Fórum - Téma


W208 - Snímače a senzory


Fórum CLK W208 W208 - Snímače a senzory

Informace o modelu: Mercedes Benz W208 CLK



2012-04-01 18:33:13

R.v. 2001.

Vetsinou po testu jednotek diagnostikou auto dva dny jede.

Vymenene HFM,snimac na vackovem hrideli (byl v nem olej).

Diagnostika bez chyb (Star).

Jeste mam dotaz, jestli ten konektor na jednotce co ma nejvic pinu (je tam jednotka siemens)

vede ke snimaci na vacce nebo konektoru na prevodovce.

Protoze ten konektor je nejaky nasakly olejem.

Obrazek nedam protoze nejsem schopny ho zatim nahrat.

To ze auto nejede se projevuje tim, ze nepodrazuje a pomalu taha, maximalni rychlost konci nekde u 150ti.

Skyair  
Pavel
2012-04-01 19:19:40

No, jestli je konektor připojený na snímači zalitý olejem, došlo k nepříjemné situaci. Olej navzlínal až do ŘJ. Tam je ten vícepinový konektor. A pokud je i tam olej, je dílo dokonáno. Dojde k poškození buď části (němci to nazývají modul K40) nebo celé ŘJ.

Dokonce se olej vyskytuje až v kabelech u lambda sondy. Proto se tam včas dává "olejstop kabel" (mezikus, který zabrání vzlínání) nebo se mění snímač na vačkovce. Co teď dělat? Odpojit ŘJ a pokusit se odstranit veškerý olej v krabici a deskách v ŘJ.

Pokud jsou kabely (což asi jsou) zcela proolejované, vyměnit celý svazek. Pokud bude zasažený jen modul K40 (ceny na eBay se pohybují kolem 200E. Ten modul je deska, která mimo jiné ovládá spínání kompresoru. To je ten pokles výkonu. Na německém webu mbslk.de jsou napsány na toto téma "romány". Před faceliftové motory M111.xxx to kupodivu prý postihuje méně. Ale také. A výrobce MB to neřeší ... má se včas vyměnit onen snímač na vačkové hřídeli. (Což se hlídá při oficiálních servisních prohlídkách). Většinou se to projevuje až po 100.000 km. Prostě žádná sláva

2012-04-01 19:23:42

Parada... Na snimaci nevim jak to vypada, konektor od oleje je az v jednotce, vpravo pod celnim sklem. Ale mam podezreni ze prave tam vede no.

Skyair  
Pavel
2012-04-01 19:26:04

Tady jsem dával odkaz na olejstop kabel. Jsou tam i fotky oleje v ŘJ

http://www.mercedesclub.c...rum-tema/slk-odkazy-26973

A tady je foto a číslo dílu snímače pro facelift: A111 051 01 77

příčina všech potíží

Skyair  
Pavel
2012-04-01 19:44:39

A tady je jeden s dobrých popisů co a jak s kabelovým svazkem po proolejování. Bohužel je to v němčině... ale se vším.

http://www.mbslk.de/modul...News&file=article&sid=965

U CLK mohou být změny v uložení, konektorů a délek některých kabelů s ohledem na jiný model. Ale motor a řada dalších komponentů bude stejná. Ale ještě stojí za pokus všechny koncovky a zaolejované konektory prostříkat čističem na brzdy ve spreji. Dobře to odmastí.

Napadá mne, že u faceliftu u SLK je kompresor bez magnetické spojky (nevím jak u CLK), takže by mohl odpadnout problém se spínáním kompresoru.

Pak může být ještě pokles výkonu způsobený olejem na čidle lambda sondy, či spíš problémem s váhou vzduchu, který se rovněž projevuje poklesem výkonu. Divné je, že to nehlásí žádné závady na diagnostice.

Prostě problémy s elektronikou a jednotlivými komponenty jsou známý oříšek. Jo a další čidlo je přímo na automatické převodovce. I tam může být olej.

Víc mne zatím nenapadá, třeba se tu zamyslí ještě někdo jiný se svými zkušenostmi.

2012-04-01 20:44:22

Neni to snimac ale el.magnet prestaveni vackoveho hridele...zmeni casovani saciho hridele. Pokud je tam olej, urcite by bylo vhodne vymenit tesnici krouzek vackoveho hridele.

jinak dej novy kabelovy svazek ( stejne tam zlobi i konektory, napr pro lambdu ), vyplachni RJ ( dobre se to dela cisticem na brzdy ve spreji )...a mel by byt klid

Jako prevence, pokud by opet zacal vzlinat olej, muzes poskodit izolaci kabelu ci konektoru na vhodnem miste tak, aby nefungovala jako hadice kterou se ten olej tlaci. Takze udelat tomu oleji unikovou cestu aby nedosel do Rj

Skyair  
Pavel
2012-04-01 21:04:48

Ano - správně je to elektromagnetické přestaveni vačkového hřídele

Němci nazývané NWV (Nockenwellenversteller)- při hledání v katalogu.

A tady pár fotek při výměně... U faceliftu odpadá změna konektoru. (tady je ukázka jak dát ten faceliftový bazmek NWV při montáži na starší předfaceliftovou verzi motoru)

http://www.mbslk.de/modul...News&file=article&sid=995

2012-04-01 21:15:44

Strikal jsem odmastovak na konektory tak aby to nenateklo do jednotky, zkusime ji zitra rozdelat no. Diky.

Skyair  
Pavel
2012-04-01 21:19:40

NZ. Doufejme, že ten olej nenapáchal víc škod.

P.

2014-06-02 10:22:50

Snímač otáček klikové hřídele .. Dobrý, chci se zeptat, kde se nachází snímač klikové hřídele pro snímání otáček u CLK W208 AMG 4.3 V8 r.v. 2001? Dík za info Sten

Svatik  
Svaťa
2014-06-10 18:15:13

sten93: SZ

2014-09-02 10:26:38

Signál otáček .. zdravim prosimvas kde najdu i clk 2L 141KW nejaky zdroj signalu otacek?diky za rady

2014-09-02 10:34:01

Pokud jde o motor. Že by na snímači klikové hřífele?

2014-09-02 11:01:04

blueabyss: jezis no jo ja sem blbec...diky moc a omlouvam se

2016-09-18 20:11:56

Snímač teploty nasávaného vzduchu .. Zdravím Mercedesáci,potřebuju radu ohledně snímače teploty nasávaného vzduchu. Diagnostika mi říká že je problém v tomhle směru,váhu jsem měnil před týdnem a byl klid a teď tohle. Nikde ne netu nemohu najít snímač na 320 a jejich mraky na všechny ostatní,nevíte kde naleznu ten praví co tam patří? Nebo jestli není stejný jako na podobném motoru? Ps: měl jsem už tady zmíněnou závadu s tím že se auto dusilo,nešlo do otáček a chcipalo. Váha tento problém eliminovala ale jen na týden a dnes to chciplo uplne a kdyz nastartuju tak beží 2vteřiny a klekne. Podle diagnostiky je to teď snimač teploty nasávaného vzduchu. Máte s tímto už nekdo bohatší zkušenost než já? Děkuji moc za odpoveď.

2016-09-19 11:17:31

tomyrydl: Zdravim ta.Snimač teploty si nenašiel asi preto že je sučastou vahy vzduchu.Ak si daval novu vahu tak skontroluj konektory a kabelaž.

2016-09-19 18:53:46

wili.2: děkuju za radu,také jsem měl tušení jestli neni součástí váhy. Zkusim zkontrolovat kabely ale myslím že tím to nebude.

wili.2: Jinak jsem koupil vahu Magnetti Marelli,nevim jestli to muze byt tim a nemel jsem radsi koupit Bosch. Ale jak jsem psal tyden to bylo bez sebemensiho problemu. Diagnostika nic jineho nepise. Muze to byt vadny kus,budu zitra reklamovat a pokusim se vymenit a doplatit za Bosche. Nic jineho me nenapada. Dekuji za odpoved

2016-09-19 20:04:33

tomyrydl: Vymenil bych to za bosch a pak se uvidi.

2016-09-19 21:18:07

mess: zkusim to,zatim mi nic jineho nezbyva. Jeste by me zajimalo jestli muze neco Vahu Vz. odpalit? Filtr byl novej,saci potrubi vycistene. Zatim jsem v MB lajk tak netusim.


Odpovědět