Fórum - Téma


W208 - Tuning motoru


Fórum CLK W208 W208 - Tuning motoru

Informace o modelu: Mercedes Benz W208 CLK


1  2  3  4  5

2016-02-29 22:13:37

Výměnou za 320 nezíská(co se výkonu týká) celkem nic-ten rozdíl je zanedbatelnej-vyzkoušeno v praxi

Pokud je to navíc automat vs manuál, neni skoro žádnej

2016-02-29 23:20:35

honzamares20: Tak vidíš,ani třistadvacítka nebude to ořechové.Motory 200 K do faceliftu 141 kW a 230K 143 kW jsou na tom stejně a mají výkon právě díky kompresoru,který třistadvacítka nemá a jak se tu správně píše nula k nule pojde.

Potom jedině osmiválec,ale to sehnat už není tak jednoduché.Na chipování motorů s kompresorem bych rychle zapomněl a na změnu řemenice ani pomyslet.

Přečti si,byť staré příspěvky v tomto vlákně,ale stále aktuální

2016-03-01 00:37:18

Grassell napsal všechno co potřebuješ vědět. Jde to, ale musí se to umět, tady můžeš skončit s dírou v pístu nebo s dodrbaným motorem a penězma pryč. 320 mám, jede to tak že to jede no, přijde mi to už slabý, ale jízda v Octavii je ještě daleko slabší. A kompressor se točit musí, když netočíš není vzduch... Takže vyměnit řemenici a upravit mapy s tím, že pokud to nedopadne budeš smutnej. Rozhodně s tímhle požadavkem nemůžeš jít za prvním kriplem kterej najelvá auta obdckem, ten tě akorát ojebe, protože nemá vědomosti na to aby to zvládnul. Jo a úprava map bez řemenice nebo výměna řemenice bez map je taková napůl práce, to radši nedělej nic. Osobně bych to prodal a vzal C320 amg, nic jinýho za málo peněz nikdy nepojede.

2016-03-01 01:02:17

U kompresoru nejde jen o čip, ale také o nastavení vzduchové váhy. Reálné počítejte max do 30 PS, stíhat by měla i převodovka. V max rychlosti se to moc neprojeví, zlepší se točivý moment a zátah ze spodu, spotřeba navíc do 1 l/ 100 km. Reálné náklady 1 - 2 tis EUR u skutečně kvalitní firmy pro 4 válce. U 55 AMG také třeba 18 tis EUR, ale to jsou úplně jiné úpravy. V podstatě nejlepší je koupit třeba 430 nebo 55 AMG od max 2. majitele.

2016-03-01 01:12:16

vaclavcerny: při vší úctě kokotina a ten druhej majitel to je tam fakt důležitý.

2016-03-01 10:07:33

honzamares20: Nevím jestli se nepletu, ale vyšší výkon je poznat stejně až v otáčkách/max.rychlosti.

Doporučil bych koupi VW Golf 1.9 TDI > táhne vocpodu!

2016-03-01 10:36:58

3dlick: Nee,právě naopak,ale to je jedno sdruhým.Neřeš to.Principielně tady jde o to,že si někdo koupí "vysněné" auto a pak špekuluje a špekuluje,doslova vyhazuje peníze za hovadiny a pak to může taky dopadnout,jak to tady popisuje Mess.

Závodní auta jsou taky rozdělena do skupin a tam si mezi sebou měří síly,ale koupit si "Trabanta" a mít z něho Ferrari je blbost.Nejsem proti nějakému vkusnému vylepšení ,nebo dokonce i kvalitnímu chipu,ale...

Držme se nohama na zemi

2016-03-01 10:58:05

Šolim: Nevím to z praxe, ale čekal bych, že čipem se přidá pouze výkon, ale točivý moment zůstane stejný. Takže v nízkých otáčkách se ten čtyřválec, dle mého názoru, bude chovat stejně i s čipem, nebo bude zrychlení odpichu minimální.. Ale můžu se mýlit

Zajímavé čtení je o tom zde - http://dfens-cz.com/kroutak-vykon-a-spol/

2016-03-01 11:08:48

3dlick: S tím momentem se určitě mýlíš.Dnešní diesely jsou na tom právě daleko líp než benzín.Článek

2016-03-01 11:13:03

Šolim: z mého pohledu líp ani ne benzín je benzín! Jel jsem nedávno se služebním megaNEm v dieselu s turbínou a ten zátah byl super, ale uřadíš se.. S CLK jedeš na trojku 130, tam už musíš mít šestku a v otáčkách to umře

Asi to bude jinak u CDI od MB s vyšším obsahem, ale moje sympatie bude mít stále benzín

2016-03-01 11:16:18

3dlick: zvedne se o točivý moment. To je snad jediná výhoda chip tuningu. Max rychlost tak o 12-15 km/hod. Zajímal jsem o to u mého auta, postupně na web u Lorinser, Väth a některých dalších. To, co bych si představoval je úplně v jiných cenách a změnách.

2016-03-01 11:18:51

3dlick: To si piš,že ano a o dostNajdi si srovnávací tabulky motorizace a přesvědčíš se.

V podstatě tady teď pouze blábolíme,podstatou je to,že někdo si něco koupí a pak z toho chce mít raketu,aniž by ta ona věc na to měla

Šolim, 2016-03-01 11:18:51 napsal:

3dlick: To si piš,že ano a o dost .. Najdi si srovnávací tabulky motorizace .. a přesvědčíš se.

V podstatě tady teď pouze blábolíme,podstatou je to,že někdo si něco koupí a pak z toho chce mít raketu,aniž by ta ona věc na to měla .. ..

2016-03-01 11:23:59

Šolim: Je to tak, to je pak úplně jiné auto včetně podvozku, brzd atd.

2016-03-01 11:42:56

mám CLK 320 a jeep commander 3.0 crd oba motory stejnej výkon, obojí automat a oba jedou mooc pěkně asi jen záleží na tom co od nich očekáváme.Jo a ten ropák zas tak často neřadí

2016-03-01 11:56:15

Točivý moment se musí zvednout, protože jinak by byl výkon pořád stejný...Výkon zvedneš zvýšením otáček a nebo kroutícího momentu a víc ti to asi moc točit nebude, takže jediná možnost jak zvednout výkon je zvednout krouťák. Jako V12 z toho neuděláš, když to někdo hodně dobře udělá dostaneš 170kw, víc nesnesou sériové písty, je to koleda o průser už i se 170kw...

2016-03-01 12:00:01

To megaNE bylo myslím 1.6, u těch dieselů ten obsah udělá asi hodně ..

Skyair  
Pavel
2016-03-01 13:17:07

Vraťme se ještě k původnímu dotazu uživatele "Honzamares2".

  • Uživatel má W208 200K motor M111.944 se zvýšeným výkonem 141 kW v exportní verzi (Itálie, Španělsko, Portugalsko a Řecko) z důvodu daní - zvýšení výkonu při stejné kubatuře.
  • Slabší varianta kompresorového motoru M111.956 ve W208 200K pro zbytek Evropy má 120 kW
  • Základní varianta motoru M111.945 bez kompresoru má výkon 100 kW

V podstatě stejný motor M111 se díky kompresoru a následnému "továrnímu tuningu" se dostal ze 100 kW až na 141 kW Myslím, že u tohoto dvoulitru už nezbývá mnoho rezervy pro další výrazné a bezpečné zvýšení výkonu.

A pro zajímavost a srovnání jsou na přiloženém obrázku rozdíly (červený rámeček pro dvoulitry) a srovnání s dalšími motory používanými v CLK W208:

2016-03-01 13:26:05

skyair: Krásná práce,my ještě pamatujeme,kdy žádná turba neexistovala a jednou z možností u závodních vozů mimo snížených hlav,úprava vačk. hřídel,atd.,bylo i přidání kompresoru,čímž byl nárůst značný

Skyair, 2016-03-01 13:17:07 napsal:

Vraťme se ještě k původnímu dotazu uživatele "Honzamares2".

  • Uživatel má W208 200K motor M111.944 se zvýšeným výkonem 141 kW v exportní verzi (Itálie, Španělsko, Portugalsko a Řecko) z důvodu daní - zvýšení výkonu při stejné kubatuře.
  • Slabší varianta kompresorového motoru M111.956 ve W208 200K pro zbytek Evropy má 120 kW
  • Základní varianta motoru M111.945 bez kompresoru má výkon 100 kW

V podstatě stejný motor M111 se díky kompresoru a následnému "továrnímu tuningu" se dostal ze 100 kW až na 141 kW .. Myslím, že u tohoto dvoulitru už nezbývá mnoho rezervy pro další výrazné a bezpečné zvýšení výkonu. ..

A pro zajímavost a srovnání jsou na přiloženém obrázku rozdíly (červený rámeček pro dvoulitry) a srovnání s dalšími motory používanými v CLK W208:

2016-03-01 13:28:06

skyair: Někde jsem našel max možnost 215 PS, ale většina upravců nabízí zvýšení u 200 K ze 163 k na 193 k, tedy na exportní verzi.

Skyair  
Pavel
2016-03-01 13:49:29

Bavíme se o sériových motorech 15 a více let starých. Pohled do tabulky dává představu o výkonech ke kterým došel výrobce použitím kompresorů a ECU čipů v ŘJ při stejné kubatuře v motorech ze stejné kvality materiálu (válce, písty, ventily). Další výkon předpokládá především dosažení vyššího výkonu neustálým zvyšováním otáček - což jak známo životnosti motoru nepřidá.

Pokud jsou v tabulce vyznačené výkony, ty platí pro nové motory. Po tolika letech už tam ani omylem nejsou. Zajeďte si na měření na brzdě a uvidíte. V nejlepším případě je to už o 10% méně. Jak už tu bylo mnohokrát řečeno - skutečný tunning je o něčem jiném, především v penězích.

Desítky dotazů na stejné téma "zvýšení výkonu" těchto obdobných motorů jsou nejenom u CLK ale i SLK. A jak některé pokusy dopadly? Stačí se podívat po příslušných fórech. Někteří ladiči se už neozvali, jiní po vložených penězích a úpravách skončili u rozladěných motorů. Auta vraceli do původního stavu nebo je prodali - Viz téma Fórum W208 - Kompresor. A pokud jezdí, tak řeší problémy se spotřebou oleje, spojkami, převodovkami a především si životnost motoru zkrátili. Ale to tady nikdo nepřizná.

Prostě: Komu není rady, tomu není pomoci.


Odpovědět

1  2  3  4  5