Fórum - Téma


W208 - Tuning motoru


Fórum CLK W208 W208 - Tuning motoru

Informace o modelu: Mercedes Benz W208 CLK


1  2  3  4  5

2013-03-10 02:15:32

Čau,

poradíte někdo kde načipovat clk 2.3K 142Kw?

Našel jsem nějakou firmu na kladně co z toho dokáže udělat 173 Kw ale ta cena je šílená.

Kdyby někdo věděl, tak mi prosím napište.

ps. 192 koníků je fakt bída.

2013-03-10 09:53:17

Chipovat 2,3litrovy benzin o 31Kw je rekl bych dost.

Hlavne by firma co to dela mela mit "brzdu" a vystavit ti nejaky dokument ze na tom aute provedli upravu.

Jestli chces aby to jelo musis koupit jine auto :) AMG z toho neudelas.

2013-03-10 10:17:48

Ja bych vedel jak nacipovat na 205 KW

jede to pecka spotreba se nezvysi , klesne opotrebeni kompresoru a prevodovky , brutal zvuk

2013-03-10 10:30:05

enougher:

2013-03-10 10:48:34

Prodat a koupit vic valcu, se 4 hrnkem nikdo diru do sveta neudela. A cim vic komponentu motor ma tim vic budou chipovanim trpet.

2013-03-10 11:29:25

ok1wwv: Tak pokud by to delal nekdo kdo tomu rozumi, nejaky smysl by to mit mohlo, precijen kompressor tam je a motor co by sel hned s*at to taky neni.

Ale pokud bych to mel delat u nekoho koho neznam, nedelal bych radeji nic.

2013-03-10 12:01:26

Prosím o rady chytrolínů typu "kup si nové auto" ať si nechají a neobtěžují. Otázka byla jasná, jestli někdo nezná kdo to umí chipovat.

Nevím proč bych to neměl chipovat. Kompresor to má....

Jinak příspěvěk od enougher je předpokládám asi jen provokace, že?

Skyair  
Pavel
2013-03-10 12:01:38

Tento čipovací dotaz se tady objevuje už po několikáté. Tak trochu vysvětlení. Je rozdíl u čipování dieslových motorů a benzínových. U dieslových motorů je rezerva ke zvýšení výkonu větší a výsledný efekt výraznější. U benzínových motorů s turbem to lze řešit rovněž "pouhým" čipováním. Ale u kompresorových motorů se to provádí trochu jinak:

1) výměna řemenice na kompresoru - kit pro MB (pořadí firem dle kvality) VÄTH, Brabus, Carlsson, - od cca 300 Euro

2) výměna intercooleru z důvodu zvýšené teploty vzduchu zvýšením plnícího tlaku - od cca 200 Euro

3) následné čipování - přizpůsobení ŘJ ke změněným charakteristikám motoru - 200 a více Euro.

4) montážní práce v Německu od 300 Euro

Jenže všechno má své ALE. Doporučená montáž je na motory do 100 tis. km. Zvýšením otáček kompresoru se snižuje jeho životnost. Náklad na zvýšení výkonu 2,3 max do 50kW se pohybuje tedy kolem 25-30 tis. korun. A následně se mohou objevit další potíže ve vztahu k již opotřebenému motoru. Nemluvě o tom, že jednotlivé díly jsou konstrukčně dimenzovány na základní motor. Skutečné tuningové motory AMG nebo Brabus jsou sestaveny z dílů, které toto zvýšení výkonu snesou lépe. Např. kované a písty, odlehčené ojnice, kvalita ventilů a řada dalších. U běžného motoru se zvýšením plnícího tlaku vzduch zahřívá - proto musí být větší intercooler. Doporučuje se vyměnit plastové potrubí do sání za hliníkové (viz úprava Brabus). Všechny spoje musí být dokonale těsné. Vyšší tlak vzduchu u starého motoru zvyšuje jak spotřebu paliva, ale hlavně i oleje ve starém motoru. Především zvýšením tlaku se zvyšuje množství oleje v odlučovači a bez úpravy se dostává zpět do sání. A to je příčinou zaolejování váhy vzduchu a zkrácení její funkčnosti.

  • Tedy: všechno jde, ale je to o značných penězích a vždy to bude ve starém autě s původním podvozkem, tlumiči, výfukem, brzdami atd. Nebo další investice navíc.

O tom, jak se chová jetý motor s namontovaným kitem fy Carlsson je vlákno zde:

http://www.mercedesclub.c...m-tema/r170-anabaze-33504

2013-03-10 12:06:34

Skyair:

Díky za vysvětlení, konečně někdo s rozumem. Z toho jednoduše vyplývá, že na to kašlu :)

ok1wwv, 2013-03-10 12:01:26 napsal:

Prosím o rady chytrolínů typu "kup si nové auto" ať si nechají a neobtěžují. Otázka byla jasná, jestli někdo nezná kdo to umí chipovat.

Nevím proč bych to neměl chipovat. Kompresor to má....

Jinak příspěvěk od enougher je předpokládám asi jen provokace, že?

2013-03-10 12:07:45

ok1wwv: Jsi chytrej kluk, z tebe neco bude

Nejlepsi chiptuning je - pridej 4 valce

Protoze 140Kw je podle mne az dost

udelej to jako Kozorozecek

Odlehci, pridej diferencial , sportovni sání, Sportovni vacky, ladene svody

MAm kamarada , ma načipovanou W211

porad se neco sere vstriky , turbo, senzory, ventily cerpadla

uz ted jeho najety kilometr vychazí za 35kc

Nejsem jediny kdo mu rika kup si 55 AMG a vyjde te kilometr na 20% toho co načipované auto

Skyair  
Pavel
2013-03-10 12:14:29

ok1wwv: Opravdu ty vložené náklady se nevyplatí, pokud nejsi rozhodnutý k větším finančním výdajům. Pouhé čipování je také možné, ale rozdíl skutečného výkonu poctivě změřeného na hnané nápravě je za ty peníze nezajímavé.

Mám stejný motor a došel jsem po zjištění všech informací v Německu i tady ke stejnému závěru. 1 vteřina zrychlení za to nestojí

2013-03-10 12:17:48

Skyair:

Jasně rozumím.

Mé první nadšení pocházelo z tohoto:

http://www.diesel-technik...k-do-rv-2002-230-k-142-kw

Dle jejich tabulek to vypadá velice dobře.

2013-03-10 12:21:45

Dobre ale nacipovanim nezmenis mechanicke vlastnosti

Proto jsem nepritel chiptuningu

zmenis zrychleni ale to je tak vsechno

a co takhle k tomu dat silnejsi brzdy???

Skyair  
Pavel
2013-03-10 12:21:55

ok1wwv: JJ, takhle to vypadá lákavě. Ale potřeboval bys vidět grafy, kdy a v jakých otáčkách jsou uvedená data platná. A bez zvýšení především otáček toho čipováním nedosáhneš. Perpetum mobile na snadné zvýšení výkonu neexistuje.

2013-03-10 13:14:47

Zajimalo by mne, jaktoze u 2,3 kompressor pridaji 31Kw a u 3,2 kompressor 19Kw.

A skoda ze tam nemaji grafy no, bez toho je to bezcenne.

Skyair  
Pavel
2013-03-10 13:29:21

Mess: 3,2 je 6-ti válec bez kompresoru.

2013-03-10 13:32:32

Skyair: To ale 2,3 také.

Jsou Crossfiry SRT a C32 amg ktere maji V6 s kompressorem a tuším že jsou i takové SLK,.

Že standartní 3,2 kompressor nemá samozžejmě vím. Tam by jsi ale i těch 19Kw dělal těžko.

Skyair  
Pavel
2013-03-10 13:37:13

Mess: CLK 2,3 je totožný motor jako u SLK a jsou jen s kompresorem.

To víc mě zajímá jak si vymýšlejí cenu - oba tyto motory jsou totožné:

  • - CLK 230 K - 142 kw 31 kW 42 Hp 48 Nm 11 990,- Kč
  • - SLK 230 K - 142 kw 31 kW 42 Hp 48 Nm 17 990,- Kč

2013-03-10 13:41:24

Skyair: Vím jak to myslíš no, ale není to tak uplně pravda.

edit: tedy o tom s tím kompressorem.

Skyair  
Pavel
2013-03-10 13:44:40

Mess: Co se týká SLK a CLK, tak se motory používaly stejné. Bavíme se tady o R170 a W208.

Crossfire jsem nestudoval, ale můžu se kouknout.

Ale ty ceny mají divný.


Odpovědět

1  2  3  4  5