Fórum - Téma


W208 - 230K vs. 320


Fórum CLK W208 W208 - 230K vs. 320

Informace o modelu: Mercedes Benz W208 CLK


1 ......... 4  5  6  7  8

2012-10-04 21:36:30

Kourku,ale Skyair uvádí spotřebu u 230 K,ne 320

Vzdyt ano.. já vím.. :) Už bych ukončil tady to povídání ohledně spotřeby. To už se tu myslím vyřešilo... spíš bych tohle téma nechal otevřený jen jako pokec o čemkoli týkající se clk.

2012-10-06 21:44:11

jelikož já ještě MBéčkem nepolíbený.. tak doufám že nedávám moc blbý otázky. jaký má ten automat funkce? nikdy sem automat nemel... díky.

viki  
viktor
2012-10-07 11:47:10

http://www.mercedesclub.c...&tab=blog&user_blog_id=18

myslím že tenhle článek ti trochu o automatu dá

2012-10-07 11:49:54

díky. :)

viki  
viktor
2012-10-07 11:53:04

nzdovolil jsem si mírně pozměnit název vlákna pokud nejsi proti

2012-10-07 12:10:46

Tak sem zjistil že o automatické převodovce nevím vůbec nic článek asi napsanej dobře... ale já to vůbec nepochopil

2012-10-07 12:45:04

Nastartujes slapnes na brzdu zaradis D , pustis brzdu a jedes. Kdyz jdes parkovat zaslapnes brzdu zastavis, zaradis R , pustis brzdu. A kdyz zastavis kde budes parkovat, seslapnes brzdu zaradis P a jdes pryc.

2012-10-07 12:49:17

no podle toho článku to zas tak jednoduchý není..

2012-10-07 13:32:52

Měl jsem automaty u dvou vozů a je to v podstatě,tak jak to píše "Mercedesem".Klasický automat skutečně tak funguje,nehledal bych v tom žádný problém.Dnes existují různé kombinace automatů,poloautomatů.

Akorat v zimě na sněhu mohou být problémy,ale to se dá rovněž řešit manuálním nastavením určitým rychlostním stupněm odpovídající rychlosti a otáčkám motoru vzhledem k povrchu vozovky a samozřejmě zvoleným režimem Winter,tedy zima.Jinak v létě je to brzda plyn a skutečně bych z automatu nedělal žádný problém.Automat akorát potřebuje více pozornosti z hlediska údržby oproti ručce.

Jinak hodnotit zda je lepší automat,nebo ručka nemá cenu,protože je to velice subjektivní.Já osobně preferuji ruční řazení,ale zase na druhou stranu dnešní automaty jsou tak vymakané,že jsou citlivější,než mnohá ruka a noha řidičova.

Takže žádný problém hledat v automatu i u našich "old timerů" bych nehledal

2012-10-07 14:47:06

problém nehledám. jen nerozumím těm režimům. P, R, N samozřejmě chápu. D je jízda v před. ale ty režimy 4, 3, 2 ,1.. tím se volí tedy co?? Já mel vzdy za to že neutral. parking, zpátečka... a pak třeba tři režimy dopředu jako ekonomická jizda... normal... sport... a že rozdíl je v tom, že ten automat řadí v jiných otáčkách. A že když je pětistupnovej, že vzdy řadí pět rychlostních stupnů po sobě.. nejak mi to nešrotuje..

viki  
viktor
2012-10-07 15:24:26

p-fix zablokovaná převodovka nejde hnout s autem slouží k tomu když zaparkuješ zastavíš dáš P - auto stojí, nehne se

R-zpátečka

N-neutrál

D-dálniční provoz zařadí do nejvyššího kvaltu zamkne měnič (slouží ke snížení spotřeby proto je nevhodný do městského provozu aby jsi nenutil neustále zamykat a odemykat měnič 1stupen.2druhý atd.3.4 D(také je D nevhodné řadit s přívěsem ) řazení tak jak s kvaltem akorát u toho neužíváš spojku

normal- sport neni normal sport ale jak zde již šolim podotkl zimní letní provoz s tím že s zimní porovoz automaticky řadí až dvojku u většiny automatů

zbytek ovlivňuješ pedálem plynovým potřebuješ podřadit prudce zmáčkneš pedal až do podlahy automat to vyhodnotí a podřadí o stupen níž ale to si osaháš až za provozu chce to trochu praxe

2012-10-07 17:34:44

Jenom pro doplnění,vypasení američané jezdí z 90% na automatech již od předválečného období,např.Studebaker a zejména v padesátých letech se americké vozy přeorientovaly na automaty,klasika,viz.am. film,hák pod volantem ,manuální zobrazení ve společném združeném přístroji na palubovce , protočit kola a čau Elwis...

Jinak co se týče těch symbolů označení,je mnohem víc podle volby automobilky , alemá u vozů,o kterých se bavíme S= summer(léto) W = winter(zima).Někdo tady kdysi mistifikoval,že "S" je sport a W je mokro ,to je blbost

Ale zase Š Superb 3,6L má pod tlačítkem "S" skutečně sportovní jízda atd..Všechno se odvíjí od elektroniky,která právě v dnešní době hodně zasahuje do automat.,resp. elektronických převodovek,ovlivňující spotřebu vozu(už jsme zase u té spotřeby)

P.S. právě díky elektronice vozy dnešní dobyumí s obsahem 2L jezdit za 3,5 l ,viz VW Golf ,ale naši staříčci z konce devadesátých let...hrůza a motory nad tři litry...To už jenom v dobrém rýpu ,ale fakt je ten ,že ta debata o spotřebě mi připomínala ,že T 72 (tank) jezdí pod 50 l

2012-10-07 17:47:30

D-dálniční provoz zařadí do nejvyššího kvaltu zamkne měnič (slouží ke snížení spotřeby proto je nevhodný do městského provozu aby jsi nenutil neustále zamykat a odemykat měnič

tak furt nechápu když budu ve mestě nebo potahnu přívěs... co tam teda navolit?? Jsem asi máčo..

2012-10-07 18:10:21

Máčo nejsi, akorát s tím nemáš zkušenosti.Jenom pro upřesnění D= drive,N=neutrál,P= parkink,R= return,tedy jízda,neutrál,parkování,zpátečka.

Obecně navolením rychlosti stanovíš motoru otáčky,mám tím na mysli,že když tady zmiňujeě ten přívěs ve městě a pojedeš v koloně pohybující se 20km/h,tak si dáš manuálně rychlost č 1,dvojku např při ustálené rychlosti 40-60km/h,trojku 60-80km/h...Nastavení rychlosti manuálně "šetříš" převodovku,právě v takových provozech ,na které se ptáš.Ale moje zkušenosti jsou takové,že většinou jsem stejně používal "D" (drive),akorát na horách ,když jsem to drhnul do kopce tak jsem řadil manuálně.

D je v podstatě funkce "zatahující" všechny rychlosti,kterými autom. převodovka disponuje a automaticky volí ,podle otáček motoru odpovídající stupeň.Je to jednoduché a když automat máš , tak se s ním velmi rychle seznámíš

2012-10-07 18:16:51

takže ty číslo 1 až 4 jsou rychlostní stupně, které já když zvolím tak ta rychlost tam prostě zustane?? a ty rychlostní stupně mohu pak menit normálně za jízdy manuálně? jako s manuální převodovkou?

2012-10-07 18:45:41

No jasan.Ale jak jsem psal ,stejně budeš jezdit víceméně na "D" a ve vyjmečných případech můžeš kdykoli při jízdě navolit jakýkoli rychl. stupeň.

Je to fakt v podstatě brzda plyn.Říká se ,že automat je pro ženský,ale dnes při těch různých tiptronicích a já nevím jaké další jiné systémy existují to může být "hravé",ale pro mě určitě ne,ručka je ručka.

F jedničky mě nikdy nic moc neříkaly,ale kde jsou doby Emmersona Fitipaldiho a jiných v té době jezdících závodníků s kouzlem ručního řazení...Dnes všechno hlídá elektronika a jednou to bude jako v kosmické lodi,že si v podstatě nebudeme ničeho všímat.To jsem se ale dostal od převodovek do snů mistra Vernea

2012-10-07 19:03:54

to jsem přesně potřeboval vedet. díky. nevím jak tiptroniky a jiný troniky.. ale bavím se tu o převodovce z clk.

kdyby nekdo hledal 430. Tak tady sem vyštrachal další kousek za peknou cenu. http://www.autobazar-cent...elegance-a31311.html#foto

2012-10-23 12:37:09

ta 430 se prodává už hodně dlouho a co se toho řazení automatu týče, tak je to trochu jinak než je psáno výše když si dáš na voliči automatu 3 tak to řadí max do 3 a vyšší kvalt to nehodí, můžeš si to tam klidně hodit už při rozjezdu místo D. Neznamená to, že dáš 3 a bude tam pořád 3. Je to např. kvůli tomu, že když pojedeš někde kopec(např. s vlekem, což neni případ zrovna pro clk) a automat by tam řadil pořád 3/4/3/4/3 páč budou otáčky na hraně, tak si dáš za 3 a vejš to řadit nebude. Nebo když jezdí skala slalom a potřebuje aby auto neřadilo nesmysly, tak ví že si např vystačí max s dvojkou, tak dá 2, neřadí mu to píčoviny a celou dobu se o to nestará

Nějaký kvrdlání nemá u tohodle automatu vůbec žádnej smysl a veškerý věci si reguluješ plynovým pedálem! Pokud je automat ok, tak po sešlápnutí plynu dělá přesně to co chceš Ani u toho tiptroniku jsem nikdy neměl potřebu něco sázet ručně, je to úplně zbytečný a stejně tam nic nevymyslíš

jinak jsem to tady všechno nečet, tak sorry pokud něco opakuju

2012-10-26 23:28:44

Pánové já furt čumím na tuhle 430 http://www.sauto.cz/osobn.../clk/11023416?goFrom=list

2012-10-26 23:43:53

a co jsi na ní už vyčuměl ?


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8