motor (A7 / 5M1), ruční spínač S83, případně může být i problém v některém relé u hydraulické pumpy. Víc asi už neporadím, mám SLK ale tam je hydraulika jen pro "vario dach".

V případě potřeby, vlákno ke střeše A208 je tady:

http://www.mercedesclub.c...w208-strecha-kabrio-33478

2017-03-15 11:47:57

No uvidím. Přijde mě jak kdyby bylo seknutý relé co je u serva (A0025421319 pozice 20) a pak půjdu dál. uvidím jak bude vypadat pumpa. Přemýšlím jaké díly ještě objednat

2017-03-20 20:56:12

Tak nový poznatek.

Relé vyměněno, mělo zpeklý kontakt. Nyní když zmáčku výsuv / sjetí opěrek tak poklesnou otáčky, po čase se spálí pojistka. Střecha taky nereaguje. Motor hydraulického čerpadla se zahřeje, ale nic nedělá(takže je seknutý) a spálí pojistku 13 (cca po 10sekundách 40A na čerpadlo)

Myslíte že má cenu opravovat nebo rovnou vzít jiné? Motor vypadá zalisovaný takže to nebude rozebíratelné.

Podařilo se mi sehnat modul A 208 800 10 48 použitý, ale funkční za 4000kč. Takže podtrženo shrnuto, relé stářím zůstalo seplé, čerpadlo vesele čerpalo ale nemělo kam tudíž se spálilo. Zkoušel sjem na nej klepat, na 10 min odpojit baterku ale ani jedno nepomohlo.

2017-03-21 17:15:18

tulipánek: Vazne sly tlačítkem i nahoru? Mne to nejde, jen spadnou.

Podle tady toho obrazku bych řekl, ze muzou jen padat.

https://www.google.cz/sea...c=JugI21VEgDH6RM:&spf=202

Skyair  
Pavel
2017-03-21 19:15:14

mess:

  • Ten první obrázek (zleva) je z kupé. Tam jdou ručně nahoru a po zmáčknutí tlačítka spadnou.
  • Druhý obrázek je z A208 - kabrio. Tam jsou zadní opěrky součástí "roll bar" ochraných oblouků a ovládají se hydraulicky nahoru i dolů.
  • Na třetím obrázku je schema a rozkres hydraulického mechanizmu.

2017-03-21 19:26:08

skyair: Chapu, to jsem si myslel, ted to diky tobe uz vim. Zmatlo me, ze tulipan ma nebo mel prave kupe.

Skyair  
Pavel
2017-03-21 19:29:11

mess: A u W209 je to zase jinak, tam zadní opěrky zajíždějí do opěradla. A jak jsem koukal na netu, tak to taky občas nefunguje.


MB AUTOHAUS MERCEDES BENZ E CLASS CONVERTIBLE AND CLK CONVERTIBLE HEADREST RESET  |  Více info

I SHOW YOU HOW TO RESET THE REAR HEADREST FOR YOUR CONVERTIBLE E-CLASS COUPE AND CLK(209) CONVERTIBLE

2017-03-21 20:09:33

skyair: Ty 209 fotky jsou ale taky z kabria, ne?

Skyair  
Pavel
2017-03-21 20:11:34

mess: Z kabria jsem přidal video, jak opěrku nouzově zasunout.

2017-04-01 20:49:38

Ahoj kolegové. Už od dob w124 jsou opěrky hlavy elektronicky jen sklapovány dolů. Nahoru si je musíte zvednout ručně V hodně článcích to kritizovali a Mercedes za to uráželi, ale podle mě je to vpoho. Ušetřen jeden motorek

Skyair  
Pavel
2017-04-01 20:57:54

cloney44: Ano. U kupé je to tak.

2017-04-02 10:56:25

U "W208 CABRIO, 98-03 je ovládání zadních opěrek (tlačítko NAHORU / DOLŮ ovládáno HYDRAULICKY"

Jinak vyřešeno, výměna pumpy a střecha zatím šlape. Rozhodně Všem doporučuji preventivně vyměnit relé co je na hydraulické pumpě (u r.v. 98, je to pumpa A 208 800 00 30 (Tovární číslo které není v EPC) Objednávací číslo A 208 800 10 48 (7 ventilů). U novějšího CLK (Facelift asi 2000-2003) je pumpa jiná, A 208 800 02 30 (Tovární číslo které není v EPC) Objednávací číslo A 208 800 17 48 (5 ventilů).

Na obou pumpách je relé A 002 542 13 19. U relé se mě spekl kontakt a spálil pumpu. Stojí v MB cca 300 včetně DPH. Je to stejné relé co je na komressor v kufru u pojistkové skříně. Takže doporučil bych následný postup jen co se týče pumpy (oddělání tapecu, deklu, roletky, rezervy apod popisovat nebudu): Odpojit baterii vozidla, odštekrovat starou pumpu. Na pumpě je 4 šrouby uchycená deska s hadičkama. tu desku povolíte a vydličkou povytáhnete jednotlivé hadičky. U nové pumpy co budete montovat, odšroubujte nádobku na hydraulickou kapalinu, vytřete do sucha všechen nepořádek a nalejte olej z původní Vaší pumpy nebo nalejte nový (A 000 989 91 03 10 cca 3dcl) Vyměňte relé, Přehoďte pumpu, našroubujte a je hotovo. Zkoušení dělejte při nastartovaném motoru. Při prvním otevření střechy je třeba povolit šroub na dolévání na pumpě, aby se ovzdušnila) Baterie dává 12v kdežto altík 14V. Menší napětí = větší proud na relé a pojistce proto doporučuji dělat vždy při nastartovaném motoru.

Byli to nervy ale nakonec to nebylo drahé (Pumpa 4000, relé 300, olej 550, práce zatím nevím). Problém je sehnat funkční pumpu s Vaším číslem.

Hodně šťastných kilometrů s fungující střechou :D

Skyair  
Pavel
2017-04-02 11:06:08

paull25: Díky za zprávu a popis řešení.


Odpovědět